بهزاد رحیمی، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

طرح مجلس برای واردات خودرو موجب رقابت و کیفیت بیشتر می‌شود

کد خبر: 1110161

رحیمی می گوید: ما با این طرح زمینه را برای رقابت بیشتر در صنعت خودروسازی داخلی و رشد کیفیت و همچنین صادرات فراهم کردیم و از طرف دیگر نیازهایی که با خودروهای داخلی تأمین نمی‌شود و مشتریان را راضی نمی‌کند را نیز موردتوجه قرار داده‌ایم تا مصرف‌کنندگان این اجازه انتخاب را داشته باشند که بتوانند از خودروهای خارجی استفاده کنند.

طرح مجلس برای واردات خودرو موجب رقابت و کیفیت بیشتر می‌شود

بهزاد رحیمی، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «صبح‌نو آنلاین» ضمن اشاره به موافقت مجلس برای واردات خودرو بیان می‌کند: به نظر ما در این مصوبه تأمین نظر شورای نگهبان دیده‌شده است و ازنظر مجلس نهایی و گامی در راستای رفع انحصاری در خودروسازی است.

وی افزود: ما با این طرح زمینه را برای رقابت بیشتر در صنعت خودروسازی داخلی و رشد کیفیت و همچنین صادرات فراهم کردیم و از طرف دیگر نیازهایی که با خودروهای داخلی تأمین نمی‌شود و مشتریان را راضی نمی‌کند را نیز موردتوجه قرار داده‌ایم تا مصرف‌کنندگان این اجازه انتخاب را داشته باشند که بتوانند از خودروهای خارجی استفاده کنند.

هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات آن، خودرو وارد کند

رحیمی ادامه داد: این طرح باید زودتر از این‌ها تصویب و اجرایی می‌شد و هیچ‌کس هم منکر تأثیر منفی انحصار بر صنعت خودروسازی کشورمان نیست. هرچند نمی‌توان تأثیر تحریم‌ها را بر صنعت خودرو بی‌تأثیر دانست. اما کشور ما بیش از 50 سال سابقه تولید خودرو دارد و حداقلی‌ترین دستاورد می‌توانست قیمت‌ها مناسب و کیفیتی در سطح خودروهای معمولی که در دنیا پذیرفته هستند، باشد.

این عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع مجلس گفت: در طرحی که مجلس با آن موافقت کرده است هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرومحرکه نسبت به واردات خودرو برای تنظیم بازار اقدام کند.

او خاطرنشان کرد: همین تصمیم می‌تواند موجب واردکردن خودروهای باکیفیت، افزایش سطح کیفی تولیدات داخلی، واردکردن قطعات موردنیاز خودروسازان شود و تأثیرات بسیار مثبتی دارد.

 

این نماینده مجلس می‌گوید: دیگر زمان آن است که جلوی خودتحریمی را بگیریم. هرچقدر تحریم‌ها به ما و اقتصاد و صنایع کشورمان ضربه زده کافی است و نمی‌توان دست روی دست گذاشت و اجازه داد این تأثیر و ضربه بیشتر شود. همه ما می‌دانیم که روند فعلی خودروسازان درست نیست و باید اصلاح شود.

رحیمی در انتها اظهار کرد: فکر نمی‌کنم شورای نگهبان به این طرح ایرادی بگیرد چراکه بحث در خصوص منشأ ارز بود که این منشأ ارز در این طرح شفاف شده است و فکر نمی‌کنم ایرادی وجود داشته باشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد