فروش فوری محصولات سایپا | ثبت نام محصولات سایپا | قیمت جدید محصولات سایپا

آغاز حراجی بزرگ سایپا 9 دی 1400؛ تحویل فوری | شرایط استثنایی و لینک ثبت نام

کد خبر: 1119197

فروش فوق العاده سایپا شامل کوییک، کوییک R، تیبا ۲، سایپا ۱۵۱ و کوییک پلاس از روز پنج شنبه ۹ دی ۱۴۰۰ به مدت دو روز آغاز می‌شود.

آغاز حراجی بزرگ سایپا 9 دی 1400؛ تحویل فوری | شرایط استثنایی و لینک ثبت نام

گروه خودرو سازی سایپا اعلام کرد که در ادامه برنامه عرضه مستمر خودرو در روز‌های سه شنبه تا پایان سال، به منظور پاسخگوئی به نیاز مصرف کنندگان واقعی شرایط فروش فوق العاده محصولات گروه خودروسازی سایپا ویژه دی ماه را نیز اعلام کرد.

متقاضیان از ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۰۹ (به مدت ۲ روز) به صورت شبانه روزی می‌توانند با ورود به سایت فروش اینترنتی محصولات گروه خودروسازی سایپا به آدرس https://saipa.iranecar.com/ پس از ثبت اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبور اخذ شده از سایت، نسبت به ثبت نام و انتخاب نوع خودرو اقدام کنند.

در این طرح خودرو‌های کوییک با گیربکس معمولی، کوییک R، تیبا ۲، سایپا( ۱۵۱ SE ) و کوییک پلاس اتومات ارائه می‌شود. مدت تحویل این طرح سایپا حداکثر ۹۰ روز ذکر شده است.

سایپا دی ماه

قیمت خودروهای پیش فروش سایپا در بازار

به گزارش سایپا، در روز قرعه‌کشی، ابتدا منتخبان روش پیش‌فروش یکساله مشخص می‌شوند و در صورت انتخاب برای این طرح، متقاضی در قرعه‌کشی پیش‌فروش مشارکت تولید، شرکت داده نمی‌شود.

برندگان قرعه‌کشی دو روش پیش‌فروش یکساله و پیش‌فروش مشارکت در تولید ۷۲ ساعت فرصت دارند که نسبت به واریز وجه اقدام کنند.

حال سوال اینجاست که قیمت‌ها در در این دور از ثبت‌نام برای یارانه جدید سایپا، با بازار چقدر تفاوت دارد؟

با نگاهی به تفاوت قیمت خودروهای پیش فروش سایپا در بازار و کارخانه، می‌توان برآورد کرد که اگر اتفاق ویژه‌ای در بازار خودرو رخ ندهد، در زمان تحویل خودروها، رانت قابل توجهی نصیب برندگان طرح سایپا می‌شود.

شاهین.جی

شاهینG یکی از گزینه‌هایی است که در این دور از ثبت‌نام برای یارانه جدید سایپا، عرضه می‌شود.

مبلغ پیش‌پرداخت برای این خودرو ۹۱ میلیون و ۳۹۵ هزار تومان تعیین شده است.

قیمت کارخانه‌ای این خودرو، ۳۰۳ میلیون و ۹۰۷ هزار تومان و نرخ این خودرو در بازار، حدود ۳۴۰ میلیون تومان است.

کوئیک S

یکی دیگر از خودروهای موجود در در این دور از ثبت‌نام برای یارانه جدید سایپا، کوئیک S است.

مبلغ پیش‌پرداخت برای این خودرو ۱۷۱ میلیون و ۸۹۶ هزار تومان تعیین شده است.

قیمت کارخانه‌ای این خودرو، ۱۵۹ میلیون و ۶۹۸ هزار تومان است و این خودرو در بازار، ۲۱۰ میلیون تومان قیمت دارد.

کوئیک R با گیربکس معمولی

متقاضیان همچنین در هنگام ثبت‌نام در در این دور از ثبت‌نام برای یارانه جدید سایپا، از امکان خرید کوئیک R با گیربکس معمولی نیز برخوردارند.

مبلغ پیش‌پرداخت برای این خودرو ۸۷ میلیون و ۷۴۸ هزار تومان تعیین شده است.

قیمت کارخانه‌ای این خودرو، ۱۷۵ میلیون و ۶۹۵ هزار تومان است و این خودرو در بازار، ۱۹۹ میلیون تومان قیمت دارد.

کوئیک با گیربکس معمولی

متقاضیان همچنین در هنگام ثبت‌نام در در این دور از یارانه جدید سایپا، از امکان خرید کوئیک R با گیربکس معمولی نیز برخوردارند.

مبلغ پیش‌پرداخت برای این خودرو ۸۲ میلیون و ۹۱۹ هزار تومان تعیین شده است.

قیمت کارخانه‌ای این خودرو، ۱۴۵ میلیون و نرخ این خودرو در بازار، حدود ۱۹۴ میلیون تومان است.

ساینا S

یکی از خودروهای موجود در در این دور از ثبت‌نام برای یارانه جدید سایپا، ساینا S است.

مبلغ پیش‌پرداخت برای این خودرو ۸۳ میلیون و ۷۸۹ هزار تومان تعیین شده است.

قیمت کارخانه‌ای این خودرو، ۱۴۶ میلیون و ۵۷۲ هزار تومان است و این خودرو در بازار، ۲۰۳ میلیون تومان قیمت دارد.

سایپا SE 151

سایپا SE 151 یکی از گزینه‌هایی است که در این دور از ثبت‌نام برای یارانه جدید سایپا، عرضه می‌شود.

مبلغ پیش‌پرداخت برای این خودرو ۷۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

قیمت کارخانه‌ای این خودرو، ۱۴۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و نرخ این خودرو در بازار، حدود ۱۶۸ میلیون تومان است.

اختلاف قیمت کارخانه‌ و بازار

این ارقام، اختلاف قیمت خودروهای پیش فروش سایپا در بازار و کارخانه را نشان می‌دهد.

این تفاوت در مورد شاهین.جی حدود ۳۶ و در مورد کوئیک S  حدود ۵۰ میلیون تومان است.

کوئیک R با گیربکس معمولی و کوئیک با گیربکس معمولی در بازار به ترتیب حدود ۲۳ و ۴۹ میلیون تومان گران‌تر از کارخانه فروخته می‌شوند.

این تفاوت در مورد ساینا S حدود ۵۷ میلیون و برای سایپا SE 151 حدود ۵۱ میلیون تومان است./ تجارت نیوز

ایران خودرو و سایپا شرکت نفتی تاسیس می‌کنند

حسن خسروجردی در مورد همکاری‌های خودرویی با آفریقا و به خصوص سنگال گفت: حسن نیت سنگال در مورد حوزه خودرو خوب است، برخی خودروهای ما را هم وارد کردند اما متاسفانه در تامین قطعه در داخل به مشکل برخوردیم، یعنی خودروسازان به اسم وارد می‌کردند اما از نظر ارزی به مشکل برخوردند و صادرات به آفریقا قطع شد اما الان دوباره مذاکراتی انجام شده تا دوباره این کار پیگیری کنند.

خسروجردی افزود: روش صادرات و تولید برای آفریقا کمی فرق دارد. برای مثال پیشنهاد ما این است که یک شرکت حمل و نقل در آفریقا تاسیس شده و خودروهای آن از ایران تامین شود. می‌توان با بانک‌های آفریقایی قرارداد بست تا بتوانیم پول خودروها را یک جا دریافت کنیم و خود راننده‌ها اقساط آن را پرداخت کنند؛ این روش‌ها را می‌توان در آفریقا پیگیری کرد. متاسفانه سیاست‌گذاری‌های کشور در این حوزه خیلی خوب نیست و از این نوع فرصت‌ها که در آفریقا موقعیت عالی دارد به خوبی استفاده نشده است.

وی اضافه کرد: در این صورت راننده و صادرکننده هردو راضی هستند. ما این پیشنهاد را به سایپا و ایران خودرو دادیم اما متاسفانه به آن عمل نکردند. سایپا و ایران خودرو می‌خواستند که در حوزه نفت وارد شده و با تاسیس شرکت درآمدزایی کنند، می‌خواستند از من در این مورد اطلاعات کسب کنند و سعی کردم که منصرف‌شان کنم و این پیشنهاد را مطرح کردم ولی استقبال نشد.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و شرق آفریقا بیان کرد: بنابراین وضعیت همکاری‌های خودرویی ایران و آفریقا اصلا مناسب نیست. استقبالی برای واردات خودرو از ایران وجود ندارد چراکه فکر می‌کنند در مورد لوازم یدکی به مشکل برمی‌خورند. توافقی هم برای راه‌اندازی واحد تولیدی خودرو جز با سنگال نشده است.

وی افزود: بسیاری از کشورها در آفریقا آمادگی این نوع همکاری‌های خودرویی را دارند اما روش عرضه در ایران با نیاز آفریقا متفاوت است. در مورد آفریقا باید به شکل دیگری عمل کرد؛ با روش پیشنهادی ما می‌توانیم تعداد مناسبی خودرو به فروش برسانیم و حتی خط تولید ایجاد کنیم که از آن هم استقبال می‌شود.

خسروجردی تصریح کرد: اتوبوس‌های تولیدی ما به درد آفریقایی‌ها نمی‌خورد. عموما اتاق اتوبوس را به صورت خالی می‌خرند و آنجا ۴ تا ۵ ردیف صندلی می‌گذارند، درحالی که ردیف‌هایی ما می‌گذاریم سه تا چهار ردیف است. آنها کمی اتاق‌های بزرگتری می‌خواهند. باید محل را شناخت و بر اساس نیاز آنها تولید کرد.

وی خاطرنشان کرد: با اینکه اجناس ما مناسب‌تر و ارزان‌تر است، ما نمی‌توانیم با ترکیه در آفریقا رقابت کنیم. بیشتر شرکت‌های صادرکننده ما سرمایه کمی دارند. ترکیه چهار تا پنج شرکت را انتخاب کرده و به آنها اعتبار می‌دهد تا بتوانند در کشور مقصد فعالیت کنند، در حال حاضر مشکل اصلی صادرکنندگان ما نداشتن سرمایه و عدم شناخت صحیح آفریقا است. چین و ترکیه سرمایه لازم برای صادرکنندگان خود را تامین می‌کنند، در ایران به هیچ وجه اینگونه نیست.

وام ۳۰میلیون تومانی برای مشتریان سایپا

معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: در راستای جلب رضایت مشتریان، گروه خودروسازی سایپا تصمیم گرفت برای افرادی که پیش تر در طرح های پیش فروش محصولات این خودروساز مشارکت کرده اند و موعد تحویل خودرو آنان آذرماه جاری است، ۶ اقدام حمایتی جدید و خاص انجام دهد.

حسین کاظمی طرقی درباره اقدام های حمایتی که سایپا در نظر گرفته و به صورت پیامک به مشتریان وفادار این مجموعه اطلاع رسانی شده است، تصریح کرد: با هدف افزایش توان خرید مشتریانی که در طرح های پیش فروش محصولات سایپا شرکت کرده اند، تسهیلات مالی در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در اولین اقدام برای همه خریداران خودرو شاهین با موعد تحویل آذرماه مبلغ ۱۳۷ میلیون ریال تخفیف تخصیص یافته که این مبلغ در فاکتور خریداران لحاظ شده است.
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: دومین اقدام این است که برای همه خریداران شاهین که موعد تحویل خودرو آنها در آذرماه است و  امکان تکمیل وجه ندارند، تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریالی با بازپرداخت یکساله در نظر گرفته شده است.

 

وی درباره سومین اقدام حمایتی سایپا گفت: این امکان برای همه خریداران شاهین با موعد تحویل آذرماه فراهم شده است که در صورت تمایل، خودرو خود را به سایر محصولات خانواده کوییک گروه خودروسازی سایپا تغییر دهند.
کاظمی طرقی اذعان کرد: در چهارمین اقدام، سایپا برای آن گروه از خریداران خودرو شاهین که طبق قرارداد فاقد سود مشارکت بودند، به صورت داوطلبانه تخفیفی معادل ۶ درصد سود مشارکت از زمان ثبت نام در فاکتور آنها در نظر گرفته است.
وی درباره پنجمین رویکرد حمایتی سایپا گفت: برای مشتریانی که محصولات خانواده کوییک و ساینا (به جز ساینا معمولی) را ثبت نام کردند نیز  تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریالی با بازپرداخت یکساله در نظر گرفته شده است، البته این امر به صورت اختیاری است و متقاضیان در صورت صلاحدید می توانند از این خدمت بهره ببرند.
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: ششمین اقدام در مورد خریدارانی است که محصولات خانواده کوییک و ساینا (به جز ساینا معمولی) را با موعد تحویل آذرماه ثبت نام کرده اند. برای این مشتریان نیز در صورتی که در قرارداد اولیه فاقد سود مشارکت باشند، تخفیفی معادل ۶ درصد سود به پیش پرداخت از زمان ثبت نام لحاظ و در فاکتور آنها لحاظ شده است.
وی تاکیدکرد: مشتریان وفادار سایپا برای کسب اطلاعات بیشتر و‌ پاسخ پرسش های احتمالی خود می توانند به نمایندگی های مجاز این گروه خودروسازی در سراسر کشور مراجعه کنند./سایپانیوز
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها