حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

تغییرات واریز حقوق بازنشستگان در خرداد ماه | واریز اضافه حق عائله‌مندی حقوق بازنشستگان 2میلیون تومان شد

کد خبر: 1294108

قرار بود افزایش حق عائله‌مندی و اولاد بازنشستگان بر اساس مصوبات بودجه ۱۴۰۳ با تاخیر یک ماهه از اردیبهشت واریز و معوقه فروردین نیز در ماه‌های آینده پرداخت شود، نه تنها عملی نشده، بلکه اصلا مبلغی تحت این عناوین پرداخت نشده است.

تغییرات واریز حقوق بازنشستگان در خرداد ماه | واریز اضافه حق عائله‌مندی حقوق بازنشستگان 2میلیون تومان شد

قرار بود افزایش حق عائله‌مندی و اولاد بازنشستگان بر اساس مصوبات بودجه ۱۴۰۳ با تاخیر یک ماهه از اردیبهشت واریز و معوقه فروردین نیز در ماه‌های آینده پرداخت شود، نه تنها عملی نشده، بلکه اصلا مبلغی تحت این عناوین پرداخت نشده است.

قرار بود افزایش حق عائله‌مندی و اولاد بازنشستگان بر اساس مصوبات بودجه 1403 با تاخیر یک ماهه از اردیبهشت واریز و معوقه فروردین نیز در ماه‌های آینده پرداخت شود، نه تنها عملی نشده، بلکه اصلا مبلغی تحت این عناوین پرداخت نشده است.

واریز حقوق خردادماه بازنشستگان بر اساس مبلغ جدید همسان سازی انجام می‌شود؟

در حالی که قرار بود افزایش حق عائله‌مندی و اولاد بازنشستگان بر اساس مصوبات بودجه 1403 با تاخیر یک ماهه از اردیبهشت واریز و معوقه فروردین نیز در ماه‌های آینده پرداخت شود، حالا نه تنها این وعده عملی نشده، بلکه اصلا مبلغی تحت این عناوین پرداخت نشده و بازنشستگان در کمال تعجب با کاهش دریافتی مواجه شده‌اند.

وعده واریز  عائله‌مندی بازنشستگان کشوری و لشکری همزمان با حقوق اردیبهشت

به گزارش اکونگار، در آخرین روز اردیبهشت ماه صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرده بود که همزمان با پرداخت حقوق‌ها از خردادماه سال جاری، حق اولاد و عائله‌مندی بازنشستگان کشوری و لشکری با حقوق اردیبهشت پرداخت می‌شود.

حق عائله‌مندی با چه فرمولی تعیین می‌شود؟

آنچه که در قانون بودجه 1403 آمده است، حق عائله‌مندی با فرمول تعیین شده بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری محاسبه می‌شود. بر این اساس،حق عائله‌مندی کارکنان مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری یک میلیون و ۴۰۰ هزار و ۴۱۰ تومان (برای بازنشستگان معادل ۲۹۰۰ امتیاز).همچنین در بخش نامه دولت آمده است که، حق اولاد شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری ۸۵۹ هزار و ۵۶۲ تومان (برای بازنشستگان معادل ۱۷۸۰ امتیاز).

وعده‌های توخالی دولت

در روزهای ابتدایی اردیبهشت ماه سال جاری رییس سازمان برنامه و بودجه در واکنش به روند همسان سازی حقوق بازنشستگان گفته بود:جداول بودجه تا آخر اردیبهشت ماه از سوی مجلس شورای اسلامی اعلام خواهد شد،براساس زمان‌بندی طراحی شده در قانون، احکام همسان‌سازی ان‌شالله از خرداد ماه اجرا و البته معقوقات دو ماه نخست سال نیز پرداخت خواهد شد.

علت عدم واریز افزایش حق عائله‌مندی و اولاد بازنشستگان

پرداخت نشدن افزایش حق عائله‌مندی و اولاد بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ باعث اعتراض بازنشستگان شد.

خبرگزاری دانشجو نوشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد حق عائله‌مندی و اولاد بازنشستگان کشوری مربوط در اردیبهشت ماه سالجاری پرداخت نشده است و همین موضوع باعث نارضایتی و اعتراض این قشر شده است.

هنوز داستان عدم واریز خسارات درمانی بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری مربوط به نیمه دوم سال ۱۴۰۲ تحت قرارداد شرکت آتیه‌سازان حافظ حل نشده و در شرایطی که تازه پس از گذشت ۲ ماه از سال قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان این بار با بیمه ملت منعقد شده و هنوز درباره پرداختی‌های بازنشستگان در سال جدید اطلاع‌رسانی نشده، این قشر نازنین با ماجرای تازه‌ای روبه‌رو شده‌اند؛ بنابراین گزارش، داستان از این قرار است: در حالی که قرار بود افزایش حق عائله‌مندی و اولاد بازنشستگان بر اساس مصوبات بودجه ۱۴۰۳ با تاخیر یک ماهه از اردیبهشت واریز و معوقه فروردین نیز در ماه‌های آینده پرداخت شود، حالا نه تنها این وعده عملی نشده، بلکه اصلا مبلغی تحت این عناوین پرداخت نشده و بازنشستگان در کمال تعجب با کاهش دریافتی مواجه شده‌اند.

حال باید دید پاسخ مسوولان صندوق بازنشستگی در این باره چیست. از یاد نبریم که این قشر عمری را زحمت کشیده‌اند که در این سن و سال حداقل کمی طعم آرامش را بچشند.

جدول حق عائله مندی

در قسمت های گذشته مقاله به بیان چستی و ماهیت حق اولاد یا عائله مندی پرداخته و شرایط و مدارک لازم در این خصوص را معرفی نمودیم. در این قسمت از مقاله قصد داریم تا به ارائه جدول حق عائله مندی در سال جاری بپردازیم.

جدول حق عائله مندی
کمک هزینه عائله مندی فرزند مطابق با قانون تامین اجتماعی  7,166,184ریال
کمک هزینه حق فرزند مطابق با قانون خدمات کشوری 4,000,000 ریال
کمک هزینه عائله مندی مطابق با قانون خدمات کشوری 9,000,000 ریال

همانطور که در جدول فوق مشاهده می شود، کمک هزینه جدول عائله مندی در در قانون مدیریت خدمات کشوری از حق فرزند جداست، اما در قانون بیمه تامین اجتماعی، چنین تمایزی در نظر گرفته شده و تنها حق اولاد به واجدان شرایط، اعطا خواهد گردید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها