حقوق بازنشستگان| واریز حقوق بازنشستگان| افزایش حقوق بازنشستگان

سورپزایز آخر هفته ای رئیسی برای بازنشسته ها | افزایش حقوق بازنشستگان تعیین تکلیف شد

کد خبر: 1164418

میزان افزایش حقوق بازنشستگان همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در آخرین خبر از این حوزه، طبق اعلام رئیس مجلس، مصوبه افزایش ۱۰درصدی مستمری بازنشستگان به‌دلیل مغایرت با قانون ابطال شد.

سورپزایز آخر هفته ای رئیسی برای بازنشسته ها | افزایش حقوق بازنشستگان تعیین تکلیف شد

میزان افزایش حقوق بازنشستگان همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در آخرین خبر از این حوزه، طبق اعلام رئیس مجلس، مصوبه افزایش ۱۰درصدی مستمری بازنشستگان به‌دلیل مغایرت با قانون ابطال شد.

رقم جدید حقوق بازنشستگان بعد از همسان سازی

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: همسان سازی حق مسلم بازنشستگان است و. در صورت عدم تصویب آن باعث ایجاد شکاف طبقاتی بین بازنشستگان و شاغلین خواهد شد.

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مساله گرانی و تورم دغدغه همه مردم است و قطعا دولت باید در جهت مهار گرانی ها چاره اندیشی کند و چاره اقتصاد کشور را به گونه ای انجام دهد که همراه با فشار طاقت فرسا بر مردم نباشد.

وی در ادامه با ارائه پیشنهادی به دولت برای مهار گرانی ها گفت: دولت دامنه مشورت های تخصصی خود را افزایش دهد و از ظرفیت مجلس به صورت نهادی تر، منسجم تر و فراگیرتر بهره گیرد. باید رابطه و هم اندیشی مجلس و دولت افزایش یابد و فراتر از گفت و گوی عادی، جلسات متعدد و فشرده ای را با هم داشته باشند و این مساله را به صورت جدی تر در دستور کار مشترک قرار دهند.

نماینده مردم کوهدشت با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه خود بیان کرد: لرستان استانی است که بر کشور حق دارد و در طول تاریخ بهترین مدافع این مملکت از قوم بزرگ لر بوده است. لرستان در انقلاب و جنگ و در دفاع از کیان این مملکت خوش درخشیده و به خوبی خود را نشان داده، اما آیا حق لرستان ادا شده است؟

این عضو مجمع نمایندگان استان لرستان خاطرنشان کرد: لرستان به پیشرفت و عمران نیاز دارد و دولت بداند شرط پیشرفت در منطقه غرب کشور پیشرفت و عمران در لرستان است و باید به صورت ویژه برای استان لرستان و استان های مشابه تمرکز کند.

مبلغی در رابطه با موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین گفت: همسان سازی حق مسلم بازنشستگان است و شامل افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان با شاغلین می شود. در صورت عدم تصویب آن باعث ایجاد شکاف طبقاتی بین بازنشستگان و شاغلین خواهد شد و شکاف طبقاتی را نظام اقتصادی اسلام نمی پذیرد و برای آن دستوراتی دارد. همچنین رسیدگی به مسائل درمانی، رفاهی و معیشتی بازنشستگان فرهنگی مورد تاکید است و انتظار می رود متولیان امور به این موضوع توجه لازم را داشت باشند.

منبع: ایسنا

وام 50 میلیونی با کارمزد 6 درصد برای بازنشستگان 

وام / وام یکی از ترفندهای دنیای اقتصاد برای ایجاد آسایش در زندگی مردم است و امروزه یکی از راهکارهایی است که مردم از آن برای تأمین نقدینگی لازم برای کارهای مختلف خود استفاده می‌نمایند. وام بانکی مجموعه‌ای از وام‌ های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. صاحبان مشاغل، زوج‌های جوان، کارآفرینان،‌ مسکن‌جویان و خلاصه هر کسی که قصد ایجاد تحولی در زمینه شغلی، زندگی و تحصیلی خود دارد؛ می‌تواند از وام بانکی به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود

محمد اسکندری در حاشیه برگزاری هفدهمین بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان و در آیین تجلیل از بازنشستگان برگزیده ملی که صبح امروز در سالن مرکز همایش های پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع معیشت بازنشستگان از مواردی است که مورد توجه صندوق بازنشستگی قرار داشته و دارد و در قالب قانون بودجه و اعتبارات تخصیص داده شده از سوی سازمان برنامه و بودجه باید به این موضوع توجه شود.

وی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص پرداخت حقوق بازنشستگان هیچ دخل و تصرفی ندارد، گفت: این بخش براساس قانون بودجه و از طریق سازمان برنامه و بودجه اجرا می‌شود؛ البته ما امیدواریم به معوقات بازنشستگان و احکام آنها نیز توجه شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید مجدد بر اینکه معیشت دغدغه همیشگی ما یعنی صندوق قرار دارد، افزود: اگرچه حقوق بازنشستگان در ابتدای سال افزایش پیدا می‌کند اما با توجه به عدم افزایش بر اساس تورم همیشه مشکلاتی در این بخش وجود دارد و هرچقدر ما می‌دویم به تورم نمی‌رسیم و این یک ایراد جدی در کشور ما است.

اسکندری با بیان اینکه تورم ریشه و عوامل متعددی را دارد، تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که مورد توجه صندوق بازنشستگی بوده است تخصیص اعتبارات جهت تامین کالاها و لوازم خانگی به صورت اقساطی ویژه بازنشستگان صندوق بازنشستگی است که امسال نیز این تسهیلات افزایش یافته است

وی با اشاره به افزایش اعتبارات خرید اقساطی لوازم خانگی به رقم 50 میلیون تومان در سال جاری گفت: این تسهیلات با کارمزد 6 درصد ارائه خواهد شد که امسال آن را گسترش داده‌ایم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین به بحث وام ازدواج فرزندان بازنشستگان اشاره کرد و گفت: در این وام نیز یک بار برای همه عزیزان وام پرداخت شده است که در آینده نزدیک بنا داریم همه کسانی که در نوبت قرار دارند مجددا این وام را دریافت کنند.

اسکندری همچنین در خصوص گلایه برخی از بازنشستگان نسبت به قطع یارانه نقدی‌شان تصریح کرد: ما هم همین موضوع را پیگیری کرده‌ایم و درخواستی را از سازمان مربوطه داریم تا یک دسترسی را به مرکز ما بدهند تا در این باب پاسخگو باشیم اما در کل این موضوع نیز در حوزه اختیارات صندوق بازنشستگی قرار ندارد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه قانون بازنشستگی در کشور با مشکلاتی همراه است، گفت: برخی از آیتم‌هایی که باید در قانون بازنشستگی اصلاح شود مربوط است به سن بازنشستگی و برخی از پارامترها که باید این قوانین مشخص شوند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه سن 51 سالگی سن مناسبی برای بازنشستگی نیست، گفت: این دوره اول شکوفایی در حوزه مدیریتی است و می‌توان از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کرد و با توجه به اینکه برخی از سیاست‌های جمعیتی در حال حاضر اصلاح شده به تبع باید سیاست ها و قوانین بازنشستگی نیز مورد اصلاح و بازنگری قرار بگیرد که البته ما برخی از این اصلاحات و پارامترها را در قالب پیش‌نویس طرحی در اختیار سرپرست وزارت رفاه قرار داده‌ایم.

منبع: تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد