گیربکس اتوماتیک 206 چیست؟

کد خبر: 1101166

206

صنعت خودرو سازی و خودرو ها به مرور زمان و در دهه گذشته دچار یک سری تغییراتی اساسی و پیشرفت های جدی و قابل توجه شده اند و همه این پیشرفت ها هم در مسیر راحت تر کردند رانندگی و کم خطر کردن رانندگی می باشد.خودروهایی که اخیرا تولید می شود و طرفداران بسیار زیادی هم دارد و به طور کلی خودرو سازی به این مسیر برای ساخت خودرو می رود ساختن خودروهایی با  گیربکس اتوماتیک می باشد. ما در این مقاله درباره یکی از این خودرو ها به نام 206 و تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 صحبت خواهیم کرد و به شما هم پیشنهاد می کنم تا انتهای این مقاله را مطالعه بفرمایید.

گیربکس اتوماتیک 206

تعمیر گیر بکس اتوماتیک چیست؟ خودرو 206 از گیربکس ‌اتوماتیک Al4 استفاده می کند که ساخت کشور فرانسه می باشد و 4 دنده جلو و یک دنده عقب دارد که سرعت های مجاز برای حرکت با هر کدام از دنده ها به شرح زیر می باشد.

  • با دنده 1 حداکثر سرعت مجاز 70 کیلومتر بر ساعت می باشد.
  • با استفاده از دنده 2 شما حداکثر تا سرعت 120 کیلومتر برساعت مجاز به حرکت هستید.
  • با دنده 3 حداکثر سرعت مجاز 170 کیلومتر بر ساعت می باشد.
  • و حداکثر سرعت مجاز با استفاده از دنده 4 220 کیلومتر بر ساعت می باشد.

3 وضعیت کلی در گیربکس اتوماتیک 206

به طور کلی گیربکس اتوماتیک 206 سح حالت کلی دارد 

  • گیربکس اتوماتیک در حالت عادی 
  • گیربکس ‌اتوماتیک ‌206 در حالت اسپرت
  • گیربکس‌ اتوماتیک ‌206 در حالت زمستانی

گیربکس اتوماتیک در حالت عادی 

گیربکس اتوماتیک 206 در حالت عادی با روشن شدن خودرو اتفاق می افتد و خودرو به 9 حالت تعویض دنده به صورت خودکار دسترسی دارد و می تواند از پر سرعت ترین تا کم مصرف ترین حالت را با توجه به شرایط محیطی انتخاب کند و خودرو در این حالت قرار گرفته و به مسیر خود ادامه دهد.

گیربکس اتوماتیک 206 در حالت اسپرت

در این حالت خودرو در پر سرعت ترین حالت خود قرار می گیرد و بالاترین میزان مصرف سوخت را نیز دارد.

گیربکس اتوماتیک 206 در حالت زمستانی

این حالت برای جاده های لغزند زمستان مورد استفاده قرار می گیرد و گشتاورد موتور و هرزگردی لاستیک ها کاهش پیدا می کند تا خودرو لغزش کمتری را در جاده داشته باشد.

علت خرابی گیربکس اتوماتیک 206 و تعمیر گیربکس اتوماتیک 206

در صورت خرابی گیربکس ‌اتوماتیک ‌206 خودرو یک سری مشکلات و علائمی خواهد داشت که باید به این هشدارها توجه شود و در صورت مشاهده این علائم حتما به یک تعمیرکار معتبر و تخصصی در این زمینه مراجعه شود تا تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 حتما انجام شود و از آسیب های بیشتر به گیربکس اتوماتیک جلوگیری شود.

  • ضربه زدن گیربکس اتوماتیک خودرو 
  • ضربه زدن در دنده عقب 
  • گاز هرز زمان تعویض دنده 1 به 2
  • داغ کردن بیش از حد خودرو 206

 

ضربه زدن گیربکس اتوماتیک خودرو 

در خودرو های 206 زمانی که در ترافیک گیر کرده اید و خودرو در حالت روشن ولی ایستاده قرار دارد و بعد قصد دارید دنده ا از 1 به 2 تغییر دهید و گیربکس اتومبیل شما گرم شده است یک حالت ضربه زدن و تقه زدن از گیربکس اتومبیل خود اساس می کنید و این مشکل در خودروهای نو با گیربکس اتوماتیک نو نیز رخ می دهد و از ایرادات گبربکس اتومبیل 206 می باشد اما با مراجعه به یک تعمیر کار متخصص و تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 می توانید این مشکل را حل کنید.

ضربه زدن در دنده عقب 

از دیگر ایرادات این خودرو نیز ضربه زدن در دنده عقب است که این مشکل هم با مراجعه به تعمیرگاه و تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 و دستکاری توسط یک تعمیر کار مجرب و متخصص قابل حل می باشد 

گاز هرز زمان تعویض دنده 1 به 2

یکی دیگ از مشکلاتی که خودرو هایی 206 با گیربکس ‌‌‌اتوماتیک دارند گاز هرز در زمان تعویض دنده از حالت 1 به 2 است که ر خودرو های نو و با گیربکس فابریک هم مشاهده می شود که با مراجعه به یک تعمیرگاه متخصص در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 می توانید این مشکل را نیز به راحتی حل کنید.

داغ کردن بیش از حد خودرو 206

یکی دیگر از مشکلاتی که در خودرو های 20‌6 با گیربکس‌ اتوماتیک وجود دارد گرم شدن بیش از اندازه گیربکس ‌‌اتوماتیک خودرو هاست و این موضوع به این دلیل به وجود می آید که روغن گیر‌بکس باید توسط آب رادیاتور خنک شود و در خودرو 20‌6 خنک کردن گیربکس توسط یک رایاتور کوچکی که بر روی گیربکس اتوماتیک  انجام می شود و به درستی گیربکس اتوماتیک خنک نمی شود و دلیل گرم شدن خودرو های 206 هم همین امر می باشد و برای رفع این مشکل و تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 هم به تعمیرگاه های معتبر مراجعه بفرمایید.

 

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد