انتقاد نماینده مجلس به افزایش سرسام‌آور قیمت خودرو

کد خبر: 1087643

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از نابسامانی بازار خودرو گفت: افزایش سرسام‌آور قیمت خودرو ربطی به تحریم‌ ندارد.

انتقاد نماینده مجلس به افزایش سرسام‌آور قیمت خودرو

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از نابسامانی بازار خودرو گفت: افزایش سرسام‌آور قیمت خودرو ربطی به تحریم‌ ندارد.

بهزاد رحیمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بانه ، با انتقاد از نابسامانی بازار خودرو و افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها اظهار داشت: امیدواریم با آعاز به‌کار دولت وضعیت بازار خودرو بهبود یابد و از این شرایط عبور کنیم.

وی با بیان اینکه مجلس مخالف افزایش بی‌رویه و غیرمنطقی قیمت خودرو در شورای رقابت است، گفت: گرچه در گذشته خودرو، کالایی اساسی نبود اما در شرایط کنونی به یکی از اصلی‌ترین نیازهای مردم تبدیل شده و گرانی خودرو اصلاً قابل توجیه نیست.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گرانی خودرو بر قیمت سایر کالاها نیز تأثیر گذاشته است، افزود: برخی‌ها گرانی خودرو را به تحریم و رشد نرخ دلار گره زده، در حالی‌که بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز تولید خودرو در داخل کشور وجود دارد و توجیهات مطرح‌شده این افراد، پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه ساماندهی صنعت خودرو مطالبه جدی مجلس است، افزود: طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو دست دلالان را کوتاه کرده و سوداگری و تقاضای کاذب را از بازار خودرو حذف و از تبدیل خودرو به کالایی سرمایه‌ای جلوگیری می‌کند.

رحیمی با تأکید بر اینکه خودروسازان باید با حذف هزینه‌های سربار، قیمت تمام شده خودرو تولیدشده را کاهش دهند، یادآور شد: هزینه‌های تامین مالی، موجب ایجاد زیان انباشته خودروسازان شده که به دلیل بدهی به سیستم بانکی و تأخیر در پرداخت و جریمه دیرکرد دچار این زیان شده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد