چند روز بعد از کاشت مو میتوان رابطه داشت؟

کد خبر: 1314743

​ کاشت مو یکی از روش‌های بی‌دردسر برای درمان ریزش مو محسوب می‌شود. با وجود آسان بودن فرایند کاشت مو، برای کسب نتیجه مطلوب باید مراقبت‌های بعد از این عمل را جدی گرفت. یکی از نکات مراقبتی مهم بعد از کاشت مو، امتناع از برقراری رابطه جنسی است. درواقع، تا زمانی که پزشک اجازه ندهد، نمی‌توان رابطه جنسی داشت؛ در‌غیراینصورت، عمل کاشت مو موفقیت‌آمیز نخواهد بود. در ادامه این مطلب توضیح می‌دهیم که چند روز بعد از کاشت مو میتوان رابطه داشت و نکات مهم برای برقراری رابطه جنسی پس از کاشت مو را بررسی می‌کنیم. اگر شما نیز با این سوال مواجه شده‌اید که «تا چند روز بعد از کاشت مو نباید رابطه داشت»، مطلب پیش‌رو را تا پایان مطالعه کنید.

چند روز بعد از کاشت مو میتوان رابطه داشت؟

 

چند روز بعد از کاشت مو میتوان رابطه داشت؟

پزشکان و جراحان متخصص کاشت مو توصیه می‌کنند، افراد حداقل ۱۰ تا ۱۴ روز پس از کاشت مو، از رابطه جنسی خودداری کنند. این زمان برای ثابت شدن گرافت‌های مو، کاهش خونریزی و جلوگیری از بروز عفونت ضروری است. به‌طورکلی، انجام دادن ورزش، رابطه جنسی و هرگونه فعالیت فیزیکی شدید در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۴ روز بعد از کاشت مو توصیه نمی‌شود.  

برای حاصل شدن بهترین نتیجه کاشت مو، علاوه‌بر مراجعه به بهترین مرکز کاشت مو در تهران، دستورالعمل‌های پزشک معالج خود را جدی بگیرید. رعایت نکات مراقبتی توصیه‌شده توسط پزشکان، طول دوره نقاهت را کاهش و شانس موفقیت عمل پیوند مو را افزایش می‌دهد.

چرا رابطه جنسی بعد از کاشت مو ممنوع است؟

پزشکان به دلایل مختلفی ازجمله بالا رفتن فشار خون، امکان جابه‌جایی گرافت‌های مو، تعریق و بالا رفتن احتمال عفونت و افزایش دوره نقاهت به دلیل خستگی جسمانی، رابطه جنسی بلافاصله بعد از کاشت مو را ممنوع اعلام می‌کنند. در ادامه هرکدام از این موارد و تاثیر آن‌ها بر نتیجه کاشت مو را به‌طورکامل بررسی می‌کنیم.

افزایش فشار خون؛ یکی از دلایل ممنوعیت سکس بعد از کاشت مو

رابطه جنسی درست مانند ورزش کردن، باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون می‌شود. افزایش فشار خون، هرچند موقت، در زمانی که زخم‌های ناشی از کاشت مو در حال بهبود هستند، عوارضی را به همراه دارد. ازجمله این عوارض می‌توان به پارگی زخم‌ها و خونریزی منجر شود. همین موضوع نتیجه کاشت مو و روند بهبودی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و احتمال موفقیت عمل کاشت مو کاهش می‌یابد.

باتوجه‌به قیمت کاشت هر تار مو و هزینه‌های جانبی عمل کاشت مو، پیشنهاد می‌کنیم دستورالعمل‌های پزشک را به‌طوردقیق اجرا کنید و به‌مدت حداقل ۱۰ روز از برقراری رابطه جنسی بپرهیزید. با اجتناب از برقراری رابطه جنسی در ۱۰ تا ۱۴ روز اول پس از جراحی، محل برش‌ها زودتر بسته می‌شود و رشد مجدد بافت سالم به حداکثر می‌رسد.

امکان جابه‌جایی گرافت‌های مو حین رابطه جنسی وجود دارد

در طول رابطه جنسی، امکان جابه‌جایی گرافت‌های مو بر اثر حرکت و برخورد دست وجود دارد. محافظت از گرافت‌های مو بعد از جراحی، یکی از مهم‌ترین مراقبت‌های پس از کاشت مو به روش fit یا روش‌های دیگر است؛ بنابراین خودداری از حرکت دادن یا دست زدن به ناحیه کاشت در هفته‌های اول پس از کاشت مو اهمیت بالایی دارد.

لمس گرافت‌های مو و محل زخم‌ها توسط خودتان یا فرد دیگر نیز، شما را در معرض خطر عفونت‌های شدید قرار می‌دهد؛ همین موضوع دوره نقاهت را افزایش و احتمال موفقیت‌آمیز بودن نتیجه کاشت مو را کاهش می‌دهد.

افزایش احتمال عفونت محل کاشت بر اثر تعریق حین رابطه جنسی

در طول برقراری رابطه جنسی بخش‌های مختلف بدن ازجمله ناحیه سر عرق می‌کند. تعریق پوست سر باعث بالا رفتن احتمال عفونت‌های قارچی یا باکتریایی، جابه‌جایی گرافت‌های مو یا خارج شدن آن‌ها از محل پیوند می‌شود. عفونت ایجادشده در ناحیه برش‌ها، نتیجه کاشت مو را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد و عوارض جدی برای سلامتی به همراه دارد. در صورت مشاهده علائمی مانند ترشح چرک از محل پیوند مو، قرمزی یا تغییر رنگ، درد و خارش شدید پوست سر حتما برای درمان عفونت محل کاشت مو به پزشک مراجعه کنید.

ارتباط ممنوعیت رابطه جنسی و باز شدن بخیه‌ها در روش FUT

در کاشت مو به روش FUT که به آن کاشت مو نواری نیز می‌گویند، برای پیوند مو یک نوار باریک از پشت سر برداشته می‌شود. پس از پایان عمل کاشت مو، این قسمت با بخیه بسته خواهد شد. بااین‌حال، ممکن است حین برقراری رابطه جنسی به دلیل حرکت‌های ناگهانی بدن و افزایش فشار خون، بخیه‌ها شل یا باز شوند. همین موضوع باعث می‌شود زخم‌ها دیرتر درمان شوند یا حتی عفونت کنند.

خستگی پس از رابطه جنسی دوره نقاهت کاشت مو را افزایش می‌دهد

باوجود‌اینکه کاشت مو یک عمل سبک محسوب می‌شود، ولی برای بهبودی سریع‌تر به استراحت نیاز دارید. استراحت کافی بهبودی را تسریع می‌کند؛ بنابراین برای کاهش دوره نقاهت و حاصل شدن هرچه‌سریع‌تر نتیجه کاشت مو باید استراحت کافی داشته باشید. رابطه جنسی شما را خسته می‌کند و بدن برای بهبودی کامل استراحت لازم را دریافت نمی‌کند؛ بنابراین نقاهت طولانی‌تر می‌شود و نتایج عمل کاشت مو نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

نکات مهم برای برقراری رابطه جنسی بعد از کاشت مو

پس از اینکه طبق نظر پزشک مشخص شد که چند روز بعد از کاشت مو میتوان رابطه داشت، باید همچنان برخی از نکات را حین برقراری رابطه جنسی رعایت کرد. ازجمله این نکات مراقبتی مهم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رابطه جنسی را وضعیت‌هایی انجام دهید که کمترین فشار به سر وارد می‌شود.
  • از حرکات شدید و ناگهانی خودداری کنید.
  • از کشیدن موها یا دست زدن به ناحیه کاشت مو بپرهیزید.
  • دمای اتاق را کنترل کنید و تا حد امکان برای جلوگیری از تعریق بیش‌ازحد رابطه را آهسته‌تر انجام دهید.
  • برای جلوگیری از ورود هرگونه عفونت به بدن (با هدف کاهش دوره نقاهت)، از کاندوم استفاده کنید.

علاوه‌بر همه این موارد، در صورت بروز هرگونه درد، خونریزی یا ناراحتی، رابطه جنسی را متوقف و با پزشک خود مشورت کنید.

6

اجتناب از رابطه جنسی تا ۱۰ روز؛ راز موفقیت عمل کاشت مو

در این مطلب، ضمن پاسخگویی به سوال «چند روز بعد از کاشت مو میتوان رابطه داشت»، به بررسی دلایل ممنوعیت رابطه جنسی بعد از کاشت مو و نکات مهم برای اولین رابطه جنسی پس از عمل کاشت مو پرداختیم. به‌طورکلی، پیشنهاد می‌شود حداقل ۱۰ تا ۱۴ روز پس از کاشت مو از رابطه جنسی خودداری کنید تا زخم‌ها و محل برش به‌طورکامل بسته شود؛ همچنین، در این مدت گرافت‌های مو به‌خوبی در محل کاشت تثبیت می‌شوند و پیوند لازم برای رشد موها ایجاد خواهد شد. توصیه می‌کنیم پیش از رابطه بعد از کاشت مو، ابتدا با پزشک مشورت کنید تا براساس شرایط فیزیکی‌تان به شما توضیح دهد تا چند وقت بعد از کاشت مو نباید رابطه داشت؛ سپس با آگاهی بیشتر و اطمینان از حاصل شدن نتیجه مثبت از کاشت مو، می‌توانید رابطه جنسی داشته باشید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد