فرمول قیمت محاسبه خرید و فروش طلای دست ‌دوم

کد خبر: 1317784
فرمول قیمت محاسبه خرید و فروش طلای دست ‌دوم

 

همه ما وقتی به یک درآمد ثابتی می‌رسیم، تصمیم می‌گیریم سرمایه‌گذاری کردن را شروع کنیم. اکثر مواقع نیز اولین انتخاب ما برای سرمایه‌گذاری، خرید طلاست. زمانی که بحث خرید طلا برای سرمایه‌گذاری به میان می‌آید، همه توصیه می‌کنند که سراغ خرید طلای دست ‌دوم بروید. چون موقع فروش سود کمتری روی آن می‌کشند و هزینه‌ای هم برای اجرت نمی‌پردازید. بنابراین محاسبه قیمت فروش طلای دست ‌دوم یا حتی خرید آن به چه صورت است؟ در ادامه فرمول محاسبه قیمت طلای دست ‌دوم را با هم مرور می‎کنیم. البته همین‌جا بگوییم که بهترین نوع طلا برای سرمایه‌گذاری، طلای دست ‌دوم نیست؛ بلکه طلای آب شده است.

 

محاسبه قیمت خرید طلای دست ‌دوم 

ابتدا بگذارید کمی درباره طلای دست ‌دوم صحبت کنیم. اگر طلای نویی را از فروشنده بخرید و بخواهید همان لحظه به او بفروشید، طلای شما دست ‌دوم به‌حساب می‌آید. بنابراین وقتی درباره طلای دست ‌دوم صحبت می‌کنیم، طلایی است که یک بار خریده شده و حالا دوباره قصد فروش آن را دارند. حالا می‌تواند این طلا نوی نو باشد یا قدیمی و شکسته!

یکی از مزایای خرید طلای دست ‌دوم، محاسبه نکردن اجرت موقع خرید آن است. میزان اجرت هر قطعه طلا، به ظریف‌کاری‌ها و زحمت ساخت آن قطعه بستگی دارد. به همین خاطر، اجرت هر قطعه طلا با دیگری متفاوت است. اما نکته جالب اینجاست که فقط یک بار این اجرت پرداخته می‌شود. بنابراین هنگام خرید طلای دست ‌دوم، دیگر نیازی نیست اجرت بپردازید. فرمول محاسبه قیمت خرید طلای دست ‌دوم را در ادامه آورده‌ایم:

قیمت تابلو + 7 درصد سود طلافروش = قیمت هر گرم طلای دست ‌دوم به هنگام خرید

این فرمول به شما قیمت هر گرم طلای دست ‌دوم 18 عیار موقع خرید را می‌دهد. هفت درصد هم که برای سود طلا فروش است. حالا اگر طلای دست دومی که می‌خواهید بخرید، کهنه یا شکسته باشد، این مقدار سود کمتر خواهد شد و حتی به 5 درصد یا پایین‌‎تر نیز می‎رسد. برای محاسبه آنلاین قیمت طلای دست ‌دوم ، به سایت گلدیکا سر بزنید.

 

محاسبه قیمت فروش طلای دست ‌دوم 

فرمول محاسبه قیمت خرید طلای دست ‌دوم را گفتیم. حالا اگر بخواهید طلای دست ‌دومتان را بفروشید چه؟ آن موقع قیمتش را چطور حساب می‌‎کنند؟ اگر می‌خواهید طلایتان را با قیمتی منصفانه بخرند، دو نکته را باید رعایت کنید. اول یک طلافروشی معتبر و مطمئن پیدا کنید و دوم، حتماً فاکتور طلایتان را ارائه بدهید. فاکتور طلا ثابت می‌کند که شما مالک قطعه‌‌ای هستید که در دست دارید. همین‌طور، اصالت طلا را نیز قطعی می‌‎کند. بسیاری از مغازه‌دارها، طلای بدون فاکتور را با قیمت بسیار کمتری نسبت به عرف بازار می‌خرند.

برای محاسبه قیمت خرید طلای دست ‌دوم، قیمت طلا را با عیار 750 یا همان 18 محاسبه می‌کنند. اما برای فروش طلای دست ‌دوم، قیمت آن را با عیار 740 به دست می‌آورند. از طرف دیگر، موقع فروش طلا، قیمت را کمی پایین‌تر از قیمت تابلو درنظر می‌گیرند. این مقدار ممکن است دو تا پنج درصد پایین‌تر از قیمت تابلو باشد. بنابراین فرمول محاسبه قیمت فروش طلای دست ‌دوم، به شرح زیر است:

 

کمی پائین‌تر از قیمت تابلو ⨯ (740/750 ⨯وزن طلا) = قیمت طلای دست ‌دوم به هنگام فروش

 

 

طلای آب شده بخریم یا طلای دست ‌دوم؟

اکثر افراد فکر می‌کنند طلای دست ‌دوم، بهترین نوع طلا برای سرمایه‌گذاری است. باید بگوییم که این‌طور نیست! در واقع طلای آب شده، نوع به‌صرفه و سوددهی برای سرمایهه‌گذاری است. چرا؟ موقع خرید و فروش طلای دست ‌دوم، شما درهرصورت باید اجرت و سود بپردازید. بله، مقدار آن کمتر از طلای نو است، اما باید این هزینه اضافی را متقبل شوید. در صورتی که هنگام معامله طلای آب شده، خبری از اجرت، سود و مالیات نیست! یعنی شما هزینه اضافی نمی‌پردازید و فقط روی اصل طلا سرمایه‌‎گذاری می‌کنید.

یک نکته مهم! کمسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران، فروش طلای دست ‌دوم را ممنوع اعلام کرده است. یعنی هیچ طلافروشی، دیگر اجازه فروختن طلای دست ‌دوم را ندارد. با این اوصاف، بهترین جایگزین، خرید طلای آب شده است.

24

از کجا طلای آب شده بخریم؟

حالا که بهترین راه حل برای جایگزینی طلای دست ‌دوم را گفتیم، باید بگوییم از کجا طلای آب شده بخریم؟ شما می‌توانید از طلافروشی‌‎‌های معتبر، طلای آب شده را همراه با شماره انگ و فاکتور رسمی تهیه کنید. روش دیگر برای خرید طلای آب شده، خرید آن از بازار امن طلا، یعنی گلدیکاست!

برای خرید طلای آب شده از بازار سنتی، باید حداقل سی گرم طلا بخرید. اما در گلدیکا این محدودیت وجود ندارد و با سرمایه خرد و اندک نیز می‌‎توانید طلا بخرید. هر زمان که بخواهید می‌‎توانید طلایتان را به‌صورت فیزیکی از شعب گلدیکا تحویل بگیرید. این سامانه، همه مجوزهای لازم برای خرید و فروش طلا را دارد.

 

فرمول محاسبه قیمت خرید و فروش طلای دست ‌دوم را گفتیم. فراموش نکنید که هنگام خرید این نوع طلا، قیمت آن را با عیار 18 یا 750 محاسبه می‎کنند. اما موقع فروش این طلا، قیمت نهایی با عیار 740 مشخص می‌شود. اگر قصد دارید طلای دست ‌دوم بخرید، حتماً از فروشنده فاکتور بخواهید. فاکتور ضامن اصالت طلای شماست. درعین‌حال، خرید و فروش طلا بدون فاکتور هم ممنوع است! فرقی نمی‌‎کند نو باشد یا دست ‌دوم!

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد