یارانه | یارانه نقدی جدید | یارانه خردادماه | یارانه نقدی کی واریز میشود

واریزی یارانه نقدی ۶۰۰ هزار تومانی بحسابها | نحوه ثبت نام مشمولان یارانه مضاعف با کد ملی + استعلام یارانه مضاعف با کد ملی و کد دستوری

کد خبر: 1293809

پس از اجرای طرح جدید هدفمندسازی یارانه ها، یارانه بسیاری از افراد به طور کامل قطع گردیده و دیگر مبلغی با این عنوان با حساب شان واریز نمی‌شود. هم چنین برخی خانوار‌ها در ماه اول یا دوم پس از اجرای طرح هم یارانه دریافت کرده و بعد از آن دیگر واریزی نداشته اند؛ در همین راستا، امکان استعلام یارانه با کد ملی سرپرست فراهم شده است.

واریزی یارانه نقدی ۶۰۰ هزار تومانی بحسابها | نحوه ثبت نام مشمولان یارانه مضاعف با کد ملی + استعلام یارانه مضاعف با کد ملی و کد دستوری

خبرنگار شکیبا بقال زاده: هدفمندی یارانه ها hadafmandi.ir؛ پس از اجرای طرح یارانه ها، مشکلات متععدی بر سر راه این طرح قرار گرفت که از جمله آن ها می توان به افزایش جمعیت و سختی تامین منابع مالی اشاره کرد. به همین جهت سازمان هدفمندسازی یارانه ها به روی کار آمد تا مدیریت دقیق تری بر روی این منابع صورت گیرد و به این شکل نحوه بهره مندی مردم از این طرح کمک معیشتی هدفمند تر شود. این سازمان نیز سایت خود را راه اندازی نمود تا خدمات مرتبط با یارانه را بهتر به مردم عرضه کند.

سایت هدفمندی یارانه ها hadafmandi.ir

از زمانی که طرح پرداخت یارانه به اجرا درآمد، بحث های فراوانی در خصوص معایب و مزایا آن مطرح شده است. یکی از مواردی که بسیار مورد بحث بوده است، تامین منابع مالی جهت واریر یارانه ها می باشد که فشار زیادی به دولت وارد کرده است. به همین دلیل نیاز به وجود سازمانی جهت مدیریت و ساماندهی اجرای این طرح برای پیشبرد صحیح آن، به شدت حس می شد که این دلیلی شد تا سازمان ساماندهی یارانه ها به روی کار آید.

سازمان هدفمندی یارانه ها با مشکلاتی از قبیل اختلاف مبلغ یارانه با قیمت های موجود در بازار، تامین منابع مالی و افزایش رشد جمعیت مواجه بوده است. این سازمان با تدوین برنامه ای سعی کرد تا با شناسایی وضعیت اقتصادی و اجتماعی افراد و تلاش برای دهک بندی آن ها، افراد کم برخوردار و ثروتمند را در گروه های مختلف طبقه بندی کند تا متناسب با دسته ای که هر یک از افراد در آن قرار می گیرند، به آن ها یارانه پرداخت شود و یارانه افراد ثروتمند حذف گردد تا بودجه ای که برای پرداخت به این افراد استفاده می شد، بین افراد کم برخوردار پخش شود.

این سازمان با توجه به فعالیت هایی که انجام می دهد اقدام به راه اندازی سایت خود کرده است تا علاوه بر معرفی این سازمان، بخش هایی نبز برای پاسخ به سوالات پرتکرار مردم ایجاد کند. همچنین در سایت hadafmandi.ir، لیست خدمات یارانه ای مانند تغییر سرپرست خانوار، قرار داده شده است که راهنمای دریافت هر کدام از این خدمات ارائه گردیده اند.

همچنین یکی دیگر از نکات مهم سایت سازمان هدفمندسازی یارانه ها hadafmandi.ir، انتشار اخبار مرتبط با این حوزه است. این ویژگی به خصوص پس از اجرای طرح جدید یارانه ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است؛ چرا که اکنون بسیاری از افراد قصد ثبت نام مجدد یارانه را دارند. اخبار زمان و نحوه ثبت نام جاماندگان و منصرف شدگان یارانه از طریق این سایت اعلام می شود.

نحوه ورود به سایت هدفمندی یارانه ها hadafmandi.ir

همان طور که گفته شد، سازمان هدفمند سازی یارانه ها، بخشی از خدمات مردم را از طریق سایت خود ارائه می دهد. اما برای بهره مندی و استفاده از برخی از این خدمات نیاز است که افراد به سامانه هدفمندی وارد شود شوند. به همین دلیل در ادامه این بخش، نحوه ورود به سایت سازمان هدفمندی یارانه ها hadafmandi.ir ارائه شده است.

ابتدا در مرورگر خود آدرس hadafmandi.ir را بنویسید تا به طور مستقیم به سایت سازمان هدفمندسازی وارد شوید.

در صفحه باز شده، روی گزینه ای که در تصویر زیر مشخص شده است، کلیک کنید.

اکنون نام کاربری، رمز عبور و کد امنیتی را بنویسید و روی گزینه ورود به سیستم کلیک کنید تا وارد سامانه شوید.

با توجه به اینکه بسیاری از افراد ثبت نام یارانه جامانده اند و یا انصراف داده اند، در صورتی که بخواهند در طرح جدید یارانه ثبت نام کنند باید به سایت ثبت نام یارانه بروند.

یارانه کالابرگ عنوان طرحی است که در قالب آن دولت حساب یارانه بگیران را برای خرید کالا شارژ می کند.استقبال مردم از طرح یارانه کالابرگ نشان می‌­دهد که طرح فوق توانسته است بر معیشت مردم اثرگذار باشد. طرح یارانه کالابرگ به سه ماه از بهمن تا فروردین اجرا شد. مرحله اول یارانه کالابرگ در ۱۷ بهمن ماه به مناسبت فرارسیدن ۲۲ بهمن ماه شارژ شد. مرحله دوم یارانه کالابرگ در ۱۷ اسفند ماه همزمان با حلول ماه مبارک رمضان شارژ شد و مرحله سوم یارانه کالابرگ نیز فروردین ۱۴۰۳ انجام شد.

یارانه مضاعف در خرداد ۱۴۰۳ برای این گروه

دولت برای مادرانی که دارای دو فرزند هستند افزایش یارانه در نظر گرفته است. افرادی که مشمول این افزایش یارانه هستند، می‌توانند اقلام بهداشتی مثل پوشک، صابون و شامپو برای کودک و مادر و همچنین بسته‌های حمایتی دارای لبنیات، پروتئین، حبوبات، میوه‌جات و سبزیجات را تا سقف ۶۰۰ هزار تومان به صورت رایگان از فروشگاه‌های طرف قرارداد، خریداری کنند..

برای اطلاع از اینکه شامل این طرح هستید یا خیر، می‌توانید با ورود به اپلیکیشن “شما”، کد ملی سرپرست خانوار را وارد کرده و از شرایط خود کسب اطلاعات کنیدمدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت نیز درباره این طرح گفت: سازمان برنامه و بودجه این وعده را داده است که بودجه این طرح حدود ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.این طرح به این منظور انجام می‌شود تا بتوانیم کودکان بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم. امیدواریم با این طرح، سوء تغذیه را در کشور به طور کامل از بین ببریم و هیچ کودکی دیگر مشکل اختلال در رشد نداشته باشد.

یارانه

پس از اجرای این طرح، مبلغ یارانه مادرانی که فرزند زیر ۲ سال دارند از ۴۰۰ هزار تومان به ۶۰۰ هزار تومان تغییر یافت و با این افزایش اعتبار، می‌توان برای خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی متنوع اقدام کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز توضیح داد: برای خانوارهای مشمول یارانه مادران دارای کودک شیرخوار که مشمول طرح یسنا هستند، پیامک ارسال می‌شود و اعتبار این طرح در حساب سرپرست خانوار مشمول شارژ شده که در قالب طرح کالابرگ قابل‌استفاده است.

استعلام یارانه با کد ملی و کد دستوری

اکنون که روش ورود به سایت استعلام یارانه را در اندیشه معاصر فرا گرفته اید، به سادگی می‌توانید در هر ساعتی از شبانه روز به آن وارد شده و از وضعیت یارانه خود یا سایر افراد مطلع شوید.

البته دقت داشته باشید که برای استعلام یارانه با کد ملی در این سامانه، باید به رقم سمت راست کد ملی تان توجه کنید؛ زیرا افرادی که رقم آخر یا سمت راست کد ملی شان زوج است، در روز‌های زوج امکان وارد شدن به این سامانه و استفاده از آن را دارند.

اشخاصی هم که رقم سمت راست کد ملی شان فرد باشد، در روز‌های فرد می‌توانند به این سامانه وارد شده و از آن جهت اطلاع از وضعیت یارانه شان استفاده کنند.

به هر حال، در این قسمت نحوه استعلام یارانه معیشتی با کد ملی را توضیح می‌دهیم تا از روش کلی آن مطلع شوید. به این ترتیب، با توجه به رقم آخر کد ملی تان می‌توانید در روز‌های مربوطه وارد شده و از خدمات سامانه بهره‌مند شوید.

جهت استفاده از این سامانه برای بررسی وضعیت یارانه تان هم باید اقداماتی را انجام دهید که در ادامه آن‌ها را توضیح داده ایم. این اقدامات لازم به منظور استعلام یارانه در سامانه مذکور، به شرح ذیل می‌باشند:

۱- در اولین قدم باید به این سایت وارد شوید که در بخش قبل نحوه انجام این کار را بیان کرده ایم؛ پس جهت وارد شدن به سامانه استعلام یارانه با کد ملی سرپرست دچار مشکل نخواهید شد.

۲- بعد از این که به صفحه اصلی سایت استعلام وارد شدید، شکل زیر را مشاهده می‌کنید. در گوشه بالا و سمت چپ این صفحه گزینه «ورود / ثبت نام» قرار گرفته است. بر روی آن کلیک کرده تا وارد مراحل بعدی استعلام شوید.

۳- سپس پنجره‌ای به شکل زیر برای تان نمایش داده می‌شود که شامل گزینه‌های ورود و ثبت نام است. اگر قبلا در این سامانه ثبت نام کرده باشید، می‌توانید به راحتی وارد شوید؛ اما اگر تا کنون نام نویسی تان را در این سایت انجام نداده اید، برای استعلام یارانه با کد ملی و سریال شناسنامه ابتدا باید این فرایند را طی کنید.

جهت این امر کافی است شماره همراه، کد ملی و تاریخ تولدتان را در کادر‌های مربوطه قرار داده و پس از تایید کد امنیتی، گزنیه «ارسال کد اعتبارسنجی» را بزنید.

به این ترتیب می‌توانید مراحل ثبت نام را طی کنید.

راه دیگری هم برای استعلام یارانه با کد ملی سرپرست وجود دارد. این راه هم استفاده از کد دستوری ایجاد شده به همین منظور است.

کسانی که به هر دلیل امکان استفاده از سامانه را نداشته باشند، می‌توانند از طریق کد دستوری وضعیت یارانه شان را بررسی کنند. این روش حتی برای گوشی‌های ساده و غیر هوشمند هم جواب می‌دهد. به هر حال، جهت این امر باید کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* را در تلفن خود شمار گیری نمایید.

بلافاصله پس از شماره گیری این کد، استعلام یارانه با کد ملی و سریال شناسنامه برای شما انجام گرفته و وضعیت دریافت یارانه تان مشخص می‌شود.

البته توجه داشته باشید که این روش هم تنها مشمول بودن یا نبودن خانواری که کد ملی سرپرست آن وارد شده برای دریافت یارانه را مشخص می‌کند؛ یعنی اطلاعات دیگری در مورد دهک بندی خانوار ارائه نمی‌دهد و امکان اعتراض به وضعیت یارانه از طریق این روش را هم نخواهید داشت.

برنامه استعلام یارانه با کد ملی سرپرست

از آن جایی که معمولا سامانه‌های مختلف دولتی دارای یک برنامه موبایلی می‌باشند، کاربران به دنبال برنامه استعلام یارانه با کد ملی هستند تا از این طریق وضعیت یارانه شان را پیگیری کنند. در‌ای رابطه باید بگوییم که تا کنون برنامه‌ای با این هدف به صورت رسمی ایجاد نشده است؛ از این رو متقاضیان امکان نصب اپلیکیشن خاصی جهت استعلام یارانه شان را ندارند.

با این حال، در هر لحظه می‌توانید از طریق گوشی موبایل تان به سامانه تعیین شده جهت استعلام یارانه مراجعه نموده و اطلاعات مربوطه به یارانه خود یا سایر خانوار‌ها را بررسی کنید؛ چرا که امکان ورود به این سامانه و استفاده از امکانات آن با گوشی موبایل هم در دسترس بوده و از این نظر محدودیتی ندارد.

البته ممکن است در ادامه برنامه استعلام یارانه معیشتی با کد ملی هم معرفی شده و در اختیار کاربران قرار گیرد؛ ولی تا این لحظه هنوز اپلیکیشن یا برنامه خاصی از طریق سامانه مربوطه معرفی نشده است که به محض معرفی شدن در اندیشه معاصر اطلاع رسانی خواهیم کرد.

دهک بندی یارانه با کد ملی

مرحله اول:

جهت استعلام از وضعیت دهک بندی یارانه با کد ملی تنها کافیست ابتدا به وارد سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی sso.my.gov.ir/login بشین و اطلاعات خواسته شده را مطابق با آنچه در تصویر ذیل مشاهده می‌کنین وارد و در پایان بر روی دکمه ارسال رمز یکبار مصرف کلیک کنید.

مرحله دوم:

سپس یک کد برای شما ارسال می‌شود که باید آنرا وارد کنید.

مرحله سوم:

در این مرحله می‌بایست اطلاعات خواسته شده زیر را را وارد و در انتها بر روی دکمه تایید کنید.

شماره ملی سرپرست خانوار

شماره حساب واریز یارانه

مشخص کردن تعداد خانوار

شماره ملی یکی از اعضای خانوار تحت پوشش

مرحله چهارم:

و بالاخره در پایان نتیجه بررسی دهک بندی یارانه شما توسط دولت که با بررسی اطلاعات دارایی و مالی خانوار شماست، نمایش داده می‌شود.

استعلام دهک بندی یارانه با کد دستوری (دهک چندم هستم)

دومین روش استعلام دهک بندی یارانه از طریق کد دستوری (کد دستوری استعلام یارانه با کد ملی) می‌باشد که جهت انجام این کار می‌بایست در تلفن همراه خود #کدملی*۴۳۸۵۷*۴* (ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کد ملی مربع) را شماره‌گیری کنید. این روش راحت‌ترین روش جهت مطلع شدن از اینکه در کدوم دهک هستید می‌باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها