هزینه سفر به کربلا با قطار در محرم 1403

کد خبر: 1296483

با نزدیک شدن به ایام ماه محرم 1403، میزان تقاضا برای سفر به کربلا افزایش می­یابد. در میان روش‌های مختلف سفر به این شهر مقدس، سفر با قطار به دلیل مزایای متعددی که دارد، مورد توجه بسیاری از زائران قرار گرفته است. در ادامه به بررسی هزینه سفر به کربلا با قطار در محرم 1403 پرداخته و عواملی که بر قیمت این سفر تاثیر می‌گذارند را بررسی می‌کنیم و به شما کمک می‌کنیم تا با در نظر گرفتن بودجه و سلیقه خود، بهترین انتخاب را برای سفر به کربلا با قطار داشته باشید.

هزینه سفر به کربلا با قطار در محرم 1403

 

هزینه سفر ریلی به کربلا: سفری اقتصادی و مقرون به صرفه

یکی از دغدغه­های مهم مسافرانی که قصد سفر به کربلا را دارند، هزینه­ای است که باید برای این سفر بپردازند. در میان روش­های مختلف سفر به کربلا، سفر به قطار در عین مقرون به صرفه بودن، روشی کم­دردسر و آسان نیز هست. به همین دلیل این روش نسبت به سایر روش­ها محبوبیت بیش­تری دارد. هزینه سفر ریلی به کربلا به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • مبدأ سفر: قیمت بلیط قطار از شهرهای مختلف ایران به کربلا متفاوت است. به طور کلی، هر چه مبدأ شما به مرز عراق نزدیک‌تر باشد، قیمت بلیط ارزان‌تر خواهد بود.
  • نوع قطار: قطارهای مختلفی برای سفر به کربلا وجود دارند که از نظر امکانات و خدمات با یکدیگر فرق دارند. به طور کلی، قطارهای 5 ستاره با امکانات بیشتر، قیمت بالاتری نیز دارند.
  • زمان سفر: قیمت بلیط قطار در ایام پیک سفر، مانند اربعین و تعطیلات، افزایش می‌یابد.

با این حال، به طور کلی می‌توان گفت که هزینه سفر به کربلا 1403 بین 5 میلیون تومان تا 15 میلیون تومان برای هر نفر است. این قیمت می­تواند شامل بلیط رفت و برگشت قطار، ترانزیت از مرز ایران تا اولین ایستگاه راه آهن عراق، ویزای عراق و بیمه سفر باشد.

18

هزینه سفر به کربلا با قطار از تهران

از مسیرهای پرمتقاضی برای سفر به کربلا با قطار، سفر از تهران است. با توجه به وجود پکیج­های متنوع سفر ریلی از تهران به کربلا و شرایط مناسب این مسیر، شما نیز می­توانید با خرید بلیط قطار تهران کربلا، از خدمات این پکیج­ها بهره­مند شوید. قطار تهران به کربلا، گزینه‌ای مناسب برای زائرانی است که به دنبال سفری راحت، امن و مقرون به صرفه به این شهر مقدس هستند. این قطار هر هفته روزهای شنبه ساعت 11:40 از ایستگاه راه آهن تهران حرکت می‌کند و زائران را پس از طی حدود 18 ساعت به مرز شلمچه می‌رساند.

مسیر سفر:

  • حرکت از ایستگاه راه آهن تهران ساعت 11:40 روز شنبه
  • رسیدن به مرز شلمچه حدود ساعت 5:30 صبح روز یکشنبه
  • انجام امور گذرنامه و عوارض خروج از کشور در مرز شلمچه
  • عبور از مرز ایران و ورود به خاک عراق
  • حرکت به سمت شهر بصره با اتوبوس
  • سوار شدن به قطار عراقی در بصره و حرکت به سمت کربلا
  • رسیدن به کربلا حدود ساعت 20:00 روز یکشنبه

سفر به کربلا با قطار از مشهد

سفر مستقیم با قطار از مشهد به کربلا امکان‌پذیر نیست، به همین دلیل نحوه سفر به کربلا با قطار از مشهد، با مسیر تهران تفاوت­هایی دارد. زائران می‌توانند با ترکیبی از قطار و اتوبوس، سفری معنوی و خاطره‌انگیز به این شهر مقدس داشته باشند. در این سفر، زائران ابتدا با قطار به یکی از شهرهای مرزی مانند اندیمشک، کرمانشاه یا ملایر می‌روند و سپس با اتوبوس به کربلا عزیمت می‌کنند.

مسافت و زمان سفر:

  • مشهد تا اندیمشک: 1691 کیلومتر، 24 ساعت
  • مشهد تا کرمانشاه: 1380 کیلومتر، 22 ساعت
  • مشهد تا ملایر: 1187 کیلومتر، 17 ساعت
  • هر کدام از شهرهای مرزی تا کربلا: حدود 8 ساعت

هزینه سفر به کربلا با قطار از مشهد به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای سفر با قطار از مشهد به کربلا باید ابتدا بلیط قطار به یکی از شهرهای ملایر، اندیمشک یا کرمانشاه را در اختیار داشته باشید که هزینه بلیط هر کدام از این شهرها متفاوت خواهد بود. توجه داشته باشید که هزینه سفر به کربلا با قطار از مشهد، باتوجه به تاریخی که سفر را دارید متفاوت خواهد بود. در حال حاضر هزینه کاروان ریلی مشهد به کربلا در حدود 10 میلیون تومان است.

خرید بلیط قطار به کربلا در سال 1403

اولین قدم برای سفر به کربلا با قطار، خرید بلیط است. اولین قدم برای خرید بلیط قطار کربلا، انتخاب تاریخ سفر است. همانطور که اشاره شد، قطار تهران به کربلا در ایام خاصی از سال، مانند اول هفته ها و مناسبت‌های مذهبی، حرکت می‌کند. قطارهای مختلفی با امکانات رفاهی متفاوت برای سفر به کربلا وجود دارند که هزینه سفر به کربلا با قطار ۱۴۰۳ هرچه به ایام اربعین نزدیک می شویم، گران تر خواهد بود. شما می‌توانید با توجه به بودجه و سلیقه خود، نوع قطار و کلاس دلخواهتان را انتخاب کنید. شرکت‌های مسافرتی مختلفی در زمینه تورهای کربلا با قطار فعالیت می‌کنند. قبل از انتخاب شرکت مسافرتی، حتما سوابق و مجوزهای آن را بررسی کنید و از قیمت‌ها و خدمات ارائه شده توسط شرکت‌های مختلف، مقایسه‌ای داشته باشید. پس از انتخاب شرکت مسافرتی، به وبسایت یا دفتر آن مراجعه کنید و نسبت به رزرو بلیط قطار کربلا در تاریخ و با شرایط دلخواهتان اقدام نمایید.

19

نحوه سفر به کربلا با قطار

برای سفر به کربلا با قطار چندین مسیر را باید طی کنید. قطار این مسیر بصورت ترکیبی است. مدت زمان سفر با قطار ترکیبی تهران کربلا حدودا ۲۸ ساعت است. شما در ابتدای مسیر از تهران با قطار چهار ستاره و سپس گذراندن چند کیلومتر با تاکسی، وارد مرز شلمچه خواهید شد. مدت زمان این سفر نیز حدودا ۱۸ ساعت خواهد بود. بعد از ورود به مرز شلمچه و بعد از مدت زمان ۲ ساعت برای انجام مراحل گذرنامه و عبور از گیت، سوار اتوبوس شلمچه به بصره خواهید شد و حدودا ۳۰ کیلومتر را با اتوبوس به سمت شهر بصره  عراق طی خواهید کرد. بعد از رسیدن به  شهر بصره دوباره  باید سوار قطار بصره-کربلا شوید و  پس از طی مدت زمان ۸ ساعت به شهر کربلا خواهید رسید. بنابراین ابتدا با قطار از تهران به  مرز شلمچه خواهید رفت، سپس با اتوبوس از مرز شلمچه به شهر بصره و دوباره با قطار از بصره به کربلا می­روید. معمولا قطار بصره-کربلا بصورت  قطار اتوبوسی است. 

سخن پایانی

هزینه سفر به کربلا با قطار بسته به تاریخی که قصد عزمت به این شهر را دارید و هم­چنین نوع قطاری که قصد رزرو آن را دارید متفاوت خواهد بود. به همین دلیل بهتر است بلیط سفر خود را در بازه زمانی مورد نظر، از مراجع معتبر خریداری کرده تا بتوانید سفری مقرون به صرفه و آسان را تجربه نمایید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد