شرایط زندگی و کار در کانادا با ویزای استارتاپ

کد خبر: 1264373
شرایط زندگی و کار در کانادا با ویزای استارتاپ

 

مهاجرت استارتاپ کانادا را می‌تواند به جرأت یکی از بهترین راه‌های مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم این کشور به حساب آورد. در این شیوه از مهاجرت برترین‌ها در حوزه کسب‌وکارهای نوآورانه و سودآور با نشان دادن پتانسیل‌های خود به دولت کانادا امکان ورود به این کشور را پیدا می‌کنند.

آنچه ویزای استارتاپ کانادا را از دیگر شیوه‌های مهاجرتی متمایز می‌کند حمایت‌های مختلفی است که دولت از شرکت‌های داوطلب این حوزه می‌کند؛ به شکلی که به ادعای خود سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCCImmigration, Refugees and citizenship in Canada) استارتاپ‌ها برای شرکت در این برنامه نیاز به هیچ سرمایه اولیه‌ای ندارند. بله، تنها چیزی که مورد نیاز است ایده‌ای خلاقانه، داوطلبانی آینده‌نگر و یک برنامه‌ریزی دقیق و واقع‌بینانه است. 

پس از ورود به کشور کانادا با استفاده از ویزای استارتاپ، برای کسب‌وکار خود از هیچ تلاشی فروگذار نباشید. در صورتی که استارتاپ به موفقیت برسد می‌توانید انتظار یک زندگی ایده‌آل را داشته باشد. در صورتی که با شکست مواجه شوید نیز جای نگرانی نیست. در این صورت باز اجازه اقامت دائم شما حفظ خواهد شد و با فرصت‌های کاری فراوان دیگری مواجه می‌شوید.

 

ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

استارتاپ ویزای کانادا درواقع نوعی اجازه ورود به کشور کانادا است که به صاحبین کسب‌وکارهای واجد شرایط تعلق می‌گیرد. این ویزا اولین بار و به‌طور آزمایشی در سال ۲۰۱۳ در دسترس قرار گرفت. از آنجایی که دولت کانادا توانست با استفاده از این برنامه تعداد بسیاری از برترین کارآفرینان را از سرتاسر دنیا به خود جذب کند برنامه آزمایشی استارتاپ ویزا به برنامه‌ای دائمی تبدیل شد.

به اقامت دائم کانادا فکر می‌کنید و ایده‌ای قدرتمند برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار دارید؟ آن را به دولت کانادا و سرمایه‌گذاران این کشور معرفی کنید. دقت داشته باشید که هرچه ایده شما قوی‌تر بوده و پشتیبانی مالی بیشتر و نیروی انسانی زبده‌تری داشته باشید به احتمالا زندگی بهتری برای خود در کانادا رقم خواهید زد.

یکی از مزایای مهاجرت با استارتاپ کانادا امکان مهاجرت گروهی از طریق آن است. به صورتی که تا ۵ نفر از شرکای استارتاپ می‌توانند برای یک کسب‌کار واحد به کانادا ورود پیدا کرده و همگی اقامت دائم دریافت کنند. در نهایت نیز تمامی آن‌ها قادر خواهند بود همسران و فرزندان واجد شراط خود را همراه کرده و برای آن‌ها نیز اقامت دائم را فراهم کنند.

زندگی در کانادا با استارتاپ ویزا

زندگی در کانادا پس از ورود به این کشور از طریق راه‌اندازی استارتاپ چگونه خواهد بود؟ قبل اول از هرچیز باید بدانید که کیفیت زندگی در کانادا با میزان تلاش و توانایی‌های افراد رابطه‌ای مستقیم دارد. در صورتی که ایده کسب‌وکار شما قدرمند باشد و در محیط پر از رقابت کانادا به موفقیت برسد می‌توانید به نسبت درآمد خود از امکانات مختلف بهره‌مند شوید.

اما مهم‌ترین بخش مهاجرت برای هر شخصی ابتدای فرایند آن است. خوشبختانه با دریافت ویزای استارت آپ کانادا به اقامت دائم این کشور دست خواهید یافت؛ اما پیش از این چه باید کرد؟

بدیهی است که برای راه‌اندازی هر کسب‌‌وکاری نیاز به آشنایی نزدیک با محیط راه‌اندازی آن و ایجاد تعامل با محیط وجود دارد. خوشبختانه امکان ورودورورد به کانادا به‌طور موقت و برای زمینه چینی راه‌اندازی استارتاپ وجود دارد. در این صورت متقاضیان می‌توانند با دریافت اجازه کار آزاد (Open Work Permit) به کانادا وارد شوند.

پس از راه‌اندازی موفقیت آمیز کسب و کار و برآورده‌سازی انتظارات می‌توانید اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. همانطور که در ابتدا اشاره شد می‌دانیم که اقامت استارتاپ کانادا وابسته به موفقیت یا عدم موفقیت کسب‌وکار نخواهد بود. اقامت دائم کانادا حتی در صورت شکست استارتاپ نیز پابرجا خواهد ماند.

همراهی اعضای خانواده با ویزای استارتاپ کانادا

در ابتدا اشاره کردیم که استارتاپ ویزا کانادا اجازه همراهی اعضای خانواده و دریافت اقامت دائم برای آن‌ها را فراهم می‌کند. در این صورت حتی پیش از دریافت اقامت دائم نیز همسر و فرزندان متقاضی می‌توانند او را در کانادا همراهی کنند. برای مثال همسر فرد می‌تواند با اجازهاجاز کار در کانادا حضور پیدا کند و فرزندان می‌توانند در شرایطی برابر با شهروندان کانادا در مدارس و دانشگاه‌ها به تحصیل بپردازند.

توجه داشته باشید که در این روش تنها فرزندان زیر ۲۲ سال تحت سرپرستی والدین قرار دارند و می‌توانند با مهاجرت به کانادا اقامت دائم دریافت کنند. مگر این که اثبات شود فرزندانفرزاندان بزرگ‌تر نیز به دلیل داشتن شرایط خاص به والدین وابسته هستند. در صورتی که فرزند بالای ۲۲ سال نتواند از این طریق خانواده خود را همراهی کند می‌تواند با اجازه کار یا اجازه تحصیل در کانادا حضور پیدا کند.

13

کار با ویزای استارتاپ کانادا

شرایط ویزای استارتاپ کانادا به گونه‌ای است که تنها برترین‌ها امکان دریافت آن را خواهند داشت. به همین دلیل آشنایی با فرایندهای مختلف راه‌اندازی و موفقیت کسب‌وکار در کانادا اهمیت زیادی پیدا می‌کند. از طرفی متقاضیان باید با تمام مراحل درخواست تا دریافت نهایی ویزای استارتاپ آشنایی کامل داشته باشند. در ادامه این مراحل را به ترتیب آورده‌ایم:

  1. ارسال درخواست حمایت به یکی از سازمان‌های حامی (سرمایه‌گذاران آنجل (Angel Investors)، سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر (Venture Capital Founds) و مراکز رشد (Incubators)) در کانادا
  2. دریافت نامه حمایت (این نامه درصورتی دریافت خواهد شد که استارتاپ توسط یکی از شرکت‌های سه مجموعه معرفی شده مورد تأیید و حمایت قرار گیرد.)
  3. ارسال هم‌زمان درخواست ویزای کار، اقامت دائم و نامه ساپورت برای راه‌اندازی استارتاپ در کانادا

در مرحله بعد و در صورتی که شخص شرایط مورد نیاز را داشته باشد ویزای کار دریافت خواهد کرد. با استفاده از این ویزا می‌توان به کانادا ورود پیدا کرده و مقدمات راه‌اندازی کسب و کار را آغاز کرد. در این زمان اداره مهاجرت کانادا به‌طور دقیق متقاضیانمتقلضیان را مورد رصد قرار می‌دهد تا از نیت آن‌ها برای راه‌اندازی کسب‌وکار ادعا شده اطمینان حاصل کند. در صورتی که متقاضیان تأیید شوند در نهایت اقامت دائم کانادا را دریافت خواهند کرد تا به پیش‌برد اهداف و کسب‌وکار خود ادامه دهند.

چند نفر می‌توانند با استفاده از ویزای استارتاپ کانادا مهاجرت کنند؟

بسیاری از استارتاپ‌ها توسط چندین نفر راه‌اندازی و مدیریت می‌شوند؛ اداره مهاجرت کانادا با درک این موضوع اجازه درخواست ۵ نفر از صاحبین کسب‌وکار برای ویزای استارتاپ کانادا را فراهم کرده است. توجه داشته باشید که این افراد باید هر یک حداقل ۱۰ درصد از حق رأی استارتاپ را داشته باشند. در صورت موفقیت فرایند مهاجرت تمامی آن‌ها شرایط برابری برای دریافت اقامت دائم خواهند داشت و می‌توانند اعضای خانواده خود را نیز همراه کنند.

14

هزینه ویزای استارتاپ کانادا چقدر است؟

مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ کانادا هیچ هزینه‌ مستقیمی ندارد. در اغلب موارد شرکت‌های حامی سرمایه مورد نیاز راه‌اندازی کسب‌وکار را تقبل می‌کنند و نیازی به سرمایه‌گذاری از خود متقاضیان وجود ندارد. به هر حال توصیه می‌شود که خود شما نیز به میزان کافی سرمایه برای حمایت از استارتاپ فراهم کنید. در این صورت شانس موفقیت تا حد بسیار زیادی افزایش خواهد یافت.

سخن پایانی

مهاجرت با ویزای استارتاپ کانادا منجر به دریافت اقامت دائم این کشور می‌شود. از جمله مزیت‌های این برنامه مهاجرتی می‌توان به همراهی اعضای خانواده، اجازه کار موقت پیش از دریافت اجازه اقامت دائم و حمایت مالی از سوی دولت کانادا اشاره کرد؛ علاوه بر این امکان درخواست هم‌زمان ۵ شریک برای دریافت اقامت دائم از این طریق وجود دارد که فرصت بسیار خوبی فراهم می‌کند.

در صورتی که به مهاجرت از طریق راه‌اندازی استارتاپ در کانادا فکر می‌کنید مشاوران ما در سوگیموتو ویزا آماده پاسخ دادن به تمامی سؤالات شما هستند. در صورتی که ایده کسب‌وکاری در ذهن دارید تمام مراحل درخواست تا دریافت اقامت دائم کانادا را به ما بسپارید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها