الان بهترین زمان برای ساخت سایت است

کد خبر: 1086329

وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم زمانی را به خاطر می‌آوریم که طراحی سایت کار هر کسی نبود. حالا دیگر زمانه عوض شده و حتی افرادی که تا الان زیاد با اینترنت کار نکرده‌اند هم می‌توانند یک سایت بسازند. ورود به فضای مجازی هیچ وقت تا این اندازه راحت نبوده است. اکنون بیش از 200 میلیون سایت فعال در جهان وجود دارد که اکثر آن‌ها توسط افراد عادی مثل من و شما ساخته شده‌اند.  

در حال حاضر هر شخصی بدون نیاز به داشتن مهارت فنی می‌تواند سایت دلخواهش را ایجاد کند. چرا الان بهترین زمان برای شروع کسب و کار اینترنتی است؟ چون ابزارهای مختلفی برای ساخت سایت در دسترس هستند که روند طراحی سایت را ساده و سریع کرده‌اند. همین الان می‌توانید با سایت سازها و فروشگاه سازها یک سایت کامل بسازید و از آن کسب درآمد کنید. به همین دلیل راه‌اندازی سایت نیازی به تخصص ندارد و هر کسی از پس آن برمی‌آید.

چه زمانی باید سایت‌مان را راه‌اندازی کنیم؟

خیلی از ما عادت کرده‌ایم بعضی کارها را مدام به تاخیر بیاندازیم. مثلا می‌گوییم از شنبه ورزش کردن را شروع می‌کنم. چندین شنبه می‌آید و می‌رود اما خبری از ورزش کردن نیست. با خودمان می‌گوییم از ماه بعد یادگیری یک مهارت یا زبان جدید را شروع کنم. ماه‌ها پشت سر هم می‌گذرند و هنوز یادگیری را شروع نکرده‌ایم.

معمولا کارهای سخت و وقت‌گیر را عقب می‌اندازیم و کارهای ساده را زودتر انجام می‌دهیم. در مورد ساخت سایت هم چون فکر می‌کنیم کار سخت و زمان‌بری است مدام آن را عقب می‌اندازیم. هر چقدر هم بگوییم طراحی سایت کار راحتی است باز هم عده‌ای حرف ما را باور نمی‌کنند. پس تصمیم گرفتیم در این مطلب به شما توضیح دهیم که طراحی سایت آن قدرها هم کار سختی نیست.

بعضی از کاسبان فکر می‌کنند زمانی باید سایت‌شان را بسازند که محصولات زیاد و متنوعی برای فروش دارند. به غلط یا درست بودن این حرف کاری نداریم فقط تجربه خودمان را به شما می‌گوییم. خیلی از کسانی که همین الان فروشگاه اینترنتی بزرگ و پرفروشی دارند، در ابتدای کار حتی محصولی برای فروش نداشتند. یکی از مزیت‌های فروشگاه اینترنتی این است که نیازی نیست محصول شما حاضر و آماده باشد. 

 

شما می‌توانید اول از طریق سایت‌تان سفارش بگیرید و وقتی مشتری محصولی را سفارش داد آن را تهیه کنید. رسیدگی به سایت یا فروشگاه اینترنتی نهایتا 3 تا 4 ساعت در روز از وقت شما را می‌گیرد. در زمان‌های بیکاری‌تان در طول روز یا چند ساعت در شب می‌توانید کارهای سایت را انجام دهید.

طراحی و مدیریت سایت چقدر از زمان‌مان را می‌گیرد؟

یکی از تصورات نادرست در مورد طراحی سایت این است که فکر می‌کنیم خیلی طول می‌کشد تا سایت‌مان آماده شود. تا سال‌ها قبل این حرف درست بود اما الان سرویس‌های سایت ساز و فروشگاه ساز به سرعت یک سایت کامل را به شما تحویل می‌دهند. بعد از تهیه سایت می‌توانید بخش‌های مختلف آن را به سلیقه خودتان تغییر دهید.

کار با سایت سازهایی مثل پرتال خیلی ساده و سریع است. ابتدا در سایت پرتال ثبت نام می‌کنید و بعد از وارد کردن نام و ایمیل‌تان، باید اسم و نوع فعالیت سایت‌تان را وارد کنید. در مقاله  

به صورت کامل و تصویری مراحل طراحی سایت را توضیح داده‌ایم. داخل پنل پرتال ویدیوهای آموزشی کار با سایت ساز وجود دارد. دیدن این ویدیوها در مجموع 2 یا 3 ساعت از وقت شما را می‌گیرد. بعد از این که ویدیوهای آموزشی را دیدید در کمتر از یک روز می‌توانید سایت خودتان را بسازید.

برای شروع لازم نیست پولی پرداخت کنید. سایت ساز پرتال به شما 7 روز مهلت تست می‌دهد. در این مدت می‌توانید به صورت رایگان سایت خودتان را بسازید. اگر از سایت طراحی شده رضایت داشتید، هزینه فعال شدن آن را پرداخت می‌کنید.

با وجود دیجیکالا می‌توانم فروش اینترنتی داشته باشم؟

مهم‌ترین قسمت از کسب درآمد اینترنتی این است که وارد فضای مجازی شوید. وقتی وارد اینترنت شدید بقیه مراحل ساده و راحت هستند. در نتیجه همین الان بهترین زمان برای شروع است. هر چقدر زودتر کسب و کارتان را اینترنتی کنید، زودتر هم نتیجه می‌گیرید.

فکر نکنید برای شروع کسب و کار مجازی دیر شده و شانسی برای رقابت با فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ ندارید. بازار خرید و فروش اینترنتی هنوز ظرفیت زیادی برای فعالیت دارد. در حال حاضر مشتریان فروشگاه‌های اینترنتی روز به روز بیشتر می‌شود. زمانی که فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ مثل دیجیکالا فعالیت خودشان را شروع کردند به این اندازه مشتری در فضای مجازی نبود. در آینده نزدیک افراد بیشتری خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام می‌دهند. پس هیچ وقت برای ورود به اینترنت دیر نیست.

هیچ وقت برای شروع دیر نیست

در نهایت باید بگوییم که ساخت سایت زمان خاصی ندارد. هر وقت کسب و کارتان را به اینترنت وارد کنید نتیجه‌اش این است که افراد بیشتری با شما آشنا می‌شوند. محصولات و خدمات خودتان را به مشتریان بیشتری می‌فروشید. حتی کسب و کار مجازی شما به قدری پیشرفت می‌کند که درآمد آن از کسب و کار سنتی بیشتر می‌شود.

برایان تریسی در کتاب «قورباغه‌ات را قورت بده» می‌گوید روزتان را با انجام کاری شروع کنید که در انجام آن تعلل می‌کنید. پیشنهاد می‌کنیم همین الان قورباغه‌تان را قورت دهید و برای ورود به اینترنت تعلل نکنید. هر چقدر زودتر وارد فضای مجازی شوید، زودتر هم به نتیجه می‌رسید. کسب و کار مجازی مثل کسب و کار سنتی ریسک زیادی ندارد. مثلا شیوع کرونا باعث تعطیلی مغازه‌ها شد، اما از آن طرف کسب و کارهای اینترنتی به شدت رشد داشتند. فروشگاه اینترنتی در کنار مغازه باعث می‌شود که در هر شرایطی درآمد داشته باشید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد