ایران دومین بازار جهانی کالاهای دبی

کد خبر: 128405

این گزارش با اشاره به این که ایران و در کنار آن عراق از مهمترین بازارهای عرضه کالاهای دبی هستند ادامه می دهد که این دو بازار بعد از هند از مهمترین مراکز صادرات و واردات بوده که دبی با آنها در ارتباط است.

ایران دومین بازار جهانی کالاهای دبی

علی رغم تحریمهایی که علیه ایران صورت گرفته است هنوز هم ایران مهمترین شریک تجاری امارات و خصوصا دبی به شمار می آید. به گزارش سرویس بین الملل «فردا» به نقل از روزنامه الشرق الاوسط؛ دبی به عنوان مهمترین مرکز تجاری امارات شناخته می شود. تجارت غیر نفتی دبی با کشورهای خارجی 118 میلیارد دلار در سال برآورد شده است که این رقم افزایش 19در صدی آن نسبت به سال گذشته که حدودا 100 میلیارد دلار بود را نشان می دهد. طبق گزارش روزنامه الشرق الاوسط ایران به رغم تحریمهایی که علیه او اعمال شده تا به حال بزرگترین شریک تجاری دبی بعد از هندوستان است. به گفته "احمد بطی احمد" مدیر کل گمرک دبی، تجارت غیر نفتی سال 2010 دبی افزایش قابل توجهی یافته است به طوری که تمام ارقام بدست آمده ازمیزان صادرات و واردات دبی نشان می دهد که تجارت امسال دبی رکورد دار پنج سال گذشته است. وی تصریح کرده است: همچنین صادرات غیر نفتی دبی تقریبا از مرز 14 میلیارد دلار گذشته است که این عدد پیشرفت 38 در صدی صادرات کشور امارات را می رساند. وی کالاهای امارات را در حال رقابت با کالاهی دیگر کشورهای آسیایی می داند. طبق گزارش روزنامه الشرق الاوسط، ایران با وجود تمام محدودیتهای تجاری که تحریم ها علت اصلی آنها هستند هنوز هم از مهمترین مراکز فروش کالاهای دبی به شمار می آید. در ادامه این گزارش با اشاره به این که ایران و در کنار آن عراق از مهمترین بازارهای عرضه کالاهای دبی هستند آمده است که این دو بازار بعد از هند از مهمترین مراکز صادرات و واردات بوده که دبی با آنها در ارتباط است.

این منبع ذکر می کند که هرچند تحریم صادرات برخی از کالاها باعث شده است که میزان صادرات و واردات بین دو کشور کاهش یابد ولی هنوز هم دبی از طریق صادر کردن کالاهایی که تحریم آنها را شامل نمی شود سود بسیار بالایی کسب می کند. این در حالی است که بسیاری از کالاهای الکتریکی و مصرفی از مراکز گمرک دو کشور نمی گذرند و اطلاع دقیقی از میزان واردات و صادرات آنها نیست ولی با رفتن به بنادر امارات می توان دید که چه مقدار از کشتی ها روزانه روانه ایران می شوند.و کالاهای متنوعی را که بعضی از آنها خارج از قانون تحریم هستند را وارد ایران می کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد