سهام عدالت متوفیان | ارزش سهام عدالت متوفیان | مشاهده سبد سهام عدالت متوفیان

سود سهام عدالت متوفیان کی واریز میشود ۱۴۰۳ | زمان واریز سود سهام عدالت

کد خبر: 1287762

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.

سود سهام عدالت متوفیان کی واریز میشود ۱۴۰۳ | زمان واریز سود سهام عدالت

خبرنگار شکیبا بقال زاده: سهام عدالت نوعی یارانه است که به افراد داده میشود و آنها میتوانند از این امکانات استفاده کنند. سهام عدالت یکی از شرایط خوبی است که مردم به دنبال گرفتن آن هستند برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر اندیشه معاصر را دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید

سود سهام عدالت 1403

سود سهام عدالت سال ۱۴۰۲ دو مرحله ای بود که مرحله نخست آن آذرماه و مرحله دوم آن در هفته پایانی اسفند واریز شد. سود سهام عدالت در مرحله دوم حدود ۳۰ درصد کمتر از مرحله اول بود. همچنین سود سهام متوفیان هم در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ پرداخت شد. البته سود سهام  برخی سهامداران و وراث با مشکل مواجه شد که این افراد باید موضوع را از طرق مختلفی که اعلام شده پیگیری کنند.

مرحله سوم سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ که ناشی از قصور هشت شرکت در واریز سود مرحله‌ی دوم سال گذشته بود قرار است خرداد ۱۴۰۳ پرداخت شود. در زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت در ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ مشخص شد هشت شرکت در زمان مقرر نسبت به محاسبه عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ و واریز سود اقدام نکردند که این خلف وعده‌ی آنها تخلف محسوب می‌شود و سازمان بورس اعلام کرد با آن برخورد می‌کند.

سودی مرحله‌ی دوم که در پایان سال گذشته به سهامداران عدالت پرداخت شد به سه علت کمتر از واریزی مرحله‌ی اول در آذرماه بود. این سه عامل شامل فروش سهام در سال گذشته توسط کارگزاری‌ها به درخواست متقاضی، تفاوت سبد سهام افراد و عدم واریز توسط هشت شرکت بود.

در پی آن اعلام شد قرار است تا خردادماه ۱۴۰۳ میزان سودی که این شرکت‌ها در مرحله دوم پرداخت نکردند به حساب سهامداران عدالت واریز شود. به تازگی نیز رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر از احتمال واریز مرحله سوم سود سهام در خرداد امسال داد. مجید عشقی اما زمان دقیق واریز و مبلغ آن را اعلام نکرد.

در اسفندماه، دارندگان سبد سهام ۴۵۲ هزار تومانی می‌بایست ۴۰۹ هزار تومان دریافت کنند. افرادی که سبد ۴۹۲ هزار تومانی دارند مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، کسانی که ۵۳۲ هزار تومان سبد دارند مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سهامدارانی که از سبد سهام یک میلیون تومانی برخوردارند ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت کردند. سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده بودند باید مغایرت در زمینه میزان سود را از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند.

جزئیات واریز سود سهام عدالت متوفیان به حساب وراث در اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد.

در روزهای پایانی سال گذشته مرحله دوم سود سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شد که در این میان گروهی موفق نشدند سود خود را دریافت کنند. افراد جا مانده از دریافت سود سهام عدالت، به دو گروه وراث و نومشمولان سود سهام تقسیم می‌شوند.

وراثی که موفق نشده‌اند در این مرحله سود سهام متوفیان را دریافت کنند، اگر تا خردادماه فرایند انتقال سهام و ثبت‌نام یا به‌روزرسانی اطلاعات خود در سامانه سجام را انجام بدهند، سود سهام خود را در مرحله سوم واریز سود سهام دریافت خواهند کرد.براساس گزارش‌ها، بیش از یک میلیون سهامدار سهام نیز همچنان با مشکل شماره شبای معتبر روبرو هستند که این افراد با رفع مشکل شماره شبا در نوبت دریافت سود سهام عدالت قرار می‌گیرند.

به گفته عسگر توکلی، رئیس هیئت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور نوبت بعدی واریز سود سهام عدالت خرداد ماه ۱۴۰۳ است که در این نوبت سود سهام عدالت جاماندگان پرداخت می‌شود.

چندی است که در اخبار ضد و نقیضی اعلام می شود که انجام مراحل سهام عدالت رایگان بوده یا خیر. دفاتر پیشخوان و مراجعین بر اساس این اخبار به مشکل خورده اند اما سازمان تنظیم مقررات که سازمان صادر کننده پروانه دفاتر پیشخوان است، در ردیف های مجاز به انجام خدمات دفاتر امور مربوط به سهام عدالت را گنجانده است که می توانند برای آن هزینه دریافت کنند. همچنین دفاتر پیشخوان، دفاتری خصوصی هستند که با خرید و صدور پروانه دفاتر پیشخوان که چندین ماه طول می کشد به عنوان پیمان کار دولت فعال می شوند تا با استفاده از اپراتورهای سرویس دهنده دفاتر پیشخوان کارهای مراجعین را انجام دهند. ثبت نام در این اپراتورهای ارائه دهنده خدمات نیز مدتی طول می کشد تا برای آنها فعال شود. برخی دفاتر و مراجعین آنها از این رویداد ناراضی هستند و تعداد تماس ها با ۱۹۵، اپراتور سرویس دهنده خدمات دفاتر پیشخوان نیز افزایش پیدا کرده است. در گروه های هماهنگی دفاتر پیشخوان با اپراتورهای ارائه خدمات نیز بحث هایی در این باره شکل می گیرد.

در روزهای اخیر مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مرکزی بورس، باغستانی تاکید کرد: جلساتی با قوه قضاییه در رابطه با دفاتر پیشخوان دولت داریم تا قوه قضاییه اطلاعات افراد را به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بدهد و سپس ما نیز کار تقسیم و بعد پرداخت سود سهام را داشته باشیم. همچنین دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام می گوید: فقط و فقط کارگزاری ها و بانک ها به صورت رایگان خدمات سهام متوفی را انجام می دهند. درخبرهای قبلی اما باغستانی اشاره ای به دفاتر پیشخوان نکرده بود که احتمالا به دلیل اعتراض انجمن های دفاتر پیشخوان و دفاتر قضایی او به این موضوع اشاره کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها