نگاهی به جاذبه ‌های شهر شیراز و اقامت چند روزه در این شهر

کد خبر: 1305705
نگاهی به جاذبه ‌های شهر شیراز و اقامت چند روزه در این شهر

 

شیراز یکی از شهرهای بسیار زیبای کشور ایران است، که فصل بهار آن بسیار رویایی است. جاذبه ‌های شهر شیراز بسیار متنوع است و مورد انتخاب گردشگران با تمام سلیقه‌ها است. درواقع شما با یک بار سفر به شیراز، این امکان را نخواهید داشت که از تمام جاذبه‌های این شهر بازدید کنید. درنتیجه اگر شما قصد اقامت چند روزه به این شهر را دارید، بهتر است قبل از سفر لیستی از مکان‌های دیدنی شهر شیراز تهیه کنید و برای سفر خود برنامه‎ریزی کنید. اگر می‌خواهید با اقامت در شیراز جاذبه ‌های این شهر را مشاهده کنید میتوانید با رزرو هتل های شیراز  تا پایان با ما همراه باشید.

 

معرفی جاذبه ‌های شهر شیراز

مکان‌های دیدنی و تفریحی شهر شیراز بسیار متنوع است و شامل جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و مذهبی است. همین امر باعث شده است که گردشگران بسیاری به این شهر سفر کنند. درواقع این شهر در بین گردشگران داخلی و خارجی بسیار محبوب است. اگر شما قصد اقامت چند روزه در این شهر را دارید با داشتن یک برنامه سفر خوب این امکان را خواهید داشت که از مکان‌های دیدنی شهر شیراز بازدید کنید و لذت ببرید. برخی از جاذبه‌های شهر شیراز به‎شرح زیر است:

ارگ کریم خان زند

یکی از مکان‌های دیدنی شهر شیراز ارگ کریم خان زند است. کریم خان زند در گذشته در این مکان زندگی ‌کرده است. محوطه بیرونی این بنا بسیار زیبا است و یکی از مکان‌های دیدنی مسافران و شیرازی‌ها برای گذراندن اوقات فراغت آن‌ها است. این خیابان سنگ فرش است و خودروها اجازه عبور از این مکان را ندارند.

حافظیه

بسیاری از افرادی که نام شهر شیراز می‌شنوند اولین چیزی که به ذهن آن‌ها می‌‎رسد، آرامگاه حافظ است. آرامگاه حافظ یکی از مکان‎های دیدنی شهر شیراز است که در هر فصلی از سال میزبان بسیاری از مسافران داخلی و خارجی است. این مقبره مربوط به دوران پهلوی است و شامل دو بخش شمالی و جنوبی است. آرامگاه مقبره حافظ، در قسمت شمالی قرار دارد. کاشی کاری‌های حافظیه بسیار زیبا است و برروی آن‌ها اشعار حافظ وجود دارد. از ویژگی‎های این مکان دیدنی ستون‌های بلند و سنگی است. شما با وارد شدن به آرامگاه حافظ حس خوبی را کسب خواهید کرد. زیرا هوای آن آمیخته به عطر بهار نارنج است و گل‌های رنگارنگ در فضای سبز این مکان وجود دارد.

7

دروازه قرآن

یکی از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی شهر شیراز، دروازه قرآن است. این مکان تاریخی در دوران حکومت عضدالدوله دیلمی، یکی از امیران آل بویه، ساخته شده است و در زمان حکومت کریم خان زند، مورد بازسازی قرار گرفته است. همچنین دروازه قرآن به جاذبه‌های توریستی دیگری مانند حافظیه و آرامگاه خواجوی کرمانی نزدیک است.

تخت جمشید

پاسارگاد جایگاه آرامگاه کوروش، یکی از پادشاهان ایرانی است. این شهر به فرمان کوروش بنا شد و نمونه‎ای از تمدن، فرهنگ و معماری ایران باستان است. پاسارگاد یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های دیدنی شهر شیراز است، که در یونسکو به ثبت جهانی رسیده است. مجموعه پاسارگاد شامل آرامگاه کوروش، کاخ دروازه، کاخ اختصاصی، آب‌ نماهای باغ شاهی، محل عبادت پاسارگاد، کاروانسرای مظفری، محوطه مقدس، ساختارهای دفاعی تل تخت و آرامگاه کمبوجیه است.

درواقع یکی از معروف‌ترین جاذبه‌‌های شیراز، تخت جمشید است. این مکان حدود 2500 سال پیش بهره‌برداری شده است و وسعت آن 125هزار متر مربع است. تخت جمشید چندین کاخ دارد که بسیار زیبا و باشکوه است. زیبایی‌های تخت‌ جمشید شامل نقش ‌رستم، نقوش برجسته از سه دوره تاریخی عیلامی، هخامنشی و ساسانی، مجسمه‌های باشکوه، کاخ‌های تاریخی و... است.

8

سعدیه

یکی دیگر از زیباترین جاذبه‌های تاریخی شهر شیراز آرامگاه سعدی است، که با نام سعدیه نیز معروف است. سعدیه آرامگاه شاعر و ادیب بزرگ ایرانی است. شما با ورود به این مکان حسی خاص و خوشی را تجربه خواهید کرد. در معماری این بنا از رنگ آبی استفاده شده است که نمادی از شعرهای زیبای این شاعر بزرگ است. بنای آرامگاه سعدی به شکل هشت ضلعی است که در مرکز آن، سنگ مقبره سعدی قرار دارد. آرامگاه سعدی در سال‌های مختلف مورد بازسازی قرار گرفته است و در سال 1330 هجری شمسی به شکل کنونی خود بازسازی شد.

آرامگاه شاه چراغ

آرامگاه شاه چراغ متعلق به میر سید احمد، فرزند امام موسی کاظم است. این آرامگاه یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شیراز است. شما با ورود به این مکان معماری اصیل ایرانی و اسلامی را مشاهده خواهید کرد. هنر کاشی‌کاری و آینه‌کاری در این بنا بسیار زیبا است و هر فردی را به خود جذب می‌کند. همچنین ضریح مقدس با بدنه نقره در زیر گنبد قرار گرفته است.

9

هتل و اقامتگاه ‌های شهر شیراز

شهر شیراز به‌دلیل اینکه سالیانه میزبان بسیاری از گرشگران است، دارای هتل و اقامتگاه‌های بسیاری متناسب بابودجه‌های مختلف است. اگر شما قصد دارید در هتل‌های شیراز اقامت داشته باشید، پیشنهاد می‎کنیم باید باتوجه به بودجه سفرتان قبل از سفر اقدام به رزرو هتل‌ کنید. اگر هم جزو افرادی هستید که علاقه‌مند به اقامت در اقامتگاه‌های بومگردی هستید، می‌توانید یکی از اقامتگاه‌های سنتی این شهر را انتخاب و هزینه کمتری را پرداخت کنید. درواقع شهر شیراز دارای هتل و اقامتگاه‌های متنوعی برای سلیقه‌ها و بودجه‌های مختلف است.

10

سفر به شهر شیراز

تنوع مکان‌های دیدنی در شهر شیراز بسیار زیاد است. در این مقاله ما سعی کردیم برخی از جاذبه‌های شهر شیراز را برای شما بیان کنیم تا اطلاعاتی برای سفر به شهر شیراز داشته باشید. اگر شما قصد اقامت چند روزه به این شهر را دارید، پیشنهاد می‎کنیم حتما از ارگ کریم ‌خان، حافظیه و سعدیه بازدید کنید تا سفر به‌یادماندنی را تجربه کنید. همچنین برای رزرو هتل‌های شیراز شما می‌توانید از سایت معتبر اسنپ تریپ اقدام به رزو هتل کنید. اسنپ تریپ دارای تیمی حرفه‌ای است که این امکان را دارد بهترین قیمت‌ها را برای شما تضمین ‌کند. از مزایای این سایت، پشتیبانی 24 ساعته است و بیشترین تخفیف‌ها برای مشتریان خود فراهم می‌کند. همچنین این امکان برای شما وجود دارد که نظرات کاربران را بررسی و بهترین تصمیم را برای داشتن یک سفر ایده‎ال بگیرید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد