چه عواملی بر نوسانات قیمت تتر تأثیر می‌گذارند؟

کد خبر: 1289227

رمز ارز تتر با نماد انحصاری USDT به‌عنوان شناخته‌تربن استیبل کوین در بازار معرفی شده که با ارزش ثابت معادل یک دلار آمریکا توانسته است در میان بازار پرنوسان کریپوتو، ارزش خود را حفظ کند. این رمز ارز از پشتوانه برخوردار بوده و ارزش آن بیشتر به دارایی‌های پشتوانه آن وابسته است. به همین دلیل با افزایش و کاهش قیمت دلار، قیمت تتر نیز دچار نوسان خواهد شد.

چه عواملی بر نوسانات قیمت تتر تأثیر می‌گذارند؟

 

خرید و فروش این رمز ارز در اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال انجام می‌شود و به دلیل همین ثبات قیمت، یکی از مهمترین ارزهای دیجیتال مورد معامله در میان سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود ایکس پی نیز با پشتیبانی از تتر و فراهم کردن شرایط فروش و خرید تتر بدون احراز هویت توانسته است بهترین خدمات را به کاربران خود ارائه دهد و آن‌ها را با محدودیت احراز هویت مواجه ننماید.

این موضوع برای کاربران ایرانی که در تحریم هستند بسیار مهم و باارزش است. در این مقاله قصد داریم به بررسی عواملی بپردازیم که در نوسان قیمت تتر تأثیر مستقیم دارند. بنابراین اگر علاقمند به خرید و فروش ارز دیجیتال تتر هستید، با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

 

عوامل موثر بر قیمت تتر

همانطور که ذکر شد، تتر یک استیبل کوین بوده و اگر هم قیمت آن دچار نوسان شود، ارزش خیلی پایین‌تر یا بالاتر از دلار نخواهد داشت. قیمت تتر معمولا تحت تاثیر عوامل مختلفی دچار نوسان شده و افزایش یا کاهش می‌یابد. در ادامه به این عوامل اشاره خواهیم کرد تا بدانید که چرا تتر همیشه یک قیمت ثابت ندارد.

1- عرضه و تقاضا

تتر ارزش ثابتی در بازار رمزارزها داشته و نوسانات موجود در این بازار روی قیمت آن تاثیر مستقیم ندارد، اما رفتار معامله‌گرها و سرمایه‌گذاران در زمان وجود نوسان شدید در بازار کریپتو، قیمت تتر نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. زمانیکه ارزهای دیجیتال دچار نوسان شدید می‌شوند، تریدارها برای اینکه سرمایه خود را حفظ کنند، دارایی کریپتویی خود را به تتر تبدیل می‌کنند، این موضوع باعث می‌شود تقاضا برای خرید تتر بالا رفته و موجب افزایش قیمت آن می‌شود.

از طرفی وقتی روند صعودی در بازار رمزارزها مشاهده شود، تریدرها تترهایشان را فروخته و دارایی دیجیتال خریداری می‌کنند تا سود بیشتری کسب نمایند. این شرایط باعث می‌شود نقدینگی تتر بالا رفته و تقاضا برای آن کم شود لذا این رمزارز با افت قیمت مواجه خواهد شد.

2- احساسات بازار

اگر اخبار اقتصاد کشورها را دنبال کرده باشید حتما متوجه این موضوع شده‌اید که احساسات موجود در بازار بر اقتصادهای محلی، کشوری و حتی در سطح جهان، تاثیر مستقیم دارد. حتی اگر یک شایعه درمورد رکود اقتصادی در میان سرمایه‌گذاران پخش شود، ممکن است در قیمت تتر تأثیر بسزایی داشته باشد.

به‌عنوان مثال اگر یک سیگنال رکود در بازار آمریکا مشاهده شود و نشان دهد که اقتصاد این کشور رو به ضعف است، سرمایه‌گذاران را تردید روبه‌رو کرده و به آینده خوب بازار اعتماد نخواهند کرد. این موضوع فروش سهام، اوراق بهادار و حتی دلار را در پی داشته و موجب بالا رفتن نقدینگی دلار آمریکا و کاهش تقاضا و در نهایت کاهش ارزش آن خواهد شد. بنابراین رفتارهای احساسی تریدرها زمینه را برای یک رکود واقعی فراهم می‌کنند.

3- عوامل تکنیکال و فاندامنتال

عوامل متعدد دیگری نیز وجود دارد که در نوسان قیمت دلار آمریکا بی‌تاثیر نیستند و موجب ایجاد نوسان در قیمت تتر می‌شوند. عوامل تکنیکال و فاندامنتال جزو آن‌ها هستند. عوامل تکنیکال و فاندامنتالی که روی ارزش دلار آمریکا و به تبع آن روی قیمت تتر تأثیر دارند، عبارتند از:

  • تراز تجاری یا به‌عبارتی میزان واردات و صادرات
  • دستمزد مشاغل خرد و غیر کشاورزی
  • میزان تولید ناخالص داخلی

4- وجود تحریم‌ها

کاربران کشوری نظیر ایران که بر اساس سیاست‌های خارجی کشور تحت تحریم است، همواره نوسان قیمت تتر را تجربه می‌کنند. دلیل آن عدم امکان شارژ ذخایر ارزی در کشور و افزایش قیمت دلار است.

5- خرید تتر بدون محدودیت

تتر برعکس دلار کاغذی بدون هیچ محدودیتی قابل خرید و فروش است چرا که بر بستر بلاکچین خرید و فروش شده و هیچ نظارتی از طرف بانک مرکزی بر میزان دارایی دیجیتالی وجود ندارد. بنابراین اگر قصد خرید تتر دارید می‌توانید از خدمات صرافی ایکس پی استفاده کنید و بدون هیچ محدودیتی هر مقدار از این ارز دیجیتال را که تمایل دارید خریداری نمایید.

6- میزان کارمزد در صرافی

یکی دیگر از عواملی که در کاهش یا افزایش قیمت تتر تأثیر دارد، میزان کارمزدی است که صرافی‌ها برای تراکنش‌های خود در نظر گرفته‌اند. این رمزارز بر بلاکچین‌های مختلف استوار بوده که ساختار و مقیاس‌پذیری آن‌ها با هم متفاوت است. این مقیاس‌پذیری بر کارمزد خرید و فروش تتر تأثیر قابل توجهی دارد.

در مجموع عوامل مختلفی بر نوسان قیمت تتر تأثیر مستقیم دارند که میزان عرضه و تقاضا مهمترین و اصلی‌ترین آن‌ها است.

3

تحلیل قیمت رمزارز تتر

ارز دیجیتال تتر تنها رمزارزی است که از زمان حضور در بازار کریپتو تا کنون قیمت ثابتی داشته است. از سال 2014 که این ارز رمزنگاری شده عرضه شده تا به امروز، بالاترین قیمتی که تتر تجربه کرده ، 1.1 دلار بوده و از ابتدای ورود به بازار تا کنون 10% افزایش قیمت داشته است. این ارز دیجیتال در حال حاضر با ارزش بازار 62 میلیارد دلار، رتبه سوم سایت کوین مارکت کپ را به خود اختصاص داد.

بنابراین با توجه به نظرات تحلیلگران بازار کریپتو، قیمت. تتر با افزایش یا کاهش مواجه نشده و تنها نوسان 5 تا 10% را تجربه کرده است. همچنین این رز برای مبادلات کوتاه مدت بهترین گزینه بود و شرایط کسب سود برای تریدرها را فراهم کند.

نکات مهم خرید و فروش تتر

خرید و فروش ارزهای دیجیتال نظیر تتر، یک پروسه بسیار حساس و مهم است که قبل از هر اقدامی باید نکاتی را مد نظر قرار دهید. این نکات عبارتند از:

1- ناپایداری بازار

بازار رمزارزها یک بازار پرنوسان است که همیشه باید این ناپایداری را در نظر بگیرید تا بتوانید مدیریت قدرتمندی بر روی سرمایه خود داشته باشید.

2- وضعیت بازار

قبل از خرید و فروش ارز دیجیتال تتر حتما وضعیت بازار را بررسی کنید تا بتوانید تصمیمات بهتری را در زمان مناسب بگیرید.

3- هزینه‌های تراکنش

هزینه‌های تراکنش تتر ممکن است در پلتفرم‌های معاملاتی مختلف، متفاوت باشد، پس این هزینه‌ها را بررسی نمایید.

4- امنیت کیف پول

کیف پول دیجیتالی محل نگهداری سرمایه شما است، پس اطمینان حاصل کنید که این کیف از امنیت بالا برخوردار بوده و در دسترس سایر افراد قرار نمی‌گیرد. با انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال معتبر و استفاده از کیف پول‌های امن، امنیت سرمایه خود را تامین کنید. ایکس پی یکی از بهترین و مطمئن ترین صرافی خرید تتر بدون احراز هویت می باشد.

5- تحلیل بازار

قبل از اینکه برای خرید و فروش تتر یا هر ارز دیجیتال دیگر اقدام کنید، بازار را از نظر فنی و اساسی تحلیل نمایید.

6- مدیریت ریسک

همواره سعی کنید برای خرید تتر مقدار معقولانه‌ای از سرمایه را به خرید و فروش اختصاص دهید و مدیریت ریسک را همیشه در نظر بگیرید.

4

امنیت ارز دیجیتال تتر

از نظر امنیت، استیبل کوین تتر چندین دستورالعمل را برای اطمینان از امنیت و ثبات ارز خود اجرا کرده در این بخش چند مورد از آن‌ها را معرفی کرده‌ایم.

  • شفافیت: هدف تتر ارائه شفافیت به وسیله انتشار دقیق و منظم گزارش‌های از اطلاعات مربوط به ذخیره پشتوانه ارز دیجیتال خود است. این گزارش‌ها برای اطمینان کاربران از پشتیبانی تتر توسط ارز فیات دلار ارائه می‌شود.
  • حسابرسی منظم: این رمزارز تعهد داده که ممیزی منظم ذخایر خود را به‌واسطه شرکت‌های ش ثالث مستقل انجام دهد. منظور از ارائه این ممیزی، تایید مطابقت مقدار ارز دیجیتال تتر موجود در بازار به مقدار ارز فیات ذخیره شده است.
  • تطابق با مقررات: این شرکت اعلام کرده است که مطابق با قوانین و مقررات تعیین شده عمل کرده و در مبارزه با پولشویی همیشه پیش قدم خواهد بود. هدف از این تعهد، جلب اطمینان کاربران توسط فعالیت‌های این کوین در محدوده قانون است.
  • امنیت چند امضایی: تتر یک پروتکل امنیتی را برای کیف‌پول‌های دیجیتالی خود به اجرا گذاشته که برای انجام تراکنش‌های مجاز به چند کلید خصوصی نیاز دارد. این ویژگی امنیت کیف پول‌ها را بیشتر کرده و آن‌ها را از خطر سرقت دور نگه می‌دارد.
  • ذخیره‌سازی سرد: اغلب ذخایر تتر معمولا در سردخانه نگهداری می‌شوند، یعنی به‌صورت آفلاین ذخیره شده و به اینترنت وصل نیستند. این کار موجب می‌شود که خطرات مربوط به حملات سایبری و هک به ذخایر این ارز کاهش یابد.
  • نظارت مستمر: تتر با بهره‌مندی از یک تیم امنیتی به‌صورت مداوم سیستم خود را رصد کرده تا آن را در مقابل تهدیدها یا آسیب‌های احتمالی حفظ کند.

با توجه به این دستورالعمل‌های امنیتی، باید بگوییم که هیچ سیستمی به‌صورت قطعی از امنیت برخوردار نیست و همیشه باید جانب احتیاط را رعایت کرد.

صرافی ایکس پی

خرید و فروش تتر در بازار رمز ارزها باتوجه به نوسانی که در این بازار مالی وجود دارد، یک اقدام بسیار هوشمندانه است، چرا که این رمزارز از نوسان قیمت کمی برخوردار بوده و پشتوانه‌ای محکم نظیر دلار آمریکا دارد. خرید تتر توسط اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال امکان‌پذیر است ولی باوجود امنیت تتر در مقابل نوسانات، باید در انتخاب صرافی جوانب احتیاط را رعایت کنید.

صرافی ایکس پی یکی از معتبرترین صرافی‌های فعال در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال است که شرایط خرید تتر بدون احراز هویت را برای کاربران خود فراهم کرده است. این مجموعه با ارائه پشتیبانی 24 ساعته در تمام روزهای هفته آمادگی خود را برای ارائه راهکارهای مناسب برای رفع مشکل تریدرها اعلام کرده و انجام معاملات را در بستری امن برای سرمایه‌گذاران امکانپذیر کرده است.

جمع بندی

تتر یکی از مهم ترین ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود که تقریبا هم قیمت دلار آمریکا است. این استیبل کوین محبوب در بسیاری از مواقع تحت تاثیر اتفاقات مختل روز دنیا قرار گرفته و قیمتش تغییر می‌کند. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت تتر آشنا کنیم تا در این بازار وسیع و بی کران به سودها خوبی دست یابید. ایکس پی خدماتی شامل خرید و فروش تتر، ووچر پرفکت مانی و پرفکت مانی بوده که با طراحی محیط کاربری ساده، خرید بدون احراز هویت را به کاری راحت و لذت‌بخش تبدیل کرده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها