واریزی وام دولتی 400میلیونی برای مستاجران دهک های 1 تا 3 | استارت پرداخت وام ۴۰۰ میلیونی‌ از این 8 بانک

کد خبر: 1294602

بانک‌های کشاورزی، تجارت، رفاه کارگران، مسکن، ملت، صادرات، سپه، ملی و پارسیان موظف به پرداخت تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی مسکن محرومان شدند.

واریزی وام دولتی 400میلیونی برای مستاجران دهک های 1 تا 3 | استارت پرداخت وام  ۴۰۰ میلیونی‌ از این 8 بانک

بانک‌های کشاورزی، تجارت، رفاه کارگران، مسکن، ملت، صادرات، سپه، ملی و پارسیان موظف به پرداخت تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی مسکن محرومان شدند.
 تسهیلات مسکن محرومین با سقف فردی ۴۰۰ میلیون تومان به بانک های عامل ابلاغ شده‌است. طبق بخشنامه بانک مرکزی، بانک‌های تجارت، رفاه کارگران، مسکن، ملت، صادرات ایران، سپه، ملی ایران، پارسیان و کشاورزی پیرو نامه‌ای پیرامون ابلاغ تسهیلات مسکن محرومین موضوع جز (۴) بند (ث) تبصره ۱۳ قانون بودجه سال جاری، به پیوست جدول سهمیه آن بانک موظف به تسهیلات بندی قانونی مذکور با سقف فردی مبلغ ۴ میلیارد ریال هستند که متقاضیان باید از سوی سامانه رفاه ایرانیان تایید شوند.

در بخشنامه ابلاغی بانک مرکزی آمده است: لازم به ذکر است، باتوجه به بند ث تبصره یاد شده پیرامون ساز و کار نظارت بند مذکور، آن بانک موظف است نسبت به اعلام عملکرد بند مذکور به صورت فصلی هر سه ماه یکبار جهت ارسال به مراجع مربوطه اقدام نماید./اقتصادآنلاین

سرنوشت وام ۴۰۰ میلیونی مسکن محرومین چه شد؟

تسهیلات مسکن محرومین با سقف فردی ۴۰۰ میلیون تومان به بانک‌های عامل ابلاغ شد که مشمولان این تسهیلات دهک‌های اول تا سوم درآمدی هستند.

طبق تبصره ماده ۱۳ قانون بودجه ۱۴۰۳ بنا شده ۲۰۰ همت به تسهیلات ویژه مسکن محرومین، وام ازدواج و تسهیلات فرزندآوری اختصاص پیدا کند.

بانک مرکزی سهم مسکن محرومان را از این ۲۰۰ همت مشخص و به بانک‌های عامل ابلاغ کرده است. وزیر راه و شهرسازی معتقد است که ابلاغ ضوابط تسهیلات مسکن محرومان و آغاز پرداخت این تسهیلات می‌تواند به سرعت ساخت و ساز واحد‌های مسکونی کمک کند.

بذرپاش قبلا گفته بود: اگر به هر واحد مسکونی ۴۰۰ میلیون تومان به شکل قرض الحسنه تزریق شود، ساخت مسکن شتاب خیلی خوبی پیدا می‌کند. این موضوع را به خصوص در نقاط شهری می‌توان مشاهده کرد.

بانک مرکزی با ابلاغ بخشنامه‌ای در اردیبهشت ماه، ضمن مشخص کردن سهم بانک‌های عامل از تسهیلات مسکن محرومان، تأکید کرده است: بانک‌ها باید عملکرد اجرایی خود را در این بخش هر سه ماه یک بار به بانک مرکزی گزارش دهند.

در بخشنامه ابلاغی آمده است: پیرو نامه شماره ۷۲۷/۰۳ مورخ ۰۶/۰۱/۱۴۰۳ پیرامون ابلاغ تسهیلات مسکن محرومین موضوع جز ۴ بند ث تبصره ۱۳ قانون بودجه سال جاری، به پیوست جدول سهیمه آن بانک برای پرداخت تسهیلات بند قانونی مذکور با سقف فردی مبلغ ۴ میلیارد ریال و تاییدیه سامانه رفاه ایرانیان (مبنی بر قرار داشتن این افراد در سه دهک اول درآمدی) جهت استحضار ارسال می‌شود.

لازم به ذکر است، باتوجه به بند ث تبصره یاد شده پیرامون ساز و کار نظارت بند مذکور، آن بانک موظف است نسبت به اعلام عملکرد بند مذکور به صورت فصلی هر سه ماه یکبار جهت ارسال به مراجع مربوطه اقدام نماید.

بانک مرکزی همچنین تأکید کرده که حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ وصول این نامه، موضوع به واحد‌های اجرایی ذیربط در سراسر کشور ابلاغ و یک نسخه از ابلاغیه نیز به بانک مرکزی ارسال شود. بانک‌های کشاورزی، تجارت، رفاه کارگران، مسکن، ملت، صادرات، سپه، ملی و پارسیان مکلف به توزیع تسهیلات قرض‌الحسنه مسکن محرومان شده‌اند.

 وامی فوری بدون کارمزد با اقساط کم / این وام بدون ضامن و ۴۰۰ میلیون تومانی است

بر اساس مجوز بانک مرکزی، از این پس بانک‌ قرض‌الحسنه مهر ایران مجاز است به مشتریان حقیقی خود تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت کند.

بر اساس مجوز بانک مرکزی، از این پس بانک‌ قرض‌الحسنه مهر ایران مجاز است به مشتریان حقیقی خود تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت کند.برای اطلاعات بیشتر اندیشه قرن را دنبال کنید

وامی فوری بدون کارمزد با اقساط کم / این وام بدون ضامن و ۴۰۰ میلیون تومانی است

گفتنی است این مصوبه صرفاً مربوط به وام‌ های پرداختی از سوی بانک‌های قرض‌الحسنه کشور است.افزایش وام بانک‌ قرض‌الحسنه مهر ایران به ۴۰۰ میلیون تومان، ‌در حالی است که این سقف در سال گذشته ۳۰۰ میلیون تومان بود.همچنین سقف وام پرداختی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به اشخاص حقوقی با اولویت شرکت‌های خرد و دانش‌بنیان ۷۵۰ میلیون تومان بود که در سال ۱۴۰۳ به ۹۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و شرکت‌های مختلف می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

گفتنی است افزایش سقف این تسهیلات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، تغییری در سایر شرایط دریافت وام از این بانک ایجاد نمی‌کند و متقاضیان لازم است موارد مختلف همچون ایجاد معدل حساب و ارائه تضامین مناسب با وام درخواستی را رعایت کنند.

بانک ملت در قالب طرح «رشد» این تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی را برای مشتریانش تدارک دیده است. این تسهیلات به دارندگان حساب سپرده قرض الحسنه تعلق می‌گیرد و سود آن بین یک تا ۲۳ درصد تغییر می‌کند.

افرادی که به دریافت این تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی بانک ملت تمایل دارند باید حداقل سه ماه و حداکثر شش ماه از مدت زمان ایجاد میانگین حسابشان گذشته باشد. در صورتی که فرد با حساب کوتاه مدت خود برای این تسهیلات درخواست داده باشد، از زمان ایجاد میانگین حساب به اصل سپرده وی سود پنج درصدی تعلق خواهد گرفت.

دریافت این تسهیلات با ارائه ضامن رسمی امکان پذیر خواهد بود. بعد از واریز مبلغ این تسهیلات ، حداکثر ۶۰ ماه زمان برای بازپرداخت آن وجود دارد. لازم به ذکر است که این تسهیلات به افراد حقوقی نیز پرداخت می‌شود و سقف آن برای این گروه تا ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند. در صورتی که افراد حقیقی و حقوقی مایل به ادامه فرآیند دریافت وام نباشند، امکان انتقال امتیاز آن را به دیگران دارند.

با در نظر گرفتن سقف وام برای افراد حقیقی، حداکثر نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت، میزان هر قسط به ۵ میلیون و ۶۳۸ هزار و ۹۴ تومان می‌رسد. کل سود این تسهیلات ، ۱۳۸ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۶۵۳ تومان و جمع رقم تسهیلات و سود آن ۳۳۸ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۶۵۳ تومان خواهد بود./اندیشه قرن

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها