روش های تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی

کد خبر: 1306037
روش های تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی

 

ازآن‌جایی‌که کیف و کفش چرم یکی از پرفروش‌ترین محصولات در این صنعت به‌شمار می‌رود تشخیص چرم‌های مصنوعی از طبیعی یکی از مواردی است که باید هنگام خرید به آن توجه کنید. بهترین و دردسترس‌ترین راه برای تشخیص چرم طبیعی استفاده از حس لامسه است.

چرم‌ها متریال‌هایی به‌حساب می‌آیند که گرما را به‌خوبی منتقل می‌کنند. اگر قسمتی از چرم را لمس کرده و به پوست شما گرما منتقل شد یعنی چرم شما طبیعی است. چرم‌های مصنوعی معمولا جنسی سرد و سخت دارند. در ادامه نکات بیشتری برای تشخیص این 2 محصول از هم به شما ارائه خوهیم داد.

ویژگی‌های چرم‌های اصل و مرغوب

چرم طبیعی آن هم از نوع اعلا از ویژگی‌هایی برخوردار است که آن را در بین کالاهای لوکس و منحصربه‌فرد قرار می‌دهد. برای شناختن بهتر محصولاتی مانند کیف چرم و کفش چرم اطلاع داشتن از این ویژگی‌ها می‌تواند به شما در خرید کالای چرمی کمک کند.

  • معمولا کیف و کفش چرم که از مرغوبیت بالایی برخوردار هستند، برچسب یا شناسنامه محصولات چرمی دارند.
  • چرم‌های اصل از قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند نمی‌توانید یک کیف چرم زنانه را با قیمتی متوسط خریداری کنید.
  • برای خرید کفش چرم مردانه یا هر محصول دیگر چرمی حتما به لایه پشت چرم دقت کنید. چرم‌های طبیعی در پشت خود بافتی پرزمانند دارند.

یک نکته مهم در خرید محصولات چرمی وجود دارد. وقتی محصولاتی مثل کفش چرم زنانه یا کیف چرم مردانه می‌خرید، می‌توانید با بو کردن آن‌ها بفهمید که اصل هستند یا مصنوعی.

چرم اصل نرم است؛ حس لامسه را به‌کار بیاندازید

یکی از راه‌های تشخیص چرم طبیعی از پلاستیک استفاده از حس لامسه است. تنها با لمس کردن کیف و کفش چرم می‌توانید متوجه شوید که چرم اصل دارای سطحی نرم و لطیف است اما برخی از انواع چرم مصنوعی که از جنس پلاستیک هستند، هنگام لمس، سفت و خشن هستند. چرم طبیعی براساس نرمی و استحکام به 3 نوع چرم تقسیم می‌شوند که شامل موارد زیر هستند:

  • چرم سبک
  • چرم نیمه‌سنگین
  • چرم سنگین

به واکنش چرم به حرارت و خیس شدن توجه کنید

5

چرم مصنوعی در کم‌ترین زمانی که مقابل حرارت قرار بگیرد حالت جمع‌شدگی به‌خود می‌گیرد و درحال سوختن بوی خاصی متصاعد شده و دود سیاه‌رنگی ایجاد می‌کند. خاکستر به‌جا مانده از آن سفت و خشک است. این درحالی است که یک چرم خوب در مقابل حرارت دیرتر جمع می‌شود و دیرتر هم آتش می گیرد.

زمانی که این چرم را بسوزانید، درحال سوختن بویی مشابه سوختن موی بدن متصاعد شده و دود سفیدرنگی ایجاد خواهد کرد. خاکستر باقی‌مانده از چرم اصل نیز نرم و پودری است.

چرم طبیعی یک بافت زنده است و در برابر تغییرات محیطی به‌سادگی واکنش نشان می‌دهد. تماس زیاد و مداوم با آب، می‌تواند باعث آسیب رسیدن به چرم طبیعی شود. رطوبت زیاد در چرم‌های طبیعی باعث ایجاد لکه‌هایی روی سطح آن می‌شود و این برای محصولاتی مانند کیف و کفش چرم خوب نیست.

بااین‌حال استفاده از چند قطره آب روش بسیار مناسبی برای تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی است. چرم طبیعی به‌طور ذاتی قابلیت جذب آب را دارد. بنابراین، درصورت استفاده از این روش می‌توانید چند قطره آب را روی چرم بریزید و چند دقیقه منتظر بمانید. اگر که آب روی چرم باقی بماند، کالای شما از چرم مصنوعی ساخته شده است.

آیا چرم طبیعی هم پوسته‌پوسته می‌شود؟

شاید این‌طور به‌نظر برسد که در استفاده از چرم‌های طبیعی شما در هیچ‌زمانی شاهد پوسته‌پوسته شدن کیف و کفش چرم خود نمی‌شوید اما این موضوع کاملا اشتباه است. چرم‌های طبیعی هم مانند مصنوعی اگر در معرض رطوبت و تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرند و به‌درستی از آن‌ها مراقبت نشود دچار ترک‌خوردگی در لایه رویی خود می‌شوند. برای جلوگیری از این اتفاق در چرم‌های طبیعی بهترین راه چرب نگه‌داشتن این محصولات است. برای این ‌کار حتما از نرم‌کننده‌ها و روغن‌های مخصوص استفاده کنید.

بهترین راه‌کارها برای تشخیص چرم اصل در کیف و کفش چرم

ازآن‌جایی‌که کیف چرم و کفش چرم یکی از پرطرفدارترین محصولاتی به‌حساب می‌آید که افراد برای خرید انتخاب می‌کنند باید درهنگام خرید به نکاتی توجه داشته باشید تا بهترین چرم را انتخاب کنید. با استفاده از روش‌های زیر قادر هستید تا بهترین چرم بازار را خریداری کنید:

  • زمان خرید کفش‌های چرمی حتماً نقش‌و‌نگارهایی که روی چرم وجود دارند را بررسی کنید. چرم‌های اصل از نقوش و طرح‌های ناموزون و غیرتکراری بهره می‌برند.
  • قیمت یک محصول بهترین المان در تشخیص چرم به‌کاررفته در آن است.
  • محصول انتخابی شما اگر در تمام قسمت‌ها ضخامت یکسانی نداشته باشد از چرم طبیعی ساخته شده است.
  • لایه پرزدار داخلی کیف و کفش چرم بهترین روش در تشخیص چرم طبیعی کالای شما به‌حساب می‌آید.
  • هنگام خرید صندل چرمی یا هر محصول دیگر برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن آن می‌توانید بخشی از چرم را فشار دهید، اگر صندل دارای بافتی چروک بود، مطمئناً جنس آن چرم اصل است.

بنابراین با توجه به نکات گفته شده در بالا شما به راحتی می توانید کیف چرم زنانه یا کفش چرم زنانه را از محصولات چرم مصنوعی تشخیص دهید.

خرید از یک فروشگاه معتبر

6

یکی از بهترین راه‌های اطمینان از اصل بودن چرم خرید از فروشگاه‌های معتبر تولید و فروش چرم اصل است. برند چرم وحید یکی از بهترین فروشگاه‌هاست که برترین محصولات ساخته‌شده از چرم طبیعی را به بازار عرضه می کند معرفی می‌شود. چرم وحید از سال 1311 به‌عنوان قدیمی‌ترین برند چرم ایرانی درحال فعالیت است.

این فروشگاه با قدمتی حدود به یک قرن توانسته تا به امروز بهترین کیف و کفش چرم مردانه و زنانه را با بالاترین کیفیت تولید و به‌فروش برساند. با خرید از این فروشگاه می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تمام اجناس تولیدشده از چرم طبیعی و اعلا هستند.

جمع‌بندی

استفاده از محصولات چرمی حال‌وهوایی کلاسیک دارند که از ارزش بالاهم برخوردار هستند و همین موضوع سبب شده تا این اجناس طرفداران بسیاری را به خود جذب کنند. کالای ساخته‌شده از چرم طبیعی بادوام است، زیبایی و انعطاف خاص خود را دارد و با گذشت زمان از شیک بودن آن کم نمی‌شود. همین دلیل هم باعث می‌شود تا تشخیص چرم‌های طبیعی از مصنوعی در خرید کیف و کفش چرم امر مهم باشد.

بهترین راه برای تهیه کالاهایی باکیفیت خرید از مراکز خرید و فروشگاه‌های معتبر این محصولات است. برند چرم وحید یکی از برترین فروشگاه‌ها درزمینه فروش انواع کالاهای چرمی با کیفیت بی‌نظیر است که برای خرید انتخابی عالی و هوشمندانه به‌حساب می‌آید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد