نمای ساختمان کامپوزیت طرح سنگ

کد خبر: 1234512

استفاده از سنگ های طبیعی در نمای ساختمان، دارای طرفداران زیادی است و ظاهر بسیار لوکسی را به بناها می دهد؛ اما استفاده از سنگ طبیعی در نمای ساختمان ها، با مشکلاتی شامل افزایش وزن ساختمان، مشکلاتی در اجرا، کدر شدن و تغییر رنگ به دلیل قرار داشتن در معرض نور خورشید و ... همراه می باشد. امروزه نمای ساختمان کامپوزیت طرح سنگ که دارای ظاهری طبیعی و مشابه با بافت سنگ و با وزن کمتر است، جایگزین سنگ های طبیعی در نما شده است.

نمای ساختمان کامپوزیت طرح سنگ

 

 

ورق های کامپوزیت طرح سنگ مورد استفاده در نما، مشکلات سنگ های طبیعی شامل شکستگی و ترک خوردگی، کدر شدن و خرابی در اثر بارش باران های اسیدی، شل شدن و سقوط از نما، تغییر رنگ دادن در اثر تابش نور خورشید و ... را ندارند. به طوری که از نظر ظاهری بسیار مشابه با سنگ طبیعی هستند و به دلیل برخورداری از مقاومت در برابر ضربه، خوردگی، استحکام بالا، وزن سبک، ضد حریق و ... می توان از آن ها به عنوان جایگزینی برای سنگ در نما استفاده کرد. برای آشنایی با جزئیات تکمیلی از نمای ساختمان کامپوزیت طرح سنگ در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

نمای ساختمان کامپوزیت طرح سنگ چیست؟

نمای ساختمان کامپوزیت طرح سنگ، در حقیقت ورق های کامپوزیتی هستند که روکش نازکی با طرح سنگ بر روی آن قرار گرفته است. ورق های کامپوزیت که در نما استفاده می شوند، با لایه ای از آلومینیوم تقویت شده اند. این دسته از متریال مورد استفاده در نما، از نظر طرح سنگ شامل مرمریت، آهک، ماسه سنگ و یا تخته سنگ، دارای تنوع بالایی هستند. کارخانه پرمیوم باند https://premiumbond.com در ایران این محصول را با بالاترین کیفیت تولید و به بازار عرضه می‌کند.

با توجه به اینکه استفاده از سنگ در نمای ساختمان دارای طرفداران زیادی است اما با معایب خاص خود نیز همراه می باشد. به همین دلیل از ورق های کامپوزیت طرح سنگ، استقبال بالایی شده است. لازم به ذکر است که از ورق های کامپوزیت طرح سنگ، می توان ضمن استفاده در نمای خارجی ساختمان، در فضای داخلی، کف ساختمان، آسانسور و ... نیز استفاده نمود.

 

نمای ساختمان کامپوزیت طرح سنگ چه مزیت هایی دارد؟

استفاده از نمای ساختمان کامپوزیت طرح سنگ دارای مزیت های بسیاری است که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم.

11

  • ورق های کامپوزیت مورد استفاده در نمای ساختمان، در طرح های مختلفی شامل سنگ گرانیت، سنگ مرمریت، سنگ آهک، سنگ تراورتن و ... تولید می شوند. بنابراین هر فردی می تواند با توجه به سلیقه خود از میان این طرح ها انتخاب کند.
  • ورق های کامپوزیت دارای وزن بسیار کمتری نسبت به وزن سنگ طبیعی هستند، به طوری که وزن آن ها به اندازه 80 درصد کمتر از سنگ جامد است. این موضوع برای کاهش وزن سازه به خصوص در مناطق زلزله خیز، بسیار مهم است.
  • ورق های کامپوزیت بیش از 60 درصد نسبت به سنگ های طبیعی، در برابر ضربه مقاوم هستند.
  • سطح ورق های کامپوزیت طرح سنگ مورد استفاده در نما، دارای جلای فوق العاده بالایی است.
  • نمای ساختمان کامپوزیت طرح سنگ در برابر تنش های حرارتی و تنش های برشی مقاومت بسیار بالایی دارند.
  • این دسته از ورق های کامپوزیت نسبت به سنگ طبیعی، دارای انعطاف پذیری بسیار بالاتری هستند.
  • بر خلاف سنگ های طبیعی که اجرای آن ها زمانبر و سخت است، استفاده از ورق های کامپوزیت آسان می باشد.
  • نمای ساختمان کامپوزیت طرح سنگ در برابر رطوبت نیز مقاومت بالایی دارد و به نوعی در برابر نفوذ آب بسیار مقاوم است.
  • ورق های کامپوزیت مورد استفاده در نما، در تمامی شرایط آب و هوایی، دارای عملکرد ثابتی هستند. از این نوع ورق ها می توان برای اجرای نمای ساختمان در هر شرایط آب و هوایی استفاده کرد.
  • عمر نمای ساختمان کامپوزیت طرح سنگ بسیار بیشتر است. به طوری که حداقل عمر این ورق ها در نما، برابر با 35 سال می باشد.
  • استفاده از ورق های کامپوزیت در نمای ساختمان، نسبت به سنگ طبیعی بسیار مقرون به صرفه تر است. ضمن اینکه خود ورق ها ارزان تر هستند، هزینه اجرا نیز به دلیل سهولت نصب ورق های کامپوزیت، کمتر می شود. از سویی دیگر برای اجرای نمای کامپوزیت طرح سنگ، به زیرسازی نیاز نمی باشد و همین موضوع هزینه ها را کاهش می دهد.
  • نمای کامپوزیتی با طرح سنگ، از قابلیت شستشو با آب نیز برخوردار است.
  • ورق کامپوزیت طرح سنگ مورد استفاده در نما، در برابر نور خورشید و اشعه ماورا بنفش مقاومت زیادی دارد و در طول زمان، رنگ آن تغییر نمی کند.
  • امکان تلفیق ورق های کامپوزیت در نما و ایجاد نمای جذاب تر و زیباتر وجود دارد.
  • و ...

 

قیمت نمای ساختمان کامپوزیت طرح سنگ

از جمله سوالات پرتکرار پیرامون نمای ساختمان کامپوزیت طرح سنگ، سوال در مورد قیمت ورق های کامپوزیت طرح سنگ می باشد. قیمت ورق های کامپوزیت طرح سنگ نیز مشابه با هر محصولات تجاری دیگری، تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی متغیر است. در ادامه به عوامل موثر در اجرا و پیاده سازی نمای ساختمان کامپوزیت طرح سنگ اشاره کرده ایم.

  • میزان عرضه و تقاضا
  • میزان نوسانات ارز خارجی در کشور
  • برند تولید کننده ورق کامپوزیت طرح سنگ
  • ضخامت ورق کامپوزیت طرح سنگ مورد استفاده در نما
  • و ...

در هزینه نهایی اجرای نمای ساختمان با ورق کامپوزیت طرح سنگ، عوامل مختلفی شامل ابعاد ساختمان و طرح انتخابی نیز تاثیر گذار می باشد. هر چه ابعاد ساختمان بزرگ تر باشد، بدون شک به متریال بیشتری برای اجرای آن نیز نیاز است و هزینه خرید مصالح اولیه افزایش پیدا می کند. در حالت کلی اجرای نمای ساختمان با ورق کامپوزیت، نسبت به اجرای سنگ طبیعی، مقرون به صرفه تر است.

12

توصیه می کنیم برای خرید ورق کامپوزیت نمای ساختمان طرح سنگ، به سراغ نمایندگی های معتبر بروید، تا بتوانید این محصول را با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب تهیه کنید. ضمن اینکه حتما محصولاتی که دارای گارانتی هستند را خریداری نمایید.

سخن آخر

از ورق های کامپوزیت طرح سنگ، می توان در نماهای ساختمان استفاده کرد و همانطور که مطالعه کردید، نسبت به سنگ های طبیعی دارای مزیت های بسیار زیادی هستند. به طوری که این ورق های کامپوزیت نسبت به سنگ های طبیعی سنگین، بسیار مقرون به صرفه نیز می باشند.

خوشبختانه ورق های کامپوزیت طرح سنگ، دارای تنوع بسیار بالایی از نظر طرح و رنگ هستند و می توانید از میان آن ها، طرح مورد نظر خود شامل تراورتن، سنگ مرمریت، گرانیت و ... را انتخاب کنید.

اگر پس از مطالعه این مقاله، پیرامون نمای ساختمان کامپوزیت طرح سنگ، سوالاتی دارید، حتما در بخش نظرات درج کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد