بازار طلا امروز دوشنبه ۲۲ آذر /مقاومت سکه در مرز حساس

کد خبر: 1116026

قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز دوشنبه یک میلیون و ۲۹۱ هزار تومان اعلام شد. قیمت سکه در بازار امروز ۱۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان ثبت شد.

بازار  طلا امروز دوشنبه ۲۲ آذر /مقاومت سکه در مرز حساس

قیمت اونس جهانی طلا  امروز شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ در بالاترین نرخ ۱۷۸۷ دلار و در پایین‌ترین قیمت ۱۷۸۲ دلار اعلام شد. قیمت طلا ۱۸ عیار با روندی کاهشی در بالاترین نرخ بازار نیز امروز یک میلیون و ۲۹۱ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۲۸۵ ثبت شده است.

قیمت سکه امروز به ۱۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان رسید.

قیمت سکه و طلا

دنیای اقتصاد نوشت:

مقاومت سکه در مرز حساس

سکه در دومین روز معاملاتی توانست در برابر فشار‌های واردشده از سوی اهرم خارجی آن و نرخ دلار در بازار داخل از خود مقاومت نشان دهد.

با وجود اینکه نرخ دلار نوسانات کاهشی را دنبال می‌کند و اونس طلا در بازار جهانی هفته منفی را پشت سر گذاشت، خریداران سکه سطح ۱۳میلیون تومانی را برای این فلز گرانبها حفظ کردند.

معامله‌گران انتظار دارند، در صورتی که سکه امامی مرز ۱۳میلیون تومانی را از دست بدهد، با حمایت ۱۲میلیون و ۸۰۰‌هزار تومانی مواجه شود و شکست محدوده یادشده می‌تواند فروشندگان زیادی را وارد بازار فلز گرانبهای داخلی کند.

[yektanet.com]

با این حال، هر قطعه سکه امامی در معاملات روز یکشنبه، در سایه افت کمرنگ دلار، شاهد ریزش قیمتی کمی بود و در بالای مرز حساس خود معامله شد.

با شروع روند افزایشی سکه و نوسانات این فلز گرانبها در بازار، معامله‌گران مصرفی طلا نیز دچار تردید شدند.

لبه حساس طلا

اونس طلا در معاملات هفته گذشته بازار جهانی روند متعادلی را پشت سر گذاشت و خود را در قیمت ۱۷۸۳دلار تثبیت کرد.

فشارهای تورمی ناشی از آمارهای اقتصادی ایالات متحده آمریکا که تورم ۸/ ۶درصدی را نشان داد و همچنین تسریع روند تعدیل تدابیر محرک مالی فدرال‌‌‌رزرو برای اعمال تغییرات در نرخ بهره اوراق قرضه به منظور کنترل تورم، روند قیمت طلای جهانی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

به عقیده عده‌‌‌ای از کارشناسان بازار طلا باید توجه کرد که اعمال سیاست‌‌‌های مالی سختگیرانه از سوی فدرال‌‌‌رزرو تا چه حد می‌تواند باعث کاهش جذابیت این فلز زرد گرانبها برای سرمایه‌گذاران شود و قیمت طلا را برای بازه زمانی میان‌مدت دستخوش تغییرات کاهشی کند.

علاوه بر این تحلیلگران فنی بر این باورند، تا زمانی که طلا مجددا مرز ۱۸۰۰دلاری را فتح نکند، قرارگرفتن در روند صعودی کمی دور از انتظار است./ تجارت نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد