همه چیز درباره ویزای شینگن

کد خبر: 1213845
همه چیز درباره ویزای شینگن

 

 

همه چیز درباره ویزای شینگن

ویزای شینگن یک ویزای اقامت کوتاه مدت است که به دارنده آن اجازه می‌دهد حداکثر به مدت 90 روز به منظور گردش و تفریح در منطقه شینگن تردد کند. کشورهای حوزه شینگن شامل 26 کشور است که دارندگان این ویزا می توانند از این کشورها بدون هیچ گونه محدودیت و بدون کنترل مرزی دیدن نمایند. این کشورها عبارتند از:

اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی ، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس. در میان کشورهای ذکر شده سه کشور سوئیس، نروژ و ایسلند هر چند عضو اتحادیه اروپا نیستند ولی در کشورهای عضو شینگن جای دارند، همانطور که کشورهایی چون ایرلند و بریتانیا از اعضای اتحادیه اروپا هستند ولی در کشورهای حوزه شنگن قرار نمی گیرند.

ویزای شینگن مجوزی است که توسط یکی از کشورهای عضو شینگن با هدف:

اقامت در کشورهای عضو شنگن به مدت حداکثر 90 روز در هر دوره 180 روزه (ویزای اقامت کوتاه)

ترانزیت از طریق مناطق ترانزیت بین المللی فرودگاه های کشورهای شنگن (ویزای ترانزیت فرودگاه).

در واقع این ماهیت و هدف سفر متقاضی است که تعیین کننده نوع و مدت زمان ویزای شنگن است و به عبارتی این که هدف از سفر شما صرفا یک گردش تفریحی است یا فعالیت های تجاری و یا صرفا توقف چند ساعته در یکی از کشورهای عضو اتحادیه، تعیین کننده نوع ویزا و مدت اعتبار آن خواهد بود.

در صورتی که کشور مبداء دارای توافق نامه تسهیل روادید با اتحادیه اروپا نباشد، برای ورود به هر کدام از کشورهای عضو شینگن نیاز به اخذ ویزای شینگن خواهد داشت. هر کدام از شهروندان با داشتن شرایط ویزای شینگن با مراجعه به سفارت کشور مربوطه، یکی از کنسولگری ها و یا یک مرکز ویزای وابسته به سفارت کشور مقصد می توانند اقدام به دریافت این ویزای ارزشمند نمایند.

حتما بخوانید: ویزای شینگن چیست؟

مراحل دریافت ویزای شینگن

برای درخواست ویزای شینگن برای سفر به اروپا، ابتدا بایستی هدف خود را از سفر به منطقه شینگن تعیین کنید چرا که بسته به هدفتان ویزاهای متعددی چون ویزای کار و تجارت، ویزای تحصیلی، ویزای ملاقات با دوستان صادر خواهد شد.

قدم دوم از مراحل دریافت ویزای شینگن تعیین کشور مقصد است، اگر قصد سفر و اقامت در دو کشور عضو شینگن دارید، درخواست خود را باید به کشوری که بیشتر مدت در آن خواهید بود را بدهید، در صورت برابر نبودن مدت زمان اقامت در دو کشور مختلف به سفارت کشوری درخواست ویزا می دهید که اولین مقصدتان است.

قدم بعدی تعیین بهترین زمان برای اخذ ویزای شینگن است، بهترین زمان 3 ماه قبل و دیرترین زمان 15 روز قبل از آغاز سفر برای دریافت ویزاست.

گرفتن وقت از سفارت کشور مقصد یکی دیگر از مراحل اخذ ویزای شینگن می باشد، سپس اقدام به پر کردن فرم درخواست ویزا نموده و مدارک مورد نیاز را آماده و به سفارت کشور مورد نظر تحویل دهید.

پس از طی یک مصاحبه کوتاه در سفارت کشور مقصد و پرداخت هزینه اخذ ویزا شما می توانید منتظر پاسخ درخواست اخذ ویزای شینگن خود بمانید.

انواع ویزای شینگن

ویزای شینگن انواع متعددی دارد که دارندگان هر کدام از آنها بسته به نوع ویزای خود می توانند در کشورهای حوزه شینگن تردد نمایند، از انواع ویزاهای شینگن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویزای اتحادیه شینگن

افراد با اخذ ویزای شینگن از نوع اتحادیه می توانند مجوز ورود به کشورهای عضو شینگن را به مدت 90 روز در هر شش ماه دریافت نمایند و مدت اعتبار آن نیز از تاریخ اولین روز ورودشان به محدوده شینگن محاسبه می شود. این نوع ویزا خود به سه دسته ویزای نوع A شینگن، که در آن حق خروج از فرودگاه به مسافر داده نمی شود، و فرد می تواند با سوار شدن به هواپیما این کشور را به کشوری که در حوزه کشورهای عضو شینگن نیست ترک کنند، ویزای نوع B که مسافر تنها 5 روز فرصت دارید خاک آن کشور را ترک کند و ویزای نوع C که بدون محدودیت و به مدت 90 روز در هر شش ماه می تواند در کشور مقصد اقامت داشته باشد تقسیم می شود.

ویزای اعتباری منطقه محدود

بیشتر پناهندگان شرایط ویزای شینگن منطقه محدود را داشته و تنها در محدوده های مشخصی از کشورهای عضو شینگن می توانند تردد داشته باشند.

ویزای ملی یا ویزای نوع D

دریافت ویزای شینگن از نوع ملی بیشتر برای مقاصد و اهداف کاری و تحصیلی صورت می گیرد و بیشتر شامل دانشجویانی می شود که قصد انجام کارهای پژوهشی در کشور مقصد دارند و یا هنرمندان و ورزشکارانی را شامل می شود که قصد به اشتراک گذاشتن دانش و مهارت خود را در کشور مقصد دارند.

شرایط گرفتن ویزای شینگن

قطعا هر کشوری برای اعطای ویزا به متقاضی برخی شرایط را تعیین می کند این قضیه در مورد شرایط ویزای شینگن نیز صادق است. از جمله شرایط دریافت ویزای شینگن می توان موارد زیر را نام برد:

  • داشتن گردش حساب بالا و مناسب در سه ماه اخیر

  • تعیین هدف خود از سفر به منطقه شینگن

سفر به منطقه شینگن به منظور تفریح و گردش

سفر به منظور راه اندازی یک کسب و کار

سفر به منظور ادامه تحصیل و یا انجام کارهای علمی پژوهشی

  • داشتن تمکن مالی مناسب بدین صورت که به افسران ویزای کشور مقصد ثابت شود که شما می‌توانید هزینه‎های اقامت و خرج و مخارج روزانه خود را در کشور مقصد تامین کنید.

حتما بخوانید: اخذ ویزای توریستی ایتالیا در کمترین زمان 

برای گرفتن ویزای شینگن چه مدارکی لازم است؟

مدارک لازم جهت ویزای شینگن نیز شامل موارد زیر می باشد:

  • پرکردن فرم درخواست ویزای شینگن

  • اصلا گذرنامه فعلی و گذرنامه های سابق

  • دو قطعه عکس 3.5 در 4.5 که دارای پس زمینه سفید و چهره کاملا مشخص از فرد باشند.

  • تمامی مدارک مربوط به شغل متقاضی که شامل گواهی اشتغال به کار، فیش حقوقی و یا جواز کسب و ... می باشد.

  • گردش حساب و اسناد ملکی

  • بیمه مسافرتی که نماینده های معتبر در کشور مقصد داشته باشد.

  • بلیط هواپیمای رفت و برگشت و برگه تایید رزرو هتل

در کل در صورتی که برای اهداف مختلفی قصد سفر به کشورهای حوزه شینگن داشته و نیاز به دریافت ویزای آن دارید بایستی برای هر کدام از اهداف خود اسناد و مدارک معتبری را ارایه دهید. به عنوان مثال اگر هدفتان از سفر صرفا یک سفر توریستی بوده و قصد گردش در کشورهای حوزه شینگن را دارید بایستی برنامه سفر و بلیط رزروی خود و یا رسید خرید برای فعالیت هایی که از قبل رزرو کرده اید را ارایه دهید.

اگر هدفتان از دریافت ویزای شینگن کسب و کار است، بایستی مدارکی چون دعوت نامه از شرکت مستقر در حوزه شینگن به منظور شرکت در جلسات و کنفرانس ها، قراردادها، گزارس سالانه و یا سایر مدارکی که نشان دهنده فعالیت های تجاری شرکت مربوطه است، تایید بیمه تامین اجتماعی یا سایر مدارکی که اشتغال فعلی شما را ثابت کند و بلیط هواپیما برای سمینارهای مرتبط با کاری که قصد شرکت در آن دارید را ارائه دهید.

در طریقه گرفتن ویزای شینگن در کنار تمام موارد ذکر شده بایستی توانایی ارایه مدارک و اسنادی را داشته باشید که همانطور که پیشتر گفته شد نشان دهد شما قدرت مالی لازم برای امرار معاش در کشور مقصد را دارید که این شامل:گردش حساب بانکی سه ماه گذشته، دسته چک، گواهی اشتغال، پول نقد و یا چک مسافرتی، کارتهای اعتباری، اثبات حمایت مالی یا محل اسکان شخصی می شود.

ارائه مدارکی دال بر قصد بازگشت شما به کشور محل اقامتتان نیز از دیگر شرایط دریافت ویزای شینگن است. بدین منظور بایستی بلیط های رفت و برگشت رزرو شده خود، برگه تایید اشتغال شما در کشور مبدا، اسناد ملکی و گواهی ازدواج یا سایر مدارکی که مربوط به روابط خانوادگی شما در کشور محل اقامت است را ارئه دهید.پ

حتما بخوانید: ویزای توریستی فرانسه، مدارک و شرایط

ویزای شینگن تضمینیهزینه گرفتن ویزای شینگن

یکی از مراحل در نحوه دریافت ویزای شینگن پرداخت هزینه اخذ ویزاست که تقریبا می توان گفت برای هر سفارتی یکسان است و شما بایستی در روز مراجعه به سفارت این هزینه را به صورت یورو و نقدی به سفارت مربوطه پرداخت کنید.

معمولا هزینه اخذ ویزای شینگن بسته به مواردی چون سن متقاضی، نوع درخواست، کشوری که از آن اقدام به دریافت ویزا می کنید وبرخی موارد دیگر متغیر می باشد ولی در حالت کلی دارای یک مقادیر استانداردی است که در زیر به طور خلاصه برای شما شرح می دهیم.

هزینه اخذ ویزای شینگن ترانزیت و کوتاه مدت برای بزرگسالان 80 یورو و هزینه ویزای بلند مدت 90 یورو است، هزینه اخذ ویزا برای کودکان 6 الی 12 ساله مبلغی حدود 40 یورو بوده و برای کودکان زیر 5 سال هزینه ای دریافت نمی شود.

این هزینه برای محققان، دیپلمات هایی که دارای پاسپورت رسمی هستند، دانشمندان و کسانی که اعضای خانواده شان دارای ملیت کشورهای عضو اتحدیه اروپا است مبلغی در حدود 35 یورو است.

ارزانترین قیمت اخذ ویزای شینگن

یکی از روش های دریافت ویزای کشورهای حوزه شینگن، سرمایه گذاری به روش های مختلف در کشور مورد نظر است. که شما با داشتن سرمایه مناسب می توانید به روش های مختلف بسته به درخواست و نیاز هر کشوری در آن سرمایه گذاری کرده و یا کسب و کاری نو راه بیاندازید تا بدین طریق بتوانید اقامت دائم در کشور مقصد را دریافت نمایید.

دقت داشته باشید که هزینه دریافت ویزای شینگن در سفارت‌های مختلف تقریبا یکسان است، و در صورتی که شما جزء افرادی هستید که قصد دارید از آسانترین و ارزانترین راهها اقدام به دریافت ویزا نمایید بهتر است بدانید که در مواقعی از سال برخی از کشورها شرایط آسانتری و بهتری برای صدور ویزای شینگن فراهم می آورند که شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاع از این موضوع مهم با یکی از آژانس های مسافرتی در تماس بوده و علاوه بر بهره بردن از راهنمایی ها و مشاوره های آنها از چنین شرایط شگفت انگیز سفارت های مختلف نیز اطلاعاتی کسب نمایید.

سریع ترین راه اخذ ویزای شینگن

در میان 26 کشور عضو شینگن هستند کشورهایی که در بررسی انواع مدارک تحویلی به آنها حساسیت به نسبت کمتری نسبت به سایر کشورها از خود نشان می دهند؛ بنابراین یکی از راحتترین و سریع ترین راه اخذ ویزای شینگن قطعا اقدام از طریق این کشورها خواهد بود.

طبق بررسی هایی که در سالهای اخیر در رابطه با صدور ویزاهای شینگن توسط کشوهای حوزه شینگن انجام شده است، مشخص شده که به ترتیب کشورهای ایسلند، فنلاند، لیتوانی، استونی و لتونی بالاترین درصد صدور ویزای شینگن را داشته اند پس می توان گفت طریقه گرفتن ویزای شینگن از این کشور بسیار راحت تر بوده و در کوتاهترین زمان انجام می گیرد. در این میان کشورهایی مانند ایتالیا، اسپانیا، مجارستان و سوئیس نیز جزء کشورهای نسبتا راحت برای صدور ویزای شینگن متقاضیان ایرانی به شمار می آیند.

حتما بخوانید: ویزای اقامت فرانسه با تمکن مالی

شرایط ویزای توریستی شینگن

ویزای شینگن توریستی نیز از دیگر ویزاهایی است که در واقع چراغ سبزی برای ورود به کشورهای حوزه شینگن به حساب می آید، که شما می توانید با اخذ ویزای شینگن توریستی از کشورهای عضو شینگن دیدن نمایید.

در پاسخ به سوال ویزای توریستی شینگن چند روزه است بایستی بگوییم که یکی از محدودیت های اخذ این ویزا اینست که شما می توانید حداکثر 3 ماه در کشور تعیین شده اقامت داشته باشید که می توانید این مهلت سه ماهه را در یکبار سفر و یا چند سفر به پایان برسانید.

دقت داشته باشید که برای دریافت ویزای توریستی شینگن تضمینی شما باید تمامی مدارک خود را تمام و کمال تحویل دهید در غیر اینصورت امکان ریجکت شدن ویزای شما وجود دارد.

هزینه ویزای توریستی شینگن مبلغی حدود 60یورو است که به صورت یورو و نقدی در محل سفارت بایستی پرداخت کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد