لیست قیمت کنتاکتور و سیم برق + راهنمای خرید

کد خبر: 1313376

تجهیزات برق صنعتی یکی از نیاز‌های اساسی در پروژ‌های ساختمانی است. از بین این تجهیزات کنتاکتور و سیم برق از نیاز‌های اساسی محسوب می‌شود و مسئولان تهیه این اقلام در پروژه‌های ساختمانی و صنعتی همیشه به‌دنبال راه حلی هستند تا محصولات را با بهترین کیفیت و کمترین قیمت تهیه کنند.

لیست قیمت کنتاکتور و سیم برق + راهنمای خرید

 

 

یکی از بهترین برند‌هایی که در زمینه تولید چنین محصولات مشغول به فعالیت است برند اشنایدر فرانسه و هیوندای کره بوده که در ایران بازار پر تقاضایی دارند. در این مقاله همراه ما باشید تا لیست قیمت را بررسی کنیم و در نهایت به شما بگوییم که بهترین روش برای تامین کنتاکتور اشنایدر و یا هیوندای چیست.

بررسی قیمت کنتاکتور اشنایدر

قیمت کنتاکتور به عوامل زیادی وابسته است و شما لازم است هنگام خرید کنتاکتور اشنایدر به آن توجه داشته باشید. قیمت کنتاکتور اشنایدر (Schneider Contactor) به عنوان یکی از با کیفیت ترین و پرفروش ترین برندهای کنتاکتور در بازار بسیار مورد توجه می‌باشد. البته در بخش بعدی این عوامل را به‌صورت جامع بررسی خواهیم کرد. بصورت خلاصه می‌توانیم بگوییم که تعداد فاز، میزان آمپر و ولتاژ، نوع بوبین و تعداد کنتاکت های کمکی در قیمت نهایی تاثیرگذار خواهند بود.

کنتاکتور یک کلید کنترل الکترومکانیکی محسوب می‌شود که وظیفه‌اش برقراری یا قطع اتصال بین بار و منبع تغذیه است. از طرف دیگر اشنایدر نیز یکی از مرغوبترین و باکیفیت‌ترین برند‌های تولید تجهیزات برق صنعتی است. در زمان نگارش این مقاله کنتاکتور اشنایدر را می‌توان در بازه قیمتی 840 هزار تومان (کنتاکتور اشنایدر 9 آمپر با بوبین 220 ولت) تا 15 میلیون 225 هزار تومان (کنتاکتور اشنایدر 150 آمپر با بوبین 220 ولت) بسته به ولتاژ بوبین و آمپر کنتاکت ها تهیه کرد.

10

 

چه عواملی بر قیمت کنتاکتور اشنایدر در بازار تاثیر می‌گذارند؟

نوع کنتاکتور اشنایدر در قیمت نهایی اهمیت زیادی خواهد داشت. به‌طور کلی ما 3 نوع کنتاکتور از برند اشنایدر داریم که عبارت‌اند از:

· کنتاکتور‌های قدرت

· کنتاکتور‌های کنترلی

· کنتاکتور‌های خازنی

نوع بوبین‌های AC و یا DC نیز در مرحله بعدی لازم است به آن توجه داشت. از طرف دیگر میزان قدرت این دستگاه وابسته به این خواهد بود که میزان جریان عبوری چقدر است. دستگاه‌هایی که می‌توانند جریان بیشتری عبور دهند و قدرتمند‌تر هستند، در نتیجه قیمت بیشتری هم خواهند داشت. این نکته را هم در نظر بگیرید، اشنایدر یک برند وارداتی محسوب می‌شود و نرخ ارز و نوسانات ارزی می‌تواند بر قیمت نهایی‌اش تاثیر بگذارد.

بررسی قیمت کنتاکتور هیوندای

قیمت کنتاکتور هیوندای از جمله عوامل مهم در تعیین هزینه و عملکرد تجهیزات الکتریکی است. این کنتاکتورها از جمله تجهیزاتی هستند که برای کنترل و مدیریت جریان الکتریکی در سیستم‌های صنعتی به کار می روند. قیمت این کنتاکتورها به عوامل متعددی نظیر قدرت، جریان، ولتاژ و نوع کاربری آنها بستگی دارد. این درحالیست که شهرت و برند کنتاکتور نیز در قیمت تمام شده تأثیرگذار است. چنانچه که می دانید، کنتاکتور هیوندای جزو تجهیزات باکیفیت برای صنایع مختلف است. قیمت کنتاکتور هیوندای (Hyundai Contactor) تحت تأثیر پارامترهای مختلف ممکن است با تغییر مواجه شود.

 

11

 

عوامل مؤثر بر قیمت کنتاکتورهای هیوندای عبارتند از:

ولتاژ کنتاکتور هیوندای

ولتاژ تحمل کنتاکتور به طور مستقیم بر قیمت محصول تاثیر دارد. بعضی از کنتاکتورها برای تحمل ولتاژهای بالا طراحی شده اند، بنابراین قیمت بالاتری نسبت به کنتاکتورهای ولتاژ پایین دارند. جریان متناوب و مستقیم منجر به کنترل دستگاه به صورت خودکار یا با استفاده از منبع تغذیه می گردد. در بعضی مدل های این دستگاه، کنترل به صورت دستی نیز صورت می گیرد.

سایز فیزیکی

ابعاد یا سایز فیزیکی یکی دیگر از معیارهایی است که می تواند بر قیمت کنتاکتور هیوندای تأثیر داشته باشد و این ویژگی معمولاً در دفترچه های راهنمای دستگاه عنوان شده است. کنتاکتورهای بزرگتر، ابعاد و فضای بیشتری برای نصب نیاز دارند. چنانچه دستگاههای مذکور دارای وزن بیشتر باشند، بدیهی است که نیاز به تجهیزات بیشتر جهت نصب دارد. ابعاد فیزیکی لازم است مطابق با استانداردهای مربوط به سایز، ابعاد تابلوهای الکتریکی و تجهیزات صنعتی سازگاری داشته باشد.

مدل کنتاکتور

به طور کلی برند کنتاکتور و مدل آن از عوامل تاثیر گذار بر قیمت کنتاکتور است. برند هیوندای از برندهای شناخته شده و نسبتا معتبر است که در زمینه مختلف صنعتی و غیر صنعتی فعال است. کنتاکتورها برای کنترل بارها و تجهیزات برقی مورد نیاز هستند. مدل های پیشرفته تر از این مدل، دارای قیمت بالاتر و کیفیت مطلوب تر هستند. از انواع سری کنتاکتورهای برند هیوندای می توان به سری های UMC،HGC ، H اشاره کرد.

ظرفیت و توان کنتاکتور هیوندای

منظور از ظرفیت کنتاکتور هیوندای، میزان جریان عبوری جهت قطع و وصل کردن کنتاکت ها است. ظرفیت دستگاه عامل مهم و حیاتی بوده و باعث عملکرد بهتر دستگاه می گردد. ظرفیت کم کنتاکتور منجر به آسیب دستگاه و عدم تحمل بار می شود.

توان این وسیله نیز به قدرت دستگاه اشاره دارد که باعث کار کردن دستگاه بدون ایجاد خطر می شود. توان دستگاه بر اساس میزان ولتاژ و جریان تعیین می گردد.

قدرت قطع

از دیگر پارامترهایی که بر قیمت محصول تأثیر می گذارد، قدرت قطع در دستگاه است. قدرت قطع به معنای توان کنتاکتور در قطع جریان یک مدار الکتریکی است و با کیلو آمپر نشان داده می شود. از جمله عللی که قدرت قطع را مشخص می کند، میزان ولتاژ، جریان و نوع بار است. این محصول دارای قدرت قطع 6، 10 و 16 کیلو آمپر می باشد.

در زمان نگارش این مقاله کنتاکتور هیوندای را می‌توان در بازه قیمتی 564 هزار تومان (کنتاکتور هیوندای 9 آمپر با بوبین 220 ولت) تا 7 میلیون و 20 هزار تومان (کنتاکتور هیوندای 150 آمپر با بوبین 220 ولت) بسته به ولتاژ بوبین و آمپر کنتاکت ها تهیه کرد.

هیوندای نام یک کمپانی مطرح کره‌ای است که در زمینه تولید محصولات برقی و الکتریکی فعالیت دارد. این شرکت تخصص در تولید انواع کلیدهای مینیاتوری، کلیدهای محافظ جان، کنتاکتورها، بیمتال‌ها، کلیدهای اتوماتیک و سایر محصولات مرتبط دارد. با داشتن فناوری روز و استفاده از ماشین آلات پیشرفته، هیوندای توانسته است محصولات با کیفیت بالا و عملکرد مطمئن را به بازار عرضه کند.

بررسی قیمت سیم برق

سیم برق سیمی تک‌رشته‌ای است که هادی‌اش از جنس فلز مس بوده و عایقش نیز از پلیمر پی‌وی‌سی است. از سیم برق ساختمان در داخل وسایل برقی مختلف استفاده می‌شود. مهم‌ترین ویژگی سیم برق افشان انعطاف‌پذیری بالای آن است که سبب می‌شود بتوان از آن در شرایط مختلف استفاده کرد.

قیمت سیم برق ساختمان با توجه به اهمیتی که در صنعت و ساختمان دارد موجب شده بسیاری از افراد به دنبال تامین کننده ای باشند تا هم از کیفیت محصول خود اطمینان حاصل کنند و هم قیمت محصول خود را منصفانه خریداری کرده باشند.

با بررسی قیمت سیم برق متوجه این مساله خواهید شد که قیمت نهایی سیم برق ساختمان، بسته به این موضوع خواهد داشت که چه نمره ای و از چه مارکی می‌خواهید محصول مورد نظر خود را تهیه کنید. برند البرز الکتریک نور (لینکو) یکی از نام‌هایی است که معمولا برای تهیه سیم برق افشان به آن مراجعه می‌شود و کیفیت بسیار خوبی هم دارد. از طرفی برند ویام کابل نیز تولید کننده سیم و کابل برق ساختمان می باشد، دارای کیفیت متوسط بوده و برند آن به سیم و کابل اقتصادی شهرت دارد.

12

در زمان نگارش این مقاله یک حلقه صد متری سیم برق افشان ساختمان را می‌توان در بازه قیمتی 384 هزار تومان (سیم برق افشان سایز 0.5 البرز الکتریک نور - لینکو) تا 10 میلیون و 203 هزار تومان (سیم برق افشان سایز 16 البرز الکتریک نور - لینکو) با در نظر گرفتن سایز سیم تامین کرد.

راهنمای خرید کنتاکتور و سیم برق ساختمان

راهنمای خرید کنتاکتور با کیفیت

کنتاکتور یکی از مهم‌ترین قطعات در سیستم‌های برقی است که می‌تواند نقش بسیار موثری در تجهیزات برقی مختلف داشته باشد. به طور کلی می‌توان گفت کنتاکتور به یک نوع وسیله ایست که برای اتصال و قطع اتصال جریان برق در مدار کاربرد دارد. این دستگاه شبیه رله عمل می‌کند؛ با این تفاوت که کنتاکتور فقط در سیستم‌های برقی با جریان نسبتا بالا استفاده می‌شود.

زمانی که می‌خواهید کنتاکتوری خریداری کنید، امکان دارد با برندهای مختلفی روبه‌رو شوید. اما دو برند هیوندای و اشنایدر در کنتاکتورها وجود دارند که به نوعی پرچمدار این محصول نیز هستند. پس بدانید که در همین ابتدا بهتر است کنتاکتور مورد نظر خود را از میان مدل‌های این برند انتخاب کنید.

کنتاکتورها انواع مختلفی دارد که هر کدام در هر جا و پروژه‌های مختلفی به کار می روند. به همین خاطر قبل از خرید باید مشخصاتی را از نیازهای پروژه خود داشته باشید تا بر اساس آن درست‌ترین انتخاب را داشته باشید. موارد زیر مهم‌ترین نکاتی هستند که باید قبل از خرید کنتاکتور، آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دهید:

ارزیابی میزان ولتاژ و تطابق با کنتاکتور

ارزیابی نوع تجهیزات داخل مدار و توان تحمل کنتاکتور

اعتبار برند و عمر مفید دستگاه

تناسب داشتن جریان

راهنمای خرید سیم برق

جهت راهنمایی خرید سیم برق باید بدانید که آیا می خواهید سیم برق اقتصادی خریداری کنید و یا می خواهید سیم برق صادراتی خریداری کنید؟ همان طور که عیان است سیم برق اقتصادی از نظر قیمتی مرغون به صرفه هست ولی باید به کیفیت و رعایت استانداردهای مربوطه آن توجه کنید تا در آینده دچار مشکلات نشوید. دقت داشته باشید سیم برق اقتصادی و متفرقه یکی نیستند. سیم و کابل برق متفرقه معمولا دارای برند ثبت شده و یا استاندارد واقعی نیستند. بنابراین تولید کننده محصولات متفرقه هیچ گونه مسئولیتی را در قبال مسائل و مشکلات ناشی از سیم کشی از جمله برق گرفتگی و آتش سوزی برعهده نمی گیرد. برای خرید سیم و کابل اقتصادی از فروشگاه های معتبر همچون هلکترون که در این زمینه اطلاعات لازم را دارند مشاوره و خرید نمائید.

از طرفی سیم برق صادراتی غالبا از نظر ایمنی و رعایت استاندارد قابل اطمینان است و لازم است مناسب ترین قیمت را برای کاربرد خود جستجو و خریداری کنید. معمولا قیمت سیم و کابل صادراتی که دارای برند مشهور هم می باشند بالا است. در اینجا نیز حواستان باشد که یک تولید کننده متفرقه احتمال دارد محصولات خود را با نام برندهای مشهور مانند سیم و کابل لینکو در بازار عرضه کند و مشتری را با این اقدام خود دچار سردرگمی کند. بنابراین بازهم پیشنهاد می کنیم از فروشگاهی خرید سیم برق خود را تکمیل کنید که متعهد به اصالت کالا باشد.

سخن پایانی

در این مقاله به لیست قیمت برخی از تجهیزات برق صنعتی از جمله کنتاکتور اشنایدر و هیوندای به همراه سیم برق ساختمان پرداختیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب خرید بهتری در زمینه تجهیزات برقی و الکتریکی داشته و انتخابی راحت تر داشته باشید. قبل ‌از خرید حتما فروشگاهی که قصد خرید از آن دارید را زیر نظر بگیرید و مطمئن شوید که محصولات با کیفیتی را به ‌فروش می‌رساند.

البته در این خصوص یک پیشنهاد خوب برای شما داریم. تمامی محصولاتی (کنتاکتور اشنایدر، کنتاکتور هیوندای و سیم برق) که در مقاله معرفی شد را می‌توانید با قیمت بروز و توضیحات کامل و جامع در وب‌سایت رسمی هلکترون با نشانی اینترنتی Helectron.ir ببینید. این فروشگاه تمامی این محصولات را با تضمین صد در صدی اصالت کالا و با قیمت مطلوب و منصفانه در اختیار شما خواهد گذاشت. متشکریم که تا آخر مقاله همراه ما بودید. امیدواریم از این مطالب بیشترین استفاده را کرده باشید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد