کامپوزیت ونیر دندان

کد خبر: 1120046

مهم ترین هدف در انجام کامپوزیت ونیر دندان رفع ظاهر بد دندان ها از جمله سفیدی و درخشندگی آن هاست. همچنین در انجام ونیر کامپوزیت فواصلی که بر اثر عوامل مختلف چون ژنتیک بین دندان ها به وجود آمده است، از بین خواهند رفت. مهم ترین کامپوزیت ونیر نسبت به لمینت سرامیکی سپیدنت این است که در این روش تا حد ممکن از تراش مینای دندان ممانعت به عمل می آید و مزیتی ویژه نسبت به روش هایی چون لمینت سرامیکی دارد. در سایت تخصصی سپیدنت می توانید با بهترین اساتید حوزه کامپوزیت دندان آشنا شوید و بهترین کلینکی زیبایی خود را در کمترین زمان پیدا کنید.

 انتخاب هریک از فرایندهای درمانی بستگی به شرایط بیمار دارد که پس از معاینه دندانپزشک به طور کامل مشخص خواهد شد. ظاهر دندان ها، زوایای ایجاد شده برای فک ها و رنگ پوست همگی در زیبایی کامپوزیت دندان موثر هستند. علاوه بر از بین بردن فواصل دندانی، این روش برای ردیف کردن دندان ها، جلوگیری از پلاک های دندانی نقش مهمی دارد. رعایت همگی این موارد به اصلاح طرح لبخند بیمار منخر خواهد شد. همانطور که اطلاع دارید، بسیاری از سلبریتی های معروف دنیا از این روش درمانی برای سفید کردن تمامی دندان های خود استفاده کرده اند.

 

ترکیبات کامپوزیت ونیر دندان

معمولا کامپوزیت دندان جنسی از پلاستیک های شفاف و کمی شیشه دارد که برای از بین بردن پوسیدگی ها گزینه بسیار مناسبی محسوب می شود.قبل از کامپوزیت کردن معمولا روکش هایی به عنوان چسب روی دندان قرار گرفته و باعث زیبایی دو چندان آن خواهند شد. با توجه به ذرات استفاده شده در روکش های کامپوزیت آن ها به انواع مختلفی چون ماکروفیل ها، نانو، هیبریدی ها و نانو هیبریدی و همچنین کامپوزیت های میکروفیل دسته بندی می شوند. برای انتخاب رنگ کامپوزیت دندانپزشک موظف است به شما در این زمینه به شما مشاوره های لازم را بدهد. مراقب باشید تصمیم های خودخواهانه باعث ایجاد عوارض هایی چون ایجاد حساسیت و پلاک های دندانی خواهد شد.

ابعاد کامپوزیت دندان

 

معمولا ابعاد ذرات کامپوزیت با توجه به جنسی که دارند، در اندازه های متفاوت هستند. اولین گروه معمولا بین ده تا پانزده میکرومتر قطر دارندو گروه دوم در محدوده بیست تا چهل نانومتر میکرومتر قطر دارند. البته  کامپوزیت های هیبریدی تا صد نانومتر نیز فطر دارند. یکی از مزیت های ویژه کامپوزیت های نانو، استحکامی است که در برابر سایش های دندانی دارند.  در زیر به برخی از شرکت های تولید کننده کامپوزیت دندان خواهیم پرداخت. شرکت های زیر بهترین برندهای کامپوزیت دندتن را تولید می کنند در این زمینه به شکوفایی رسیده اند.  

یکی از این شرکت ها بیسکو بوده که محصول آن در اکثر کلینیک های معتبر دنیا به کار می رود. این شرکت آمریکایی است و پژوهش های وسیعی در این زمینه کرده است. این شرکت در کامپوزیت های تولدی خود از موادی به نام هیدروکسید کلسیم به کار میبرد که در فرم دهی به پولیش دندان موثر هستند. اکثر کامپوزیت هایی که شرکت بیسکو، شرکت آمریکایی تولید می کند، دارای استحکام بالایی در برابر فرسایش های دندانی هستند. کالتنه دومین شرکتی است که در زمینه تولیدات کامپوزیت به شکوفایی رسیده است. معمولا قیمت تولیدات این شرکت ارزان بوده و کامپوزیت هایی با نصف قیمت شرکت های دیگر تولید می کند. یکی از محصولات ویژه این شرکت تولید کامپوزیت های نانو هیبریدی با نسل سه است که به دندان های طبیعی اسنسان بسیار شبیه اند. این کامپوزیت در فرم های جدید دیگری در حال ساخت می باشد. سرکتی دیگری است که کامپوزیت دندان را با کیفیت بالایی عرضه میکند، بله درست حدس زدید DMG آمریکاست که دارای استحکام زیادی هستند و با نورهای مرئی روی دندان های بیماران سفت می شوند. البته لازم به ذکر است که این کمپوزیت ها نیز مانند بالایی ها در برابر سایش های دندانی مقاومت زیادی دارند.ا ین مزیت های ویژه سبب شده است تا محبوبیت زیادی بین کاربران داشته باشد. DMP Dental آخرین شرکتی است که در تولید کامپوزیت های دندانی فعالیت مستمر دارد. مزیت ویژه این کامپوزیت آن است که در هنگام کاشت تخلخل آن بسیار پایین می باشد و به گونه ای راحت روی دندان های بیماران شکل و فرم اصلی خود را می گیرد. رنگ هایی که برای این کامپوزیت استفاده می کنند بسیار به رنگ دندان های طبیعی بسیار شبیه اند.

کاربرد کامپوزیت ونیر دندان

دغدغه همه افرادی که خواهان کامپوزیت هستند  این است که کاربرد کامپوزیت دندان چیست و برای کدام یک از آن ها مناسب تر است. بهتر بگویم برای کدام گروه از افراد مناسب تر است ؟ هدف اصلی در تمامی کاربردها یکی است و آن درخشندگی و جذابیت در لبخند می باشد. یکی از مهم ترین کاربردهای ان برای دندان های شکسته شده و یا ل پر ده است و یا برای پرکردن حفره های دندانی که با عمل روکش از بین می روند. برای مثال ممکن است قسمتی از دندان با ضربه شکسته شده باشد، در این جا لازم است که با کامپوزیت دندان عمل ترمیم به خوبی انجام شود. برای دندان هایی که پوسیده هستند و یا روی دندان پلاک و یا جرم های دندانی هک شده باشد، استفاده از این روش درمانی موثر خواهد بود.

 البته برای از بین بردن لک های رنگی و سیاهی روی دندان نیز مناسب می باشند. اگر هم بین دندان های نیش افراد فواصلی وجود داشته باشد، می توان با عمل کامپوزیت دندان این فاصله های دندانی را از بین برد. در کل استفاده از ونیرهای کامپوزیت روی دندان باعث بالابردن ماندگاری بیشتر برای دندان ها خواهد شد. در این قسمت به تمامی جواب های سوالات خود درباره کاربردهای کامپوزیت دندان رسیده اید.  معمولا کامپوزیت ونیر عمری که برای آن تخمین زده شده است توسط متخصصین خبره، بین 7 تا 15 سال متغیر است که شرایط بیمار در تعیین آن نیز بسیار موثر خواهد بود.

 

انتخاب رنگ کامپوزیت

 

بعد از اینکه وضعیت دندان های بیماران به خوبی چکاپ گردید، باید نسبت به رنگ ونیر کامپوزیت اقدام نمود، چراکه رنگ و سایه در درخشش دندان های بیماران بسیار تاثیرگذار هستند. باید دندانپزشک از راهنما ها در کنار بیمار طلب کند تا سایه رنگ آن را با دندان های بیمار مقایسه و بهترین نتیجه را اراه کند. شفافیت های وضعی باید روی سطح دندان به خوبی به چشم بخورند. ظاهر کامپوزیت از مهم ترین موارد در انجام درمان های زیبایی دندان به حسا می اید. به شما پیشنهاد می کنیم از متخصصین حاذق این حوزه بریا انجام ونیر کامپوزیت کمک بگیرید تا آ ها بهترین عمل کاشت ا روی دندانی های بیماران انجام دهند.

 

آماده‌سازی دندان‌ها قبل از نصب

قبل از قرارگیری ونیرهای کامپوزیت دندان باید دندان ها آماده شوند تا بستر مناسبی برای روکش های کامپوزیت فراهم شود. باید این بستر به گونه ای باشد تا اتصال محکمی بین مینای دندان و کامپوزیت ها ایجاد شود. باید دندان ها از هرگونه جرم های موضوعی، ذرات به جامانده از خوراکی ها پاک شود. گاهی ممکن است در کامپوزیت هم عمل تراش دندان انجام شود. این فرایند برای همه افراد نیست و برخی به تشخیص دکتر عمل تراش مینا را انجام می دهند.

 

پاکسازی سطح دندان قبل از نصب:

پاکسازی دندان ها قبل از قرارگیری روکش های کامپوزیت از مسائل بسیار ضروری در انجام کامپوزیت است. معمولا از ژل های اسید فسفریک برای شستشو استفاده می کنند که با استفاده از یک سرنگ روی سطح دندان ها ریخته می شود. معمولا پانزده دقیقه زمان لازم است تا این مایع برای پاکسازی روی دندان ها قرار گیرد. اگر عمل پاکسازی به خوبی انجام شود، به خوبی پیوندهای شیمایی بین مواد کامپوزیتی و سطح دندان ایجاد خواهند شد.

 

استفاده از عامل پیوند دهنده کامپوزیت :

معمولا عاملی که باعث نصب ونیر ها روی دندان می شوند، یک مایع پلاستیکی است که با استفاده از یک برس کوگ روی سطح دندان تکنیک لایه به لایه ایجاد می شود. معمولا برای ثبات این موضوع، نورهای مرئی می تابانند که کاتالیست هایی که درون آن هاست، باعث فعال شدن این پیوند شیمایی می شود. معمولا بیست ثانیه زمان لازم است تا کامپوزیت های ونیرروی دندان سفت و سخت شوند.

 

فرم‌دهی کامپوزیت ونیر:

فرم دهی و پولیش بندی معمولا با استفاده از مواد ونیر روی سطح دندان انجام می شود، به طوریکه ونیرها روی سطح دندان ها هم باند شوند. مهمولا فرم  دهی به کامپوزیت ونیر از حساس ترین مراحل انجام کاپوزیت دندان است. فرم دهی به تخصص پزشک بستگی زیادی داردو همچنین میزان حوصله ای که برای ایم کار خرج می کند. چون با حوصله کار کردن در مزیان کیفیت بهتر فرم دهی ونیر موثر هستند. یک پیوند شیمایی قوی بین چسب کامپوزیت و مینای دندان ها ایجا می کند که با ظرافت خاصی انجام می دهد.

کامپوزیت گرادیا چیست

کامپوزیت های گرادیا معمولا دارای ماترکس های نانوفیلدی از جنس ذرات سیلیکاتی هستند که از پیش پلیمر های با کیفیت و مرغوب ساخته شده اند. این کامپوزیت بسیار مدرن بوده و یکی از تکنیک های مدرن در انجام کامپوزیت دندان به شمار می رود. این فرایند درمانی با استفاده از پرتو نور انجام می شود. برای مشاهده تعرفه ها می توانید از طریق سایت تخصصی سپیدنت اقدام فرمایید. باید در نظر بگیرید این کاموزیت ها از نوع میکرو هیبریدی نیز به حساب می آیند. از رزین های فوق شفاف در آن ها استفاده شده است. معممولا نوع پلیمری که در این کامپوزیت های دندنی استفاده می شود دارای جنس مرغوبی هستند. سیستم های کولینیالی از این دسته به حساب آمده و سعی دارند کاموزیت های نسل نو تولید کنند و در اختیار بیشتر کلینیک های درمانی قرار دهند. در حوزه های پالیش دندان نیز استفاده از این کامپوزیت های گرایدا مناسب می باشد. برای ساخت این کامپوزیت های نسل نو از موادی به نام متاکریلات استفاده کرده که دارای درجه کیفی بالایی هستند. مونومرهای استاده شده در این کامپوزیت به صورت ماتریسی طراحی شده اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد