وعده جدید خودرویی وزیر صمت

کد خبر: 1136712

وزیر صمت با اشاره به کسری ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور گفت: در سال آینده میزان تولید خودرو ۱.۵ برابر افزایش خواهد یافت.

وعده جدید خودرویی وزیر صمت

وزیر صمت با اشاره به کسری ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور گفت: در سال آینده میزان تولید خودرو ۱.۵ برابر افزایش خواهد یافت.

سیدرضا فاطمی امین پیش از ظهر امروز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پنج تولیدی و صنعتی در دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از سال ۱۳۹۷ به دلیل تحریم‌ها، درآمدهای ارزی کشور کاهش یافت و از این رو واردات برخی کالاها و اقلام از جمله خودرو ممنوع شد.

وی بابیان اینکه دوره زمانی اجرای مصوبه ممنوعیت واردات کالاهای ممنوعه و خودرو تا اردیبهشت سال آینده ادامه دارد، افزود: بعد از پایان این دوره، ممنوعیت واردات برخی از کالاها از جمله خودرو لغو می‌شود؛ بنابراین واردات خودرو از خرداد ماه یک تصمیم قطعی و مصوب شده است و ضمن اینکه از سوی رئیس جمهور این امر نیز اعلام شده است.

وزیر صمت در خصوص برنامه‌های دولت برای کنترل نوسان در بازار خودروهای داخلی عنوان کرد: فاصله بین تولید و تقاضا در بازار خودرو بسیار زیاد است، اکنون ۵۰۰ هزار کسری خودرو در کشور وجود دارد که دو برنامه از قبیل افزایش تولید و واردات خودرو برای رفع این کمبود در دستور کار است.

فاطمی امین تصریح کرد: در سال آینده میزان تولید خودرو در کشور ۱.۵ برابر افزایش خواهد یافت که برنامه‌ریزی‌های لازم برای تحقق این امر مهم که منجر به تنظیم بازار خودرو می‌شود نیز انجام شده است./مهر

یک روند نامتعادل در توزیع امکانات تولیدی در کشور وجود دارد

وزیر صمت با بیان اینکه در کشور یک روند نامتعادل در توزیع امکانات تولیدی وجود دارد، گفت: سال آینده عملیات اجرایی طرح آمایش صنعت، معدن و تجارت آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا فاطمی امین پیش از ظهر امروز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پنج طرح صنعتی و تولیدی در دزفول در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز از چند طرح و کارخانه در شهرستان‌های شوش، دزفول و اندیمشک بازدید کرده و در انتهای روز نیز جلسه‌ای در اهواز خواهم داشت.

وی در ادامه هدف از این سفر را ارتباط با تولید کننده ها و بررسی مسائل و مشکلات پیش روی طرح‌های حوزه صنعت، معدن و تجارت برشمرد و افزود: ما در کشور شاهد یک روند نامتعادل در توزیع امکانات تولیدی هستیم به گونه‌ای که برخی شهرستان‌ها در حوزه صنعت، معدن و تجارت پیشرفت زیادی داشته و بیش از حد نیاز توسعه یافته‌اند اما در مقابل خیلی از شهرستان‌ها دارای عقب ماندگی در حوزه زیرساخت‌ها هستند.

وزیر صمت تصریح کرد: این توزیع نامتوازن منجر به افزایش بیکاری و مشکلات اجتماعی در برخی نقاط کشور شده است.

فاطمی امین از آغاز عملیات اجرایی طرح آمایش صنعت، معدن و تجارت در کشور از اواسط تابستان سال آینده خبر داد و افزود: مطالعات این طرح به پایان رسیده است و در این طرح برای هر استان و شهرستان متناسب با ظرفیت‌ها و نیازها طرح‌هایی در حوزه صنعت، معدن و تجارت تدوین شده است؛ همچنین با اجرای این طرح علاوه بر تحقق توازن منطقه‌ای بخش زیادی از مشکل بیکاری و اشتغال برطرف خواهد شد.

وی بیان کرد: برای تدوین این طرح‌ها با محققان، کارشناسان، نمایندگان مجلس و ائمه جمعه مشورت شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد