همبستگی طلا و داوجونز [بررسی شاخص “dow jones” در آلپاری!]

کد خبر: 1288222

همبستگی طلا و داوجونز یک نسبت ارزشمند برای تحلیل و پیش بینی روند سهام، ارز، طلا و ... است که بیشتر معامله گران ماهر از آن در معاملات خود استفاده می کنند. بررسی همبستگی طلا و داوجونز به ما نشان می دهد که چه زمانی برای خرید طلا مناسب است و چه زمانی باید شاخص داو جونز را جایگزین آن کنیم! در ادامه، همه چیز درباره «رابطه طلا و داوجونز» و تاثیر آن بر معاملات را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید تا بهتر از قبل ترید کنید!

همبستگی طلا و داوجونز [بررسی شاخص “dow jones” در آلپاری!]

 

ارزشمند ترین فلز جهان یعنی طلا رابطه ای متقابلی با شاخص صنعتی داو جونز دارد و بر اساس همین رابطه می توان روند هر دو دارایی را پیش بینی کرد.

 

همبستگی طلا و داوجونز؛ چه رابطه ای میان طلا و داوجونز وجود دارد؟!

امروزه در بازار گسترده فارکس، استراتژی های معاملاتی بسیاری وجود دارد که سرمایه گذاران تلاش می کنند تا به واسطه آن ها، بهترین فرصت های معاملاتی را کشف کنند. یکی از این استراتژی های کاربردی "همبستگی طلا و داوجونز" است که به تحلیل بهتر 2 مورد از محبوب ترین نماد های بازار یعنی [طلا و داوجونز] کمک می کند. این دو نماد معاملاتی محبوب، در بیشتر مواقع رابطه متقابلی با یکدیگر داشته و تحلیل یکی از آن ها، روند نماد دوم را نیز مشخص می کند. برای درک هر چه بهتر این موضوع، اجازه دهید ابتدا با هر دو نماد یعنی طلا (XAU) و داوجونز (DJI/WST30) آشنا شویم.

معرفی نماد طلا-XAU:

طلا یکی از پر طرفدار ترین دارایی های موجود برای معامله در بازار فارکس است که میلیون ها تریدر را به سمت خود جذب کرده است. طلا با ثبات تر از دیگر نماد های بازار فارکس است و همین موضوع منجر شده تا به یکی از جذاب ترین دارایی های قابل معامله در این بازار تبدیل شود. نماد "XAU" برای نشان دادن یک اونس طلا به کار می رود و نماد اختصاری طلا در بازار فاکس است.

معرفی نماد داوجونز-Dow Jones:

داو جونز (DJIA) یکی از شاخص های مشهور در بازار فارکس است که معامله روی این شاخص نه تنها سود هنگفتی دارد، بلکه کمک می کند تا روند برخی دیگر از نماد های بازار را هم شناسایی کنید. داو جونز یک شاخص سهامی است که عملکرد 30 کمپانی بزرگ در آمریکا را بررسی کرده و در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد. عملکرد این شرکت ها تاثیر بسزایی بر بازار سهام و فارکس می گذارد و اطلاعات مفیدی را در اختیار معامله گران قرار می دهد. داو جونز در بازار فارکس، با نماد " DJIA" نمایش داده می شود و یکی از پر معامله ترین شاخص های جهانی است.

رابطه طلا و داوجونز به چه صورت است؟ بررسی رابطه xau و djia چه اهمیتی دارد؟!

اگر بخواهیم رابطه طلا و داو جونز را به زبان ساده توضیح دهیم، این دو بازیگر اصلی فارکس در بیشتر مواقع مقابل یکدیگر قرار می گیرند! این بدان معنا است که با بررسی روند یکی از این نمادهای مهم، روند دیگری در آینده نیز مشخص خواهد شد. درواقع همبستگی طلا و داو جونز این گونه است که اگر نسبت طلا/داو جونز در حالت صعودی قرار بگیرد، بدان معنا است که سرمایه گذاری بر روی نماد داو جونز بهتر است.

در مقابل، اگر نسبت طلا به داو جونز در حالت نزولی قرار بگیرد، احتمالا زمان آن فرا رسیده است که معامله گران به سمت طلا هجوم ببرند. این اتفاق نشان می دهد که رابطه طلا و داوجونز دقیقا برعکس است و هر زمان که یکی از آن ها در حالت صعودی قرار داشته باشد، دیگری افت می کند. البته، باید توجه داشته باشید که این تحلیل 100% درست نیست و شرایط استثنا هم وجود دارد.

 

3

با بررسی دقیق رابطه طلا و داوجونز، تریدرها می توانند به راحتی قیمت طلا و شاخص داو جونز را پیش بینی کنند.

 

اگر قصد دارید تا بیشتر از قبل با هرکدام از این شاخص ها آشنا شوید، تنها کافی است تا مقاله های همبستگی داوجونز در فارکس، طلا در فارکس، عوامل موثر بر شاخص داوجونز، داوجونز در فارکس، نماد طلا در فیوچرز، شاخص های طلا چیست و ... را در رسانه های مشهور و معتبر بازار فارکس همچون خدمات انحصاری بروکر های فارکس و باینری آپشن خانه فارکس من ifxhome، بیبی پیپز BabyPips، اف ایکس لیدرز FXLeaders و دیگر وب سایت ها مطالعه کنید.

نکات مهم در همبستگی طلا و داوجونز در معاملات که نمی دانید!

برای افزایش سود آوری در معاملات با کمک همبستگی طلا و داوجونز، رعایت برخی از نکات الزامی است.

  • نسبت طلا و داوجونز همیشه دقیق عمل نکرده و بسته به شرایط، ممکن است طبق برنامه پیش نرود؛
  • همیشه از تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال، در کنار بررسی نسبت طلا و داوجونز کمک بگیرید؛
  • استراتژی را بر طبق اهداف سرمایه گذاری پیش ببرید، نه صرفا طبق چیزی که نسبت طلا و داوجونز نشان می دهد؛
  • حتما قبل از ثبت سفارش در بازارهای مالی، تحقیقات گسترده ای نسبت به روند آن انجام داده و تمامی عوامل تاثیر گذار، بر روی نماد طلا و شاخص داوجونز را در نظر بگیرید.

معرفی شاخص داوجونز در آلپاری؛ نماد WST30 در فارکس چیست؟

نماد داوجونز در آلپاری برای مشتریانی که با سرمایه کمتر قصد معاملات را دارند، عرضه شده است. معامله گران [با حداقل واریز 20$] در حساب استاندارد آلپاری می توانند معتبرترین شاخص میانگین قیمت 30 شرکت امریکایی را معامله نمایند! حداقل اسپرد نماد داوجونز در فارکس آلپاری 0.0 پیپ با حداقل 0.01 لات و حجم استاندارد قرارداد 1 در دسترس معامله گران قرار گرفته است. در معاملات داوجونز در آلپاری، کمیسیون در حساب پرو ای سی ان متاتریدر 4 به میزان دو برابر از هر طرف پوزیشن دریافت می گردد. فرمول محاسبه میزان سود و زیان در این نماد:

  • میزان سود/ضرر برای پوزیشن خرید= (قیمت بسته شدن – قیمت باز شدن) * مقدار لات؛
  • میزان سود/ضرر برای پوزیشن فروش=(قیمت بازشدن – قیمت بسته شدن) * مقدار لات.

نظر کارشناس درباره همبستگی طلا و داوجونز و نتیجه گیری:

در نظر گرفتن همبستگی طلا و داجونز، کمک بزرگی به تحلیل روند صعودی/نزولی این نمادهای معاملاتی محبوب می کند. درواقع رابطه طلا و داوجونز تاثیر مستقیمی بر روند این نمادها گذاشته و اطلاعات خوبی را به معامله گران ارائه می دهد. بدین ترتیب اگر نماد طلا در اوج قرار داشته باشد، معامله گران به سمت این دارایی ارزشمند کشیده شده و سهام داو جونز افت می کند. در مقابل، اگر داو جونز از روند خوبی برخوردار باشد، دیگر سرمایه گذاری در طلا جذابیتی ندارد. به همین خاطر، در بیشتر مواقع این دو نماد معاملاتی ارزشمند در مقابل یکدیگر قرار داشته و برعکس عمل می کنند. حالا شما به ما بگویید، چه تجربه ای از همبستگی طلا و داوجونز دارید؟! از همراهی شما سپاسگزاریم.

منابع: خدمات انحصاری بروکر های فارکس و باینری آپشن خانه فارکس من ifxhome – رسانه مارکت واچ MarketWatch - گلد پرایس goldprice.org

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها