چرا باتری گوشی شیائومی زود شارژ خالی میکند؟

کد خبر: 1226565

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که خیلی سریع شارژ باتری گوشی‌تان خالی شود؟ معمولا همه ما قبل از بیرون رفتن از منزل یا محل کار شارژ باتری گوشی را به 100 درصد می‌رسانیم تا نگران شارژ تمام کردن باتری گوشی نباشیم، اما برخی اوقات مشکلات نرم‌افزاری یا برنامه‌های مخرب موجب می‌شوند شارژ باتری گوشی زودتر به پایان برسد. این مشکل بین کاربران گوشی‌های شیائومی فراوان به چشم می‌خورد. در این مقاله قصد داریم 5 راهکار در رابطه با علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی پیشنهاد دهیم. اگر شما هم از کاربران گوشی‌های شیائومی هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

چرا باتری گوشی شیائومی زود شارژ خالی میکند؟

 

1- فعال بودن قابلیت تشخیص چهره؛ علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی

برخی از کاربران گوشی‌های شیائومی گزارش داده‌اند، در آپدیت جدید سیستم کاربری شیائومی قابلیت تشخیص چهره به‌صورت همیشگی فعال بوده و این مورد موجب شده تا دوربین جلوی گوشی همواره فعال باشد. برای اطمینان از اینکه علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی این مورد نباشد، پیشنهاد می‌کنیم قابلیت Face Unlock را برای مدتی غیرفعال کرده تا علت را پیدا کنید. در هنگام خرید و فروش گوشی موبایل کارکرده حتما به میزان سلامت باتری گوشی شیائومی دقت کرده و از روش‌های متداول برای تست سلامت باتری تلفن همراه کمک بگیرید.

2- کالیبره نبودن باتری؛ یکی از علت‌های زود خالی شدن باتری تلفن همراه

زمانی که سیستم عامل گوشی شیائومی را به‌روزرسانی می‌کنید، ممکن است نرم‌افزار و سخت‌افزار گوشی با یکدیگر هماهنگ نباشند و این مورد می‌‌تواند علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی باشد. برای کالیبره کردن باتری تلفن همراه شیائومی باید تا هنگامی که گوشی شارژ دارد، از آن استفاده کنید تا خاموش شود. بعد از این مرحله گوشی خاموش را به شارژ بزنید تا 100 درصد شارژ شود. این کار را 2 بار در یک روز انجام دهید تا باتری گوشی کالیبره شود.

اگر باتری گوشی شما آسیب دیده است و قصد خرید گوشی موبایل جدید دارید، برای آگاهی از قیمت گوشی شیائومی و سایر پرچمدارهای تلفن همراه می‌توانید به صفحه محصولات فروشگاه اینترنتی آمیتیس مراجعه کنید.

3- استفاده از برنامه‌های پرمصرف؛ یکی از دلایل خالی شدن باتری گوشی شیائومی

علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی می‌تواند به دلیل استفاده از اپلیکیشن‌های پرمصرف باشد. معمولا همه ما برنامه و بازی بسیاری روی گوشی داریم که هیچ استفاده‌ای از آنها نمی‌کنیم. شاید هر چند وقت یکبار برنامه‌ها را باز کنیم و در بکگراند گوشی ما فعال باشد. این برنامه‌های به‌ظاهر ساده که یکبار روی گوشی باز می‌کنیم، دشمن باتری موبایل هستند. برنامه‌های پرمصرف را می‌توانید در بخش Battery & Performance مشاهده کنید. تنظیمات باتری موبایل در گوشی های سری a سامسونگ و شیائومی تقریبا به یک شکل است و کلیه تنظیمات را از طریق بخش Battery می‌توان مشاهده کرد.

8

4- مصرف اینترنت برنامه‌های مختلف روی گوشی؛ از دلایل خالی شدن زودهنگام باتری موبایل شیائومی

برخی از برنامه‌ها هستند که همواره به‌روزرسانی‌های مختلفی از اینترنت دریافت می‌کنند و همواره به اینترنت وای فای یا خط گوشی متصل هستند. در زمان‌هایی که این برنامه‌ها یا بازی‌ها دیتا و اطلاعاتی از اینترنت دریافت می‌کنند، باتری گوشی نیز درگیر می‌شود. برای مشاهده عملکرد باتری گوشی و به‌روزرسانی برنامه‌های مختلف در ابتدا روی گزینه App ضربه بزنید و وارد Manage apps شوید. بعد از آن برنامه‌های نصب‌شده را باز کرده و از قسمت Battery میزان مصرف باتری هر برنامه را از طریق گزینه Data Usage مشاهده کنید. توجه داشته باشید اگر به برنامه‌ای نیاز ندارید یا اطلاعات آن برای به‌روزرسانی مناسب نیست، برنامه را حذف کرده یا دسترسی برنامه و بازی به اینترنت را قطع کنید.

5- به‌روز نبودن رابط کاربری گوشی؛ علت خالی شدن باتری گوشی Xiaomi

علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی می‌تواند وجود مشکلات نرم‌افزاری باشد. معمولا شرکت‌های تلفن همراه نقص‌های نرم‌افزاری را با به‌روزرسانی سیستم کاربری رفع می‌کنند. با به‌روزرسانی رابط کاربری برخی از باگ‌های سیستم عامل شیائومی از بین می‌رود. اگر باتری گوشی‌تان سریع شارژ خالی می‌کند، از قسمت About phone روی گزینه MUI version کلیک کرده و گزینه Check updates را مشاهده کنید. اگر شما از آخرین ورژن سیستم عامل استفاده کرده باشید، در این قسمت با پیغام آپدیت بودن گوشی مواجه خواهید شد؛ اما اگر گوشی شما آخرین ورژن رابط کاربری را نداشته باشد، فایل ورژن جدید سیستم عامل برایتان نمایش داده می‌شود.

9

استفاده از لوازم جانبی اورجینال برای حفظ سلامت باتری گوشی‌های شیائومی

در این مقاله علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی را بررسی کردیم و 5 راهکار در رابطه با این مورد ارائه دادیم؛ اما نباید از یاد ببریم که لوازم جانبی فیک و تقلبی می‌توانند چه آسیبی به باتری گوشی وارد کنند. روش‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم، همگی از طریق کارشناسان و تعمیرکاران تایید شده و شما می‌توانید برای رهایی از مشکل زود خالی شدن باتری موبایل از این روش‌ها کمک بگیرید. همچنین برای خرید لوازم جانبی اورجینال مانند شارژر، کابل شارژ یا هندزفری به فروشگاه اینترنتی آمیتیس مراجعه کنید. فروشگاه آمیتیس علاوه‌بر لوازم جانبی گوشی‌های آیفون و اندروید، بهترین گوشی‌های موجود در بازار را نیز عرضه می‌کند. پشتیبانی ویژه در فروش به همراه تضمین کالا از مهم‌ترین ویژگی‌های فروشگاه آمیتیس هستند. برای مشاهده کلیه محصولات عرضه‌شده در این فروشگاه به سایت این مجموعه به نشانی amitis-group.com مراجعه کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد