آشنایی با 3 صنعتی که بیشترین استفاده از CRM را دارند.

کد خبر: 1252832
آشنایی با 3 صنعتی که بیشترین استفاده از CRM را دارند.

 

 

اگرچه خیلی وقت نیست که مدیریت ارتباط با مشتری به یک سیستم تبدیل شده است، اما خود این مفهوم در دهه 1970 ظهور کرد، زمانی که کسب‌وکارها برای ارزیابی رضایت مشتری به ثبت بازخورد، نظرسنجی‌های سالانه و آمار پایگاه داده مشتری روی آوردند.

امروزه مدیریت ارتباط با مشتری یا به‌طور ساده CRM، یک استراتژی جامع است که شامل شیوه‌ها، اصول، دستورالعمل‌ها و فناوری‌هایی است که یک سازمان برای مدیریت و تجزیه و تحلیل داده‌ها و تعاملات مشتری در طول چرخه حیات مشتری استفاده می‌کند.

 

در ادامه به معرفی ۳ صنعتی که بیشترین بهره را از CRM می‌برند پرداخته‌ایم و در انتها بهترین نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان را معرفی کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید» به منظور آشنایی بیشتر با صفر تا صد مزایا استفاده از سی ار ام و همچنین لیست خدماتی که این ابزار به کاربر ارائه می‌کند، به صفحه crm یعنی چه مراجعه کنید.

  1. خرده فروشی و فروش آنلاین

در سال‌های گذشته، عواملی مثل کرونا، بسته شدن فروشگاه‌های خرده‌فروشی، و ممنوعیت‌های سفر باعث شد رشد تجارت الکترونیک سریع‌تر اتفاق بیفتد. طبق گزارشات مختلف بین فوریه 2020 و آوریل 2020، تجارت الکترونیک تنها در سه ماه به اندازه 10 سال جلو رفت. برقراری ارتباط موثر با مشتریان آسان نیست. نرم افزار فروش CRM به خرده‌فروشان و کسب و کارهای آنلاین کمک می‌کند تا تعاملات با مشتری را مدیریت کنند.

مزایای نرم افزار CRM در خرده فروشی و تجارت الکترونیک چیست؟

  • شناخت مشتری

CRM به شما این امکان را می‌دهد که تمام اطلاعات مشتری را در اختیار داشته باشید و داده‌های کلیدی را ذخیره کنید، سوابق مشتری را مدیریت کنید، و تعاملات را در یک مکان یکپارچه خودکار کنید.

  • مدیریت سرنخ‌ها

با نرم‌افزار CRM، می‌توانید ببینید چه کسی و چگونه با کسب‌وکار شما تعامل دارد. همچنین می‌توانید سودآورترین فرصت‌ها را بیابید و به فروش برسانید. ازطریق بینش‌های کلیدی داده و اتوماسیون بازاریابی از ازدست رفتن سرنخ‌ها نیز جلوگیری می‌کنید.

  • یکپارچه‌سازی پشتیبانی از مشتری

با استفاده از CRM، می‌توانید خدمات سریعی به مشتریان ارائه دهید، به‌ویژه هنگام مدیریت درخواست‌های حساس به زمان. نرم‌افزار CRM هر تعامل کوچکی با مشتری را ذخیره می‌کند و به شما امکان می‌دهد ارتباطات را شخصی‌سازی کنید، راه‌حل‌ها را سریعا ارائه دهید و با استفاده از الگوهای مشخص به درخواست های پشتیبانی پاسخ دهید.

  • نظارت بر کسب و کار

تجزیه و تحلیل CRM به شما امکان می‌دهد بهتر درک کنید که کسب و کار شما چگونه در مسیر اهداف شما عمل می‌کند و به شما امکان می‌دهد عملکرد فروش و بازاریابی سازمان خود را اندازه‌گیری کنید.

  • مدیریت موجودی به طور موثر

دریافت اطلاعات بینشی در مورد محبوبیت محصولات در فروشگاه شما می‌تواند کمک کند تا موجودی را بهینه‌سازی کنید و مطمئن شوید که اقلام لازم را در دسترس دارید و همچنین محصولاتی را که فروش ندارند حذف کنید.

استفاده از Crm در مراکز پزشکی

  1. مراکز مراقبت‌های سلامتی و پزشکی

ارائه‌دهندگان مراقبت‌های سلامتی و بیماران باید به عنوان یک تیم ارتباط برقرار کنند. یک CRM پزشکی به کلینیک‌ها امکان می‌دهد تمام تعاملات بیمار را ترتیب‌بندی، بهینه‌سازی و همگام‌سازی کنند، اطلاعات را در سراسر جریان مراقبت از بیمار تجزیه و تحلیل کنند و فرآیندهای مختلف را خودکار سازند.

بیشتر بخوانید» به منظور آشنایی با مزایای استفاده از Crm در پزشکی به صفحه نرم افزار crm کلینیک زیبایی رفته و صفحه را با دقت بررسی کنید.

مزایای سیستم‌های CRM در مراقبت‌های بهداشتی چیست؟

  • هماهنگ‌سازی داده‌ها

یکپارچه‌سازی و به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات در سراسر سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی چالش‌برانگیز است. نرم‌افزار CRM داده‌های حیاتی را بین بخش‌هایی مانند آزمایشگاه‌ها، حسابداری و عرضه، جمع‌آوری و همگام‌سازی می‌کند.

  • بینش‌های کلی از بیماران

درک رفتار بیمار کلید عملکرد صحیح شما است. این به شما کمک می‌کند نقاط قوت و ضعف خود را کشف کنید، مشکلات رایجی را که بیماران با آن مواجه هستند ببینید و راه‌هایی برای بهبود تجربه بیمار بیابید. علاوه بر این، می‌توانید تعداد بیماران را بر اساس بخش مشاهده کنید و از احتمال اینکه بیماران فردی را به کلینیک شما ارجاع دهند مطلع شوید.

  • بهبود و شخصی‌سازی تجربه بیمار

نرم‌افزار CRM ارتباط با مشتریان را سرعت می‌بخشد، زیرا شما تمام داده‌های مهم مشتری را در دستان خود دارید و می‌توانید پاسخ‌های خدمات مشتری، وظایف بازاریابی و گردش‌های کاری تکراری را خودکار کنید. همچنین، می‌توانید از اطلاعات مشتری برای شخصی‌سازی ارتباطات استفاده کنید.

  • یادآوری

یکی دیگر از مزایای بزرگ CRM مراقبت های بهداشتی این است که با یادآوری به بیماران در مورد قرار ملاقات های آینده، عدم مراجعه و تاخیر بیماران را کاهش می‌دهد.

  • کاهش خطای انسانی

یک CRM تعاملات انسانی و خطاهای اداری (مانند سوابق نادرست یا ناقص بیمار) را با خودکار کردن اکثر فرآیندهای اداری به حداقل می‌رساند.

  1. مشاور املاک

نرم‌افزار CRM برای مشاوران املاک قطعا یک ضرورت است. به این فکر کنید که یک مشاور املاک هر روز چه می‌کند؛ برپایی جلسات، بازدید از املاک، ارائه پیشنهادات ملکی، تدوین موافقت‌نامه‌ها و سایر اسناد املاک و مستغلات، ارتباط با صاحبخانه‌ها و مشتریان به ویژه کسانی که نیاز به پاسخ فوری دارند. پاسخگویی به تماس‌های تلفنی و ایمیل، همگام شدن با مشتریان قبلی و...

استفاده از crm در دفاتر املاک

 با یک CRM املاک و مستغلات، می‌توانید فرآیندهای عادی مانند جمع‌آوری و ذخیره اطلاعات مهم را خودکار کنید. شما همچنین می‌توانید تمام فعالیت‌های فروش خود را سازماندهی کنید، عملکرد را تجزیه و تحلیل کنید، و هرگونه مشکل در قیف‌های بازاریابی و فروش خود را شناسایی کنید.

مزایای CRM در املاک و مستغلات چیست؟

  • بهینه‌سازی فرآیندهای املاک و مستغلات

یک CRM، کارهای کاغذی را کاهش می‌دهد و به شما امکان می‌دهد فرآیندهای فروش خود را سازماندهی، ساده و خودکار کنید. این می‌تواند به شما در بهبود کارایی و سازماندهی، صرفه جویی در وقت در کارهای اداری و برقراری ارتباط موثر با مشتریان کمک کند و توجه کامل شما را به آنها جلب کند.

  • نظارت بر عملکرد

شما می‌توانید عملکرد کسب و کار خود را از طریق پیش‌بینی فروش و نرخ تبدیل اندازه‌گیری کنید. همچنین، معیارهای کلیدی می‌توانند به شما در درک دلایل بهره‌وری ضعیف کمک کنند تا بتوانید تغییرات لازم را ایجاد کنید.

  • تولید و پرورش موثر فرصت‌ها

تعیین صلاحیت، بخش‌بندی، پرورش و پیگیری به موقع سرنخ‌ها. با داشتن یک پایگاه داده واحد از مخاطبین، می‌توانید آنها را بر اساس پارامترها و معیارهای مختلف تقسیم‌بندی کنید.

  • مدیریت جلسات

اجازه دهید یک CRM جلساتی را برای شما برنامه‌ریزی کند و به تمام اعضای جلسه درباره آن اطلاع رسانی کند.

  • مدیریت کمپین‌های بازاریابی

می‌توانید از طریق بازاریابی قطره‌ای خودکار و کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید و زمان بیشتری را صرف کارهای تجاری حساس تر کنید.

بهترین سیستم CRM برای کسب و کار شما چیست؟

موارد گفته شده تنها صنایعی نیستند که از نرم‌افزار CRM استفاده می‌کنند. شرکت‌های مالی، مشاوره، هتل‌ها، آژانس‌های مسافرتی و گردشگری، مدیریت منابع انسانی، مراکز تماس، تولیدی‌های مختلف و... نیز از نرم‌افزار CRM استفاده می‌کنند. بله، تمام کسب و کارها، چه کوچک و چه بزرگ، می‌توانند از نرم‌افزارCRM  استفاده کنند.

CRM اوج ابری، ابزاری قابل تنظیم و چندمنظوره است که از طریق مدیریت اطلاعات مشتریان، ارتباطات مؤثر با آنها، و بهبود تجربه مشتری، به کسب و کارها کمک می‌کند. CRM اوج به منظور پاسخگویی به نیازها، از یک کسب‌وکار کوچک که نیاز به مدیریت اطلاعات تعداد مشتریان کمتر دارد، تا یک شرکت بزرگ با پایگاه مشتریان گسترده، مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو، تمام کسب و کارها می‌توانند با توجه به اندازه و نیازهای خود از این ابزار قدرتمند استفاده کرده و به بهبود ارتباط با مشتریان، افزایش فروش، و بهبود کارایی کسب‌وکار خود کمک کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد