راهنمای انتخاب بهترین زمان برای سفر به مشهد

کد خبر: 1312718

به نقل از سایت رزرواسیون هتل، پرشین هتل: هرکسی که یک بار به مشهد سفر کرده باشد، می‌داند که برنامه‌ریزی قبل‌از سفر کاری شیرین اما پیچیده‌ای است. راهنمای انتخاب بهترین زمان برای سفر به مشهد به شما اطلاعاتی به‌روز، جامع و مطمئن می‌دهد تا بتوانید برنامه دقیقی برای سفرتان بچینید و سردرگم نشوید.

راهنمای انتخاب بهترین زمان برای سفر به مشهد

 

مقاله‌ای که اکنون درحال خواندن آن هستید، جامع‌ترین راهنمای سفر به مشهد و برگرفته از تجربه گردشگرانی است که تلاش کردند سیر تا پیاز اطلاعات مورد نیاز برای یک سفر استثنایی به مشهد را به‌‌صورت یکجا در اختیار شما قرار دهند تا خاطره‌ای دل‌چسب از سفر به این شهر داشته باشید.

مطالعه راهنمای انتخاب بهترین زمان برای سفر به مشهد چه کمکی به مسافران می کند؟

سفر یکی از بهترین لذات و تفریحات در زندگی ماست. لذت کشف مکان‌ها و فرهنگ‌های جدید در کنار رفع خستگی و به‌دست‌آوردن انرژی برای ادامه زندگی روزمره، بخشی از دلایل بی‌شمار ما برای تجربه یک مسافرت دل‌چسب است. اما به‌خاطر داشته باشید چیزی که شیرینی سفر را برای‌تان 2چندان می‌کند، آگاهی از زمان مناسب ترک شهر و دیار و رفتن به مقصدی جدید است.

برخی افراد به آب‌وهوا اهمیت بیشتری می‌دهند و دوست دارند زمانی سفر کنند که گرما موجب آزار آن‌ها نشود؛ برخی هم می‌خواهند در مناسبت‌های خاصی از سال در مشهد و حرم مطهر حضور داشته باشند؛ گروهی دیگر که به‌قصد لذت از جاذبه‌های تفریحی مشهد راهی این شهر می‌شوند، زمان‌هایی را انتخاب می‌کنند که طبیعت در سبزترین و شاداب‌ترین حالت خود باشد.

هرکسی هدف خاصی از سفر دارد که لذت بخشی از این هدف است. برای اینکه روح‌تان را از لذتی که سفر به شما می‌دهد ارضا کنید، باید وقت‌شناس خوبی باشید. در غیر این صورت احتمالا هزینه زیادی را صرف می‌کنید اما سفر اصلا برای‌تان دل‌چسب نخواهد بود. این‌طور نیست؟

راهنمای انتخاب بهترین زمان برای سفر به مشهد از نظر آب و هوا

واقعیت این است که نمی‌توانیم بهترین زمان سفر به مشهد را به‌طور قطعی و ثابت اعلام کنیم؛ چون هرکس بسته به اولویت‌هایی که در سفر دارد، بهترین زمان برایش متفاوت خواهد بود. در ادامه با تفکیک هر فصل به شما خواهیم گفت که سفر در هرکدام از فصل‌ها به چه صورت است.

 

سفر به مشهد در بهار

بهار به‌خاطر تعطیلات رسمی نوروز و آب‌وهوی خوشی که دارد، یکی از فصل‌های پرطرفدار برای سفرکردن است. همین 2 عامل باعث شده که خیلی‌ها شلوغی شهر و گران‌بودن هزینه اقامت را بپذیرند و کوله‌بار سفر ببندند. گروهی دیگر، تا روزهای پایانی بهار صبر می‌کنند تا هم شهر روبه‌خلوتی برود و هم هزینه رزرو اقامتگاه برای‌شان ارزان‌تر تمام شود.

سفر به مشهد در تابستان

طبق تجربیات گردشگران در راهنمای انتخاب بهترین زمان برای سفر به مشهد، تابستان هم مانند بهار به‌خاطر تعطیلی مدارس و تعداد زیاد مسافران، به فصل زوار معروف است. به‌طوری که حتی گرمای داغ مشهد هم نمی‌تواند مسافران را از رفتن به این شهر منصرف کند.

بهتر است بدانید که با وجود یک سری محدودیت‌ها مانند افزایش قیمت رزرو هتل مشهد و شلوغی شهر در تابستان، برای افرادی که دوست دارند سرزمین موج‌های آبی این شهر را تجربه کنند، سفر در این فصل قطعا جذاب خواهد بود.

سفر به مشهد در پاییز

در پاییز دیگر نه خبری از گرمای تابستان است و نه شلوغی شهر. اگر شرایط کاری و زندگی اجازه می‌دهد، پاییز یکی از بهترین فصل‌ها ازلحاظ آب‌وهوا، هزینه اقامت و خلوت‌بودن است که در راهنمای انتخاب بهترین زمان برای سفر به مشهد توصیه می‌شود.

سفر به مشهد در زمستان

براساس راهنمای انتخاب بهترین زمان برای سفر به مشهد اگر تحمل هوای سوزناک این شهر را در زمستان دارید، سفرتان را به این فصل موکول کنید. در سرما هزینه اقامت در هتل‌ها به نسبت فصل‌های دیگر کمتر است.

افرادی که عاشق هوای سرد و برف‌بازی در خیابان‌های این شهر هستند، از سفر در زمستان بیمی ندارند. اما برخی گردشگران گفته‌اند که سوزوسرمای زمستان در مشهد به‌‌قدری زیاد می‌شود که شاید شوروشوق زیارت و سیاحت را از شما بگیرد و ترجیح دهید فقط در هتل بمانید. در نهایت، شما تصمیم‌گیرنده هستید.

راهنمای انتخاب بهترین زمان سفر به مشهد از نظر مناسبت ها

مشهد میزبان 8امین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت و جزء آن دسته شهرهایی است که بسیاری از افراد می‌خواهند بدانند چه زمانی بهترین زمان سفر به این شهر است تا بیشترین بهره را از سفر خود ببرند.

معمولا کسانی که سفر به مشهد را صرفا یک سفر معنوی و زیارتی می‌دانند تا تفریحی، دوست دارند در مناسبت‌های خاص در حرم امام رضا (ع) که تکه‌ای از بهشت آسمانی روی زمین است، حضور داشته باشند تا بیشتر از حال‌وهوای معنوی این شهر برخوردار شوند. به‌نظر شما چه مناسبت‌هایی برای سفر به مشهد مناسب هستند؟

سفر به مشهد در ماه مبارک رمضان

ماه رمضان در مشهد و حرم مطهر رضوی، حس‌وحال دیگری دارد. در این ماه جلسات تلاوت قرآن در چندین نوبت بعداز اقامه نماز صبح تا پاسی از شب در مسجد گوهرشاد یا صحن امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. از دیگر برنامه‌های ویژه این ماه، می‌توان به سخنرانی‌های مذهبی، جلسات تفسیر قرآن بعداز نماز، مدیحه‌سرایی و سایر برنامه‌های قرآنی در صحن جامع رضوی اشاره کرد.

خیلی‌ از ساکنان این شهر و مسافرانی که در ماه رمضان به مشهد سفر کرده‌اند، دوست دارند در مراسم افطاری حرم که بزرگ‌ترین مراسم افطاری جهان اسلام است، شرکت کنند. در ماه رمضان هرشب 13هزار کارت دعوت افطاری در سطح شهر توزیع می‌شود و افرادی که این کارت را دریافت کرده باشند، می‌توانند در این تشریفات شرکت کنند.

سفر به مشهد در دهه کرامت

دهه کرامت و روز میلاد امام رضا (ع) یکی از بهترین مناسب‌ها در راهنمای انتخاب بهترین زمان برای سفر به مشهد است؛ چراکه آذین‌بندی حرم مطهر با انبوهی از گل و گیاهان زیبا، جذابیت حرم را در نگاه مسافران دوچندان می‌کند. مراسم سرودخوانی و شعرخوانی هم که جای خود را دارد.

سفر به مشهد در روز شهادت امام رضا (ع)

روز شهادت امام رضا (ع) هم می‌تواند مناسبت خوبی برای حضور در مشهد باشد. ازجمله مراسم‌های جالبی که در این روز برگزار می‌شود، آیین دیرینه حمل تابوت با نمادین امام رضا (ع) توسط عده‌ای از بانوان شهر است که با حضور ده‌ها هزار عاشق امام غریب‌مان برپا می‌شود. حال‌وهوای مراسم سوگواری در حرم، معنویت سفر شما را دوچندان می‌کند.

سفر به مشهد در ماه محرم

ایام سوگواری ماه محرم نیز برای عاشقان سیدالشهدا بهترین زمان سفر به مشهد است؛ به‌خصوص روز تاسوعا و عاشورا. در شب عاشورا، مراسمی با عنوان خطبه‌خوانی برگزار می‌شود. در طی این مراسم، خدام امام رضا (ع) درحالی‌که شمع به دست گرفته‌اند، در اطراف صحن انقلاب اسلامی می‌چرخند و با قرائت خطبه‌ مختص این شب، عزاداری می‌کنند.

مراسم شام غریبان امام رضا (ع) یکی دیگر از مراسم‌های ویژه و دیرینه‌ای است که در آن، تعدادی از خدام درحالی‌که شمع به دست دارند، از 4راه شهدا به‌سمت حرم حرکت می‌کنند و بعداز رسیدن به ورودی حرم، با قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) شهادت مظلومانه امام حسین (ع) را به جد بزرگوارش تسلیت می‌گویند.

راهنمای انتخاب بهترین زمان برای سفر به مشهد از نظر تفریح و گردش

تابه‌حال شده کسی را ببینید و در نگاه اول مجذوب یکی از ویژگی‌های او شوید؟ شاید در یک نگاه، تنها بخش جذاب این فرد ظاهرش باشد؛ اما به‌مرور زمان که او را بیشتر می‌شناسید، کم‌کم جذابیت‌های دیگرش هم به چشم‌تان می‌آید و بیشتر مجذوبش می‌شوید.

7

دررابطه‌با مشهد هم این موضوع صدق می‌کند. ابتدا فقط جاذبه‌های مذهبی آن که بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در صدر آن‌ها قرار دارد، توجه شما را به خود جلب می‌کند. اما با چرخی در این شهر متوجه می‌شوید که چه دیدنی‌هایی در دل آن جا خوش کرده تا بتوانید مدت‌ها در آن گشت‌وگذار کنید و غرق لذت شوید.

با گشتی در مشهد، چمدان ذهن و قلب شما از خاطراتی خوش و به‌یادماندنی پر می‌شود. آرامگاه فردوسی و موزه نادری از گنجینه‌های ارزشمندی هستند که بازدید از آن‌ها وجود عاشقان تاریخ را سرشار از شوق، آرامش و آگاهی می‌کند. با اینکه مشهد آب‌وهوای نسبتا خشکی دارد، اما نزدیک این شهر مناطقی مانند طرقبه و شاندیز با طبیعت سرسبز و آب‌وهوای دل‌پذیر خود هوای مشهد را ملایم و لطیف کرده‌اند.

مطابق با آنچه که کارشناسان در راهنمای انتخاب بهترین زمان برای سفر به مشهد گفته‌اند، ییلاقات و روستاهای اطراف این شهر در بهار و تابستان دارای چشم‌اندازهایی فوق‌العاده زیبا هستند. تنگه ارغوان هم که از اوایل تا اواسط فروردین به اوج زیبایی خود می‌رسد. در این زمان، درختان ارغوان غرق در گل‌های بنفشه می‌شوند و منظره حیرت‌آوری را خلق می‌کنند.

اگر می‌خواهید هیجان را به معنای واقعی کلمه تجربه کنید و آدرنالین خون‌تان به اوج برسد، حتما سری هم به پارک‌های آبی مشهد بزنید. که شامل پارک آبی ساحلی آفتاب مشهد، سرزمین موج‌های آبی، سرزمین موج‌های خروشان و پارک آبی ایرانیان است. تفریح با خنکای آب این جاذبه‌ها در بهار و تابستان لذتی وصف‌ناپذیر دارد.

اینها فقط بخشی از جاذبه‌های گردشگری مشهد هستند. مشهد شهر بزرگی است که هرچقدر هم از جاذبه‌های تفریحی آن برای‌تان بگوییم، باز هم کم گفته‌ایم. بازارهای متنوع مشهد و اجناس و سوغات جذابی که دارند، شما را دست خالی به شهرتان باز نمی‌گردانند.

چگونه به مشهد سفر کنیم؟

از لحظه‌ای که تصمیم‌تان برای سفر قطعی می‌شود تا زمانی که راهی می‌شوید، روزها و شب‌های پرهیجان، پراسترس و پراشتیاقی خواهید داشت. استرس دارید چون قرار است چیزهای جدید و ناشناخته‌ای را تجربه کنید و ته دل‌تان هم خوشحالید چون فکرکردن به تجربه‌های جدید برای‌تان لذت‌بخش است.

بد نیست اگر سفر را براساس جمله «هرچه پیش آید، خوش‌ آید» پیش ببرید ولی این مثال همیشه در سفر پاسخ‌گو نیست. بهتر است برای برخی موقعیت‌ها آماده باشید تا مسلط بر اوضاع برای سفر برنامه‌ریزی کنید. مثلا مشخص کنید که می‌خواهید با تور به مشهد بروید یا شخصی؟ اگر اهل سفر باشید، احتمالا چندبار در انتخاب بین خرید تور و بستن کوله‌پشتی و سفر شخصی 2دل شده‌اید. ما در ادامه به شما خواهیم گفت که کدام شیوه مسافرتی مناسب شماست.

سفر به مشهد با تور

در راهنمای انتخاب بهترین زمان برای سفر به مشهد اواخر تابستان، پاییز و زمستان، بهترین زمان‌ها برای خرید تور مشهد هستند. در این فصول، رزرو تور با حداقل هزینه صورت می‌گیرد و خبری هم از شلوغی و جمعیت زیاد مسافرین نیست.

تورهای مسافرتی از پیش برنامه‌ریزی شده‌اند و هزینه‌ها، مسیرها، اقامتگاه‌ها و مقاصد را تعیین کرده‌اند. این برنامه‌ریزی باعث می‌شود سفر شما امن، بدون دردسر و با کمترین تصمیم‌های ناگهانی همراه باشد. سفر با تور به شما اجازه می‌دهد که با نظم و سازمان‌دهی بهتر، از همه پتانسیل‌های مقصد نهایت استفاده را ببرید.

امکان برقراری ارتباطات اجتماعی و دوست‌یابی از دیگر مزایای سفر با تور است. شما همسفرانی پیدا می‌کنید و این می‌تواند تجربیات و خاطرات مشترک جذابی را برای‌تان به‌وجود بیاورد. حضور یک راهنمای خبره یا به عبارتی تورلیدر هم می‌تواند از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کند. او با مقاصد آشناست و اطلاعات مفیدی به شما خواهد داد.

سفر به مشهد به صورت شخصی

مسئله دیگری که به‌جز راهنمای انتخاب بهترین زمان برای سفر به مشهد برای برخی افراد مطرح بوده، نگرانی در مورد هزینه‌های سفر است. گروهی از افراد ترجیح می‌دهند قید خرید تور مشهد با قطار یا هواپیما را بزنند و با خودروی شخصی خود به این کلان‌شهر سفر کنند. البته این تنها دلیل افراد برای سفر شخصی نیست.

افرادی را می‌بینیم که با وجود نداشتن ماشین شخصی، باز هم سفر شخصی با قطار، هواپیما یا اتوبوس را ترجیح می‌دهند. در واقع آن‌ها اهل سفرهای اجتماعی نیستند و رزرو تور، آزادی و انعطاف‌پذیری آن‌ها را در سفر کاهش می‌دهد؛ چون اجازه ندارند در اقامتگاهی که دوست دارند اقامت کنند، در مکانی که دل‌خواه‌شان است بیشتر بمانند و در کل، برنامه‌های شخصی خود را به اجرا در بیاورند.

اغلب افرادی که با اطمینان سفر شخصی را انتخاب می‌کنند، با مقصد آشنا هستند و دست‌کم یک بار به این شهر سفر کرده‌اند. به عقیده آن‌ها زمان‌بندی تورهای مسافرتی به‌صورتی فشرده است و احتمالا فرصت کافی برای لذت‌بردن از جاذبه‌ها یا استراحت را نداشته باشند. این مسئله سفر آن‌ها را خسته‌کننده و کسالت‌بار می‌کند.

اگر سفر شخصی به مشهد را انتخاب کرده اید، باید به فکر جایی برای اقامت باشید

اگر اولین بار است که قصد سفر به مشهد را دارید، انتخاب منطقه و هتلی مناسب جهت اقامتی امن و راحت سخت می‌شود و حتی ازلحاظ امنیتی مشکل‌ساز. مثلا اگر در منطقه‌ای نامناسب و ناامن اقامت کنید، در سفرتان تجربیات تلخی خواهید داشت و به‌محض بیرون‌آمدن از هتل باید نگران جان و اموال خود باشید. تورهای مسافرتی با رزرو یک اقامتگاه مناسب، راه‌حل این چالش هستند.

حالا اگر آزادی سفر شخصی را ترجیح داده‌اید، خودتان باید فکری به حال خستگی‌هایتان بعداز رسیدن به مقصد بکنید و اقامتگاهی را در نظر داشته باشید. به گفته کارشناسان راهنمای انتخاب بهترین زمان برای سفر به مشهد هزینه رزرو هتل در فصل‌هایی از سال که تعداد زائران و گردشگران به حداقل ممکن می‌رسد، به‌صرفه‌تر است.

اگر بحث بودجه و محدودیت به میان باشد، انتخاب یک سوییت یا اقامتگاه سنتی هم گزینه‌های دیگری هستند که می‌توانید روی آن‌ها حساب باز کنید. مثلا خانه‌هایی با معماری سنتی، طراحی اصیل و وسایل قدیمی از آرامش فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند؛ اما امروز با مدرنیته‌شدن سبک زندگی، افراد به‌دنبال امکانات و راحتی بیشتری هستند و اغلب آن را در هتل‌ها جست‌وجو می‌کنند.

8

مشهد با هتل های فراوان خود شما را غافلگیر می کند

در مشهد به‌خصوص در نزدیک حرم آن‌قدر هتل‌ها متنوع و زیاد هستند که اگر بخواهید درباره همه آن‌ها اطلاعات به‌دست بیاورید، شاید ماه‌ها طول بکشد. زمانی بود که اقامت در هتل‌ها یا مهمان‌پذیرها تقریبا تنها انتخاب شما در تعطیلات و مسافرت بود. همه ما این را پذیرفتیم و نپرسیدیم که آیا این شیوه اقامتی می‌تواند برای‌مان متنوع شود یا نه؟

اکنون هتل های مشهد به‌لحاظ موقعیت جغرافیایی، هزینه، امکانات و خدمات و تعداد ستاره‌ها به‌قدری متنوع هستند که با هر شرایط می‌توانید نوع مناسب آن را بیابید. البته این را هم بگوییم که هرچقدر پول بدهید، همان‌قدر هم آش می‌خورید. اگر محدودیت مالی ندارید، هتلی رزرو کنید که امکانات بیشتری ازلحاظ رفاهی و تفریحی به شما بدهد.

قبل از اینکه عازم سفر شوید، هتل مورد نظرتان را رزرو کنید

آخرین سفری را که رفتید، به خاطر دارید؟ ممکن است رنگ دیوارهای اتاق را به یاد نیاورید اما قطعا احساسی را که داشتید، هرگز فراموش نکرده‌اید. به‌نظرتان دلیل این رضایت از سفر چه بود؟ جالب است بدانید که اغلب این افراد در پاسخ به این سوال گفتند که هوشمندانه انتخاب کردیم و حواس‌مان به کیفیت و خدماتی که درازای وقت و پول‌مان قرار بود دریافت کنیم، بود.

قبل‌از اینکه راهی سفر شوید، با صبر و حوصله هتل‌های مشهد را بشناسید و هرکدام که با بودجه و سلیقه شما متناسب بود، انتخاب کنید. نظرات و تجربیات سازنده و معتبر مسافرانی که قبل‌از شما در هتل اقامت داشتند، اطلاعاتی موثق و به دور از غرض‌ورزی به شما می‌دهد. تصاویر هتل را با دقت ببینید و در نهایت تصمیم بگیرید. در این صورت رضایت بیشتری از هتل و به‌طور کلی، سفر خود خواهید داشت.

خیلی از افرادی که بعداز رسیدن به مقصد درگیر پیداکردن هتل بودند، به‌دلیل خستگی راه و عجله رسیدن به استراحتگاه، بدون فکر و برنامه‌ریزی دست‌به‌انتخاب زدند و این باعث شد که تجربیات خوبی در سفر به‌دست نیاورند. اگر بنابر راهنمای انتخاب بهترین زمان برای سفر به مشهد، زمانی را انتخاب کردید که هزینه رزرو هتل پایین بود، می‌توانید نوعی از آن را که امکانات بیشتری داشته باشد، رزرو کنید.

رزرو هتل مشهد را با آژانس اینترنتی پرشین هتل انجام دهید

ازآنجایی‌که امروز مشتریان عادت دارند چه با تلفن‌های هوشمند و چه با لپ‌تاپ در خانه یا هر مکان دیگری خریدهای خود را انجام دهند، انتظار این گزینه را برای سفر و تفریح هم دارند. اینجاست که سیستم رزرواسیون آنلاین وارد عمل می‌شود. در حقیقت، در یک بازار گردشگری که رقابت بیداد می‌کند، نرم‌افزار رزرواسیون هتل باید بیش از هر زمان دیگری در دسترس باشد.

پرشین هتل زیرمجموعه آژانس مسافرتی سریع‌السیر خراسان است که درزمینه رزرو تور و هتل، بیش از 20 سال سابقه دارد. پرشین هتل در گذشته خدمات‌رسانی حضوری داشت؛ اما اکنون به‌صورت آنلاین سرویس‌های خود را ارائه می‌دهد تا رفاه مردم به‌خوبی تامین می‌شود.

پرشین هتل، 3 نمایندگی در کلان‌شهرهای تهران، مشهد و کیش دارد و سعی می‌کند خدمات‌رسانی گسترده‌تری به کاربران داشته باشد. بازدید حضوری از هتل‌های خارجی و داخلی برای کسب اطلاعات صحیح و دقیق، پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته و استرداد وجه درصورت کنسلی، تنها بخشی از خدمات پرشین هتل است. با رزرو هتل از این مجموعه تخصصی و قابل اعتماد، سفری به‌یادماندنی و رضایت‌بخش خواهید داشت.

از تخفیف های جذاب پرشین هتل عقب نمانید

خیلی از افراد تصور می‌کنند که اگر یک محصول یا خدمات کمی ارزان‌تر از بقیه رقبای خود بود، یعنی کیفیت پایین‌تری دارد. این تصور کاملا اشتباه است؛ البته تنها درصورتی‌که شما بتوانید براساس یک سری مشخصه‌های خاص هتل ارزان مورد نظرتان را پیدا کنید. مثلا مطابق با راهنمای انتخاب بهترین زمان برای سفر به مشهد در تاریخی سفر کنید که شهر خلوت باشد و رزرو اقامتگاه‌ها ارزان‌تر؛ یا سطح توقعات خود را از امکانات هتل پایین بیاورید.

پرشین هتل، همواره سعی می‌کند بهترین تورهای ارزان برای سفر به مشهد را به شما ارائه دهد و همچنین در مناسبت‌های خاصی از سال،‌ تخفیف‌های ویژه‌ای را روی رزرو هتل مشهد اعمال می‌کند تا قیمت‌ها کاهش یابد. این دوره بهترین زمانی است که شما می‌توانید به مشهد سفر کرده و از خدمات هتل‌های باکیفیت با کمترین قیمت نهایت استفاده را ببرید.

اگر سفرتان شخصی است که هیچ؛ ولی اگر قصد سفر با تور را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از تورهایی که برنامه سفر را در زمان‌های جشنواره پیاده‌سازی کرده‌اند، استفاده کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید با پرشین هتل سفری کاملا اقتصادی اما کامل و لوکس داشته باشید.

منبع خبر: www.epersianhotel.com

 

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد