وام | وام بدون ضامت | وام فوری | وام فوری بانکی | وام فوری بدون ضامن

آنلاین و از خانه وام ۱۵۰ میلیون تومانی بگیرید | این دهک ها برای وام ارزان ثبت نام کنند + شرایط

کد خبر: 1294564

شرایط جدید دریافت وام ویژه دولتی برای همه سرپرستان خانوارها اعلام شد.

آنلاین و از خانه وام ۱۵۰ میلیون تومانی بگیرید | این دهک ها برای وام ارزان ثبت نام کنند + شرایط

خبرنگار شکیبا بقال زاده: بانک مرکزی سهمیه بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی را ابلاغ کرد.

طبق ماده ۱۸ قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، بانک مرکزی موظف است هر ساله سهمیه قابل اعطاء از محل منابع قرض الحسنه و منابع عادی سیستم بانکی را به ستاد ارائه دهد تا ستاد بر اساس اولویت انواع مشاغل خانگی ، نسبت به تعیین سهمیه استانی اقدام لازم را به عمل آورد .

برهمین اساس نیز بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌های عامل (ملی، توسعه تعاون، صادرات،‌تجارت، ملت، سپه، رفاه، مهرایران، رسالت و پست بانک) ضوابط ابلاغ وام مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد.

گفتنی است، وام قرض‌الحسنه اشتغالزایی فردی در سال جاری ۱۵۰ میلیون تومان و کارفرمایی به ازای اشتغالزایی برای ۴۰ نفر  حداکثر ۴ میلیارد تومان با سود ۴ درصدی است.

مطابق قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی ، مشاغل خانگی شامل آن دسته از فعالیت هایی است که توسط عضو یا اعضاء خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحد های مسکونی همجوار شکل می گیرد و منجر به تولید خدمت ویا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی می گردد.

بر اساس مصوبات ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، رشته های مشاغل خانگی در حوزه های صنایع دستی ، فرش دستباف ، امور تولیدات دامی ، شیلات ، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، عشایری، امور تولیدات گیاهی، تولیدی (صنعت و خدمات )، فعالیت های فرهنگی و هنری می باشد و بر همین اساس انواع مشاغل خانگی و زیر بخش های آنها در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قسمت مشاغل خانگی قرار گرفته است.

متقاضیان مشاغل خانگی لازم است با مراجعه به سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) به نشانی www.mcls.gov.ir (،‌ متناسب با نوع فعالیت مورد نظر خود یکی از فرم های ثبت نام (مستقل – تحت پوشش – پشتیبان ) را تکمیل نمایند . فرمهای تکمیلی توسط دستگاه اجرائی ذیربط بررسی شده و در صورت تائید طرح در دستگاه اجرائی ، پرونده متقاضی به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال و مجوز مربوطه صادر خواهد شد. در مورد متقاضیان معرفی شده از سازمان بهزیستی ، پس از تایید طرح در دستگاه اجرایی ذیربط مجوز جهت تایید نهایی به سازمان بهزیستی ارسال می گردد.

پیش از این بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌های عامل، شرایط پرداخت وام اشتغالزایی را در سال ۱۴۰۳ ابلاغ و تأکید کرده بود:  سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی به ۱۵۰۰ میلیون ریال و سقف کارفرمایی به ازای بکارگیری تعداد افراد مددجو متناسب با سقف فردی حداکثر تا ۴۰۰۰۰ میلیون ریال و مدت بازپرداخت تسهیلات موصوف ۷ سال می باشد.

همچنین، سقف فردی تسهیلات برای رسته‌های اعلامی مدنظر دستگاه‌های ذی‌نفع در صورت تایید رسته های شغلی توسط کمیسیون های پولی و اعتباری بانک مرکزی، ۳۰۰۰ میلیون ریال و سقف جمعی این رسته‌ها ۴۰ درصد از کل منابع اختصاص یافته به دستگاه تعیین شود.

تضامین ابلاغی بانک مرکزی برای وام های اشتغالزایی عبارتند از؛ تا سقف یک میلیارد و پانصد میلیون ریال با اعتبارسنجی متقاضی و سفته و یا یک ضامن معتبر. تا سقف دو میلیارد ریال براساس ماده ۷ دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد.

برای اعطای تسهیلات تا سقف ۳۰۰۰ میلیون ریال یکی از موارد زیر دریافت شود:

الف: اعتبارسنجی و سفته و یک ضامن

ب: ارائه دو ضامن معتبر

شرایط ثبت نام وام 500 میلیون تومانی بانک رفاه + مبلغ اقساط

بانک رفاه کارگران به منظور حمایت همه جانبه از مشتریان و گسترش سبد محصولات خود طرح تسهیلاتی به نام «حرکت» را تدارک دیده است. سقف این تسهیلات برای اشخاص حقیقی به 500 میلیون و افراد حقوقی به 3 میلیارد تومان می‌رسد.

افرادی که مایل به دریافت وام 500 میلیون تومانی هستند باید در یکی از شعب این مجموعه حساب سپرده جاری، بدون دسته چک، داشته باشند. ضمنا این اشخاص باید بین شش تا 9 ماه خواب سپرده داشته باشند تا بتوانند برای این تسهیلات درخواست بدهند. علاوه بر این، ارائه ضامن رسمی برای این تسهیلات نیز ضرورت دارد. سود این وام متغیر است و با توجه به مدت زمان ماندگاری سپرده تعیین می‌شود. اما به صورت کلی سود این وام از 22 درصد بیشتر نیست. افراد بعد از دریافت وام امکان بازپرداخت آن را طی 36 ماه دارند.

افراد حقیقی که به دریافت این وام با سود 22 درصدی و مدت زمان بازپرداخت مشخص شده تمایل دارند باید هر ماهه 19 میلیون و 95 هزار و 227 تومان قسط بدهند. کل سود تسهیلات مذکور 187 میلیون و 428 هزار و 157 تومان است. جمع رقم وام و سود آن نیز به 687 میلیون و 528 هزار و 157 تومان می‌رسد.

بانک رفاه کارگران در جهت تامین رفاه و ایجاد وام‌های لازم به منظور رفع نیازمندی طبقه کارگر سال 1339 تشکیل شد و از ششم فروردین ماه 1340 در تهران و اصفهان فعالیت خود را آغاز کرد. هم اکنون این مجموعه با داشتن 10 هزار و 658 نیروی انسانی خبره و هزار و 12 شعبه فعال از طریق ارائه خدماتی مانند سپرده گذاری، ارائه تسهیلات ریالی، بانکداری اینترنتی و … در حال کار است./ رده

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها