بررسی و تشریح اجزای تشکیل دهنده یک دیزل ژنراتور

کد خبر: 1251356

امروزه اهمیت برق و روشنایی بر هیچکس پوشیده نیست. نه تنها در فصول گرم سال بلکه در تمام فصول سال اهمیت استفاده از سیستم برق اضطراری امری است حیاتی. امروزه از سیستم های برق اضطراری متعددی در ایران و جهان استفاده می شود که از معروف ترین آنها سیستم برق اضطراری ups ، سلول های خورشیدی ، سیستم های هیبریدی و دیزل ژنراتور ها را می توان نام برد.

بررسی و تشریح اجزای تشکیل دهنده یک دیزل ژنراتور

 

سیستم دیزل ژنراتور یکی از قدیمی ترین، کاربردی ترین و مقرون به صرفه ترین سیستم های برق اضطراری است که در ایران هم طرفداران خاص خود را دارد. اما در این محتوا قصد داریم تا با تشریح بخش های یک دیزل ژنراتور، با این سیستم برق اضطراری بیشتر آشنا شویم. با ما همراه شوید.

 

اجزای اصلی تشکیل دهنده دیزل ژنراتور

تمامی انواع دیزل ژنراتور ها با توجه به اینکه در نحوه و مهندسی ساخت، مواد اولیه تشکیل دهنده و... متفاوت هستند اما از لحاظ تکنیکی از اجزای تقریبا ثابتی تشکیل شده اند. این اجزا شامل :

  1. موتور
  2. ژنراتور
  3. سیستم سوخت رسانی (سوخت دیزل ژنراتور ها گازوئیل است)
  4. سیستم روانکاری
  5. سیستم خنک کننده
  6. سیستم خروج دود و اگزوز
  7. باتری و شارژر باتری
  8. پنل کنترلی
  9. شاسی یا محل قرار گیری دیزل ژنراتور

بررسی موتور دیزل ژنراتور :

موتور در دیزل ژنراتورها منبع تولید انرژی مکانیکی است.حداکثر توان یک دیزل ژنراتور با حداکثر توان موتور دیزل ژنراتور متناسب است.

ژنراتور :

ژنراتور یا دینام از انرژی مکانیکی تولید شده توسط موتور، انرژی الکتریکی یا برق تولید می کند. این مجموعه مجزا از سیستم مکانیکی دیزل ژنراتور هاست و خرابی و اشکال در هر بخش تاثیری بر روی بخش دیگر نمی گذارد. از معروف ترین برند های ژنراتور می توان به ژنراتور استمفورد و مکالته اشاره کرد.

سیستم سوخت رسانی:

این سیستم که شامل مخزن سوخت و سیستم انتقال سوخت به موتور است با توجه به توان خروجی دیزل ژنراتور از ابعاد متفاوتی برخوردار هستند. هرچه توان خروجی سیستم بالاتر مخزن سوخت رسانی بزرگتر خواهد بود.

سیستم روانکاری:

سیستم روانکاری در دیزل ژنراتور ها شامل استفاده از روغن در موتور و اعضای مکانیکی دستگاه برای بهبود حرکت و افزایش طول عمر دستگاه است.

سیستم خنک کننده

سیستم خنک کننده که خود می تواند شامل رادیاتور باشد، معمولا از آب برای خنک کردن دستگاه دیزل ژنراتور استفاده می کند.

سیستم خروج دود

دود منتشر شده از اگزوز دیزل ژنراتور ها سمی و بسیار خطرناک است. ضرورت استفاده از سیستم خروج دود و اگزوز مناسب در هر پروژه دیزل ژنراتور امری حیاتی است. در هر پروژه چه در فضای باز و چه بسته باید کانال کشی مناسب جهت خروج دود اگزوز وجود داشته باشد.

باتری و سیستم شارژر

باتری در دیزل ژنراتور وظیفه استارت زدن و روشن کردن موتور را بر عهده دارد. به دلیل استارت های متعدد هنگام روشن شدن دیزل ژنراتور معمولا باتری دیزل ژنراتور ها زودتر خالی شده و در نتیجه سریعتر نیازمند شارژ مجدد خواهند بود.

پنل کنترلی :

پنل کنترلی در دیزل ژنراتور حکم یک رابط مدیریتی در سیستم دیزل ژنراتور را برعهده دارد. تمامی نمایشگر ها و دکمه های کنترلی در این بخش قرار داشته تا کاربری دستگاه راحت تر باشد.

شاسی یا محل نگهداری دستگاه

شاسی یک چارچوب فلزی بوده که کل سیستم دیزل ژنراتور بر روی آن سوار شده و وظیفه تحمل وزن دستگاه را برعهده دارد.

15

خلاصه مطلب

در این محتوا سعی شد به صورت مختصر با اجزای تشکیل دهنده یک دیزل ژنراتور آشنا شده و کارکرد هریک را بدانیم. همچنین در صورت نیاز به مشاوره و خرید دیزل ژنراتور پیشنهاد می شود با کارشناسان فنی و فروش شرکت بینش ابتکار خاورمیانه تماس گرفته و از راهنمایی ها و پیشنهادات آنها بهره مند شوید.

آدرس وب سایت:

https://bineshebtekar.com/

شماره تماس :

02188288374 – 02188261760

 

 

 

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد