قیمت طلا امروز ۲۷ شهریور/سکه ریزشی شد

کد خبر: 1096612

قیمت سکه در معاملات امروز روند کاهشی داشت و مرز حساس ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست داد. قیمت طلا در بازار امروز به یک میلیون و ۱۳۸ هزار تومان رسید.

قیمت طلا امروز ۲۷ شهریور/سکه ریزشی شد

اونس جهانی طلا با روند کاهشی به ۱۷۵۵ دلار رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۳۸ هزار تومان کاهش یافت.

ادامه روند کاهشی اونس جهانی و کاهش نرخ ارز در بازار موجب شد قیمت سکه همچنان در مسیر کاهشی باقی بماند و مرز ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست داد و به قیمت ۱۱ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان رسید.

قیمت نیم سکه پنج میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و ربع سکه سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شد.

قیمت طلا

ارزان شدن سکه در کنار افت معاملات بازار طلا

قیمت انس جهانی طلا روز گذشته در کانال یک هزار و ۷۵۴ دلار معامله شد. تحلیلگران وال استریت می‌گویند پس از گزارش تورم آمریکا وضعیت آینده سیاست‌گذاری‌های پولی آمریکا نامشخص است. حال آیا ریزش انس جهانی طلا ادامه‌دار است و بر بازار طلای ایران هم اثر می‌گذارد؟

سایت اتحادیه طلا در پاسخ به این پرسش نوشته است: « قیمت جهانی طلا در معاملات دیشب هم افت اندکی را به ثبت رسانده بود. این نوسان‌های کوچک نشان‌دهنده وجود عدم قطعیت و آینده‌ای نامشخص در بازار است.»

حال با روند نزولی قیمت دلار فروشندگان طلا این روزها به ارزان شدن طلا و سکه خوشبین هستند. آنها معتقدند با ساماندهی کابینه دولت سیزدهم روند بازار آرام شده است. به همین خاطر به نظر می‌رسد قیمت دلار و طلا در روزهای پایانی تابستان نوسان زیادی نداشته باشد.

هفته نزولی سکه

قیمت سکه در هفته‌های اخیر توانسته است در بدترین شرایط نزولی نیز خط حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را حفظ کند. اونس طلای جهانی روز پنج‌شنبه بار دیگر به زیر مرز ۱۸۰۰ دلاری نزول کرد و این عامل به‌عنوان متغیری کاهنده بر بازار فلز گرانبهای داخلی تاثیر گذاشت.

از سوی دیگر، محرک داخلی سکه نیز تحت تاثیر اخبار مثبت برجامی و انتظارات کاهشی، هفته منفی را به ثبت رساند. عقبگرد این دو به‌عنوان مولفه‌های موثر بر بازار طلا در‌ کنار عرضه و تقاضا سبب پیشی‌گرفتن سکه امامی در مسیر کاهشی شد.

به این ترتیب هر قطعه سکه امامی در معاملات روز پنج‌شنبه به سطح ۱۱ میلیون و ۸۸۰ هزار تومانی رسید و با افت ۶/ ۲درصد به معاملات خود در هفته گذشته پایان داد. از سوی دیگر کمرنگ شدن داد و ستدها و تقاضا در بازار کاهش حباب سکه را نیز به همراه داشت.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد