کدی هارد چیست ؟

کد خبر: 1242705

در واقع کدی (caddy) هارد یک پوشش مخصوص برای هارد دیسک یا درایو SSD است که برای ایمن سازی و یا اضافه کردن درایو دوم به دستگاه، کاربرد دارد. بدین ترتیب، با وجود کدی ظرفیت ذخیره‌سازی دستگاه افزایش می‌یابد. کدی هارد معمولا از آلومینیوم با یک قاب پلاستیکی در داخل آن ساخته می‌شود و یک هارد 5/2 یا 5/3 اینچی داخل آن قابل نصب است. داخل قاب پلاستیکی آداپتوری تعبیه شده است که هارد را با کانکتور داخل سیستم شما وصل می‌کند.

کدی هارد چیست ؟

 

انواع مختلفی از کدی هارد بر اساس اینکه درایو دستگاه شما Hot Swap (HS) یا Non Hot Swap (NHS) باشد، موجود است. کدی هات پلاگ به گونه‌ای طراحی شده است که به راحتی قابل جابجایی باشد و به کاربر این امکان را می‌دهد که به راحتی درایوها را در سیستم روشن، تعویض یا حذف کند. درایوهای NHS معمولاً در کدی‌هایی قرار می‌گیرند که درایو را در یک موقعیت ثابت نگه می‌دارند و برای جلوگیری از هرگونه حرکت، پیچ می‌شوند.

برخی از کدی‌های هارد یک قاب پلاستیکی دارند که به جلو درایو متصل می‌شوند، در حالی که برخی از کدی‌ها شامل یک براکت یا محفظه فلزی، قاب پلاستیکی، کانکتور درایو (interposer)، کابل و پیچ هستند.

سایز‌های کدی هارد

کدی آداپتوری است که به‌طور خاص برای نصب درایو دیسک‌های 5/3 یا 5/2 اینچی در یک لپ‌تاپ یا سرور پیشرفته طراحی شده است. انواع کدی‌های برای دیسک‌های SSD، SATA، HDD و غیره با ضخامت‌های مختلف مناسب هستند. 

از آنجایی که کدی هارد داخل لپ تاپ یا سرور نصب می‌شود، قابل مشاهده نیست و به شما کمک می‌کند که افزونگی ایجاد کنید و داده‌های خود را ایمن نگه دارید بدون اینکه بر قابلیت حمل دستگاه تأثیر بگذارد و یا مجبور باشید یک USB خارجی یا هارد دیسک خارجی را بیرون از دستگاه نصب کنید. 

کدی سرور hp

نام‌های مختلف کدی هارد

کدی هارد با نام‌های مختلفی از جمله سینی ( tray ) و براکت هارد شناخته می‌شود. انواع کدی هارد، درایوهای ذخیره‌سازی را به فضای‌های اضافی لپ تاپ یا سرورها اضافه می‌کنند. برای نصب کدی هارد به لپ تاپ کافیست پیچ‌های دی وی دی رایتر را باز کنید و آن را از دستگاه خارج کنید. سپس کدی هارد را در جای آن نصب کنید. 

آیا کدی هارد سرور با دیگر دستگاه‌های سازگاری دارد؟

معمولا باید کدی با سرور یا هر سیستمی که در آن نصب می‌شود و همچنین اندازه درایو مورد نظر سازگار باشد. کدی در انواع سرورها ممکن است برای نسل‌های مختلف متفاوت باشد و هر نسل کدی مخصوص خود را داشته باشد. عموما کدی سرور به طور خاص، برای یک مدل سرور طراحی می‌شود و در دستگاه‌های دیگر مانند لپ تاپ یا کامپیوترهای معمولی قابل استفاده نیست.

همیشه باید قبل از خرید و نصب هر کدی در دستگاه، سازگاری آن بررسی شود تا از مشکلات یا آسیب به سیستم جلوگیری شود. همچنین، باید از سازگاری هارد دیسک‌ها با کدی مورد نظر مطمئن شوید. با بررسی مشخصات فنی هارد و سیستم یا مشورت با کارشناسان این حوزه می‌توان این موضوع را بررسی کرد.

برای مشاهده انواع کدی سرور می توان با مراجعه به لینک زیر کدی هارد سرور مخصوص خود را بیابید.

https://tshfidar.com/product-category/server-parts/hard-server-caddy/

براکت هارد چیست؟

هر چند اکثر کیس‌های کامپیوتر به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به راحتی یک یا چند هارد دیسک را در خود جای می‌دهند اما ممکن است در برخی موارد برای افزودن هارد، به براکت هارد نیاز شود. براکت هارد قطعه‌ای است که به کمک آن می‌توان هارد دیسک‌های جدید را در سیستم‌های کامپیوتری نصب کرد. بسته به نوع کیس کامپیوتر انواع مختلفی از براکت‌ها موجود هستند. اکثر براکت‌ها معمولاً از دو قطعه مجزا تشکیل شده‌اند که به داخل کیس کامپیوتر متصل می‌شوند و سپس هارد دیسک به براکت متصل می‌شود تا یک نصب قوی و پایدار برای درایو ایجاد کند.

برخی از انواع براکت‌های هارد نیز وجود دارند که می‌توان به راحتی بوسیله آن‌ها هارد را به صورت هات پلاگ تعویض کرد؛ به این براکت‌ها، کدی گفته می‌شود. 

نحوه خرید کدی هارد

خرید کدی سرور

کدی هارد محفظه ویژه‌ای است که برای نصب ایمن درایوهای اضافه در سرورها، کامپیوترهای رو میزی و لپ‌تاپ طراحی شده‌ است. همچنین کدی لرزش‌ هارد را کم می‌کند، نویز سرور را به حداقل می‌رساند، کارکرد خنک کننده را بهبود می‌دهد و موجب سازگاری درایوها با سیستم شما می‌شود. با این وجود خرید یک کدی هارد مقاوم و مناسب ضروری خواهد بود. جنس و کیفیت کدی بر قیمت آن تاثیر زیادی می‌گذارد، هر چه کدی مقاوم‌تر باشد در مقابل ضربه و سقوط کم‌تر آسیب می‌بیند. علاوه بر این، قابلیت نصب آسان و ویژگی هات پلاگ در برخی از کدی‌ها، آن‌ها را به گزینه‌های مناسب‌تری تبدیل می‌کند. 

اگر به دنبال یک کدی مناسب برای سیستم خود هستید و مدل مناسب را پیدا نکردید یا در مورد سازگاری کدی هارد با سرور خود مطمئن نیستید، لطفاً با کارشناسان فروش تجهیزات شبکه فیدار تماس بگیرید. دراین مجموعه می‌توانید انواع کدی‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید و بهترین مدل را با قیمتی مناسب و به صرفه دریافت کنید. 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد