انجام پروژه های دانشجویی با متلب

کد خبر: 1043724

انجام پروژه متلب این روزها برای بسیاری از دانش پژوهان یا شرکت‌هایی که امور محاسباتی دارند به یک دغدغه تبدیل شده است. اگر شما نیز نیازمند اجرای پروژه متلب هستید این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

انجام پروژه های دانشجویی با متلب

 

در مورد متلب بیشتر بدانیم

اگر به‌دنبال انجام پروژه متلب هستید، خوب است بدانید که کلمه‌ی MATLAB که نام نرم‌افزار رایانه‌ای برنامه‌نویسی می‌باشد از دو جزء تشکیل شده است که جزء اول از کلمه‌ی ماتریس (MATrix) و جزء دوم از کلمه‌ی آزمایشگاه (LABoratory) گرفته شده است.

زبان برنامه‌نویسی متلب یک زبان سطح بالاست که محیطی بسیار جذابی دارد و همان‌طور که از نامش پیداست، یک محیط محاسبات رقمی براساس ماتریس بوده و براساس زبان برنامه‌نویسی C توسعه یافته است و انجام پروژه متلب برای مهندسان رشته‌های مختلفی که نیاز به محاسبات دارند مانند: مهندسی مکانیک، برق، رایانه و... بسیار کاربردی است.

این نرم‌افزار توسط Cleve Moler ساخته شده است؛ وی در اواخر دهه‌ی 1970 میلادی زمانی که رئیس بخش علوم‌کامپیوتر دانشگاه نیومکزیکو آمریکا بود برای اینکه دانشجویانش بتوانند بدون یادگیری Fortran به LINPACK و EISPACK دسترسی داشته باشند، پروژه متلب را برنامه‌نویسی کرد. انجام پروژه متلب و ساخت برنامه‌ای با چنین قابلیت‌هایی، خیلی زود در سایر دانشگاه‌های آمریکا نیز پیچید و علاقه‌مندان زیادی بین دانش پژوهان و اساتید ریاضیات‌کاربردی پیدا کرد. در سال 1983 مهندس جک‌لیتل از دانشگاه استنفورد آمریکا با این برنامه آشنا شد و خیلی زود تشخیص داد که این برنامه امکان تجاری‌سازی دارد، لذا مصمم به همکاری با Moler گرفت تا پروژه متلب را به یک پروژه‌ی تجاری تبدیل کنند.

این دو در سال 1984 شرکت MathWorks را تأسیس و شبیه‌سازی با متلب را به نمایش گذاشتند و 16 سال بعد در سال 2000 این نرم‌افزار بازنویسی شد و کتابخانه‌ای جدیدتر با امکانات بیشتر برای آن درنظر گرفته شد و از آن پس انجام پروژه متلب در بسیار از رشته‌های مهندسی و محاسباتی متداول شد. شرکت مت‌ورکس هم‌اکنون بیش از ۲۰۰۰ نفر پرسنل دارد و دفتر مرکزی آن در شهر Natick در ایالت ماساچوست آمریکا واقع شده است.

کاربردهای نرم‌افزار متلب

به طور خلاصه باید گفت که نرم‌افزار متلب یک ابزار محاسباتی بسیارقوی است که در تمامی رشته‌های مهندسی و همچنین رشته‌های فیزیک، شیمی، ریاضی و... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نرم‌افزار متلب کاربردهای بسیار متنوعی را شامل می‌شود و برای مدل‌سازی‌های تجزیه‌وتحلیل مالی، تست واندازه‌گیری‌ها، پردازش ارتباطات، تصاویر، سیگنال و... شبیه سازی با متلب متداول است و این نرم‌افزار به دلیل قابلیت افزودن توابع و Toolbox، برای انجام پروژه متلب هیچ‌گونه محدودیتی ندارد.

امروزه انجام پروژه متلب کاربرد بسیاری در رشته‌های مختلف، خصوصاً شاخه‌های مهندسی دارد و بسیار از افراد قبل اجرای پروژه‌های یا شروع فرایندهای آزمایشگاهی، اول طرح خود را از طریق شبیه سازی با متلب، آزمایش می‌کنند و اگر نتیجه‌ی آزمایش شبیه سازی با متلب در محیط این نرم‌افزار موفقیت‌آمیز بود به دنبال اجرایی نمودن پروژه‌ی خود و طی مراحل بعدی می‌روند، و دلیل اصلی شبیه سازی با متلب مقرون به صرفه‌بودن این نوع آزمایش نسبت به تعریف آن در محیط آزمایشگاهی واقعی و صرف هزینه‌های زیاد تست یک طرح است.

انجام پروژه های دانشجویی با متلب

البته ساخت نمونه‌های آزمایشگاهی و بررسی آن‌ها قبل از اجرای پروژه‌ی اصلی در سراسر دنیا امری متداول جهت کاهش هزینه‌های ناشی از اجرای ناموفق طرح‌ها می‌باشد، ولی تعریف پروژه متلب حتی قبل از تست طرح‌ها در آزمایشگاه و بررسی پروژه از طریق شبیه سازی با متلب حتی هزینه‌های بررسی آزمایشگاهی طرح را نیز کاهش می‌دهد و در صورت تسلط براین نرم‌افزار تقریباً به صفر می‌رسد.

بدلیل امکانات بسیار زیاد و بهره‌گیری این نرم‌افزار از کتابخانه‌های مختلف برای شبیه‌سازی انواع پروژه‌ها، بسیاری از مهندسان و مدیران پروژه برای کاهش چشم‌گیر هزینه‌ها و صرف بسیار کمتر زمان، شبیه سازی با متلب را به سایر روش‌های آزمایشگاهی ترجیح می‌دهند. انجام پروژه متلب به دلیل دقت زیاد این نرم‌افزار و شبیه‌سازی دقیق انواع سیستم‌ها امری بسیار متداول است و اغلب برای مطمئن شدن از اجرای موفق یک پروژه، ابتدا آن را از طریق شبیه سازی با متلب بررسی می‌کنند و در صورت گرفتن نتیجه‌ی مثبت، وارد فاز اجرایی می‌شوند.

نحوه‌ی کار نرم‌افزار متلب

انجام پروژه متلب و بکارگیری این نرم‌افزار بسیار راحت است و متلب تمام داده‌ها را در قالب یک ماتریس ذخیره می‌کند و این نرم‌افزار حتی یک تصویر را به‌صورت یک ماتریس سه‌بعدی در خود تعریف می‌نماید که ابعاد اول و دوم آن برای تعریف مختصات نقاط آن تصویر و بُعد سوم نشان‌دهنده‌ی رنگ آن است.

حتی اگر پروژه متلب ما دارای صوت نیز باشد، این فایل در قالب ماتریس‌های تک ستونی در نرم‌افزار تعریف می‌شود و این نرم‌افزار علاوه برا توابع بسیار زیادی که در خود دارد، این قابلیت را نیز دارا می‌باشد که خود برنامه‌نویس نیز بتواند در نرم‌افزار توابع جدیدی را تعریف و اضافه کند و در واقع برای انجام پروژه متلب هیچ‌گونه محدودیتی نمی‌تواند داشته باشد.

همان‌گونه که گفته شد هسته‌ی اولیه این نرم‌افزار به زبان برنامه‌نویسی C نوشته شده است که این امر سرعت و کارایی انجام پروژه متلب را بالا می‌برد، ولی در عین حال رابط کاربری و گرافیکی نرم‌افزار برپایه‌ی زبان JAVA برنامه‌نویسی شده است و این نرم‌افزار در قالب یک کامپایلر کاری را انجام نمی‌دهد و مانند زبان برنامه‌نویسی بیسیک (Basic) به‌عنوان یک مفسر محسوب می‌شود.

آن چیزی که انجام پروژه متلب را راحت نموده، انعطاف‌پذیری این نرم‌افزار است و شبیه سازی با متلب به این دلیل بسیار لذت‌بخش و در عین حال کاربردی‌ست که هرسال شرکت سازنده‌ی این نرم‌افزار و همچنین گروه‌های مختلفی در سراسر جهان و خصوصاً دانشجویان جعبه‌ابزارها (Toolbox) و توابع خاص محاسباتی را به این نرم‌افزار اضافه می‌کنند که کارایی آن را روزبه‌روز بیشتر کرده است.

تعدادی از جعبه‌ابزارهای پرکاربرد و پرطرفدار این نرم‌افزار که در انجام پروژه متلب استفاده می‌شوند، شامل: جعبه‌ابزار مخابرات، کنترل، فازی، تخمین، محاسبات، آمار، شبکه عصبی، جمع‌آوری‌داده، پردازش صوت، پردازش تصویر، احتمالات و... می‌شوند که حاوی توابع و ابزارهای محاسباتی مربوط به هریک از این بخش‌ها می‌شوند.

برای انجام پروژه متلب پنج قسمت اصلی این نرم‌افزار بکارگیری می‌شوند که عبارتند از:

  • زبان نرم‌افزار: همانگونه که پیش از این نیز اشاره شد، زبان برنامه‌ی متلب یک زبان سطح بالا است و شامل ویژگی‌های برنامه‌نویسی شی‌گرا می‌باشد و می‌توان از طریق آن برنامه‌های مختلف، چه ساده باشند یا پیچیده را اجرا نمود.
  • محیط نرم‌افزار: یکی از جذابیت‌های اجرای یک پروژه متلب همین محیط پویا و متنوع نرم‌افزار است که امکانات و ابزار زیادی را برای انجام کارها به کاربر ارائه می‌کند؛ که شامل ابزار مدیریت متغیرهای پروژه، ابزار توسعه نرم‌افزار، ابزار مدیریت، رفع خطا و... می‌باشد.
  • گرافیک نرم‌افزار: سیستم گرافیکی متلب از دستورات پیشرفته‌ای برای تجسم بخشیدن به داده‌های دوبعدی و سه‌بعدی و پردازش‌های تصویر و انیمیشن برخوردار است و حتی دارای دستوراتی است که در انجام پروژه متلب به کاربر اجازه‌ی سفارشی‌سازی ظاهر گرافیکی برنامه‌ی خود را می‌دهد که البته دستوراتی در سطح پایین‌تر محسوب می‌شوند.
  • کتابخانه‌ی نرم‌افزار: انجام پروژه متلب به‌این دلیل در این نرم‌افزار بسیار راحت و امکان‌پذیر است که متلب دارای بانک بزرگی از الگوریتم‌های محاسباتی و توابع متنوع و کاربردی ابتدایی و پیچیده است که در پروژه متلب بکارگیری می‌شوند.
  • رابط برنامه‌ای نرم‌افزار: در نرم‌افزار مطلب با استفاده از یک رابط برنامه‌ای (API) قوی، امکان برنامه‌نویسی به زبان‌های فرترن و C که با متلب در تعامل هستند را برای کاربران این نرم‌افزار فراهم می‌کند.

مزایای نرم افزار متلب:

انجام پروژه های دانشجویی با متلب

تا اینجای مطلب سعی کردیم که شما را با ابعاد مختلف این نرم‌افزار و انجام پروژه متلب آشنا کنیم و در ادامه به تعدادی از مزایای این نرم‌افزار فوق‌العاده و کاربردی اشاره خواهیم نمود:

  • مستقل بودن نرم‌افزار: بستر نرم‌افزار متلب دارای استقلال بوده و توسط انواع سیستم‌های عامل رایانه‌ای نظیر لینوکس، مکینتاش و ویندوز پشتیبانی می‌گردد و در نتیجه اجرای پروژه متلب در اغلب رایانه‌های امکان‌پذیر است.
  • استفاده‌ی راحت نرم‌افزار: این نرم‌افزار برای استفاده راحت طراحی شده است و بخش توسعه‌ای متلب اجازه‌ی تعریف برنامه‌های جدید را در راستای توسعه‌ی یکپارچه‌ی آن به کاربر می‌دهد و نوشتن و اصلاح پروژه‌ها در شبیه سازی با متلب به راحتی انجام می‌شود.
  • توابع متنوع و گسترده: کتابخانه‌ی نرم‌افزار متلب دارای بانک عظیمی از توابع ازپیش تعریف شده و کاربردی است که به ندرت کاربری در انجام پروژه متلب با مشکل روبرو شود و البته در صورت بروز محدودیت نیز این امکان برای برنامه‌نویس وجود دارد که توابع و امکانات جدیدی به نرم‌افزار اضافه نماید.
  • نمایش مستقل گرافیک: برنامه‌ی متلب به دلیل دارا بودن دستورات زیادی در زمینه رسم و تصویربرداری، این امکان را برای کاربرانش فراهم می‌کند که خروجی گرافیکی پروژه متلب خود را در سایر نرم‌افزارهای گرافیکی نمایش دهد.
  • ایجاد واسط گرافیکی: نرم‌افزار متلب به برنامه‌نویس این امکان را می‌دهد که بتواند براساس نیاز خود یکی رابط گرافیکی برای برنامه‌اش تعریف کند تا مخاطبانش بتوانند برای انجام مسائل پیچیده‌ی محاسباتی یک پروژه متلب با استفاده از تصویر و آیکن موجود با برنامه تعامل برقرار کنند.

یکی از مزایای مهم و کاربردی نرم‌افزار فوق‌العاده و پرامکانات متلب، قدرت این نرم‌افزار در انجام محاسبات پیچیده‌ی ریاضیات می‌باشد و بااستفاده از جعبه‌های ابزار و توابع متنوع این نرم‌افزار می‌توان محاسباتی نظیر: جبر خطی، توابع غیرخطی، معادلات جبری، آمار، آنالیز داده، دیفرانسیل و انتگرال، برازش منحنی، ماتریس‌ها و آرایه‌هایش و رسم نمودارهای دوبعدی و سه‌بعدی و گرافیک و... را انجام داد.

پروژه‌های متلب خود را چگونه انجام دهیم؟

انجام پروژه های دانشجویی با متلب

با گستردگی کاربردهای نرم‌افزار متلب در رشته‌های فنی و مهندسی، همواره دانش پژوهان این رشته‌ها برای انجام پروژه های متلب خود با دشواری روبرو هستند و مجبورند تمام ابعاد و زوایای این نرم‌افزار را در طول زمان کوتاه ترم دانشگاهی و در کنار دیگر دروس آن ترم یاد بگیرند، تا بتوانند جهت انجام پروژه متلب به‌کار ببندند.

صرف وقت زیاد روی یادگیری و اجرای پروژه‌های نرم‌افزار متلب با توجه به حجم بالای مباحث مختلف ، موجب ایجاد فشار مضاعف به محققین و دانش پژوهان فنی ومهندسی می‌گردد و در نتیجه صرف زمان زیاد برای یادگیری و اجرای این تعداد پروژه منطقی به نظر نمی‌آید.

به همین سبب معمولاً دانش پژوهان برای پروژه های صنعتی وتجاری انجام پروژه متلب خود را برون‌سپاری می‌کنند و به فریلنسرهایی که در این زمینه فعالند می‌سپارندو به همین دلیل انجام پروژه متلب به یکی از پرمتقاضی‌ترین سفارشات فریلنسرها و شرکت‌های تخصصی این حوزه تبدیل شده است. برون‌سپاری انجام پروژه می‌تواند علاوه بر صرفه‌جویی زیادی که در زمان می‌کند، بدلیل تخصصی و حرفه‌ای بودن شرکت‌ها و فریلنسرهای سفارش‌گیرنده، خروجی کار نیز بسیار باکیفیت‌تر تحویل داده شود، ولی برای صنایع و شرکت های تجاری با اوضاع اقتصادی حاکم بر کشور، مهم‌تر از برون‌سپاری انجام پروژه خود، پرداخت دستمزد این کار و انجام پروژه با قیمت مناسب می‌باشد.

انجام پروژه با قیمت مناسب قاعدتاً در صورتی تحقق می‌یابد که پروژه متلب را به فرد یا گروهی حرفه‌ای بسپاریم که در انجام پروژه متلب متبحر بوده و در کمترین زمان ممکن و با دقت بالا آن را به نتیجه برساند؛ تنها در این‌صورت است که با توجه به زمان کم انجام پروژه متلب می‌توان به انجام پروژه با قیمت مناسب امیدوار بود.

انجام پروژه متلب با سایت متلبی

یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های انجام پروژه متلب، "متلبی" می‌باشد، این سایت علاوه بر انجام پروژه‌های بزرگ و حرفه‌ای متلب برای سازمان‌ها و نهادهای رسمی و معتبر کشور، انجام پروژه متلب را نیز بصورت آموزش محور در برنامه‌ی کاری خود دارد و با انجام پروژه با قیمت مناسب از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مراجع انجام پروژه‌های متلب در کشور می‌باشد. فروشگاه متلبی نیز به‌عنوان بزرگ‌ترین سایت فروش شبیه سازی مقالات با متلب به همراه فایل‌های کمک آموزشی است. یکی از دلایل محبوبیت متلبی، انجام پروژه با قیمت مناسب و تضمین هزینه توسط این سایت است, شما دغدغه ای بابت هزینه پرداخت شده ندارید, چون پرداخت حق الزحمه فریلنسر مربوطه با تایید شما خواهد بود. از خدمات دیگر متلبی مدت زمانی برای پشتیبانی هست تا بتوانید ابهامات خود را رفع نمایید.

انجام پروژه های دانشجویی با متلب

متلبی در راستای انجام پروژه با قیمت مناسب، پروژه‌های آماده متلب و آموزش‌های این نرم‌افزار را با تضمین هزینه به مشتریان عرضه می‌کند و این سایت علاوه بر موارد آموزشی، مطالب و مباحث کمک آموزشی نیز به کاربرانش ارائه می‌دهد. در فروشگاه متلبی، شبیه سازی با متلب در زمینه‌ی مقالات برق قدرت، برق کنترل، پردازش تصویر و سیگنال و... به مشتریان عرضه شده است و علاقه‌مندان می‌توانند برای انجام پروژه با قیمت مناسب به بخش فرم ثبت سفارش این سایت مراجعه کنند. انجام پروژه متلب وهمچنین شبیه سازی با متلب در متلبی با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت، توسط تیمی متخصص و مجرب به انجام می‌رسد و شما می‌توانید برای بهره‌مندی از این خدمات و ثبت سفارشات خود و انجام پروژه با قیمت مناسب به این سایت با آدرس www.matlabi.ir مراجعه کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد