پایین‌ترین قیمت لوله مانیسمان

کد خبر: 1308545

یکی از مهم‌ترین مقاطع فولادی که در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع پالایشگاهی، نیروگاه‌های تولید انرژی، صنایع زیرساخت و حتی کشاورزی استفاده می‌شود، لوله مانیسمان است. لوله مانیسمان یا لوله بدون درز از جنس آلیاژهای فولاد ساخته می‌شود و مقاومت بسیار بالایی دارد. ولی در عین حال نسبت به لوله‌های درزدار گران‌تر است. با توجه به اینکه این مقاطع فولادی برای اجرای پروژه‌های صنعتی در تناژهای بالا سفارش داده می‌شوند، تأمین لوله مانیسمان ارزان‌ قیمت و باکیفیت یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران است!

پایین‌ترین قیمت لوله مانیسمان

 

حالا راهکار چیست؟ چطور لوله مانیسمان باکیفیت را با قیمت ارزان و مناسب پیدا کنیم؟ چه عواملی روی قیمت این مقاطع فولادی تأثیر دارد؟ برای پاسخ به این سؤالات و سؤال‌های مشابه، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

لوله مانیسمان، قوی‌ترین لوله بدون درز فولادی

لوله مانیسمان یکی از انواع مقاطع فولادی است که از جنس فولاد کربن استیل و بدون درزجوش تولید می‌شود. لوله بدون درز از مقاومت بسیار بالایی نسبت به فشار، تنش و حرارت برخوردار است. استحکام و یکپارچگی بدنه، ایمنی بالا نسبت به شکست یا نشتی، مقاومت بالا نسبت به خوردگی و سرعت بالای انتقال سیالات از مهم‌ترین ویژگی‌های لوله مانیسمان لوفا است. لوله بدون درز برای صنایعی مناسب است که سیستم‌های لوله کشی انتقال سیالات به کارایی، ایمنی و مقاوم بالا نیاز دارند.

لوله مانیسمان از نظر ضخامت و سایزبندی در رده‌های 20، 30، 40، 80، 160 و رده‌های سفارشی تولید می‌شود. در حال حاضر در بازار ایران هم لوله مانیسمان ایرانی داریم و هم محصولات وارداتی و تولید کشور چین. هر دو محصول از نظر قیمت، کیفیت و تنوع رده بندی با هم تفاوت دارند. به ‌عنوان مثال، تنوع سایزبندی لوله مانیسمان چینی بیشتر از لوله مانیسمان ایرانی است.

2

عوامل مؤثر بر قیمت لوله مانیسمان

اگر نگاهی به قیمت لوله مانیسمان در سایت‌های مختلف بیندازید، احتمالاً متوجه خواهید شد که قیمت‌ها ثابت و یکسان نیستند. مثلاً لوله مانیسمان رده 40 لوفا صاحب بار کارخانه کاوه است و هر ماه محصولات این کارخانه را در بازار توزیع می‌کند. به همین دلیل شرکت لوفا پایین‌ترین قیمت محصولات کارخانه کاوه را ارائه می‌کند. ولی ممکن است در سایت دیگری متوجه گران‌تر بودن قیمت‌ها شوید. مطمئناً این پرسش برایتان ایجاد می‌شود که علت این اختلاف قیمت‌ها چیست؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که قیمت لوله مانیسمان به چند دلیل در بعضی از سایت‌ها گرانتر یا ارزانتر است:

سایت فروش لوله مانیسمان، تأمین‌کننده انحصاری است

اگر بخواهیم به زبان ساده این موضوع را توضیح دهیم، برخی از سایت‌ها به‌ صورت انحصاری محصولات یک برند خاص را عرضه می‌کنند. مثلاً سایت X لوله مانیسمان رده 120 کارخانه اهواز را به‌ صورت انحصاری عرضه می‌کند. در این‌گونه موارد، تأمین کننده می‌تواند سود بیشتری را برای خودش در نظر بگیرد. در نتیجه محصول را با قیمت بیشتری نسبت به محصول مشابه آن در سایر برندها عرضه می‌کند و قیمت بیشتری خواهد داشت.

فروشنده، محصولات خود را بدون واسطه از کارخانه تأمین می‌کند

اغلب سایت‌هایی که به‌ صورت تخصصی در زمینه تأمین لوله مانیسمان فعالیت می‌کنند و با چند کارخانه همکاری دارند، تنوع محصول بالا و قیمت تمام شده پایینی هم دارند. چون برای کارخانه‌ها از اعتبار بالایی برخوردار هستند و نگرانی از بابت تأمین محصول ندارند. این شرکت‌ها حتی از تولیدات خارجی هم برای تکمیل سبد محصولات خود استفاده می‌کنند. معمولاً این سایت‌ها قیمت فروش مقرون به‌صرفه‌ای را در نظر می‌گیرند.

این شرکت‌ها به ‌دلیل اعتبار بالا، خرید بدون واسطه و ارتباط قوی با برندهای تولیدکننده مطرح، حاشیه سود پایین‌تری را در نظر می‌گیرند. در نتیجه پایین‌ترین قیمت لوله مانیسمان را ارائه می‌کنند. اما در مورد سایت‌های کم سابقه این‌طور نیست. مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا شرکت‌های جدید به جایگاه شرکت‌های باسابقه برسند. مگر اینکه برای جلب مشتری و افزایش فروش، سود خود را به حداقل برسانند.

3

محصولات چینی و خارجی وارد می‌کنند

یکی دیگر از دلایل پایین بودن قیمت لوله مانیسمان در بعضی از سایت‌ها، عرضه محصولات چینی است. در سایت‌های تأمین کننده مقاطع فولادی، لوله مانیسمان وارداتی چینی و در مجموع محصولات چینی در بعضی از رده‌ها مثل لوله مانیسمان رده 160 نسبت به محصولات ایرانی قیمت کمتری دارند. به همین دلیل ممکن است در بعضی از سایت‌ها، دو محصول با رده و سایز مشابه را با قیمت‌های مختلف ببینید.

محصولات بی‌کیفیت عرضه می‌کنند

در بعضی از موارد، علت ارزان بودن لوله مانیسمان بی‌کیفیت بودن محصول و تأمین آن از برندهای متفرقه است. معمولاً برندهای متفرقه به ‌دلیل استفاده از مواد اولیه بی کیفیت یا آلیاژهای آهن به جای فولاد، محصولات بی کیفیت و ضعیف را روانه بازار می‌کنند که قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به محصولات باکیفیت کارخانه‌های معتبر دارند.

ارزان‌ترین لوله مانیسمان را از کجا بخریم؟

همان طور که ملاحظه می‌کنید، ارزان یا گران بودن قیمت لوله مانیسمان تحت ‌تأثیر فاکتورهای مختلفی است. حالا سؤال این است که از کجا لوله مانیسمان بخریم که قیمت آن مقرون به‌صرفه و اقتصادی باشد و در عین حال از استاندارد و کیفیت لازم نیز برخوردار باشد. در این مورد پیشنهاد ما خرید از سایت‌هایی است که محصولات بهترین برندهای ایرانی و خارجی را بدون واسطه ارائه می‌کنند.

شرکت فولاد فام آسیا یا لوفا یکی از همین سایت‌ها است. این شرکت واسطه‌ها را حذف کرده و نماینده انحصاری محصولات لوله‌های دقیق کاوه ایرانیان و گروه ملی فولاد ایران (اهواز) است. لوفا تلاش کرده است با حذف واسطه‌ها و تأمین لوله مانیسمان درجه یک از برندهای معتبر داخلی و خارجی، محصولات باکیفیت را با قیمت مناسب به خریداران عرضه کند.

تضمین قیمت در کنار ضمانت کیفیت، پشتیبانی و خدمات پس از فروش، عدم محدودیت در تأمین انواع لوله مانیسمان و ارسال به سراسر کشور از مهم‌ترین ویژگی‌های لوفا است. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با لوفا به نشانی https://lofapipe.com/ مراجعه کنید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد