سورپرایز شبانه برای دارندگان سهام عدالت | واریز 192 هزار تومان بحساب هر سهام دار

کد خبر: 1192975

ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی با افزایش 192 هزار و 635 تومان به 9 میلیون536 هزار و914تومان رسید.

سورپرایز شبانه برای دارندگان سهام عدالت | واریز 192 هزار تومان بحساب هر سهام دار

یکشنبه (27 آذر 1401)، ارزش سهام عدالت 490 هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه های شرکت های بورسی در این سهام به8 میلیون837 هزار و40 تومان رسید.

شاخص کل بازار بورس نیز با 30308 واحد افزایش در ارتفاع 1.500.242 و شاخص هم  وزن در ارتفاع 443.962 واحدی قرار گرفته است.

ارزش معاملات امروز بازار بورس5815 میلیارد تومان بود که در نهایت ارزش کل بازار بورس را در رقم5552 هزار میلیارد تومان قرار داد.

بیشترین تاثیرگذاری شاخص بازار فولاد،فارس،فملی،کچاد،وغدیر،نوری و شپنا بیشترین تاثیرگذاری بر شاخص بازار بپاس،هرمز،زاگرس،فغدیر،آریا،شگویا،شرانل شاخص بازار فرابورس است. برخی نمادهای موجود در پرتفوی سهام عدالت در معاملات امروز با افزایش قیمت مواجه شدند.

ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی

پس از پایان معاملات امروز بازار بورس ایران (27 آذر 1401) ارزش سهام عدالت 532 هزارتومانی دارندگان این سهام به9 میلیون و536 هزار و 914 تومان رسید.

 سود سهام عدالت ها واریز شد

بر اساس تصمیم دولت قرار بود که ۳.۵ میلیون نفر جامانده سهام عدالت،‌مشمول سهام عدالت به ارزش ۱۰ میلیون تومان شوند. اما زمان تخصیص سهام عدالت به جاماندگان مشخص نبود که حالا مشخص شده است.

حسین قربان‌زاده با اشاره به تصویب‌نامه هیات وزیران درمورد جاماندگان سهام عدالت اظهار کرد: این تصویب‌نامه به تازگی ابلاغ شده و کارهای اجرایی آن درحال انجام است.

تصویب‌نامه هیات وزیران تکلیف جاماندگان سهام عدالت را تقریبا روشن کرد و به گفته رییس سازمان خصوصی‌سازی، طبق قانون بودجه سال جاری، سهاک عدالت جاماندگان امسال باید حتما پرداخت شود.

طوی به این سوال که سهام عدالت چه زمانی به جاماندگان تخصیص خواهد یافت، پاسخ داد: تخصیص سهام عدالت به جاماندگان در قانون بودجه سال جاری پیش‌بینی شده است و بنابراین فرایند آن امسال باید انجام شود. البته پرتفوی این سهام به اصلاحیه نیاز دارد که متن اصلاحیه به دولت ارسال شده و بررسی ز شناسایی و معرفی خواهند شد و مبلغ سهام مورد واگذاری به هر یک از مشمولین معادل حداکثر ۱۰۰ میلیون ریال با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال است.

طبق تصویل نامه هیات وزیران ، قرار است پرتفوی جاماندگان از بخشی از سهام بانک تجارت، بانک صادرات، بانک ملت، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس تشکیل شود که البته ممکن است طبق گفته قربان‌زاده این پرتفو تغییر کند.

از چند هفته گذشته مساله واریز سود سهام عدالت مطرح شد. ابتدا قرار بود همه دارندگان سهام عدالت، سود سهام خود را تا شب یلدا دریافت کنند. آنچه که بسیاری از رسانه‌ها آن را عیدی یک میلیونی رییسی در شب یلدا اعلام کردند. اما بعد از آن بود که اعلام شد احتمالا سود سهام عدالت ۴۹ میلیون سهامدار تا آذر ماه واریز نمی‌شود و احتمالا به دی ماه موکول می‌شود.

بر این اساس همه افرادی که سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی دارند یک میلیون تومان و دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی، دو میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت می‌کنند.

مشاور رئیس سازمان بورس گفت: سود سهام عدالت برای همه سهامداران به صورت یکجا از طریق شماره حساب اعلام شده در سجام واریز می‌شود.

پیمان حدادی در مورد پرداخت سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال گذشته شرکت‌های سرمایه‌پذیر، اظهار داشت: سود کسب شده شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت که مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ است، حدود دو برابر کل سود سال ما قبل است و امسال براساس مصوبه شورای عالی بورس در دو مرحله پرداخت می‌شود.

وی افزود: اولین مرحله سود سهام عدالت تا آخر آذر امسال یا حداکثر دو سه روز اول دی‌ماه سال جاری طبق وعده داده شده پرداخت می‌شود.

مبلغ سود سهام عدالت چقدر است؟

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: برای دارندگان سهام به ارزش اسمی ۵۳۲ هزار تومانی در مرحله اول ۵۰۰ هزار تومان سود در آخر آذر پرداخت می‌شود و در مرحله دوم در اسفند امسال یا اوایل فرردین سال آینده ۵۰۰ هزار تومان دیگر پرداخت می‌شود. یعنی در مجموع یک میلیون تومان سود به اندازه دو برابر کل سود سال گذشته پرداخت می‌شود و به همین نسبت برای کسانی که سهام عدالت به ارزش یک میلیون تومان دارند، در هر مرحله از پرداخت، یک میلیون تومان سود پرداخت می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها