چگونه یک آرایشگر حرفه ای شویم؟

کد خبر: 1026110
چگونه یک آرایشگر حرفه ای شویم؟
آرایشگری زنانه یکی از حرفه هایی بوده که علاقمندان زیادی را به خود جذب کرده است، و افراد می توانند با آموزشگاه آرایشگری اقدام به راه اندازی یک سالن زیبایی کنند. آرایشگری فن و هنریست که به زیباتر جلوه دادن ظاهر افراد (پوست، مو و غیره) می پردازد. به دلیل پایتخت بودن شهر تهران و داشتن امکانات نسبت به سایر شهرها، آموزشگاه آرایشگری در تهران بیشتر است.آرایش به معنی اضافه کردن و پیرایش به معنای کم کردن است. البته این حرفه در بین آقایان و خانم ها متفاوت است.

سالن های زیبایی زنانه بیشتر به کوتاه کردن، مدل دادن، رنگ کردن موها، آرایش صورت، پاکسازی پوست و طراحی ناخن ها می پردازد. ولی در آرایشگاه های مردانه بیشتر کارهای آن ها کوتاه کردن، حالت دادن و رنگ کردن موها و اصلاح صورت است.

چگونه یک آرایشگر حرفه ای شویم؟

در راستای آموزش صحیح و اصولی لازم بوده تا آموزش های آرایشگری در قالب نکات تئوری و عملی در یک آموزشگاه آرایشگری مناسب، آموزش داده می شود. لازم به ذکر است آموزش دیدن در محل کسب و کار همچون آرایشگاه صرفا مشابه دوره کارآموزی بوده و فرد توانایی های علمی و عملی لازم را در این چنین محیط هایی نمی تواند کسب کند.

باید برگزاری تمام دوره های آموزش آرایشگری دارای ویژگی هایی همچون اساتید مجرب، برپایی کلاس حتی در ایام تعطیلات، صدور مدرک با استاندارد فنی حرفه ای، کلاس آموزشی مجهز با به روزترین تجهیزات آموزشی، قسط بندی شهریه، برپایی دوره های بازاریابی مبتنی بر خدمات آرایشگری به صورت رایگان، کمک و مشاوره برای اخذ مجوز خدمات آرایشگری، ایجاد ارتباط با سالن های آرایشی مجرب، پشتیبانی نامحدود باشد. این موضوعات جزو مواردی بوده که آموزشگاه آرایشگری زنانه هنرآموزان را از سایر کلاس های آموزشی متمایز می کند. اگر شما به آرایشگری علاقه داشته و از این کار لذت می برید، این شغل می تواند برای شما بسیار مناسب باشد.

چگونه یک آرایشگر حرفه ای شویم؟

چگونه یک آموزشگاه آرایشگری خوب را شناسایی کنیم؟

انتخاب آموزشگاه آرایشگری، با توجه به اینکه موضوعات آرایشی و زیبایی برای خانم ها خیلی وسیع است، نیاز به بررسی دقیقی دارد؛ مواردی که به شما کمک می کند شما انتخاب بهتری داشته باشید به طور کامل در ادامه مطلب بیان شده است.

  1. در مرحله اول از آموزشگاه های نزدیک به محل زندگی خود، یک لیست تهیه کنید .
  2. با هر کدام از آموزشگاه های لیستتان، تماس بگیرید، سوالات و شرایط اولیه و هزینه ها و دوره ها را پرسیده و سپس بهترین موارد را انتخاب کرده و بقیه را حذف کنید.

در تماس تلفنی یا مراجعه حضوری، بهتر است این سوالات را از مسئول آموزشگاه بپرسید:

  • مدرکی که ارائه می دهید چه قدر معتبر است؟
  • مدت زمان دوره آموزشی و شهریه آموزش چقدر است؟
  • آیا هزینه کتاب ها و کیت های آموزشی از هم جدا هستند؟
  • وضعیت غیبت در کلاس چگونه است؟
  • موضوعات آموزشی شما چیست؟ (کوتاهی مو، رنگ مو، هایلایت، آرایش صورت، ناخن وغیره)
  • بعد از آموزش، جایی برای کارآموزی تکمیلی به من پیشنهاد می شود؟
  • تجربه مربیان چقدر است؟

چگونه یک آرایشگر حرفه ای شویم؟

بهتر بوده از مسئولین آموزشگاه بخواهید تا با حضور در یک جلسه آزمایشی در آموزشگاه، بتوانید از نزدیک فضای آموزشی، مهارت مربی، سطح آموزش، به روز بودن آموزش ها و لوازم مورد استفاده در آموزش را برسی کنید. این برسی و حضور در انتخاب شما بسیار تاثیرگذار است. اگر شما قصد جدی برای یادگیری مهارت های کامل آرایشگری را دارید، بهتر بوده که آموزشگاه های معروفی که کارآموزان موفقی را تربیت کرده انتخاب کنید.

لازم به ذکر است قبل از ثبت نام در آموزشگاه مورد نظر، میزان علاقمندی خود را به رشته های گوناگون آرایشی و زیبایی را تعیین کرده تا با توجه به آن بتوانید دوره های تکمیلی را هم به سرعت پشت سر بگذارید. همچنین درباره گروهی یا انفرادی بودن کلاس ها هم سوال کنید. زیرا اگر روحیه آموزش گروهی را ندارید، بهتر است به صورت انفرادی آموزش ببینید که خب البته هزینه این کلاس بیشتر هم هست.

چگونه یک آرایشگر حرفه ای شویم؟

جمع بندی

آموزشگاه آرایشگری دوبانو به منظور بر طرف کردن مشکلات موجود در مسیر آموزش آرایشگری، دوره های ویژه بازار کار به صورت کوتاه مدت و با هزینه مناسب برگزار می کند. سالن دو بانو از افراد مجرب و متخصص به منظور تدریس دوره های مختلف آموزش آرایشگری بهره برده و مدرک معتبر فنی و حرفه ای برای هنرجویان صادر می کند. در این دوره ها به هنرجویان در آموزش های تئوری را به صورت عملی زیر نظر اساتید تمرین کرده و تجربه کسب کنند؛ تا بعد از دوره آموزش آرایشگری مهارت کافی برای ورود به بازار کار به دست آورند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد