بهترین زمان برای سفر به آنکارا را بشناسید

کد خبر: 1307236

سفر کردن یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات است که نیازمند برنامه ریزی دقیق است. سفر به آنکارا با برنامه ریزی درست می‌تواند یکی از رویایی ترین خاطرات زندگی را برای شما ثبت کند. در این مطلب قرار است شرایط آب و هوایی و مراکز تفریحی آنکارا را با یکدیگر بررسی کنیم تا شما بتوانید بهترین زمان برای سفر به آنکارا را تعیین کنید. زمان یکی از تعیین کننده ترین عوامل در لذت‌بخش بودن سفر است. اما بهترین زمان برای سفر به آنکارا چه فصلی است؟ ما در این مطلب شرایط آب و هوایی در فصول مختلف سال در آنکارا را برای شما شرح می‌دهیم، در نهایت شما با توجه به هدفی که برای سفر خود در نظر دارید، بهترین زمان برای مسافرت را تعیین می‌کنید.

بهترین زمان برای سفر به آنکارا را بشناسید

 

آب و هوای آنکارا در فصل‌های مختلف سال چگونه است؟

برای سفر به آنکارا اولین نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که هدف شما از سفر چیست؟ وقتی برای سفر خود هدف مشخص داشته باشید قطعا انتخاب زمان برای سفر آسان خواهد بود. آب و هوای آنکارا معتدل قاره‌ای است به این معنی که فصل زمستان آن سرد و مرطوب است و تابستان گرم و خشکی دارد. آنکارا شهری چهار فصل است و تغییرات جوی در آن کاملا مشهود است. هوای آنکارا در فروردین ماه سرد است به گونه‌ای که برای تردد در شهر به لباس گرم احتیاج دارید. بهار این شهر نسبتا پر بارش است و به مرور هوای آن در اردیبهشت معتدل می‌شود و خرداد ماه نسبتا گرمی دارد.

در تابستان آنکارا طی ماه های جولای و آگوست، میانگین دما به بیش‌ترین میزان می‌رسد. در طی ماه های جولای، آگوست و سپتامبر آنکارا هوای گرم و خشکی خواهد داشت. در سپتامبر که خنک‌ترین ماه تابستان محسوب می‌شود، دمای هوا تقریبا به بیست و پنج درجه سانتی گراد می‌رسد. روزهای آگوست و جولای طولانی تر از روزهای سال است. ساعات آفتابی در روزهای آگوست و جولای طولانی خواهد بود. پاییز آنکارا بارانی و سرد است و در اواخر آن احتمالا شاهد بارش برف خواهید بود، روزهای آنکارا در پاییز کوتاه است. از اواسط ماه نوامبر تا اوایل دسامبر میانگین بارش‌های پاییزی افزایش می‌یابد. زمستان آنکارا هوای سردی دارد، میانگین دما در ماه ژانویه به شدت کاهش پیدا می‌کند. زمستان این شهر کوتاه است با این وجود هوای سردی دارد و همراه با یخبندان می‌باشد. بارش برف در زمستان آنکارا شدید می‌شود. میزان رطوبت هوا در ژانویه بالا است و در ماه فوریه هوا رو به خشکی می‌رود.

 

بهترین زمان برای سفر به آنکارا

همان طور که اشاره کردیم مهم‌ترین عامل در برنامه ریزی یک سفر لذت‌بخش تعیین هدف است. اگر قصد شما از سفر به آنکارا تفریح و بازدید از اماکن تاریخی و طبیعت این شهر است، زمان متفاوتی را باید انتخاب کنید. قطعا برای گشت و گذار در شهر و بازدید از مکان های تاریخی هوای شهر باید خنک و معتدل باشد. فصل بهار به ویژه ماه های آوریل و مه، بهترین زمان برای سفر تفریحی به آنکارا است. در بهار هوای آنکارا خنک است و ساعات آفتابی نسبتا طولانی است و برای گشت و گذار روزانه فرصت مناسبی خواهید داشت. در این فصل فرصت مناسب برای پیاده‌روی های شبانه خواهید داشت و می‌توانید از مناظر بهاری آنکارا لذت ببرید. اگر برای سفر تفریحی به آنکارا در فصل بهار محدودیت دارید، می‌توانید برنامه سفر را به پاییز و در ماه های سپتامبر و اکتبر موکول کنید.

رویدادها و جشنواره‌های محبوب در آنکارا

اگر قصد شما از سفر به آنکارا شرکت در رویدادهای فرهنگی و جشنواره های ملی ترکیه است، ما شما را راهنمایی می‌کنیم. اول ژانویه در ترکیه تعطیل رسمی به مناسبت روز سال نو است. ششم ژانویه توسط کلیسای ارتدکس به عنوان عید کریسمس اعلام شده است، مردم ترکیه این روز را جشن می‌گیرند. جشنواره بین‌المللی فیلم آنکارا از سال ۱۹۸۸ آغاز به کار کرده است. علاوه بر رویدادهای سینمایی در این جشنواره، رویدادهای جانبی نیز برگزار می‌شوند. اگر علاقمند به موسیقی ترکیه هستید می‌توانید در فصل بهار به آنکارا سفر کنید و در جشنواره بین المللی موسیقی شرکت کنید. یکی از جشنواره‌های پرطرفدار آنکارا جشنواره خرید است که در سپتامبر همراه با اجرای کنسرت و برنامه‌های شاد برگزار می‌شود.

از دیگر جشنواره‌های مشهور ترکیه که می‌توانید در طی سفر به آنکارا شاهد آن باشید، کارناوال تانگو است که از اواخر ماه نوامبر تا اوایل دسامبر برگزار می‌شود. تمامی این جشنواره‌ها برنامه‌های فرهنگی هنری هستند که بازتابی از آداب و رسوم مردم ترکیه می‌باشند.

2

نکات و توصیه‌های سفر به شهر آنکارا

مردم ایران برای سفر به آنکارا به قصد تفریح نیاز به دریافت ویزا ندارند، با داشتن پاسپورت معتبر می‌توانید به مدت سه ماه(با هدف توریستی) در کشور ترکیه اقامت داشته باشید. برای داشتن سفری راحت از طریق سایت booking.ir می‌توانید پرواز و هتل مناسب رزرو کنید. کارشناسان سایت تمامی اطلاعات مورد نیاز برای رزرو تور آنکارا را در اختیار شما قرار می‌دهند.

طی سفر به آنکارا می‌توانید از قلعه آنکارا، آرامگاه آتاتورک، محله تاریخی هامامونو، آنیت کبیر، دریاچه موگان و پارک جنگلی آتاتورک دیدن کنید. برای خوردن غذا در شهر آنکارا می‌توانید به رستوران واشینگتن، خانه‌ی استیک، رستوران تریلیه و رستوران گوکسو لاکانتاسی بروید. در شهر آنکارا می‌توانید اسکندر کباب، دنر کباب، دسر شیر، شکلات و لوکوم ترکی و کباب ترکی میل کنید. مردم ترکیه اغلب مسلمان هستند و نوع پوشش آن‌ها اسلامی و ترکی است. آداب و رسوم خاصی برای انجام فرضیات دینی دارند. اگر علاقمند به استفاده از عبارات ترکی هستید، بدانید که برای بله گفتن از کلمه اِوِت استفاده می‌کنند، هَیر یعنی خیر و گولَ گولَدر به معنای خداحافظ است.

نتیجه گیری

در این مطلب تلاش کردیم نکات لازم برای سفر به آنکارا و رزرو تور را برای شما شرح دهیم. هدف خود از سفر به آنکارا را تعیین کنید و متناسب با هدف و علاقه‌ی شخصی، زمان دقیقی برای سفر خود و رزرو تور انتخاب کنید. با توجه به این که در این مطلب شرایط آب و هوایی آنکارا را در فصول مختلف بررسی کردیم، انتخاب زمان سفر آسان خواهد بود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد