ویژگی‌های یک مشاور سئو حرفه ای چیست؟

کد خبر: 1311000

مشاور سئو یکی از مشاغلی است که این روزها همه کسب‌وکارها به آن نیاز دارند. نمی‌توانید بدون یک سایت خوب و بهینه شده، کسب و کار خود را ارتقا دهید و بالابردن رتبه سایت تنها در گرو همکاری با فردی است که به خوبی به سئوی سایت اشراف کامل داشته باشد.

ویژگی‌های یک مشاور سئو حرفه ای چیست؟

 

یک متخصص سئو چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ از کجا باید بدانید که چه کسی می‌تواند سایت شما را به بهترین شکل و در کمترین زمان، ارتقا دهد؟ چاره کار شما نزد ماست. ابتدا این مقاله را بخوانید تا با معیارهای یک سئوکار خوب آشنا شوید. پس از آن می‌توانید با متخصصان ما تماس بگیرید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

 

سایت سئو شده می‌تواند به بهبود کسب و کار شما رونق بدهد

مشاور سئوی شما چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر به دنبال مشاور سئو سایت هستید تا بتوانید سایت خود را کمی تکان دهید و رتبه آن را در موتور جستجوی گوگل ارتقا دهید، باید به دنبال فردی باشید که ویژگی‌های زیر را دارا است:

تخصص فنی

الگوریتم‌های گوگل بسیار پیچیده‌تر از آن هستند که بتوانید قوانین حاکم بر آن را هر فردی بداند. کارشناس سئویی که در این زمینه تخصص فنی داشته باشد، می‌تواند با توجه به دانش و البته سال‌ها تجربه به خوبی عناصر فنی سایت را به گونه‌ای رقم بزند که به بهترین شکل سایت بهینه شده و برای گوگل قابل قبول باشد. استفاده از ابزارهای مختلف برای بالا بردن سرعت سایت، افزایش سازگاری با موبایل، ارزیابی کامل از جایگاه سایت و حرکت کردن با ترفندهای الگوریتم از جمله ویژگی‌های یک متخصص سئو است.

تجربه کافی

یکی دیگر از معیارهایی که باید مدنظر قرار دهید، تجربه کاری و رزومه مشاور سئو شما است. مشاوری که قرار است سئوی سایت شما را بر عهده بگیرد، باید بداند چگونه و با چه روشی با سرعت بیشتری می‌تواند سایت شما را به رتبه یک برساند و این تنها در گرو داشتن تجربه کافی در این زمینه به دست خواهد آمد. هرچه سریع‌تر رتبه گوگل شما ارتقا پیدا کند، رقبای خود را با سرعت بیشتری کنار بزنید.

از جمله مواردی که یک مشاور سئو سایت با تجربه به خوبی می‌داند، این است که تکنیک روی صفحه، لینک‌سازی یا حتی منطقه جغرافیایی چگونه می‌تواند در بهینه سازی سایت کمک کرده و رتبه سایت شما را بالا ببرد.

خلاقیت، خلاقیت، خلاقیت!

نمی‌توانید یک روند ثابت را برای همه سایت‎‌ها در پیش بگیرید و انتظار موفقیت داشته باشید. هر کسب و کار مسیر مشخصی برای رسیدن به موفقیت دارد و این تنها منوط به خلاقیت فردی است که سئوی شما را بر عهده دارد. پس هنگام انتخاب مشاور سئو به یاد داشته باشید که نکات فنی همه چیز نیست! خلاقیت در کنار آشنایی با تخصص فنی، نجات‌بخش شما خواهد بود.

مهارت تجزیه و تحلیل داده‌ها از ویژگی‌های مشاور سئو است

مهارت تجزیه و تحلیل

تنها چیدن استراتژی برای سئو و بهینه‌سازی سایت فایده‌ای ندارد. آنچه می‌‌تواند مانند کشتی نجات شما را به هدفتان برساند، آن است که نتایج به دست آمده را تجزیه و تحلیل کرده و در نتیجه متوجه نقاط قوت و ضعف شما شود. بررسی صفحه گوگل آنالیتیک، کلمات کلیدی، نرخ کلیم و مواردی از این دست از جمله نکات حیاتی است که می‌تواند راه را برای رسیدن به هدف روشن کند. این مهارت نیز یکی از معیارهایی است که برای انتخاب مشاور خود باید در نظر بگیرید.

به روز بودن را فراموش نکنید

یک نکته خیلی مهم در زمینه سئوی سایت را نباید فراموش کنید: الگوریتم گوگل برای جلوگیری از هرگونه تقلب و استفاده از کلاه سیاه، مدام به‌روزرسانی شده و تغییرات اساسی پیدا می‌کند. به همین دلیل است لازم است مشاور شما همیشه به روز باشد و بداند چگونه با این تغییرات جدید خود را همگام کند.

مهارت‌های ارتباطی!

خدمات مشاوره سئو حرفه‌ای به این معنی نیست که مشاور شما بتواند نام چند اصطلاح فنی را برایتان لیست کند. یک مشاور زمانی می‌تواند به بهترین شکل سایت شما را ارتقا دهد که مهارت‌های ارتباطی خوبی داشته باشد. به این ترتیب می‌تواند علاوه بر اینکه به سخنان شما به درستی گوش می‌دهد، می‌تواند چالش‌هایی را شناسایی کند که در مسیر پیشرفت کسب و کار شما قرار دارد. به این ترتیب این امکان برایش مهیا است که بتواند بهترین راه حل را انتخاب کند.

در واقع مهارت ارتباطی مشاور سئو کمک می‌کند که نه تنها روند پیشرفت شما را تجزیه و تحلیل کند؛ بلکه به شما نیز با زبانی ساده توضیح دهد که چه استراتژی را باید در اختیار بگیرید تا رتبه یک گوگل را به دست آورید. مهارت گوش کردن و توانایی انتقال اطلاعات، از جمله ویژگی‌های یک مشاور خوب سئوکار است. در نهایت نیز لازم است تا به صورت منظم گزارش آخرین تغییرات را در اختیار شما قرار دهد.

قابلیت اعتماد

ازآنجا که لازم است شما اطلاعات محرمانه کاری خود را در اختیار مشاور سئو قرار دهید تا بتواند آن‌ها را در سایت بارگذاری کند، پس بهتر است فردی را انتخاب کنید که از هر جهتی قابل اعتماد باشد. در واقع باید مشاوری را استخدام کنید که از اطلاعاتی که در اختیارش قرار گرفته است، تنها برای سودرسانی به کسب و کار شما استفاده کند و در هیچ کجا این اطلاعات را فاش کند.

استفاده از شیوه‌های اخلاقی

به یاد داشته باشید که اگر مشاور سئوی شما کاربلد نباشد، برای رساندن شما به اهدافتان از مسیرهای غیر اخلاقی مانند کلاه سیاه استفاده خواهد کرد. شاید این شیوه در اندک زمانی بتواند شما را به هدفی که در سر دارید برساند؛ اما پس از مدتی خزنده‌های گوگل متوجه این تقلب شما خواهند شد و نتیجه، تنها بسته شدن سایت شما خواهد بود. پس بهتر است فردی را انتخاب کنید که بتواند مسیر درست و صادقانه‌ای را برای بالا بردن رتبه سایت شما انتخاب کند.

19

استفاده از ابزارهای مناسب

تسلط بر روی ابزارهای متعدد

ارتقای رتبه سایت، کار پیچیده‌ای است و برای بالابردن آن نیاز است تا از ابزارهای متعددی در این زمینه نیز استفاده کرد. آشنایی با این ابزارها کفایت نمی‌کند؛ بلکه لازم است تا مشاور شما بر این نرم‌افزارها نیز تسلط کافی داشته باشد. SEMrush، Ahrefs و مواردی از این دست از جمله ابزارهایی است که می‌تواند به مشاور شما در این زمینه کمک کند.

چه سؤالاتی از متخصص باید پرسید؟

با توجه به همه ویژگی‌های بالا، اکنون که قرار است مشاوری را استخدام کنید که وظیفه ارتقای رتبه سایت شما را بر عهده داشته باشد، باید بدانید چه سؤالاتی باید بپرسید تا مطمئن شوید که مشاور شما به خوبی می‌تواند از پس سئوی سایت و خدمات آن برآید. با این حال در نظر داشته باشید که بهتر است این سؤالات را به صورت مستقیم نپرسید و هر کدام را بسته به موقعیتی که در آن هستید مطرح کنید. این سؤالات عبارت هستند از:

  1. از کجا متوجه می‌شوید استراتژی که در پیش گرفته‌اید کارایی لازم را داشته و می‌تواند به خوبی شما را به هدفی که دارید برساند؟
  2. از کجا می‌توانید متوجه شوید که محتوایی که از گذشته در سایت قرار دارد، به خوبی بهینه‌سازی‌شده است؟
  3. آیا استراتژی سئو در رسانه‌های اجتماعی هم نقش خاصی ایفا می‌کند؟
  4. از کجا می‌توانید جامعه هدف مخاطبانتان را شناسایی کنید؟
  5. چگونه یک سئوی خوب می‌تواند سرنخ‌های مناسبی را تولید کند؟
  6. کلمات کلیدی مناسب برای سایت شما، جایگاهی که باید قرار بگیرند و طرح کلی که سایت حول محور آن می‌چرخد چگونه تعیین می‌شود؟

20

مشاور سئو باید مهارت ارتباطی خوب داشته باشد.

کلام آخر

کسب و کار شما بدون داشتن سایتی که بهینه‌سازی شده باشد، تقریباً به هیچ پیشرفتی دست پیدا نمی‌کند. این روزها و به خصوص پس از همه‌گیری کرونا، این تجارت آنلاین است که حرف اصلی را در بازارهای جهانی می‌زند و البته نکته اصلی این است که هر کسی از پس سئو کردن سایت برنخواهد آمد.

شما هم اگر به دنبال استخدام مشاور سئو هستید که بتواند رتبه سایت شما را ارتقا دهد، تنها کاری که باید انجام دهید آن است که با متخصصان و مشاوران سایت هلپ مارکتینگ تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید شما را در این راه راهنمایی کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد