بیت کوین در سال ۲۰۲۴ به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد؟

کد خبر: 1279847

صحبت درباره ۱۰۰ هزاردلاری شدن بیت کوین اولین‌بار با توییت ویجی بویاپاتی، تحلیلگر و نویسنده حوزه بیت کوین، شروع شد. او گفت آیا بیت کوین می‌تواند قبل از هاوینگ به بالاترین قیمت خود برسد؟ آدام بک، مدیرعامل بلاک استریم با قاطعیت پاسخ داد: همین رو می‌گفتم، شرط من این است که قبل از هاوینگ به ۱۰۰ هزار دلار برسد.

بیت کوین در سال ۲۰۲۴ به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد؟

بیت کوین در سال‌های اخیر با روندهای پر نوسان خود عده‌ای از سرمایه‌گذاران را نا‎امید کرده بود. بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان بیت کوین که سال گذشته بیش از ۶۵٪ از ارزش خود را ازدست‌داده بود، حالا نشانه‌هایی از بهبود روند را نشان می‌دهد. فعالین بازار کریپتو اخبار این رمزارز را دنبال می‌کنند و امیدوار به افزایش قیمت بیشتر آن هستند. بسیاری از سرمایه‌گذاران اقدام به خرید بیت کوین با قیمت پایین کرده‌اند و حالا به دنبال بهترین قیمت برای فروش هستند. درحالی‌که قیمت بیت کوین نسبت به سال ۲۰۲۳ بالاتر است، اما همچنان فعالین بازار منتظر بیت کوین ۱۰۰ هزاردلاری هستند. آیا این پیش‌بینی در سال ۲۰۲۴ به حقیقت می‌پیوندد؟

بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری قبل از هاوینگ

صحبت درباره ۱۰۰ هزاردلاری شدن بیت کوین اولین‌بار با توییت ویجی بویاپاتی، تحلیلگر و نویسنده حوزه بیت کوین، شروع شد. او گفت آیا بیت کوین می‌تواند قبل از هاوینگ به بالاترین قیمت خود برسد؟ آدام بک، مدیرعامل بلاک استریم با قاطعیت پاسخ داد: همین رو می‌گفتم، شرط من این است که قبل از هاوینگ به ۱۰۰ هزار دلار برسد.

اما پیش‌بینی آدام بک خلاف روند تاریخی بیت کوین است. قیمت این رمزارز هیچگاه قبل از هاوینگ از بالاترین قیمت چرخه قبلی خود فراتر نرفته است. در دو سیکل قیمت گذشته، قیمت بیت کوین ماه‌ها بعد از هاوینگ با تثبیت عرضه و تقاضا  در سطوح جدید، روند صعودی را شروع کرد.

بالاترین قیمتی که بیت کوین تا کنون ثبت کرده است حدود ۶۹۰۰۰ دلار است و بسیار معتقدند بعید است که شاهد جهش قیمت چشمگیری بالاتر از این عدد باشیم.

۴ دلیل برای ۱۰۰ هزار دلاری شدن بیت کوین در سال ۲۰۲۴   

2

سال ۲۰۲۴ با شروع هیجان‌انگیزی که داشت به نظر می‌رسد سال خوبی برای طرف‌داران بیت کوین باشد. طرف‌داران بیت کوین معتقدند این ارز می‌تواند در زمان‌های آشفته اقتصادی، بازده خوبی را برای معامله‌گران به ارمغان بیاورد. در ادامه برخی از عواملی که از منظر کارشناسان موجب افزایش قیمت بیت کوین در سال جاری می‌شوند را معرفی می‌کنیم.

افزایش تقاضا

یکی از عوامل افزایش قیمت بیت کوین، عرضه محدود ۲۱ میلیون واحد آن است. برخلاف ارزهای فیات که بانک ارزی می‌تواند عرضه آنها را افزایش دهد، تعداد کل بیت‌کوین‌ها از همان ابتدا مشخص بود. به همین جهت با افزایش تقاضا از سوی افراد، ارزش هر واحد بیت کوین افزایش پیدا می‌کند.

ارتباط تاریخی بیت کوین با هاوینگ

3

عملکرد تاریخی قیمت بیت کوین پس از رویداد هاوینگ بسیار جالب‌توجه است. زمان زیادی تا هاوینگ سال ۲۰۲۴ نمانده است و انتظارات برای آن به‌شدت افزایش‌یافته است. در پی هاوینگ آتی پاداش استخراج هر بلوک از ۶.۲۵ بیت کوین به ۳.۱۲۵ بیت کوین کاهش پیدا می‌کند. این روند موجب کمبود آن در بازار و در نهایت باعث افزایش قیمت بیت کوین می‌شود.

مشارکت نهادی از طریق ETFهای اسپات

بازیگران نهادی حالا دیگر بیت کوین را از طریق ETFهای اسپات پذیرفته‌اند. در حال حاضر حدود ۳.۳ درصد از عرضه کل بیت کوین در این صندوق‌ها نگهداری می‌شود. این هجوم سرمایه نهادی به بیت کوین اعتبار می‌بخشد و نقدینگی قابل‌توجهی را به بازار تزریق می‌کند.

کاهش نرخ بهره فدرال رزرو

انتظار می‌رود فدرال رزرو در ژوئن امسال نرخ بهره را کاهش دهد. با تغییر این سیاست سرمایه‌گذاران به دنبال یک جایگزین هستند. بیت کوین با ماهیت غیرمتمرکز و عرضه محدود خود، بهترین جایگزین برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود.

نتیجه‌ گیری

در حقیقت هیچ‌کس به‌طورقطع نمی‌داند که بیت کوین چه زمانی به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید. درحالی‌که پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه تصویری امیدوارکننده ترسیم می‌کنند، ماهیت پرنوسان بازار ارزهای دیجیتال هر گونه پیش‌بینی را نامطمئن می‌سازد. سرمایه‌گذاری یک تصمیم شخصی است به تحمل ریسک و اهداف هر فرد بستگی دارد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها