خبر داغ یارانه ای؛ تقسیم واریز یارانه نقدی به سه دسته | حساب سرپرستان خانوارها فردا 1/600/000 تومان شارژ می شود

کد خبر: 1290804

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در اطلاعیه‌ای که بهمن ماه منتشر کرد از تغییر زمان‌بندی تخصیص یارانه‌های نقدی و غیر نقدی خبر داد که بر اساس آن دریافت‌کنندگان مستمری نهادهای حمایتی و یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به سه دسته تقسیم شدند و واریزی یارانه آن‌ها در سه تاریخ متفاوت انجام می‌شود.

خبر داغ یارانه ای؛ تقسیم واریز یارانه نقدی به سه دسته | حساب سرپرستان خانوارها فردا 1/600/000 تومان شارژ می شود

خبرنگار شکیبا بقال زاده: در ۲۵ هر ماه، یارانه نقدی و معیشتی خانوارهای مستقر در دهک‌های یک تا سه واریز خواهد شد.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در اطلاعیه‌ای که بهمن ماه منتشر کرد از تغییر زمان‌بندی تخصیص یارانه‌های نقدی و غیر نقدی خبر داد که بر اساس آن دریافت‌کنندگان مستمری نهادهای حمایتی و یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به سه دسته تقسیم شدند و واریزی یارانه آن‌ها در سه تاریخ متفاوت انجام می‌شود.

چندین سال، یارانه نقدی در بیستم هر ماه به‌حساب سرپرستان خانوارهای مشمول واریز می‌شد؛ اما از بهمن‌ماه بازه زمانی یارانه‌های نقدی و غیر نقدی تغییر کرد و همین مسئله برخی را که به شیوه قبلی عادت کرده بودند، سردرگم کرد.

بر اساس زمان‌بندی جدید که بهمن‌ماه گذشته از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اطلاع‌رسانی شد، به‌منظور نظم‌بخشی پرداخت یارانه‌ها و مستمری‌های موضوع قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، تاریخ واریز یارانه‌ها به این صورت تغییر کرد که در بیستم هر ماه، فقط مستمری کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور واریز خواهد شد.

در مرحله دوم، در ۲۵ هر ماه، یارانه نقدی و معیشتی خانوارهای مستقر در دهک‌های یک تا سه واریز خواهد شد. در حقیقت، در تاریخ ۲۵ هر ماه، یارانه نقدی به‌حساب کسانی واریز می‌شود که یارانه ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر دریافت می‌کردند. این افراد در ۲۵ اردیبهشت یارانه خود را دریافت می‌کنند.

در دوره سوم، یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول یارانه در تاریخ ۳۰ هر ماه واریز خواهد شد. در حقیقت یارانه کسانی که به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کردند در ۳۰ هر ماه واریز می‌شود. این افراد در ۳۰ اردیبهشت یارانه خود را دریافت می‌کنند.

سهمیه بنزین، یارانه دارو، هزینه حمل‌ونقل و ذخیره‌سازی سوخت نیز که عمدتا در فرایند اداری انجام می‌شود به تاریخ اول هر ماه موکول شده و در این روز کارسازی خواهد شد./ تجارت نیوز

یارانه نقدی ۴۰۰ هزارتومانی در این تاریخ واریز می‌شود!

سازمان هدفمندی یارانه ها در ایران زمان دقیق واریز یارانه اردیبهشت ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری آنلاین، یکصد و پنجاه و نهمین مرحله از یارانه نقدی مربوط به اردیبهشت ماه ، همراه با افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور در دو مرحله به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.

بنابر سوابق پرداختی ها، یارانه نقدی اردیبهشت ماه در دو مرحله به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. مرحله اول یارانه این ماه، دریافتی دهک های یک تا سه در تاریخ سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد و مرحله دوم واریزی ها که دریافتی سایر دهک های درآمدی است، ساعت ۲۴ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ انجام می شود.

همچنین با اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از خردادماه سال گذشته و به منظور حمایت از خانوارهای کم درآمد، اعتبار یارانه مددجویان کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در صورت خرید اعتباری بیش از ۷۰ درصد مبلغ یارانه، ۲۰ درصد افزایش یافته است.

با اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها و در پی اتمام اقساط تسهیلات یک میلیون تومانی، مبلغ یارانه کما فی السابق دست کم ۳۰۰ هزار تومان برای هر نفر خواهد بود. بدین ترتیب یارانه اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ کسوراتی نخواهد داشت.

یارانه

دهک‌بندی یارانه تغییر می‌کند

وزیر کار گفت: دهک‌بندی‌ها هر ۶ ماه یک بار بازآفرینی و بازسازی شده و به متقاضیان و مراجع رسمی اعلام می‌شود.

به نقل از مهر، یارانه معیشتی خانوار ۹ دهک بخشی نقدی پرداخت می‌شود و بخشی هم برای ۷ دهک نخست به شکل کالابرگ الکترونیکی قابل استفاده است. صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تغییرات در دهک‌بندی‌ها در حیاط دولت عنوان کرد: دهک‌بندی‌های یارانه قابل‌اصلاح هستند، سامانه «پایگاه رفاه ایرانیان» شاخص‌هایی برای دهک‌بندی‌ها تعریف کرده است و امکان دارد کسی از دهک ۴ به دهک ۵ ارتقا یابد و برعکس. این سامانه همواره قابل بروز رسانی است.

وی با بیان اینکه این دهک‌بندی‌ها در طول سنوات یعنی هر ۶ ماه یک بار بازآفرینی و بازسازی می‌شود و دهک‌بندی‌ها اصلاح می‌شود و به متقاضیان و مراجع رسمی اعلام می‌شود، گفت: چنانچه کسی به دهک‌بندی اعتراض دارد، می‌تواند از طریق سامانه‌های متعدد هم در وزارت تعاون هم ادارات استانی تعریف کردیم هم به صورت غیرحضوری اعتراض خود را اعلام کند کارشناسان بررسی کرده و نتایج بررسی به افراد اعلام می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها