هدیه ۱۰۰ میلیون تومانی رئیسی به این خانوارها | وام بلاعوض 100 میلیونی برای این یارانه بگیران

کد خبر: 1172467

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت:در راستای طرح نهضت ملی مسکن، به زنان سرپرست خانوار، خانواده‌هایی که چندقلو دارند و خانواده‌های دارای بیش از یک عضو معلول ، ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض داده می‌شود.

هدیه ۱۰۰ میلیون تومانی رئیسی به این خانوارها | وام بلاعوض 100 میلیونی برای این یارانه بگیران

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت:در راستای طرح نهضت ملی مسکن، به زنان سرپرست  خانوار، خانواده‌هایی که چندقلو دارند و خانواده‌های دارای بیش از یک عضو معلول ، ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض مسکن  داده می‌شود.

حمیده محدث در بازدید به موضوع مسکن و اشتغال مددجویان بهزیستی خراسان رضوی پرداخت و اظهارداشت: اشتغالزایی، مشارکت‌های مردمی و تهیه مسکن سه مقوله مهم نیست که اداره کل برای یاری مددجویان سرلوحه کار خود قرار داده است.

محدث در خصوص وام مسکن برای مددجویان گفت: در سال جاری اولویت طرح مسکن به خانواده‌های 2 عضو معلول و بیشتر اختصاص یافته است و در عین حال سال گذشته هزار و 40 تعهد مسکن داشته ایم که هزار و 53مورد انجام شد و امسال هزار و 702  تعهدمسکن داریم که در حال اجرای آن هستیم.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی افزود: امسال تا اواسط مردادماه پنج هزارو هشت نفر  شناسایی شده اند که از میزان 215 نفر به استان خراسان رضوی اختصاص یافته است.

محدث ادامه داد:در راستای طرح نهضت ملی مسکن، به زنان سرپرست  خانوار، خانواده‌هایی که چندقلو دارند و خانواده‌های دارای بیش از یک عضو معلول ، 100 میلیون تومان کمک بلاعوض مسکن  داده می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه علاوه بر این کمک‌های نقدی و غیر نقدی مشارکت مردمی از نظر همدلی در ایام اوج کرونا بسیار کارآمد بود، تصریح کرد: در دوران شیوع بیماری نوع مشارکت مردمی و خدمات تغییر کرد و آحاد مردم با مددجویان همدلی کردند لذا در همین خصوص مردم در پویش ایران همدل بسته‌های سلامتی و معیشتی تهیه کردند و همچنین برای آموزش‌ها که از راه دور بود، تبلت، گوشی و نرم افزار تدارک دیدند.

وی افزود:در بحث پویش مشق مهربانی نیز به میزان تعداد دانش آموزان که 31 هزار نفر در مشهد هستند در بحث نوشت افزار تبلت و موبایل مشارکت‌ها را برای سال تحصیلی جدید جلب می‌کنیم.

محدث به پویش حریم عشق در مشهد اشاره کرد و گفت دهه آخر صفر و اربعین مشارکت های مردمی خوبی را برای این پویش جلب کرده ایم.

معاون مشارکت‌های مردمی از رشد موسسه‌های خیریه خبرداد و گفت:رشد موسسه‌های خیریه به دلیل مجوز گرفتن از ارگان‌های مختلف است و منابع صدور مجوز بسیار زیاد هستند و متولیان زیادی دارند.

در ادامه گلیان کارشناس مسئول دفترمشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی نیز به مشارکت نقدی و غیرنقدی مردم اشاره کرد و گفت: در قالب مسئولیت‌های مختلف مشارکت‌های مختلف در بخش دولتی و غیردولتی داریم.در استان  231 موسسه خیریه فعال داریم که از ما مجوز دارند و تحت نظارت اداره کل بهزیستی هستند.

گلیان در ادامه به آمار مشارکت شش ماهه سال گذشته اشاره کرد و گفت: 62 میلیارد تومان کمک نقدی، 64 میلیارد تومان کمک غیر نقدی و 13 میلیارد تومان کمک خدماتی در حوزه مشارکت داشته ایم. امسال نسبت به سال گذشته و با وجود شیوع کرونا بازهم  رشد 13 درصدی در حوزه مشارکت داشته ایم.

کشوری کارشناس مسئول دفتر اشتغال معاونت مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی در خصوص تسهیلات کارفرمایی نیز اظهارداشت: هرکارفرما که از بهزیستی نیروهایش را تامین کند به ازای هر نفر 100میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت می‌شود و سقف آن تا 20نفر که می‌شود 2میلیارد تومان و بازپرداخت هفت ساله است.

وی خاطرنشان کرد: مشوق‌هایی برای کارفرمایان داریم که بحث پرداخت حق بیمه است و زمانی که نیروهای بهزیستی تثبیت می‌شوند در حوزه اشتغال، ما حق بیمه سهم کار فرما پرداخت می‌کنیم وبرای زنان سرپرست خانوار و اعضای بهبود یافته تا 5 سال سهم کارفرما پرداخت می‌شود./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها