شرایط پذیرش تحصیلی با موسسه مهاجرتی معتبر

کد خبر: 1139024

معمولا دانشجویانی که در سراسر جهان مشغول به تحصیل هستند، دوست دارند تا در بهترین دانشگاه ها تحصیلات خود را به سرانجام رسانند. قطعا تحصیل در دانشگاهی که رتبه جهانی بالایی را داراست، اعتبار بیشتری در سایر نقاط جهان دارد. همین علت نیز موجب شده است دانشجویان به فکر تحصیل در کشور های پیشرفته تری مثل کانادا، آلمان، فرانسه، استرالیا، چین و... باشند. کشور هایی که از لحاظ اقتصادی و اجتماعی، جایگاه مناسبی را دارند و از همه مهم تر، دانشگاه های برتری را در خود جای داده اند. حال سوال اینجاست که چگونه می توان برای ادامه تحصیل به کشور های پیشرفته مهاجرت کرد؟

شرایط پذیرش تحصیلی با موسسه مهاجرتی معتبر

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم، مهاجرت تحصیلی به کشور های پیشرفته نیازمند کسب آگاهی و اطلاعات جامعی می باشد؛ چرا که اگر متقاضی بدون هیچ پیش زمینه ای اقدام به انجام این کار نماید، ممکن است موفق به اخذ ویزا یا پذیرش تحصیلی نشود. قطعا تحصیل در کشور های دیگر کار آسانی نیست و دانشجویانی موفق به مهاجرت می شوند که واجد شرایط باشند. یکی از مهم ترین چیز هایی که در طول مسیر مهاجرت، متقاضیان باید انتخاب نمایند. موسسه مهارتی معتبر است. قطعا موسسه مهاجرتی معتبر و دارای مجوز رسمی، می تواند کمک شایانی را در مسیر اخذ ویزا و پذیرش به متقاضیان نماید.

از آنجایی که دانشجویان بین المللی آگاهی مناسبی را از قوانین بین المللی و قوانین کشور مقصد ندارند. به همین خاطر ممکن است به تنهایی از پس برخی از مشکلات بر نیایند. همچنین عدم آگاهی از چگونگی ارائه درخواست ویزا و پذیرش به سفارت و دانشگاه های کشور مد نظرتان می تواند موجب رد درخواست شما شود. در نتیجه انتخاب موسسه مهاجرتی رسمی و معتبر که دارای سابقه درخشانی است، بسیار حائز اهمیت می باشد.

ما در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با شرایط پذیرش تحصیلی در کشور های کانادا و آلمان توضیحات جامعی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

شرایط پذیرش تحصیلی در کانادا

کانادا یکی از کشور های پیشرفته و مناسب برای کار و زندگی می باشد. این کشور نرخ بیکاری پایینی داشته و سالانه با کمبود نیروی کار متخصص روبرو می شود. علاوه بر این، کانادا کشوری است که با وسعت زیادی که دارد، تنها 37 میلیون جمعیت دارد. وجود دانشگاه های معتبر در این کشور موجب شده است که دانشجویان بین المللی قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارا باشند. علاوه بر این، کانادا کشوری مهاجر پذیر بوده و این شانس اخذ پذیرش و ویزا را برای متقاضیان افزایش می دهد.

13

زبان رسمی در کشور کانادا انگلیسی و فرانسوی می باشد. به همین خاطر دانشجویان بین المللی می توانند هم به زبان فرانسوی و هم به زبان انگلیسی تحصیل نمایند. این مزیت نیز موجب محبوبیت بیشتر دانشگاه های کانادا شده است. تحصیل در کانادا در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر می باشد. متقاضیان قبل از هر اقدامی باید نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کانادا دریافت نمایند. برای اخذ این نامه تنها کافی است رزومه تحصیلی خود را به دانشگاه های این کشور ارسال نمایید. البته تدوین رزومه تحصیلی نیز باید توسط وکیل و یا مشاور مهاجرتی صورت گیرد.

یکی دیگر از مزیت های تحصیل در این کشور، اخذ اقامت کانادا می باشد. دانشجویان می توانند پس از پایان تحصیلات شان در این کشور، به بازار کار وارد شده و اقامت کانادا را دریافت کنند. تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا نزدیک به 3 سال به طول می انجامد. در طول تحصیل دانشجویان اجازه دارند کار پاره وقت نیز دارا باشند تا از پس هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور بر بیایند. بعلاوه تحصیل در دانشگاه های کانادا رایگان نیست و تنها دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی شوند، می توانند به صورت رایگان تحصیل نمایند.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا عبارت است از:

  1. شرایط سنی مناسب
  2. رزومه تحصیلی قوی
  3. داشتن سابقه کاری
  4. داشتن تخصص یا مهارت
  5. نمرات بالا

شرایط پذیرش تحصیلی در آلمان

آلمان یکی دیگر از کشور های مناسب برای تحصیل می باشد؛ چرا که هم از لحاظ اقتصادی و هم اجتماعی شرایط مناسبی را داراست. این کشور یکی از کشور های پیشرفته در حوزه صنعتی می باشد و نرخ بیکاری بسیار پایینی دارد. به حدی که هر ساله با کمبود نیروی کار متخصص روبرو می شود. شرایط مهاجرت به آلمان 2022 برای دانشجویان و افرادی که دارای تخصص و مهارت به خصوصی هستند راحت تر می باشد.

یکی از مزایای تحصیل در کشور آلمان، رایگان بودن آن است که امروزه به یکی از محبوب ترین امتیازات تبدیل شده است. البته رایگان بودن تحصیل تنها در دانشگاه های دولتی این کشور امکان پذیر می باشد. برای راهیابی به دانشگاه های دولتی آلمان، متقاضیان باید دارای مدرک زبان آلمانی باشند. همچنین باید در کنکور سراسری ایران، در دانشگاه های سراسری قبول شده باشند. در غیر این صورت متقاضی باید در دانشگاه های خصوصی آلمان تحصیل نماید. همچنین باید در دوره یک الی 2 ساله نیز جهت آمادگی در آزمون ورودی دانشگاه تحصیل کنند.

14

در صورتی که متقاضی نمره قبولی در آزمون ورودی را کسب کند، می تواند نامه پذیرش از دانشگاه های آلمان را دریافت نماید. تحصیل در مقطع کارشناسی در آلمان نزدیک به 3 الی 4 سال به طول می انجامد که دانشجویان اجازه کار پاره وقت جهت تامین هزینه های زندگی را نیز دارا هستند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان نزدیک به 2 سال به طول می انجامد و مقطع دکترا نزدیک به 4 سال. در طول دوران تحصیل دانشجویان می توانند بورسیه های تحصیلی این کشور را نیز دریافت نمایند. بورسیه های تحصیلی آلمان در تمامی مقاطع ارائه می شود و تنها به دانشجویانی که واجد شرایط آن هستند اعطا می گردد.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی آلمان کمی مشکل می باشد؛ چرا که دانشجو باید نمرات بالایی داشته و رزومه تحصیلی قوی دارا باشد. رزومه تحصیلی قوی شامل مقالات بین المللی، پروژه های تحقیقاتی و... می باشد. از آنجایی که کشور آلمان با کمبود نیروی متخصص روبرو است، متقاضیان پس از اتمام تحصیلات شان می توانند نسبت به پیدا کردن شغل مناسب اقدام نمایند. در صورت پیدا کردن شغل، دانشجو باید ویزا کاری آلمان را دریافت نماید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد