افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در خرداد ماه | حقوق بازنشستگان از کی 2برابر می شود؟

کد خبر: 1293553

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده، تکلیف برنامه هفتم توسعه است که بایستی از ابتدای امسال اجرایی شود.

افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در خرداد ماه | حقوق بازنشستگان از کی 2برابر می شود؟

به گزارش خبرآنلاین، با وجود گذشت دو ماه از سال، نه برنامه هفته به مرحله اجرایی رسیده و نه تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان روشن شده است.

این در شرایطی است که وزیر کار در تازه‌ترین اظهارنظر درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان گفته است: افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و سایر صندوق‌هایی که تحت پوشش وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی بودند، اجرا، اعمال و پرداخت شد، اما در موضوع همسان سازی باید تامین منابع صورت بگیرد.

به گفته صولت مرتضوی، مجلس مبالغی را برای ما در نظر گرفته است که نیازمند زمان است، اما هرچه که پرداخت شود هم در صندوق بازنشستگی و هم در سازمان تامین اجتماعی عملیاتی و اجرا خواهد شد.

او همچنین در اظهارنظر دیگری در پاسخ به این‌که متناسب و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با توجه به این که احکام برنامه هفتم ابلاغ نشده مانده است، چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد، عنوان کرده؛ باید ابلاغ شود. همسان‌سازی زمانی که قانون ابلاغ شود، اجرا خواهد شد. حال با توجه به این که گفته می‌شود اصلاحیه آورده‌اند، آن اصلاحیه هم اصلاح شود، قطعا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از تاریخ اجرای قانون انجام خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی متذکر شده؛ تاریخ اجرایی برنامه هفتم از ابتدای سال ۱۴۰۳ یعنی از اول فرودین سال ۱۴۰۳ خواهد بود. هرگونه اصلاحی در احکام بازنشستگان عزیز از اول فرودین ۱۴۰۳ اعمال می‌شود.

صولت مرتضوی، وزیر کار درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان توضیح داد: همسان‌سازی زمانی که قانون ابلاغ شود، اجرا خواهد شد. حال با توجه به این که گفته می‌شود اصلاحیه آورده‌اند، آن اصلاحیه هم اصلاح شود، قطعا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از تاریخ اجرای قانون انجام خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین، او همچنین اظهار داشت: مجلس مبالغی را برای ما در نظر گرفته است که نیازمند زمان است، اما هرچه که پرداخت شود هم در صندوق بازنشستگی و هم در سازمان تامین اجتماعی عملیاتی و اجرا خواهد شد.

وزیر کار و تعاون و رفاه اجتماعی همچنین درباره تاریخ اجرایی این طرح گفت: تاریخ اجرای طرح هفتم، از ابتدای سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است. در واقع از اول فروردین ۱۴۰۳ این طرح اعمال می‌شود. هرگونه اصلاح در احکام بازنشستگان نیز از تاریخ اول فروردین ماه ۱۴۰۳ در نظر گرفته می‌شود.

البته روز پنجشنبه به دلیل اختلال پیش آمده در سامانه تامین اجتماعی، پرداخت حقوق‌ها با تاخیر انجام شد. این مشکل اکنون برطرف شده است و پرداخت حقوق بازنشستگان در حال انجام است.

بر همین اساس پرداخت حقوق اردیبهشت‌ماه بازنشستگان نیز از بیستم این ماه‌ آغاز و این روند تا پایان ماه ادامه دارد.

جزییات جدول افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در سال ۱۴۰۳ 

میزان افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری:۲۰ درصد در نظر گرفته شده است.

ضریب حقوق قضات و اعضای هیات علمی:۶ هزار و ۸۷۶ تومان در نظر گرفته شده است.

ضریب حقوق کارمندان دولت:۴۸۲ تومان در نظر گرفته شده است.

حق عائله مندی: یک میلیون و ۴۰۰ هزار و ۴۱۰ تومان اعلام شده است.

حق عائله مندی کارمندان دارای ۳ فرزند و بالاتر: یک میلیون و ۸۲۰ هزار و ۵۳۳ تومان در نظر گرفته شده است.

حق اولاد:۸۵۹ هزار و ۵۶۲ تومان اعمال خواهد شد.

حق اولاد کارمندان دارای ۳ فرزند و بالاتر:یک میلیون و ۱۱۷ هزار و ۴۳۰ تومان؛

سقف حقوق:۷۰ میلیون تومان

حداقل حقوق شاغلان:۱۰ میلیون تومان؛

حداقل حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری: ۹ میلیون تومان؛

و در نهایت حقوق والدین شهدا: ۱۵ میلیون تومان اعلام شده است./ اقتصادآنلاین 

رقم جدید حقوق بازنشستگان پس از همسان سازی مشخص شد 

جزئیات همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد.

طبق گفته رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ، مابه التفاوت حقوق بازنشستگان در خردادماه واریز می شود .

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان اظهار داشت: موضوع ۹۰ درصد متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم مصدب شده است. ساز و کار اجرایی آن نیز در برنامه هفتم توسعه است و هنوز از سوی شورای نگهبان تایید نشده است.

او در این باره ادامه داد: برنامه هفتم توسعه، مصوب مجلس، یکبار از شورای نگهبان اعاده شده، بر این اساس به تازگی برخی مواد را مصوب کردیم و برنامه هفتم مصوب بار دیگر به شورای نگهبان خواهد رفت تا دیگر ایرادی نداشته باشد.

او ادامه داد: در صورتی که برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون شود، دولت مکلف است احکام جدید حقوق بازنشستگان را صادر کند.

از اول فروردین متناسب سازی حقوق بازنشستگان محاسبه شده و ما به التفاوت در خرداد ماه واریز خواهد شد.

او درباره بودجه بندی برای این همسان سازی ادامه داد: بودجه آن هم پیش بینی شده، اما اینکه چرا از اول فروردین ماه اضافه پرداختی ها صورت نگرفته بدلیل برخی موضوعات قانونی است.با افزایش ۹۰ درصدی، حقوق بازنشستگان به نزدیک ۲۰ میلیون تومان خواهد رسید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها