اعلام مبلغ یارانه نقدی و معیشتی دهک‌های ۴ تا ۹ | استعلام دریافت یارانه جدید در hemayat.mcls.gov.ir

کد خبر: 1294170

بر همین اساس و طبق جدول زمان‌بندی پرداخت یارانه ‌ها، یارانه کمک معیشتی خانوار‌های دهک‌های اول تا سوم با مبلغ ۴۰۰ هزار تومان پرداخت می شود.

اعلام مبلغ یارانه نقدی و معیشتی دهک‌های ۴ تا ۹ | استعلام دریافت یارانه جدید در hemayat.mcls.gov.ir

یارانه دهک‌های چهارم تا نهم کل کشور که مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر است.

بر اساس تغییراتی که در بهمن ماه سال گذشته در زمان واریز یارانه‌های خانوار‌های مشمول حمایت دولت اعمال شد، یارانه نقدی و معیشتی از بیستم هر ماه به آخر ماه موکول شده است.

طبق جدول زمان‌بندی پرداخت یارانه‌ها، یارانه دهک‌های اول تا سوم ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوار‌های مشمول، ۳۰ام هر ماه واریز می‌شود.

بر همین اساس و طبق جدول زمان‌بندی پرداخت یارانه ‌ها، یارانه کمک معیشتی خانوار‌های دهک‌های اول تا سوم با مبلغ ۴۰۰ هزار تومان پرداخت می شود.

ضمن اینکه، یارانه دهک‌های چهارم تا نهم کل کشور که مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر است.

مبلغ یارانه نقدی و معیشتی دهک‌های ۴ تا ۹ مشخص شد/ واریز تا ساعت ۲۴ امشب+جدول زمان‌بندی

جاماندگان یارانه ۳۰۰ هزار تومانی چه کسانی هستند؟

با وجود واریز یارانه دهک‌های ۴ تا ۹ هنوز هم هستند خانواده‌هایی که از دریافت این کمک معیشتی دولت جا مانده‌اند. طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه رفاه ایرانیان به نشانی https://refahdb.mcls.gov.ir/ نسبت به ثبت‌نام و یا اعتراض به عدم دریافت یارانه اقدام کنند.

دلایل عدم دریافت یارانه نقدی و معیشتی:

دلایل مختلفی می‌تواند برای عدم دریافت یارانه توسط خانوار‌ها وجود داشته باشد. برخی از این دلایل عبارتند از:

ثبت نام نکردن در سامانه رفاه ایرانیان: اولین قدم برای دریافت یارانه، ثبت نام در سامانه رفاه ایرانیان است. خانوار‌هایی که تاکنون در این سامانه ثبت نام نکرده باشند، یارانه‌ای دریافت نخواهند کرد.

عدم تطابق اطلاعات: اطلاعات خانوار در سامانه رفاه ایرانیان باید با اطلاعات واقعی آن‌ها مطابقت داشته باشد. در غیر این صورت، یارانه به آن‌ها تعلق نخواهد گرفت.

تغییر در وضعیت خانوار: هرگونه تغییر در وضعیت خانوار مانند ازدواج، فوت عضو خانواده، طلاق و یا تولد فرزند باید در سامانه رفاه ایرانیان ثبت شود. در غیر این صورت، ممکن است یارانه به خانوار تعلق نگیرد.

در توضیح چیستی سامانه جدید حمایت دهک بندی یارانه باید گفت، این سامانه، از سوی دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه اندازی شده تا خدمات مربوط به مواردی چون یارانه، استعلام دهک بندی و مشاهده شناسنامه اقتصادی خانوار، همچنین، درخواست بررسی در خصوص اعتراض به دهک بندی را به صورت غیر حضوری، به شهروندان، ارائه دهد.

سامانه جدید حمایت دهک بندی یارانه، با جستجوی آدرس hemayat.mcls.gov.ir، در اختیار شهروندان خواهد بود و تنها، سرپرستان خانواری که در این سایت، از حساب کاربری برخوردارند می توانند، نسبت به ورود به پورتال شخصی و استفاده از امکانات سامانه، اقدام کنند.

لذا ضروری است، تمامی سرپرستان خانوار، از نحوه ورود و ثبت نام در سامانه جدید حمایت دهک بندی hemayat.mcls.gov.ir مطلع باشند که این موارد، در تیترهای بعدی مقاله حقوقی دینا، ضمن ارائه راهنمای تصویری، بررسی و توضیح داده شده اند.

نحوه ورود در سامانه حمایت دهک بندی با کد ملی

برای ورود در سایت حمایت معیشتی جاماندگان داوطلبان باید مراحل زیر را انجام دهند:

۱. ورود به سامانه حمایت به نشانی hemayat.mcls.gov.ir

۲. انتخاب گزینه «ورود به سامانه»

۳. نمایش پنجره ورود به سامانه حمایت معیشتی

۴. ثبت اطلاعات مربوط به کد ملی سرپرست خانواده و در کادر دوم شماره حساب واریز یارانه

اگر یارانه اصلی را ماهانه دریافت می‌کنید، اما موفق به انجام مراحل ثبت نام یارانه نشده‌اید، شماره حساب یارانه‌ خود را در این قسمت ثبت کنید. اما اگر حتی یارانه شما هم از چند سال پیش قطع شده، شماره حسابی که قبلا یارانه معیشتی به آن واریز می شد را وارد کنید. با تکمیل اطلاعات، شما در وضعیت «خانواده تک نفره» یا «خانواده چند نفره» قرار خواید گرفت.

چنانچه با شخص دیگری از اعضای خانواده زندگی نمی‌کنید و سرپرستی خانواده با خودتان است، باید تیک “گزینه خانواده تک نفره” را انتخاب کنید.

۵. وارد کردن کد امنیتی و انتخاب گزینه ورود

۶. تکمیل رضایت نامه‌ دسترسی به اطلاعات دارایی و مالی خانواده‌

۷. پایان مراحل ثبت نام در سامانه/مشورت

می‌توانید با شماره گیری یک کد دستوری با تلفن همراه خود، از وضعیت دهک‌بندی خود مطلع شوید. با شماره‌ای که به نام خودتان است، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* را شماره گیری کنید و از دهک خانوار خود، مطلع شوید.

خانوار‌ها برای اطلاع از آخرین وضعیت دهک بندی خود می‌توانند به سامانه حمایت به نشانی https://hemayat.mcls.gov.ir/ مراجعه کنند

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها