بهترین مرکز عصب کشی دندان در منطقه یک تهران [1402]

کد خبر: 1256811
بهترین مرکز عصب کشی دندان در منطقه یک تهران [1402]

 

 

یافتن بهترین مرکز عصب کشی دندان دغدغه بسیاری از افرادی است که از دندان درد رنج می‌برند. اگر عصب‌کشی دندان به درستی انجام نشود، ممکن است دندان به کشیدن برسد. عصب کشی توسط متخصص درمان ریشه برای آن دسته از افرادی که با پوسیدگی شدید دندان مواجه هستند، استفاده می‌شود. این روش درمانی غیر تهاجمی بهترین راهکار برای رها شدن از دردهای شدید و حفظ دندان طبیعی افراد است. آنچه در استفاده از خدمات عصب کشی مورد توجه قرار می‌گیرد، انتخاب بهترین مرکز عصب‌کشی دندان است. مراجعه به کلینیک و دندانپزشک خوب برای عصب کشی در تهران، شما را از شر دندان‌های پوسیده رها ساخته‌ و با ترمیم زیبایی دندان، اعتماد به نفس از دست رفته شما را باز می‌گرداند.

با ما همراه باشید تا به‌صورت کامل راجع ‌به عصب کشی دندان و انتخاب بهترین مرکز درمان ریشه در منطقه یک تهران صحبت کنیم.

 

عصب کشی دندان چیست؟

همه افرادی که یک بار دندان درد شدید را تجربه کرده باشند، یک آشنایی نسبی با عصب کشی دارند. معمولاً دردهای شدید و ضربان‌دار دندان یا حساسیت به سرما و گرما، درصورتی احساس می‌شود که دندان‌ها دچار پوسیدگی شدید شده باشد؛ یعنی علاوه بر مینا و عاج، بافت عصب دندان را نیز ملتهب کرده باشد. درمان پوسیدگی شدید دندان نیز در اکثر مواقع با عصب کشی انجام می‌شود. عصب کشی یا درمان ریشه دندان یکی از کاربردی‌ترین تکنیک‌های دندانپزشکی است که نوعی جراحی غیر تهاجمی به شمار می‌رود و طی آن کانال ریشه‌ دندان، درمان می‌شود. در عصب کشی، پالپ یا قسمت مرکزی دندان که شامل عصب‌ها و رگ‌های خونی است برداشته می‌شود و به ‌این‌ ترتیب افرادی که دندان‌های پوسیده و یا عفونی شده دارند، برای همیشه از شر درد شدید رها می‌شوند. در واقع در این روش ترمیم دندان، ریشه آن درمان می‌شود. بعداز اینکه عصب دندان از بین رفت، دندانپزشک با ماده مخصوص جای کانال دندان تخلیه شده را پر می‌کند.

 

عصب کشی دندان در چه مواردی انجام می‌شود؟

درمان مشکلات دندانی شامل طیف گسترده‌ای از خدمات دندانپزشکی است که متناسب با میزان آسیب توسط دندانپزشک صورت می‌گیرد. در بسیاری از موارد ممکن است به عصب‌کشی نیاز نداشته باشید. به‌عنوان مثال پوسیدگی‌های سطحی دندان که به‌تازگی اتفاق افتاده، با تخلیه مینای دندان و پر کردن مواد مخصوص ترمیم می‌شود. بنابراین باید بدانید که عصب‌کشی در چه مواردی نیاز است. عصب کشی دندان، تنها در مواقعی انجام می‌شود که بافت عصبی و یا پالپ دندان به دلیل پوسیدگی شدید آسیب دیده باشد و باکتری‌ها در کانال ریشه وارد شده باشد و بافت عصب را ملتهب کرده باشد. در این موارد ترمیم دندان به تنهایی ما را از درد دندان رها نمیکند. در مواردی که پوسیدگی شدید باشد، دندان دچار عفونت و درد شدید می‌شود و درصورت گسترش عفونت در ریشه دندان ممکن است با آبسه دندان، تحلیل استخوان اطراف نوک ریشه، ورم صورت و در نهایت از دست رفتن دندان مواجه شوید. در این موارد، بهترین درمان، عصب کشی دندان است که با نام درمان ریشه نیز شناخته می‌شود.

 

کی دندان را عصب کشی کنیم؟

 

چه زمانی باید دندان را عصب کشی کنیم؟

پوسیدگی شدید دندان در اکثر مواقع با درد همراه است. مهمترین علایم دندان به عصب رسیده عبارتند از:

  • درد شدید هنگام جویدن
  • حساسیت و درد طولانی مدت نسبت به دمای گرم یا سرد
  • درد شبانه که مانع خواب شود
  • شکستگی و یا تحلیل مینای دندان
  • ورم و حساسیت لثه
  • آبسه مقاوم و تکرار شونده

اگر با این علائم مواجه شدید، باید سریعا به فکر درمان ریشه دندان باشید. البته گاهی ممکن است دندان‌های پوسیده‌ای که به عصب‌کشی نیاز دارند، هیچ علائمی را نشان ندهند. به همین دلیل توصیه می‌شود که حداقل هر شش ماه یکبار با مشاوره دندانپزشکی، مشکلات دندان زود تشخیص و درمان شود. به جز پوسیدگی دندان که به‌دلیل تغذیه نامناسب، عدم رسیدگی صحیح و عدم محافظت از دندان‌ها ایجاد می‌شود، در مواقعی که به دندان ضربه و آسیب شدید وارد شود نیز باید به عصب‌کشی فکر کنید.

 

قیمت عصب کشی دندان در تهران

با توجه به بالا بودن هزینه‌های درمان دندانی، قیمت عصب‌کشی دغدغه بسیاری از افراد است و حتی ممکن است عده زیادی از افراد به همین دلیل درمان دندان‌های پوسیده خود را به تعویق بیندازند. هزینه عصب‌کشی به میزان پوسیدگی و خرابی دندان، تعداد کانال‌های ریشه، نوع مواد پر کننده و هزینه آن، نیاز یا عدم نیاز به روکش و خدمات ترمیم زیبایی دیگر بستگی دارد. باید توجه داشت که کیفیت خدمات دندانپزشکی و مواد به کار رفته در  درمان، ارتباط مستقیمی با هزینه درمان ریشه دارد. برای مثال آنچه سبب انتخاب کلینیک دندانپزشکی دکتر نوربخش به عنوان بهترین مرکز عصب کشی دندان در منطقه یک تهران شده است، کیفیت خدمات دندانپزشکی، وجود متخصص درمان ریشه و در عین حال هزینه مناسب آن است. بعضی از دندانپزشکان متخصص کلینیک‌های درمانی و خدمات زیبایی، اصلاح طرح لبخند و ارائه خدمات دندانپزشکی به مردم را رسالت خود می‌دانند و دراین راستا بهترین خدمات دندانپزشکی را با قیمت مناسب ارائه می‌دهند؛ بنابراین اگر انتخاب شما برای بهترین مرکز درمان ریشه تهران، کلینیک دندانپزشکی دکتر نوربخش است، لزومی ندارد از بابت هزینه درمان ریشه دندان خود نگران باشید.در بسیاری موارد هزینه عصب کشی و ترمیم دندان از کشیدن و جایگزینی با ایمپلنت بسیار بهتر است.

 

مراحل عصب کشی دندان

 

نحوه انجام عصب کشی در بهترین مرکز عصب کشی دندان تهران

 این روش درمانی با بی‌حسی موضعی آغاز شده و دندانپزشک متخصص برای دسترسی به بافت‌های پالپ عفونی شده یک حفره یا سوراخ کوچک در دندان پوسیده ایجاد می‌کند و با ابزارهای مخصوص، بافت مرده و عصب‌های پالپ را استخراج می‌نماید. سپس کانال‌های دندان آسیب دیده را ضدعفونی کرده و پس از یک پاکسازی کامل، شروع به پر کردن دندان می‌کند.

این ماده پر کننده کانال از  عفونت مجدد دندان در آینده جلوگیری می‌کند. شما طی فرایند عصب کشی دندان هیچ درد یا احساس ناخوشایندی نخواهید داشت. برخی از افراد پس از عصب‌کشی و پر کردن دندان از روکش آن صرف نظر می‌کنند؛ درحالی‌که دندان‌های عصب‌کشی و ترمیم شده حساس‌تر از قبل هستند و باید با استفاده از روکش از این دندان‌ها محافظت کنید. دندان بعد از عصب کشی ممکن است مستعد شکستن شود، بنابراین روکش نیز بخش مهم و نهایی فرآیند عصب‌کشی است. بیمار می‌تواند پس از روکش کردن مانند قبل، از دندان خود استفاده کند.

 

مراقبت‌های بعد از عصب کشی در بهترین مرکز عصب کشی دندان تهران

ممکن است پس‌ از از بین رفتن بی‌حسی موضعی تا چند روز احساس درد داشته باشید و لثه‌های شما حساس و متورم شوند. معمولاً دندانپزشک داروهای ضد التهاب و ضد درد را تجویز می‌کند و شما می‌توانید برای تسکین درد در دوران نقاهت، از این داروها استفاده کنید. برای مراقبت از دندان ترمیم شده بهتر است تا چند روز از جویدن مواد غذایی یا خوراکی‌های سفت، با دندان عصب‌کشی شده خودداری کنید. حتماً از مسواک و نخ‌دندان استفاده کنید؛ بهتر است برای شستشوی دندان خود از خمیردندان حاوی فلوراید استفاده نمایید. این مراقبت‌های ساده برای تمام دندان‌ها لازم است. عصب‌کشی دندان چندان سخت نیست و محدودیتی برای شما ایجاد نمی‌کند. حتی ممکن است درد و التهاب بعد از پروسه درمان را نیز به همراه نداشته باشد. هرچه مراقبت شما از دندان ترمیم شده بهتر باشد ماندگاری آن نیز بیشتر خواهد بود.

مراقبت عصب کشی

عوارض احتمالی بعد از عصب کشی دندان

هرچند عصب‌کشی یک روش جراحی غیر تهاجمی است، اما به‌هرحال باید عوارض احتمالی آن را در نظر گرفت. اگر شدت پوسیدگی دندان خیلی شدید باشد و یا عوامل عفونت زا، آسیب شدید و عمیقی به ریشه و استخوان نگه دارنده دندان وارد کرده باشند، ممکن است دیگر دندان تحمل عصب‌کشی را نداشته باشد و بهتر است خارج شود و با کاشت ایمپلنت دندان جایگزین شود . معمولاً دندانپزشک با آنالیز دندان پوسیده طی جلسه مشاوره شدت آسیب را بررسی کرده و درصورتی ‌که کاندید درمان عصب‌کشی نباشد، کشیدن دندان را توصیه می‌کند. گاهی ممکن است شدت عفونت دندان به حدی باشد که آنتی‌بیوتیک‌‌ها اثر نکرده و با گسترش عفونت با آبسه دندان مواجه شوید. به همین خاطر توصیه می‌شود برای جلوگیری عوارض احتمالی درصورت بروز حساسیت شدید و یا درد تکرار شونده به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا بهترین درمان را داشته باشید.

 

بهترین مرکز عصب کشی در شمال تهران

 

بهترین متخصص عصب کشی دندان در تهران

اگرچه این روش ترمیم دندان، پروسه چندان سختی نیست، اما برای اینکه عصب کشی دندان را بدون هیچ نگرانی پشت سر بگذارید، بهتر است یک متخصص عصب کشی با تجربه و کار بلد را انتخاب کنید. بهترین متخصص درمان ریشه از خصوصیات بارزی برخوردار است که با توجه به آن‌ها می‌توانید از انتخاب شایسته خود اطمینان حاصل نمایید. از آنجایی ‌که عصب کشی به دلایل متعدد و با تکنیک‌های مختلفی انجام می‌شود، می‌توان اهمیت انتخاب بهترین متخصص را در این زمینه درک کرد و فهمید یک انتخاب درست درمان قطعی و ماندگاری را به همراه دارد.

 دندانپزشک خوب برای عصب کشی قبل از هر چیزی با ارائه خدمات مشاوره، شما را با نتیجه درمان و هزینه‌های عصب‌کشی و هرآنچه مربوط به این پروسه درمانیست آگاه می‌سازد و با اخلاق حرفه‌ای خود هیچ‌گونه اضطرابی را در شما ایجاد نمی‌کند. علاوه ‌بر این، از مواد باکیفیت برای پر کردن دندان شما استفاده می‌نماید. پس از اتمام پروسه درمان نیز از دندان ترمیم شده شما عکسبرداری می‌کند تا با اطمینان از درمان صحیح ریشه دندان، نتیجه نهایی را به شما اعلام کند. به‌ این‌ ترتیب برای عصب کشی دندان در تهران با هیچ چالشی مواجه نخواهید شد.

ویژگی‌های بهترین کلینیک عصب کشی دندان در تهران

بهترین کلینیک درمان ریشه تهران، مرکز دندانپزشکی دکتر نوربخش از دندانپزشکان متخصص و مجربی تشکیل شده که تجربه زیادی در زمینه‌ی درمان ریشه دندان دارند. چنین مرکز درمانی‌ دارای یک محیط آرام و کاملاً بهداشتی است و تمامی پرسنل آن در راستای تأمین نیازهای درمانی مراجعه کنندگان تلاش می‌کنند. شما می‌توانید در این کلینیک درمانی از نزدیک با روش‌های درمان دندان آشنا شده و با دریافت مشاوره‌های تخصصی جهت اطمینان از نتیجه درمان، پروسه عصب‌کشی و سایر روش‌های درمان ترمیمی را آغاز کرده و بهترین عصب کشی را تجربه کنید. پس از انجام پروسه درمان شما میتوانید از طریق واتس اپ و یا تلفن اورژانسی مطب در صورت بروز درد پس از درمان پزشک خود را مطلع و از او راهنمایی بگیرید. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه و مهم که برای بسیاری از بیماران در اولویت قرار دارد، هزینه‌های درمان است. این کلینیک معتبر برای رفاه حال مشتریان بهترین خدمات درمانی را با قیمت ایده‌آل ارائه می‌دهد.

 

بهترین مرکزعصب کشی تخصصی دندان در تهران

تمامی ویژگی‌هایی که در بند قبل برای بهترین کلینیک درمان ریشه شمال تهران برشمردیم، در کلینیک دکتر نوربخش در الهیه دیده می‌شود. گذشته از این ویژگی‌ها که شما می‌توانید با مراجعه به این مرکز درمانی شاهد آن باشید، رزومه قدرتمند متخصصین این کلینیک در کنار میزان بالای رضایتمندی مراجعه کنندگان و اعتبار و شهرتی که این مرکز درمانی در طی فعالیت‌های درمانی خود به آن رسیده است. شما می‌توانید با مراجعه به این مرکز درمان دندان، تمامی خدمات ترمیم زیبایی دندان را با کیفیت و قیمت عالی و در نهایت اطمینان و آرامش دریافت کنید.

تا اینجا راجع‌‌به بهترین عصب کشی دندان تهران صحبت کردیم و اکنون می‌خواهیم به چند سؤال متداول شما پاسخ دهیم:

 

سؤالات متداول

 

آیا عصب‌کشی درد دارد؟

عصب‌کشی با بی‌حسی موضعی انجام شده و در طی درمان هیچ دردی را احساس نخواهید کرد. در کلینیک دکتر نوربخش بدون بی حسی کامل هیچ درمانی انجام نمیشود . پس از اینکه اثر بی‌حسی از بین رفت می‌توانید با خوردن مسکن‌های معمول، درد جزئی آن را برطرف کنید.

عصب‌کشی در چند جلسه انجام می‌شود؟

این روش درمانی بسته به تعداد کانال‌ها و عمق آسیب و عفونت ریشه دندان در یک جلسه و نهایتاً در دو جلسه انجام می‌شود.

هزینه عصب‌کشی چقدر است؟

این هزینه با توجه به پارامترهای مختلفی تعیین می‌شود، اما شما می‌توانید برای کاهش هزینه‌های درمان خود با متخصصین ما مشورت کنید.

دندان عصب‌کشی شده چقدر عمر دارد؟

شما می‌توانید درصورت مراقبت صحیح از دندان عصب کشی شده خود، به‌عنوان دندان دائمی استفاده کنید.

 

جمع‌بندی

در این مطلب راجع ‌‌به عصب‌کشی دندان در تهران صحبت کردیم و هرآنچه مربوط به این روش درمان ترمیمی دندان بود را مورد بررسی قرار دادیم. آشنایی با نحوه عصب‌کشی، ترس و نگرانی شما را از این روش درمانی برطرف می‌کند و شما می‌توانید با انتخاب بهترین دندانپزشک متخصص، دندان‌های پوسیده خود را ترمیم کنید. در نهایت برای انتخاب بهتر شما، ویژگی‌های بهترین مرکز عصب کشی دندان در منطقه یک تهران را معرفی نمودیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد