فوری؛ قیمت قارچ اعلام شد | بالاتر از این قیمت نخرید

کد خبر: 1287688

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: ضعف در عرضه و پخش مویرگی منجر به فروش قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان در برخی مغازه‌ها شده که این امر کاملا گرانفروشی است.

فوری؛ قیمت قارچ اعلام شد | بالاتر از این قیمت نخرید

مهدی رجبی گفت: قیمت کنونی هرکیلو قارچ سرمزرعه ۷۰ تا ۷۵ هزارتومان و خرده فروشی‌ها ۹۰ تا ۱۰۰ هزارتومان است.

او با بیان اینکه قیمت قارچ در بازار تغییری نداشته است، افزود: ضعف در عرضه و پخش مویرگی قارچ موجب شده تا بسیاری از افراد با سوءاستفاده از این فضا گرانفروشی کنند، درحالیکه فروش قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان گرانفروشی و تخلف محسوب می‌شود.

رجبی از آخرین وضعیت راه اندازی پایانه فروش قارچ در تهران خبر داد و گفت: در حال اخذ مجوز های لازم از شهرداری برای راه اندازی این پایانه هستیم.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ ادامه داد: این پایانه شبیه بازار میوه و تره بار خواهد بود، یعنی تمام فروشندگان محصولاتشان را در آنجا عرضه خواهند کرد و خریداران  با یک نرخ ثابت اقدام به خرید می‌کنند.

او ادامه داد: بنابر آمار سال گذشته ۲۱۰ هزارتن قارچ تولید شد و پیش بینی می‌شود با صدور مجوزهای جدید، میزان تولید تا پایان سال به ۲۲۵ هزارتن برسد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ درباره آخرین وضعیت صادرات قارچ افزود: بنابر آمار روزانه ۲۰ تا ۴۰ تن قارچ صادر می شود که با گرم شدن هوا، میزان صادرات کاهش می‌یابد.

او گفت: با توجه به آنکه امکان تشخیص سمی بودن از غیرسمی بودن قارچ وجود ندارد، به افراد توصیه می‌شود که مردم از خرید قارچ باز در حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند.

باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها