چگونه کارتن پستی را تمیز کنیم?

کد خبر: 1234411

چگونه کارتن پستی را تمیز کنیم تا بتوانیم از آن استفاده دوباره داشته باشیم. این موضوع را باید از چند بُعد نگاه کرد. ابتدا اینکه هدف ما از تمیز کردن کارتن پستی چیست و قرار است چه استفاده ای از آن داشته باشیم. مشخص شدن این موضوع خود به نوع تمیز کردن کارتن کمک خواهد کرد.

چگونه کارتن پستی را تمیز کنیم?

 

از این گذشته باید ابتدا مواردی را که باعث کثیف شدن کارتن پستی می شوند را هم درنظر بگیریم. برخی از این مواردی که باعث کثیف شدن کارتن پستی می شوند قابل پاکسازی نیستند. برخی هم ممکن است به بافت کارتن آسیب بزنند. در این مقاله از زودپک به بررسی این موارد پرداخته و به سوال چگونه کارتن پستی را تمیز کنیم پاسخ خواهیم داد. برای مشاهده سایت زودپک  اینجا کلیک کنید .

کارتن پستی برای چه مواردی کاربرد دارد؟

مقاومت کارتن پستی در برابر آسیب دیدگی

به طور کلی ارسال مرسولات پستی حجیم با استفاده از کارتن صورت می گیرد. کارتن های پستی ویژگی های زیادی دارند که مهمترین آن مقاومت مناسب آنها در برابر آسیب های احتمالی در مسیر انتقال به مقصد است. برخی از این ویژگی ها شامل موارد زیر است:

  • مقاوت در برابر پارگی

  • مقاوت در برابر رطوبت

  • مقاومت در برابر گرد و غبار

  • دارا بودن محل نوشتن آدرس

  • مقاومت در برابر ضربه و فشار

  • ضخامت قابل بدنه و استفاده مستحکم

این ویژگی ها باعث شده تا کارتن پستی به اندازه ای ایمنی مرسولات را تامین کند که خیال ارسال کننده از بابت سالم ماندن مرسوله خود راحت باشدو بیشتر از گذشته مورد توجه قرار بگیرد. علاوه بر استفاده در ارسال مرسوله های پستی؛ با بازیافت خشک یا تمیز کردن، آنها را دوباره به چرخه مصرف باز می گردانند.

ارسال محموله های مختلف تنها کارکرد کارتن های پستی نیست. دلیل آن هم مشخصا کیفیت مناسب و بالای بدنه آن است که به مصرف کننده اجازه می دهد تا بارها از این کارتن برای حمل یا نگهداری وسایل دیگری بویژه در انباری استفاده کند.

کارتن پستی و 9 سایز برای مصارف مختلف

کارتن های پستی در اندازه های مختلف تولید و عرضه می شوند تا بتوانند نیازهای بیشتری را پوشش بدهند. به طور معمول این کارتن ها براساس اندازه های استاندارد و پرمصرف تولید شده اند. اما اگر کسی وسیله ای برای ارسال داشته باشد که اندازه ای نامتعارف یا بسیار حجم و سنگین تر از توان تحملی این کارتن ها داشته باشد؛ باید به صورت سفارشی کارتن خود مورد نیاز خود را تامین کند یا از سایر وسایل بسته بندی مانند گونی استفاده کند.

با این وجود اندازه های استاندارد و موجود کارتن پستی در بازار محدود است. برخی از عرضه کننده های این کالا؛ هم همه سایزهای این کارتن پرمصرف را ندارند. اما زودپک به عنوان بزرگترین عرضه کننده کارتن پستی تمام 9 سایز معمول و پرمصرف این کارتن را دارد و امکان خرید آنلاین را هم برای مشتریان خود فراهم کرده است و شما می توانید بدون دغدغه وارد سایت شده و سفارش خود را ثبت کنید. سایز های مختلف کارتن های پستی موجود در زودپک شامل موارد زیر است:

  • سایز یک: 15 در 9.5 با ارتفاع 9.5 سانتیمتر

  • سایز دو: 20 در 14.6 با ارتفاع 9.6 سانتیمتر

  • سایز سه: 20 در 20 با ارتفاع 15 سانتیمتر

  • سایز چهار: 30 در 19.5 با ارتفاع 19.7 سانتیمتر

  • سایز پنج: 35 در 25 با ارتفاع 20 سانتیمتر

  • سایز شش: 45 در 25 با ارتفاع 20 سانتیمتر

  • سایز هفت: 40 در ۲۹.۲ با ارتفاع ۲۴.۲ سانتیمتر

  • سایز هشت: 45 در 40 با ارتفاع 30 سانتیمتر

  • سایز نُه: 55 در 44.2 با ارتفاع 34.2 سانتیمتر

شما باید با توجه به نیازی که دارید و حجم مرسوله ای که قصد ارسال آن را دارید کارتن پستی مورد نظر خودتان را انتخاب کرده و سفارش بدهید. این کارتن ها دارای محل نوشتن آدرس گیرند و فرستند است و می توانید با نوشتن آدرس از ارسال بسته خود به مقصد درست اطمینان حاصل کنید. قیمت کارتن پستی سایز شش و کارتن پستی سایز هفت یکی از اقتصادی ترین قیمت ها در بین انواع سایز کارتن های پستی است.  

چه موارد باعث کثیف شدن کارتن پستی می شوند؟

چسب ها و برچسب های پستی از عوامل کثیفی کارتن پستی

کارتن های پستی هم مانند سایر کارتن ها زمانیکه در معرض استفاده قرار می گیرند با آلودگی هایی برخورد می کنند. این آلودگی ها شامل موارد مختلفی است که شاید برای شما هم آشنا باشد. لکه های آب، جوهر، جای چسب و تمبر، جای مهر و ... همگی از مواردی هستند که می توانند به کثیف یا خراب شدن کارتن پستی منجر شوند.

تا زمانیکه این نوع آلودگی ها باعث نشود که کارتن های پستی شکل ظاهری خود را از بدهند، قابل استفاده خواهند بود. کارتن های پستی دست دوم برای ارسال مرسولات پستی معمولا قابل استفاده نیستند مگر اینکه بخش های زیادی از بدنه کارتن آسیب ندیده باشد یا جای مهر و نوشته زیادی روی آن نباشد.

در صورتی که بدنه کارتن با دست نوشته پر شده باشد طبیعتا استفاده مجدد از آن امکان پذیر نخواهد بود. در این صورت می توان بعد از جدا کردن چسب یا برچسب های مربوط به بسته بندی یا اداره پست از کارتن های پستی دست دوم برای بسته بندی یا نگهداری وسایل بویژه در انباری استفاده کرد. این کارتن ها بدنه محکمی دارند و برای نگهداری سایر وسایل یا حتی ارسال وسیله در خارج از سیستم و شبکه پستی مناسب هستند.

تمیز کردن کارتن پستی

به طور کلی کارتن های پستی برای ارسال مرسولات مختلف در شبکه پستی کشور مورد استفاده قرار می گیرند. مقاومت مناسب این کارتن ها در برابر آسیب های احتمالی در زمان جابجایی باعث استقبال از این کارتن ها شده است. از طرفی از کارتن های استفاده شده بعد از تمیز کردن می توان برای نگهداری انواع لوازم و کالاها بهره برد.

اما با توجه به اینکه کارتن های پستی قیمت بالایی ندارد؛ خرید آن برای مصرف کنندگان به صرفه خواهد بود. زودپک بزرگترین عرضه کننده کارتن پستی راحت ترین مسیر برای سفارش و خرید است که به شما امکان خرید آنلاین را می دهد تا در سریع ترین زمان ممکن به کارتن پستی با سایز مناسب دسترسی داشته باشید.

سوالات متداول

چه نوع آلودگی هایی از کارتن پستی قابل تمیز کردن است؟

برچسب ها، چسب یا هر نوع پلاستیک که برای نگهداشت کارتن به دور آن پیچیده شده باشد.

آیا با تمیز کردن کارتن پستی می توان از آن استفاده کرد؟

بله؛ اما نه برای ارسال مرسولات پستی. می توانید از آن برای نگهداشت کالاها یا هر نوع وسیله دیگری استفاده کنید.

کارتن پستی را از کجا بخریم؟

برای خرید کارتن پستی می توانید به سایت زودپک مراجعه و خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد