ساندویچ پانل دیواری چیست و نحوه انتخاب بهترین نوع آن

کد خبر: 1233647
ساندویچ پانل دیواری چیست و نحوه انتخاب بهترین نوع آن

 

 

ساندویچ پانل دیواری سازه ای از پیش ساخته و عایقی است که از آن برای پوشش دیوارها (داخلی و خارجی) در ساختمان‌های مختلف استفاده می‌شود. در این سازه، یک لایه عایق بین دو ورق قرار می‌گیرد که این نحوه ساخت سبب بهبود عملکرد دیوار از لحاظ ظاهری و نفوذپذیری می‌گردد. انعطاف بالا و نصب آسان از اصلی‌ترین دلایلی هستند که ساندویچ‌ پانل‌‌ها را محبوب کرده اند. چرا که این شیوه راندمان کار را افزایش می‌دهد و می‌توان این دیوارها را جایگزین مناسبی برای ابزارآلات و مصالح ساختمانی سنتی دانست. علاوه بر این به دلیل حذف برخی از موارد، قیمت ساندویچ پانل دیواری نیز نسبت به سایر موارد ارزان‌تر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این محصول در ادامه با ما همراه باشید.

 

ساندویچ پانل دیواری چیست؟

ساندویچ‌های پانل دیواری در واقع محصولات از پیش طراحی و ساخته شده‌ای هستند که از آن‌ها به منظور پوشش سریع ساختمان استفاده می‌شود. این مقطع نوعی از کامپوزیت است که با ساختار ساندویچ مانند با استحکام عالی تحت تکنولوژی به روز ساخته و گسترش پیدا کرده است. تطبیق‌پذیری عالی و تکنولوژی تولید ساندویچ پانل دیواری سبب شده تا از این محصول ساختمانی در هر زمینه‌ای از جمله ساخت دیوار، انواع سوله، سردخانه، کانکس، اتاق حمل بار، اقامتگاه و ... استفاده کرد.

انواع ساندویچ پانل دیواری

در یک دسته‌بندی کلی، ساندویچ‌ پانل ها به ۴ نوع تقسیم می‌شوند که هریک کارایی و ویژگی‌هایی منحصر به فرد خود را دارد. این دسته‌بندی به شرح زیر است:  

  • ساندویچ پانل ساده

این دسته، ساختاری ساده دارد و از آن می‌توان در هر ساختمانی استفاده کرد، چرا که این محصول از طراحی خاصی پیروی نمی‌کند.  

  • ساندویچ پانل دیواری نر و ماده‌گی

این نوع از پانل دارای نر و مادگی‌هایی است که حتما باید روی هم قرار بگیرند. این نر و مادگی‌ها به صورت شیارهایی هستند که در لبه‌های پانل قرار می گیرند.

  • ساندویچ پانل مخفی

این نوع از پانل، به گونه‌ای طراحی شده که مانند نمونه قبلی دارای نر و مادگی است. قسمت برآمده و قسمت تو رفته باید بایکدیگر فیکس شوند. در نهایت پس از طراحی پانل، به قسمت‌های مختلف پیچ می‌شود.

  • ساندویچ‌های پانل قفل دار دیواری

ساندویچ پانل قفل دار در مرحله نصب به کمک قفل‌های مخصوص نصب می‌شوند.

البته پانل‌ها با توجه به متریال ورق‌های رویه و زیره ساندویچ پانل دیواری نیز دسته‌بندی می‌شوند. دسته‌بندی در این زمینه عبارت است از: ورق سیاه، ورق شادولاین، ورق آلومینیوم، ورق روغنی، ورق گالوانیزه، ورق آلوزنیک، ورق کرکره، ورق پلی کربنات و ورق فلاشینگ.

مزایا ساندویچ پانل دیواری از برند معتبر

اما چرا باید از ساندویچ پانل دیواری استفاده کنیم؟

پانل دیواری نسبت به روش‌های قدیمی مزیت‌هایی دارد که این باعث می‌شود ما برای ساخت انواع سازه بخواهیم از آن استفاده کنیم. اگر بخواهیم مهم‌ترین ویژگی‌های این سازه را نام ببریم می‌توان به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نصب راحت و آسان
  • عایق حرارتی کامل دما
  • قیمت مقرون به صرفه
  • امکان طراحی در رنگ و سایز دلخواه مشتری
  • دارای نمای ظاهری زیبا و خیره کننده
  • مقاوم در برابر حریق
  • عایق صدا

موارد بالا برخی از ویژگی‌های این محصول است که نشان دهنده کیفیت آن نیز هست. توصیه ما این است اگر می‌خواهید یک سازه مانند سوله داشته باشید، حتما استفاده از ساندویچ پانل را در اولویت قرار دهید. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که ابعاد ساندویچ پانل دیواری و رنگ‌های ساندویچ پانل دیواری کاملا قابل تغییر است و شما می‌توانید با توجه به نیازتان آنچه را که می‌خواهید سفارش دهید.

ابعاد ساندویچ پانل دیواری

به طور کلی ساندویچ پانل های دیواری با ضخامت بین 4 تا 12.5 سانتی متر، عرض مفید 1.04 و طولی بین 2 تا 14 متر طراحی و تولید می شود.

مصالح به کار رفته در ساخت انواع پانل دیواری

همانطور که گفتیم این محصول از دو لایه ورق فولادی از جنس گالوانیزه، آلوزینک، استیل یا آلومینیوم ساخته می شود و در لایه عایق میانی آن می توان از فوم های میانی پلی یورتان، پلی استایرن، اکس پی اس، پشم سنگ یا پشم شیشه استفاده نمود.

قیمت ساندویچ پانل دیواری

قیمت ساندویچ پانل دیواری چقدر است؟

به طور کلی می‌دانید که هر محصول به خصوص ساختمانی با توجه به عوامل مختلفی تعیین قیمت می‌شود. در قیمت ساندویچ پنل، عوامل متعددی همچون: رنگ، متریال به کار رفته، نوع ورق، اندازه، متراژ و سایر موارد اینچنینی اثر گذار هستند. لذا به همین دلیل نمی‌توانیم قیمت دقیقی از این محصول را در اختیارتان قرار دهیم. در واقع شما برای استعلام می‌توانید با تیم کارشناسی ما تماس بگیرید تا پشتیبانی ما شما را به بهترین نحو راهنمایی کنند.

نحوه اجرا ساندویچ های پانل دیواری

به طور کلی با توجه به از پیش ساخته بودن این محصول، نصب آن نیاز به تخصص خاصی ندارد. شاید همین عامل یکی از دلایلی است که سبب کاهش قیمت تمام شده پانل نصبت به شیوه‌های سنتی می‌شود. برای نصب این محصول شیوه‌های مختلفی وجود دارد که ما در ادامه دو مورد از شیوه‌های عمومی آن را بیان می‌کنیم:

روش اول: در روش اول برای نصب، از نبشی‌های آهنی کمک گرفته می‌شود. بدین صورت که در قسمت دیوار با نصب نبشی آهن با زاویه ۹۰ درجه، حالت قاب مانندی را تشکیل می‌دهیم. سپس پانل‌ها را داخل این قاب قرار می‌دهیم و درزها را نیز با چسب مخصوص، درزبندی می‌کنیم. از این روش اغلب برای ساخت کانکس استفاده می‌کنیم.

روش دوم: این شیوه به کمک پانل‌های پیچ مخفی انجام می‌شود. این نوع از پانل‌ها برای ساخت سازه‌هایی که نیاز به استحکام بیشتری دارند، کاربرد دارد. چرا که نیاز به وجود ستون فلزی دارد تا بتوان، پانل‌ها را به آن‌ها پیچ کرد. پس از اینکه پانل‌ها پیچ شد، برای مخفی شدن پیچ‌ها باید پانل بعدی را روی پیچ قرار داد. این کار علاوه بر زیبایی، مقاومت پانل را نیز افزایش می‌دهد.

تفاوت ساندویچ پانل دیواری و سقفی

نوع دیگری از ساندویچ پانل ها وجود دارند که به منظور استفاده در سقف اغلب سلزه ها به کار می روند. این نمونه ساندویچ پانل، با نام ساندویچ پانل سقفی شناخته می شوند. تفاوت عمده این نوع پانل با پانل ساندویچی دیواری علاوه بر نوع کاربری آن ها شامل تفاوت های دیگری چون موارد زیر است.

  • از لحاظ ساختار
  • به لحاظ تنوع در طرح و رنگ
  • به لحاظ عایق میانی
  • مشخصات فنی
  • به لحاظ شیوه اجرا

تفاوت ساندویچ پانل دیواری با سقفی به لحاظ ساختار

پانل های دیواری به لحاظ ساختار در اکثر موارد به صورت دو روق طراحی و تولید می شوند که عمده دلیل آن استفاده دو طرفه از سازه است، اما ساندویچ پانل سقفی می تواند به صورت دو رو ورق، یک رو ورق، یک رو ورق یک رو نایلون طراحی و ساخته شوند.

تفاوت ساندویچ پانل سقفی با دیواری به لحاظ تنوع در طرح و رنگ

پانل های دیواری به لحاظ تنوع در طرح و رنگ از تنوع بیشتری برخوردار است و در این زمین گوی سبقت را از پانل های سقفی دزدیده است.

تفاوت به لحاظ عایق میانی

در خصوص استفاده از عایق میانی این بار ساندویچ پانل سقفی است که بسیار متفاوت تر از پانل های دیواریست، چرا که این سازه ها در معرض وزش باد، آب باران، برف و ... قرار دارند و باید در برابر آن ها مقاومتر و ضخیم تر باشند.

تفاوت پانل دیوار و سقف به لحاظ مشخصات فنی و اجرایی

این دو پانل از لحاظ اجرا و مشخصات فنی با یکدیگر تفاوت هایی دارند. ساندویچ پانل دیواری همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم دارای ضخامت کمتری است و از همین رو ابعاد کوچکتری دارد و می توان برای نصب آن از قابلیت نرومادگی یا پیچ مخفی استفاده کرد و پانل سقف اینگونه نیست و ی توان از شیوه های اجرایی و ابعاد متفاوت بهره برد.

خرید ساندویچ پانل دیواری

در خصوص خرید انواع ساندویچ پنل دیواری شما عزیزان پس از رعایت نکاتی از قبیل شرایط آب و هوایی منطقه، برند سازنده، کیفیت محصول، خدمات پس از فروش، گارانتی محصول و ... می توانید این محصول را به صورت حضوری یا اینترنتی ثبت سفارش کنید.

شما عزیزان می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و از نحوه خرید و استعلام قیمت انواع سازه های دیواری اطلاع حاصل کنید.

راه های ارتباطی برای خرید پانل دیواری

  • شماره تماس خرید ساندویچ پنل دیواری: 05136228800
  • شماره تماس استعلام قیمت انواع ساندویچ پانل دیوار: 05136228814
  • آدرس به جهت مراجعه حضوری: مشهد مقدس- بلوار آیت الله هاشمی رفسنجانی- آیت الله هاشمی رفسنجانی 34/1

راه ارتباطی خرید انواع ساندویچ پانل دیواری از تولید کننده معتبر

جمع بندی:

ساندویچ پانل دیواری، حاصل علم و تکنولوژی است که به کمک آن کارها را می‌توان با سرعت بیشتری انجام داد. ویژگی های مهمی همچون انعطاف پذیری، عایق بودن در برابر انواع شرایط، قابلیت تغییر در متراژ ساندویچ پانل دیواری و البته از همه مقرون به صرفه بودن از جمله دلایلی هستند که ما را ترغیب به استفاده از این محصول می‌کنند. لذا توصیه ما این است که اگر قصد ساخت یک سازه همچون کانکس، سوله و هر مورد مشابه دیگری را دارید، حتما خرید ساندویچ پنل دیواری را را مد نظر داشته باشید و مزیت‌های آن را بررسی کنید؛ چرا که استاندارد ساندویچ پانل دیواری نسبت به روش های سنتی به گونه ای است که این انتخاب برایتان به صرفه تر تمام خواهد شد..

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد