در ترکیه از کجا لباس ارزان و باکیفیت بخریم؟ مرکز پوشاک ترکیه

کد خبر: 1320134

​ اگر قصد دارید برای خرید لباس ارزان و با کیفیت به ترکیه سفر کنید، نیاز است اطلاعات کاملی در رابطه با بازارهایی که باید به آن‌ها بروید داشته باشید. شهر استانبول علاوه بر داشتن جاذبه‌های توریستی فراوان، بهترین مقصد برای افرادی است که به دنبال خرید با کیفیت و با قیمت مناسب هستند. این شهر به دلیل مراکز خرید و بازارهای متنوعی که دارد، خرید را برای تمام افراد آسان‌تر کرده است. در ادامه این مطلب تمامی بازارهای ارزان استانبول را به همراه آدرسشان به شما معرفی کرده‌ایم تا خریدی مقرون به صرفه و لذت‌بخش داشته باشید.

در ترکیه از کجا لباس ارزان و باکیفیت بخریم؟ مرکز پوشاک ترکیه

 

معرفی ارزان‌ترین مراکز خرید ترکیه

12

 

استانبول به عنوان شهری سرزنده اما شلوغ شناخته می‌شود که مکان‌های گردشگری آن در کنار پاساژهای متعدد، آن را به یک شهر ایده‌آل برای سفر تبدیل کرده است. در ادامه، مراکز خرید ارزان و باکیفیت استانبول را به همراه آدرس به شما معرفی کرده‌ایم تا هنگام خرید از ترکیه نهایت لذت را ببرید.

مرکز خرید فروم استانبول

مرکز خرید فروم استانبول، بیش از 280 برند ترک و بین‌المللی را در برمی‌گیرد، به همین دلیل تنوع قیمتی بی‌نظیری دارد و لباس‌های ارزان و باکیفیت در آن موجود است. فروم، بزرگ‌ترین مرکز خرید استانبول و حتی اروپا است، به همین دلیل به 5 ساعت زمان برای بازدید کامل نیاز دارد. البته مساحت مرکز خرید فروم، تنها یک سوم ایران مال است. این مرکز خرید از 10 صبح تا 10 شب باز می‌باشد.

آدرس: استانبول، منطقه بایرام پاشا، محله کوجاتپه، خیابان پاشا، فروم استانبول

مرکز خرید کانیون مال

این مرکز خرید بهترین گزینه برای افرادی است که می‌خواهند با مترو تردد کنند، زیرا در کنار ایستگاه مترو لِوَنت قرار دارد. کانیون مال از 4 طبقه و 160 فروشگاه تشکیل شده است. این مرکز خرید از 10 صبح تا 10 شب باز است و جزو مراکز اقتصادی استانبول محسوب می‌شود. البته در کانیون مال، اماکن تفریحی، مانند، سینما و اتاق بازی نیز وجود دارد.

آدرس: منطقه شیشلی، محله بویوک دره، خیابان لونت، کانیون مال

اوتلت الیویوم استانبول

یکی دیگر از مراکز خرید بزرگ ترکیه، مرکز خرید الیویوم است. این مجتمع 4 طبقه، بیش از 45هزار متر مربع وسعت دارد و علاوه بر مرکز خرید، محل خوبی برای بولینگ و بازی کودکان است. این مجتمع، بیش از 130 فروشگاه دارد که همواره تخفیفات خوبی برای گردشگران در نظر می‌گیرند. به طور کلی الیویوم یکی از ارزان‌ترین مراکز خرید استانبول است که از ساعت 10 صبح تا 11 شب باز است.

آدرس: منطقه زیتین بورنو، محله بشتلسیز، خیابان معمر آکسوی، اوتلت الیویوم

مرکز خرید بی اوغلو ایش

این مرکز خرید چهار طبقه و بافتی قدیمی دارد. در این مرکز خرید، خبری از ویترین نیست و تمام فروشگاه‌ها به سبک بازارهای قدیم هستند. بیشتر برندها بین‌المللی معروف نیز در این مرکز شعبه دارند، به طورکلی در بی اوغلو ایش خبری از اجناس لاکچری و گران نیست و بیشتر اجناس قیمت بسیار مناسب و ارزانی دارند. این مرکز خرید از ساعت 9 صبح تا 10 شب باز است.

آدرس: محله تام تام، خیابان استقلال، مرکز خرید بی اوغلو ایش

مرکز خرید جواهر استانبول

مرکز خرید جواهر استانبول، یک مرکز خرید مدرن با معماری خاص و بهترین برند های لباس در ترکیه است. همین موضوع باعث شده تا گردشگران زیادی به دلیل ظاهر گرانی که دارد سمت این مرکز خرید نروند. اما در واقع در فصل تخفیف، قیمت‌های باورنکردنی ارائه می‌دهد و لباس‌ها با حداکثر تخفیف ممکن به فروش می‌رسند. این مجموعه از 10 صبح تا 10 شب باز است و امکانات تفریحی مثل، شهربازی، گلف، سینما و رستوران نیز دارد.

آدرس: منطقه شیشیلی، محله ماییس، خیابان بیوک دره

پاساژ اطلس

این پاساژ یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید استانبول است که در سال 1870 میلادی ساخته شده و کاملا بافت قدیمی و سنتی خود را حفظ کرده است. علی‌رغم قدیمی بودن پاساژ، فروشگاه‌‌های آن لباس‌های باکیفیت و به روزی دارند که بسیار ارزان هستند. این پاساژ در روزهای جمعه، دوشنبه، سه شنبه و پنج شنبه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۹ شب و در روزهای شنبه، یکشنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸:۳۰ شب باز است.

آدرس: خیابان استقلال، پلاک 131

معرفی ارزان‌ترین بازارهای استانبول

13

علاوه بر مراکز خرید متنوع در استانبول، بازارهایی نیز وجود دارد که مکان مناسبی برای یک خرید ارزان و با کیفیت محسوب می‌شوند. در ادامه تعدای از این بازارها را معرفی کرده‌ایم.

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول که به آن گرند بازار هم می‌گویند، یکی از اولین بازارهای تاریخی سنتی و سرپوشیده در دنیا است. این بازار تنوع بی‌نظیری از پوشاک مختلف دارد که قیمت آن‌ها بسیار ارزان‌تر از مراکز خرید استانبول است. به همین دلیل این بازار همه روزه مقصد گردشگران و افراد بومی زیادی است، البته در روزهای یکشنبه تعطیل است و در باقی روزها از ساعت 8:30 صبح تا 7 شب باز است.

آدرس: منطقه فاتح، محله بایزید، بازار بزرگ استانبول

بازار بشیکتاش

یکی دیگر از بازارهای محلی ارزان استانبول بازار بشیکتاش است. لباس‌هایی که در این بازار به فروش می‌رسند قیمت بسیار مناسبی دارند، البته این بازار که به شنبه بازار نیز معروف است، در روزهای شنبه در محله بشیکتاش دایر می‌شود.

آدرس: منطقه بشیکتاش، خیابان نوزتیه

بازار کادیکوی

یکی دیگر از بازارهای محلی استانبول، بازار کادیکوی است که در روزهای سشنبه و جمعه در این محله سروصدای بسیاری ایجاد می‌کند. این بازار بسیار ارزان، انواع کالاها از جمله پوشاک را دارد که با توجه به قیمتی که دارند از کیفیت بالایی برخوردارند.

آدرس: منطقه کادیکوی، محله حسن پاشا

بازار آراستا

در زمان‌های گذشته در ترکیه همزمان با ساخت مسجد، مغازه‌هایی نیز برای کمک به امور مالی مسجد ساخته شده است. به همین دلیل در اطراف مساجد تاریخی شهر استانبول، بازارهایی هر چند کوچک مشاهده می‌کنید. یکی از این بازارها، بازار آراستا است که در نزدیکی مسجد آبی قرار دارد. این بازار با چندین جاذبه گردشگری مهم احاطه شده و بسیار شلوغ می‌شود. با این حال و علی رغم تعداد بالای توریست‌ها در این بازار، اجناس و پوشاک بسیار ارزان هستند و خریداران بسیاری نیز دارند.

آدرس: منطقه فاتح، محله سلطان احمد

بازار لاله لی

یکی دیگر از بازارهای همیشه شلوغ و ارزان استانبول، بازار لاله لی است. این بازار پر از فروشگاه‌های مختلفی است که لباس‌های متفاوت زنانه، مردانه و بچگانه دارند. در این بازار ارزانی واقعی اجناس را در کنار کیفیت مطلوب تجربه می‌کنید.

آدرس: منطقه فاتح، خیابان آکسارای، خیابان لاله لی

بهترین زمان خرید از استانبول چه وقتی است؟

اگر به دنبالی خریدی ارزان و با کیفیت هستید، بهتر است به زمان سفر خود به استانبول نیز توجه کنید. استانبول در برخی از تاریخ‌های مشخص مانند بلک فرایدی، حراج‌های بزرگ و خوبی دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید خریدی بسیار ارزان را تجربه کنید.

  • حراج عید فطر و قربان: عید فطر و عید قربان از مهم‌ترین اعیاد مردم ترکیه هستند و در این روزها به دید و بازدید می‌پردازند. به همین دلیل حدود 5 روز مانده به این دو عید، تخفیف‌های خوبی بر روی پوشاک و حتی مواد غذایی اعمال می‌شود و حتی خرید با تخفیف 90 درصدی نیز دور از انتظار نیست.
  • حراج کریسمس: یک هفته پیش از کریسمس نیز انواع لباس‌های شیک با برندهای معتبر تخفیف قابل توجهی می‌خورند.
  • حراج تابستانه: حراجی تابستانی نیز که از خرداد ماه شروع شده و تا ماه مرداد ادامه دارد، یکی دیگر از فرصت‌های خوب خرید ارزان در استانبول است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد