شایعات سمی در بازار گوشت قرمز /تکذیب قیمت نیم میلیونی گوشت قرمز / گرانتر از این قیمت گرانفروشی است

کد خبر: 1205762

قیمت 500 هزار تومانی گوشت قرمز تکذیب و توزیع گوشت گرم وارداتی با قیمت 232 هزار تومان آغاز شد

شایعات سمی در بازار گوشت قرمز /تکذیب قیمت نیم میلیونی گوشت قرمز / گرانتر از این قیمت گرانفروشی است

طی چند روز گذشته بسیاری از رسانه‌ها بر طبل گرانی سرسام آور گوشت قرمز دمیده و مدعی شدند قیمت این فرآورده پروتئینی به نیم میلیون تومان رسیده و دیگر بسیاری از ایرانی‌ها قادر به خرید این محصول نیستند. برای این ادعا نیز این رسانه‌ها متوسل به قیمت 509 هزار تومانی گوشت بدون استخوان و پاک کرده گوسفندی بسته‌بندی شده در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای شدند.

با این حال اما بررسی‌های میدانی خبرنگار روزنامه ایران در سطح شهر تهران و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد هم اکنون قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفندی تنظیم بازاری منجمد بین 150 تا 160 هزارتومان، گوشت گوسفندی قلوه گاه 153 هزارتومان، سردست 167 هزارتومان و ران 177 هزارتومان است.

همچنین در بازار خرده فروشی هر کیلوگرم شقه گوسفندی به طور میانگین بین 340 تا 365 هزارتومان، گوساله 310 هزارتومان، ران 410 هزارتومان، سردست 365 هزارتومان و راسته 398 هزارتومان عرضه می‌شود. با این حال قیمت گوشت قرمز بسته‌بندی شده فروشگاه‌های زنجیره‌ای و گوشت پاک شده و بدون استخوان همواره دو برابر میانگین قیمت گوشت عرضه شده در میادین میوه و تره بار بوده است به همین دلیل نمی‌توان این نرخ را به‌عنوان قیمت گوشت قرمز در همه فروشگاه‌ها و مراکز عرضه این محصول تعمیم داد.

عرضه گوشت گوسفندی ۲۳۲ هزار تومانی در میادین تهران

با این حال مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار نیز در گفت‌و‌گو با «ایران» ضمن تکذیب عرضه گوشت با قیمت هر کیلوگرم ۵۰۰ هزار تومان در میادین میوه و تره‌بار اظهار کرد: با واردات 22 تا 25 تن گوشت گوسفندی به‌صورت روزانه قیمت گوشت گرم به 232 هزار تومان رسید. در این باره ایوب فصاحت اظهار کرد: قیمت نیم شقه دست گوسفندی حدود 235 هزار تومان، قیمت نیم شقه ران گوسفندی 245 هزار تومان، قیمت کف و دست گوسفندی 259 هزار تومان و قیمت قلوه گاه با استخوان گوسفندی نیز 195 هزار تومان خواهد بود. وی افزود: عرضه گوشت گرم گوسفندی از دیروز به‌صورت گسترده در ۲۲ میدان میوه و تره‌بار شهرداری و در اقصی‌نقاط شهر تهران عرضه می‌شود، همچنین روند عرضه از ۱۰ روز آینده دو برابر می‌شود و چند محموله گوشت دیگر وارد تهران خواهد شد.

عرضه انبوه دام سبک از اواسط اسفندماه در سراسر کشور

منصور پوریان درباره وضعیت بازار دام زنده و گوشت قرمز داخلی گفت: افزایش کاذب قیمت گوشت گوسفندی ناشی از نوسان نرخ ارز، نوسان قیمتی برخی کالاها، تأخیر در حمل‌ونقل به‌دلیل شرایط آب و هوایی و سودجویی برخی دلالان ایجاد شد که با بی‌رغبتی و تقاضای پایین مصرف کنندگان روبه‌رو شد. به گفته وی، از اواسط اسفندماه دام‌های استان‌های جنوبی کشور به بازار عرضه می‌شود زیرا با گرم شدن هوا و خشک شدن مراتع، نگهداری دام سخت می‌شود. رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده اظهارداشت: اکنون با عرضه مویرگی گوشت قرمز منجمد توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور و گوشت گرم وارداتی، قیمت گوشت گوسفندی در برخی استان‌ها و مناطق تهران فروکش کرده است اما در برخی مناطق نیز همچنان با قیمت‌های بالا و غیرمنطقی عرضه می‌شود. وی تصریح کرد: امسال به‌دلیل بارش‌های مناسب در اکثر استان‌های کشور از جمله خوزستان، فارس، ایلام، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان زایش‌ها نسبت به 10 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

قیمت 250 هزارتومانی گوشت گرم گوسفندی داخلی منطقی است

پوریان افزود: قیمت دام زنده سبک براساس درجه‌بندی بین 90 تا 120 هزارتومان و دام سنگین درجه‌بندی بین 90 تا 105 هزارتومان است. بنابراین قیمت لاشه این محصول در بازار باید برای گوشت گوسفندی نر درجه یک 220 هزارتومان و گوشت گوساله 210 هزارتومان باشد همچنین تکه‌های تفکیکی گوشت گوسفندی درجه یک 250 هزارتومان و گوساله نر درجه یک 220 هزارتومان به دست مصرف کنندگان برسد. وی قیمت واقعی دام زنده سبک نر درجه یک را با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، 120 هزارتومان و دام سنگین گوساله نر درجه یک را 100 هزارتومان دانست.

روزنامه ایران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد